طراحی سایت نت افزار

hosting image
در سئو محتوا به چه مواردی توجه کنیم؟

در سئو محتوا به چه مواردی توجه کنیم؟

در سئو محتوا به چه مواردی توجه کنیم؟

 

جمله «محتوا پادشاه است» را زیاد شنیده‌اید، اما این جمله زمانی درست است که محتوای باکیفیتی تولید کنیم. سایت بدون داشتن محتوای اثرگذار چیزی برای گفتن و ارتباط با مخاطب نداشته و عملا هزینه اضافی برای صاحب وبسایت خواهد بود. در نهایت محتوای خوب دارای خلاقیت و نوآوری است به نحوی که با مطالعه آن به موارد جدیدی دست پیدا خواهیم کرد. اینکه مطالب کپی و تکراری در سایت نداشته باشیم بسیار اهمیت دارد، به این دلیل که گوگل به محتوای تازه و به روز توجه می‌کند. بنابراین با تولید محتوای باکیفیت و بروز می‌توانید علاوه بر اینکه نظر گوگل را جلب کنید، در صفحه اول گوگل خود را جای دهید.

چه مواردی با محتوای باکیفیت ارتباط دارد؟

به طور معمول، تمرکز بر روی محتوایی با کیفیت بالاست، این جمله سؤالاتی را در ذهن می‌آورد:

  • چه مواردی منجر می‌شود محتوای سئو دارای کیفیت بالا شود؟
  • آیا قابل اندازه‌گیری است؟
  • مهمتر از همه، آیا می‌توان آن را دوباره ایجاد کرد؟
  • فرمول استاندارد آن اینگونه است: تحقیق کلمه کلیدی + نوشتن خوب + سئوی داخلی = محتوایی با کیفیت بالا

تحقیق کلمه کلیدی

تحقیق کلمه کلیدی نگرانی اصلی هر متخصص است که می‌خواهد مطالبی با کیفیتی بالا داشته باشد. استفاده درست از کلمات کلیدی وبسایت شما را می‌تواند تا حد زیادی بالا برده و برعکس عدم استفاده نادرست از کلمات کلیدی آسیب‌های جبران ناپذیری به وبسایت کسب و کار شما وارد می‌کند. کلمات کلیدی هنوز جزئی از محتوای سئو هستند اما نباید آنها را یک جزء مهم مانند قبل در نظر گرفت.

در سئو محتوا به چه مواردی توجه کنیم؟

  • ابتدا: هنگام نوشتن محتوا اولین شیوه حرفه‌ای این است که مطالبی را بنویسید که براحتی می‌توانند با استراتژی سئو موجود تطبیق یابند. اگر چه این یکی از مشکلات رایجی است که متخصصان در محتوای سئو پیدا می‌کنند اما باید بر روی آن کار کرد. برای مثال بسیاری از صاحبان کسب و کار  و متخصصین سئو، سئو کپی رایتینگ خود را با نویسنده و لیستی از کلمات کلیدی که باید بنویسند، واگذار می‌کنند، اما بعید است که نویسنده واقعا اصول استفاده از کلمات کلیدی به ویژه چگالی آن را درک کند. این امر نتایج محتوا را غیر منسجم و غیر سئو دوستانه می‌کند. سئو کپی رایتینگ یعنی تولید محتوایی با ارزش و مفید که با رعایت اصول روی عبارت کلیدی خاصی متمرکز شده است.

 

  • دوم: هنگامی که تحقیق کلمه کلیدی برای محتوای جدید انجام می‌دهید، فراتر از دیتا را نگاه کنید، مطمئنا ابزارهای سئو مواردی را در مورد حجم جستجو و سطح رقابت بیان می‌کنند اما آیا به ما می‌توانند بگویند که چه محتوایی با کاربران تعامل دارد؟ بنابراین ابزارهای سئو شیوه‌ای ندارند که به متخصص کمک کنند تا بیابند چه نوع محتوایی واقعا با کاربران تعامل ایجاد می‌کند. انجام جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی هدف به شما کمک می‌کند تا کلمه کلیدی مناسبی را بیابید که برتر باشد و دارای رتبه‌بندی بالایی باشد. این امر منجر می‌شود که محتوایی سئو محور بنویسید که مطمئنا برای نویسنده در جذب مخاطبان مورد نظر مفید خواهد بود. با نوشتن محتوایی باکیفیت بالا، قطعا می‌توان رتبه‌بندی را با توجه به استراتژی سئو عالی افزایش داد. این موضوع باید تمرکز اصلی شما به عنوان نویسنده سئو باشد.

 

  • در نهایت: رتبه‌بندی شما ممکن است با توجه به سئوی خوب افزایش یابد، اما بسیاری از عوامل دیگر وجود دارند که باید در نظر گرفت. آیا مخاطبان شما کل پست را می‌خوانند؟ آیا آن را به اشتراک می‌گذارند؟ آیا calls to action شما را انتخاب می‌کنند؟ این عناصر باید تمرکز اصلی شما در نوشتن‌تان باشد. اطمینان حاصل کنید که در کنار کلمه کلیدی خود، یک طرح کلی مناسب وجود دارید. همچنین این نکته مهم را در نظر بگیرید که چگونه می‌توانید به هدایت نرخ تبدیل خود کمک کنید.

۱- محتوای خود را سازماندهی کنید

چند وقت یکبار دارای ایده‌ای برای محتوای جدید هستید و دست به قلم می‌شوید؟ برای یک متخصص بسیار مهم است که سازماندهی کند. یک نویسنده باید استراتژی جهت نوشتن یک محتوا برای ایجاد طوفان مغزی داشته باشد؛ طوفان مغزی رویکردی است که افراد از طریق آن تشویق می‌شوند تا به طور متفاوتی تفکر کنند و ایده‌هایی به دست آوردند که در ابتدا ممکن است خنده‌دار به نظر برسد، اما با کمی فکر شاید بتواند به راه‌حلی خلاقانه تبدیل شود. محتوای خود را به بخش‌هایی سازماندهی کنید که منسجم هستند و خواننده دوست دارد؛ به عبارت دیگر مهم است که بررسی کنید چه محتوایی در کجای سایت شما مناسب است و بهترین هدف را ارائه می‌‌دهد. همچنین باید تصمیم بگیرید چگونه از لینک‌های داخلی استفاده کنید. داشتن یک طرح هم در سازماندهی کلی کمک می‌کند و هم به شما کمک می‌کند تا بدانید در کجا کمبود دارید تا بتوانید در زمان بعدی بر روی آن کار کنید.

در سئو محتوا به چه مواردی توجه کنیم؟

۲- موضوع درستی و اعتبار

اصطلاح صداقت و اعتبار مانند فرمولی جعلی در زمینه سئو هستند، اما وقتی آنها را در مورد نوشتن محتوا به کار ببریم نقش حیاتی را برای متخصصان ایفا می‌کنند؛ به این دلیل که ترکیبی از صداقت و اعتبار ترافیک بیشتری را به سمت وبسایت هدایت می‌کنند. هنگامی که ترافیک بالایی به سایت هدایت می‌شود در نتیجه می‌توانید ارزیابی کنید چقدر محتوای معتبر در زمینه سئو اهمیت دارد. ترفندها و تاکتیک‌های زیادی وجود دارند تا ترافیک را به صفحه خود هدایت کنید اما مهمتر از همه این است که کدام روش لیدهای واقعی را به وبسایت می‌آورند و تنها زمانی این امر ممکن است که محتوای معتبری در وبسایت قرار داده باشید، از این رو این محتوا به آسانی می‌تواند کاربر را متقاعد کند تا محصول یا سرویسی را به صورت آنلاین خرید کنند.

در سئو محتوا به چه مواردی توجه کنیم؟

امروزه برای بدست آوردن سود بیشتر، افراد در حال تمرین تاکتیک‌های بازاریابی سایه دار (shady marketing) هستند و متدهای سنتی دستکاری شده به سادگی دیگر برای صاحبان کسب و کار در طولانی مدت کار نمی‌کند. تلاش برای محتوایی که همراه با اعتبار و درستی باشد قطعا کمک خواهد کرد متخصصان ترافیک بیشتری را هم در حال حاضر و هم در آینده به دست آورند. محتوا باید سئو دوستانه و اخلاقی باشد تا بتواند به راحتی رتبه بالایی در وب آورده و ترافیک قابل توجهی را در سایت بیاورد. در غیر اینصورت افراد ممکن است مشتریان فعلی خود را پس از مدتی از دست بدهند.

در سئو محتوا به چه مواردی توجه کنیم؟

۳- مخاطب هدف خود را بشناسید

نوشتن محتوای معتبر برای متخصصان کافی نیست، به این دلیل که برای آنها نیز مهم است مخاطب هدف درست را بیابند و بر این اساس اطلاعات را برای متقاعد کردن خواننده ارائه دهند. برای متقاعد کردن خواننده مهم است تا انتظارات مخاطب هدف و آنچه را که به دنبال آن هستند را بدانید. هنگامی که نویسنده مخاطب هدف را می‌یابد در نتیجه می‌تواند به آسانی اطلاعات مهم یا حقایق جالب مرتبطی را که به دنبال آن هستند را بنویسد و این تمرین مطمئنا به متخصصان کمک می‌کند تا نیاز فوری خواننده را برآورده کنند.

 

 

 

در هنگام نوشتن محتوا، متخصص می‌تواند ایده‌هایی در محتوا برای تعامل و زنده بودن متن بدهد و از زبانی جذاب و بروز استفاده کند که آنها را بیشتر جذب کند. اینها بعضی از شیوه‌هایی هستند که متخصصان می‌توانند برای شناخت مخاطب هدف به کار ببرند و بر روی آنها بیشتر کار کنند تا توجه مخاطب را به سمت محتوای خود جلب کنند. اگر محتوا به خوبی با توجه به مخاطبان هدف شما نوشته شده باشد، در نتیجه به زودی می‌توانید لید (مشتری راغب) به دست بیاورید و اگر محتوا با توجه به مخاطب هدف شما نوشته نشده باشد بدین ترتیب پول خود را از دست خواهید داد.

در سئو محتوا به چه مواردی توجه کنیم؟

۴- تعاملات کوچک (Micro-Engagement) تفاوت ایجاد می‌کند

همیشه نوشتن محتوای طولانی ممکن است یک استراتژی موفقیت آمیز برای یک حرفه‌ای نباشد. نگه داشتن خواننده در صفحه محتوا و درگیر کردن آن با محتوا بسیار مشکل است. هنر Micro-Engagement می‌تواند سئوی محتوای شما را بالا بکشد. هنگامی که می‌خواهیم تاکتیک‌های مختلفی را امتحان کنیم مهم است که کاربران با برخی از نوشته‌های عالی، جذاب و آموزنده درگیر کنیم تا خواننده ارتباط برقرار کند و آنها را خوشحال کند. اینجا جایی است که باید درک درستی از مخاطب هدف خود داشته باشید. شما باید بدانید چه نوع محتوایی می‌تواند خواننده را درگیر کند. امتحان رویکردهای مختلف و نگاه ‌کردن به نتایج می‌تواند روش خوبی برای داده کاوی باشد تا ببینید چه کاری را باید و چه کاری را نباید انجام دهید. در ادامه برخی پیشنهادات برای ارتقای Micro-Engagement آورده شده است:

  • لیست‌های شماره‌دار یا بولت دار
  • عکس‌های گیرا و جذاب مرتبط با محتوا
  • GIFهای خنده‌دار
  • ویدئوهای آموزنده و جذاب
  • اینفوگرافیک‌ها
  • آزمون یا نظرسنجی
  • طراحی بصری جذاب
  • Calls to action
  • متن بولد شده
  • سؤالات متفکرانه
  • داستان‌ها
  • مثال‌ها
  • نکات مفید

تعدادی از این ایده‌ها را به سئوی محتوای خود اضافه کنید و تفاوت را ببینید. با گذشت زمان، شما متوجه خواهید شد که مخاطبان شما چه چیزی را دوست دارند، چه چیزی آنها را درگیر می‌کند و چه چیزی آنها را وسوسه می‌کند تا اقدامات خاصی را بر روی سایت انجام دهند، این لیست کامل نیست، موارد مختلف را به کار ببرید تا ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

در سئو محتوا به چه مواردی توجه کنیم؟

۵- تازه بودن محتوا و آنالیز رقابتی

خوانندگان با خواندن محتوای تکراری خسته می‌شوند، تازه بودن معمولا به محتوایی جدید و نو در وبسایت شما اشاره دارد. حتی باید فراتر از آن هم پیش رفت؛ به عبارت دیگر شما باید ایده‌های منحصر به فردی را ارائه دهید. چگونه باید اینکار را انجام دهید؟

 

 

 

با ایجاد تجزیه و تحلیل قابل رقابت که بخشی از استراتژی محتوای سئو شماست. بنابراین مهم است که محتوای نو همراه با آنالیز (تجزیه و تحلیل) قابل رقابت ارائه کنید. به هر سایت سئو یا دیجیتال مارکتینگ رجوع کنید و تجزیه و تحلیل کنید چگونه محتوای رقابتی و نو در آنجا وجود دارد و این کار می‌تواند شیوه خوبی برای وبسایت به غیر از کلمات کلیدی باشد. هر زمانی که می‌خواهید بخش جدیدی از محتوا را بنویسید نگاهی بیاندازید که رقبای شما چه کاری انجام می‌دهند و در نظر بگیرید چگونه می‌توانید آن را به یک نتیجه تبدیل کنید. اما به یاد داشته باشید که بازنویسی، ویرایش و کار بر روی موضوع مشابهی که رقبا از آن استفاده کرده‌اند شیوه خوبی نیست و به شما به هیچ وجه کمک نخواهد کرد.

در سئو محتوا به چه مواردی توجه کنیم؟

۶- دیتا همه چیز است

برای رشد کسب و کار خود، مهم است که دیتای واضحی از محتوای سئو داشته باشید. به عبارت دیگر به سادگی نمی‌توانید محتوای سئوی خوبی بدون نگاه کردن به دیتا ایجاد کنید. سئوکارها و صاحبان کسب و کار به طور یکسان باید بدانند که چه محتوایی خوب عمل می‌کند و چرا. مهم است که نرخ تبدیل را ردیابی کنید و تجزیه و تحلیل کنید چه چیزی بیشتر اثر می‌کند و چه چیزی را باید در دفعه بعدی بیان کنید. این نوع تجزیه و تحلیل دیتا به متخصصان کمک خواهد کرد تا درک کنند که چه نوع محتوایی باید در آینده تهیه کنند تا بتواند برای سودمندی کسب و کارشان بهترین باشد.

 

دیتا همه چیز است

در سئو محتوا به چه مواردی توجه کنیم؟

 

 

تجزیه و تحلیل نه تنها رتبه شما را از لحاظ ترافیک نشان می‌دهد، بلکه زمان ماندن روی صفحه، نرخ پرش و دیگر معیارهای ارزشمند را نشان می‌دهد، در نتیجه می‌توانید متوجه شوید محتوا چگونه عمل می‌کند. بدون این دانش مانند فردی نابینا هستید. بنابراین تجزیه و تحلیل بهترین رسانه است تا درک کنید چه مواردی می‌تواند در این مورد عمل کند. دنبال کردن دیتا قطعا به متخصصان کمک می‌کند تا تجزیه و تحلیل کنند که آیا آنها در مسیر درست حرکت می‌کنند یا خیر. دنبال کردن آنالیز دیتا قطعا به سازمان‌ها کمک خواهد کرد رشد کنند و توانایی خود را برای کسب و کار با کیفیت بهتر بهبود دهند.

۷- نحوه خاتمه دادن محتوا

برای متخصصان مهم است به نحوی محتوا را بنویسند که به نظر جمع آوری شده و خاتمه یافته باشد. این یکی از اصول سئو است تا بیشتر و بیشتر افراد به سمت وبسایت جذب شوند و نرخ پرش کاهش یابد. محتوای جذاب نه تنها نرخ تعامل بهتری را ایجاد می‌کند بلکه اعتبار برند را افزایش می‌دهد. همچنین باعث می‌شود ترافیکی را که لایق آن هستید به وبسایت هدایت شود

در سئو محتوا به چه مواردی توجه کنیم؟

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *