طراحی سایت نت افزار

hosting image
فوت و فن سئو کارها

۱۰ آزمایش فوق العاده سئو و نتایج جالب آن

۱۰ آزمایش فوق العاده سئو و نتایج جالب آن

 

تکنیک آسمان خراش Skyscraper چیه ؟

این تکنیک میگه اگر میخواهید روی کلمه پر رقابتی گوگل شما رو در صفحه اول نمایش بده, اول باید ببینید در حال حاضر چه سایتهایی در صفحه اول هستند.بعد مطالب اونها رو بررسی کنید و مطلبی در سایت خودتون بنویسید که از تمام رقبا طولانی تر و جامع تر باشه و تمامی جوانب کلمه کلیدی مورد نظر شما رو پوشش بده.(یعنی اگه میخواهید دیده بشید باید برجی بسازید که از باقی برج ها بلندتر و شیک تر باشه)
استفاده از این تکنیک باعث میشه سایت های زیادی به عنوان مرجع به شما لینک بدن و گوگل هم محتوای شما رو به عنوان مرجع تشخیص میده و شما رو در نتایج میاره بالا.
تذکر : متاسفانه مدیران سایتهای ایرانی  علاقه چندانی ندارند به سایتهای فارسی به عنوان مرجع لینک بدین و تموم لینک های مقالات میره به ویکیپدیا و همین باعث شده سایت  Wikipedia روی تمامی کلمات بالا باشه و رتبه خوبی داشته باشه.

آزمایش تکنیک skyscrapper

نتیجه این آزمایش : استفاده از تکنیک آسمان خراش باعث موفقیت ۱۱ درصدی در وضعیت کلی سئو سایت و افزایش ۱۱۰% ترافیک ورودی سایت روی کلمه کلیدی مورد نظر شده

۱۰ آزمایش فوق العاده سئو و نتایج جالب آن

آزمایش دوم : گرفتن بک لینک از صفحاتی که لینک خروجی زیادی دارند تاثیری نداره

یکی از سئو کارهای معروف استرالیا به نام دن پتروویچ Dan Petrovic که دلنوشته های خودش رو در سایت Dejan SEO منتشر میکنه آزمایش جالبی روی بک لینک انجام داده.
یک باور بین سئو کارهای وجود داره که اگر سایتی زیاد لینک خروجی به جاهای مختلف داشته باشه تاثیر لینکها کم میشه.
برای انجام این آزمایش آقای پتروویچ ۲ سایت مختلف ایجاد کرد و یک ماه فرصت داد که این سایتها روی کلمات مختلف رتبه بگیرن و در نتایج دیده بشن.
سپس به یکی از سایتها از یک سایت با اتوریتی ۷۰ بک لینک داد (تعداد بسیار زیادی لینک خروجی در این سایت وجود داشت) و بعد از چند روز سایت از رتبه ۷۰ به رتبه ۳ رسید ولی سایتی که لینک نداشت هیچ تغییر رتبه ای نداشت.

تاثیر گرفتن بک لینک از سایتهای اتوریتی بالا

۱۰ آزمایش فوق العاده سئو و نتایج جالب آن

 

نتیجه این آزمایش : گرفتن بک لینک از سایتهایی که اتوریتی بالایی دارند در هر صورت تاثیر خوبی داره حتی اگه تعداد لینک های خروجی سایت لینک دهنده زیاد باشه

آزمایش سوم : تجربه صفحه اول گوگل بدون ساخت لینک

معمولا سئو کارهای بلک هت blackhat یا اون دسته از سئو کارها که سعی میکنن با روش هایی خلاف قوانین گوگل, سایتها رو به نتیجه برسونن همیشه گمنام و ناشناخته هستند اما آقای متیو وودوارد Matthew Woodward  یکی از بلک هت کارهای درجه یک دنیاست که تجربیات بسیار جالبی روی سایتهای مختلف داره.
ایشون وقتی در سال ۲۰۱۲ اولین بلاگش رو راه اندازی میکرد تصمیم گرفت هیچ بک لینکی ایجاد نکنه !

۱۰ آزمایش فوق العاده سئو و نتایج جالب آن

اما چرا ؟ مگه سایت بدون بک لینک رتبه میگیره ؟

در جواب این سوال هدف آقای وودوارد این بود که ببینه آیا مطالب مفید و کاربردی میتونن خودشون رتبه بگیرن بدون اینکه تلاش کنیم با ساختن لینک بیاریمشون بالا.
برای این کار ایشون تعداد زیادی ویدئو و مقالات آموزشی جامع و کاربردی منتشر کرد و صبر کرد تا نتیجه رو ببینه.

کسب رتبه بدون بک لینک

۱۰ آزمایش فوق العاده سئو و نتایج جالب آن

و نتیجه چی شد ؟ سایت ایشون بعد از چند ماه بیش از ۹٫۶۰۰ بک لینک بصورت طبیعی از ۶۵۵ دامنه مختلف بدست آورد و به کمک همینها تونست روی خیلی سرچ ها در صفحه اول گوگل قرار بگیره و همه این موفقیت ها رو مدیون مطالب مفیدش بود بدون ساختن حتی یک بک لینک

آزمایش چهارم : تاثیر لینک های داخلی رو هرگز نادیده نگیرید

یکی از سئوکارها به نام Bill Sebald مدتی رو درگیر میزان تاثیر و قدرت لینک های داخلی در سایتش بود و آزمایشی رو برای این کار انجام داد.در زمان انجام این آزمایش سایتش روی کلمه Philadelphia SEO company رتبه ۱۱ گوگل رو داشت (جهت آشنایی دوستان مبتدی توضیح بدم که رتبه ۱۱ یعنی رتبه اول از صفحه دوم نتایج گوگل چون هر صفحه ۱۰ نتیجه رو نشون میده)

در مرحله اول : از یک صفحه مهم سایت که رتبه خوبی داشت با کلمه کلیدی به صفحه اصلی سایت لینک داد.
نتیجه : سایت از رتبه ۱۱ به ۱۰ رسید (آخرین نتیجه صفحه اول).
در مرحله دوم : در تمامی صفحات سایتش با کلمه کلیدی به صفحه اصلی سایتش لینک داد.
نتیجه : سایت از رتبه ۱۰ به ۱۲ سقوط کرد.
در مرحله سوم : در تمامی صفحات سایتش با کلمه کلیدی به صفحات مهم سایتش لینک داد.
نتیجه : سایت از رتبه ۱۲ به ۹ رسید.

تاثیر لینک داخلی در سئو

۱۰ آزمایش فوق العاده سئو و نتایج جالب آن

نتیجه کلی : ایجاد لینک داخلی بین صفحات مهم سایت باعث بهبود رتبه کلی سایت میشه

آزمایش پنجم : گوگل طول نمایش تایتل رو به پیکس اندازه میگیره نه کاراکتر!

اگه مقداری با تولید محتوا و اصول نوشتن مطالب سایت آشنا باشید حتما بارها شنیدید که برای عنوان مطالب باید محدودیت بین ۶۵ تا ۷۰ کاراکتر رو رعایت کنید و اگر طولانی تر از این بنویسید گوگل کاراکترهای اضافی رو پاک میکنه و …. نشون میده.اما بارها پیش اومده عناوینی کمتر از این محدودیت هم در صفحه نتایج بصورت نصفه نمایش داده میشن و گاهی عناوین طولانی تر هم بصورت کامل نمایش داده میشن :\
همین مساله باعث شد که آقای Bill Hartzer به فکر انجام دادن آزمایشی بیافته.

ایشون مقالاتی در سایتش ایجاد کرد که شامل مجموعی از حروف و اعداد بدون چیدمان و مفهوم بود ولی ۹۵ کاراکتر طول داشت و در کمال تعجب این عنوان به صورت کامل در صفحه نتایج نمایش داده شد.
در مرحله بعد مشخص شد گوگل برای سنجش بلندی عنوان مقالات از واحد Pixel استفاده میکنه و تعداد کاراکتر ها چندان مهم نیست.

تعداد کاراکتر های مجاز برای عنوان مقالات

۱۰ آزمایش فوق العاده سئو و نتایج جالب آن

نتیجه آزمایش : تایتل Title یا عنوان مقالات در گوگل میتونه تا ۵۱۲ پیکسل طول داشته باشه و بصورت کامل هم نمایش داده میشه

آزمایش ششم : اگر لینکهای خوب سایت را اشتباها دیزآوو کنید کارتان تمام است

یکی از مشکلاتی که بسیاری از مدیران سایتها با اون درگیر هستن اینه که بعد از چند سال فعالیت تعداد زیادی بک لینک بی ارزش و اسپمی براشون ساخته میشه که ممکنه این لینکها رو خبر خوانها و سایتهای دیگه که مطالب رو کپی میکنن ساخته باشن یا سایتهای رقیب برای ضربه زدن به رتبه های دیگران لینکهای اسپم به تعداد بالا ایجاد کنن (خداییش این کار نامردیه ).
برای اینکه تاثیر لینکهای ضعیف و اسپم که باعث افت رتبه سایت میشن رو از بین ببریم از ابزاری به نام Disavow در وبمستر تولز گوگل استفاده میکنیم و با این روش لینکهای ضعیف رو به گوگل گزاش میکنیم تا اونها رو در نظر نگیره.

۱۰ آزمایش فوق العاده سئو و نتایج جالب آن

برخی از سایت های معتبر و سئوکارها بارها اعلام کردند که دیگه نیازی به استفاده از این ابزار نیست و خود گوگل لینکهای اسپمی رو تشخیص میده و ارزش اونها رو نادیده میگیره

ولی یک سوال اینجا پیش میاد :

  • اگه لینکهای مفید و خوب سایت رو دیزآوو کنیم چه اتفاقی میافته؟
  • آیا این اشتباه قابل جبرانه و این لینکها برمیگردن؟

برای پیدا کردن جواب این سوالها یکی از اساتید سئو به نام Cyrus Shepard از MOZ یک آزمایش فوق العاده و خطرناک روی سایت شخصی خودش انجام داد.
ایشون تمامی ۳۵۰۰۰ بک لینکی که به سایت خودش وجود داشت و در پنل Webmaster tools قرار گرفته بود رو دیزآوو کرد.
بسیاری از این لینکها رنک دار و قدرتنمد بودن و سایت ایشون رتبه های خوبی روی کلمات مختلف داشت.
بعد از این دیزآوو بازدید سایت ایشون به کمتر از نصف کاهش پیدا کرد و رتبه های زیادی رو از دست داد تا جایی که ایشون مجبور شد فایل دیزآوو رو حذف کنه.
فکر میکنید تاثیر این کار چی بوده ؟
حتی بعد از حذف کردن فایل دیزآوو باز هم تاثیری در رتبه های سایتش مشاهده نکرد و ترافیک ورودیش تغییری نکرد.

نتیجه آزمایش : Disavow کردن لینکها بسیار خطرناکه و اگر لینکهای خوب سایت تون رو اشتباها دیزآوو کنید تاثیر اونها رو به طور کلی از بین میبرید و احتمالا هرگز دیگه نمیتونید از قدرت اونها مجددا استفاده کنید

آزمایش هفتم : هواپیمایی ربایی عجیب در سئو

بسیاری از افراد هستند که شناخته شده و به نوعی سلبریتی تخصص خودشون هستند و با اسم خودشون یا برندشون سایت دارن و فعالیت میکنن.
ولی آیا میشه سایتون رو روی اسم افراد معروف دیگه بالا بیاریم ؟
اگه این کار شدنی باشی میتونه خیلی سوء استفاده ها از نام افراد یا شرکت ها انجام صورت بگیره 
در هر صورت باید بدونید که این کار شدنیه و اتفاقا برای یکی از معروف ترین غول های سئو جهان اتفاق افتاده.
به این کار Hijacking گفته میشه که برای هواپیما رباها به کار برده میشه و مفهوم کلیش اینه که کنترل چیزی رو در دست خودمون بگیریم.

۱۰ آزمایش فوق العاده سئو و نتایج جالب آن

خوب ببینیم داستان بزرگترین هواپیما ربایی تاریخ سئو چی بوده :
دوست خوبمون آقای پتروویچ که آزمایش شماره ۲ رو هم ایشون انجام دادن در یک اقدام جنجالی سعی کرد روی اسم Rand Fishkin بیاد رتبه یک گوگل و در کمال تعجب موفق به این کار شد!

معرفی Rand Fishkin

خیلی از سئو کارها این آقا رو میشناسن. ایشون موسس یکی از بزرگترین شرکت های سئو جهان با نام MOZ هستند که مقالات و مطالب آموزشی بسیار مفیدی در مورد سئو تولید کردن و همچنین بعد از اینکه گوگل دیگه از پیج رنک حمایت نکرد ایشون از اتوریتی Authority  به عنوان یک معیار جایگزین برای سنجش میزان اعتبار سایتها رونمایی کرد.
ایشون یکی از لیدرهای سئو در دنیا هستند و به عنوان یکی از کارآفرین های برتر زیر ۳۰ سال دنیا شناخته میشن.
و آقای پتروویچ سعی کرد روی سرچ اسم این فرد بیاد رتبه یک و جاشو بگیره (این کار فوق العاده سخت و شاید نشدنی به نظر میاد چون ایشون فوق العاده شناخته شده است و نمیشه به راحتی اسمش رو hijack کرد).

hijack کردن اسم اشخاص یا شرکت ها

آقای پتروویچ با کمک روش های زیر تونست جای آقای فیشکین رو بگیره :

  1. مطالب سایت ایشون رو بصورت کامل در سایت خودش کپی کرد و لینکهای قوی براش ساخت.
  2. مطالب سایت رو در شبکه های اجتماعی توسط اینفلوئنسر ها منتشر کرد.
  3. در سایت اصلی تگ کنونیکال وجود نداشت و ایشون از این نقص برای رتبه گرفتن سایت خودش استفاده کرد.

توضیح : آقای پتروویچ ساکن استرالیا هستند و با این روشها تونستن در سرچ هایی که از داخل استرالیا انجام میشد روی اسم Rand Fishkin بیان رتبه اول گوگل.

نتیجه کلی : حملات Hijacking میتونن باعث سوء استفاده خطرناکی از اسم شما و برندتون بشن و باید همیشه مراقب این اتفاق باشید

 

۱۰ آزمایش فوق العاده سئو و نتایج جالب آن

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *