طراحی سایت نت افزار

hosting image
طراحی تخت (Flat Design) - بخش سوم: عناصر فلت دیزاین

طراحی تخت (Flat Design) – بخش سوم: عناصر فلت دیزاین

طراحی تخت (Flat Design) – بخش سوم: عناصر فلت دیزاین

۱٫ طراحی دکمه های تخت

هنگامی که دکمه ای را طراحی میکنید و آن را با نوار حاشیه ای، سایه و یا گرادینت از زمینه و سایر محتواها متمایز میکنید. این کار المان طراحی را مشخص و با قابلیت کلیک کردن خواهد کرد.

اما چنانچه میخواهید دکمه ای تخت طراحی کنید، نباید از این جزئیات و افکت ها استفاده کنید. بنا بر این باید برای تمایز این المان از کانتراست رنگ ها و ترازبندی (grid) صفحه این کار را انجام دهید. البته شما میتوانید به شرطی که به تخت بودن طرح آسیبی نرسد از سایه های کلی استفاده کنید، اما بهتر است تا جای ممکن طراحی ساده و ساده تر باشد.

طراحی تخت (Flat Design) – بخش سوم: عناصر فلت دیزاین

۲٫ طراحی فرم‌ها

طراحی تخت فرم ها دشوار است چرا که باکس ها، فیلدها و منوهای کشویی نباید سایه و افکت داشته باشند. شما میتوانید با css به آن ها استایل بدهید.

۳٫ رنگ ها در فلت دیزاین

یکی از اساسی ترین مسائلی که در طراحی باید به آن اهمیت بدهیم انتخاب رنگ ها و رنگ بندی است. ترکیب رنگی که در یک طراحی تخت مورد نظر است باید برجسته تر و جذاب تر از سایر شیوه های طراحی باشد. وبسایت flat ui color  یکی از وبسایت هایی است که برای این منظور ایجاد شده است. شما میتوانید رنگ های انتخابی خود را اینجا چک کنید.

زمانی که ترکیب رنگی خود را انتخاب میکنید، به این نکته توجه داشته باشید که رنگ ها باید بتوانند کابران وبسایت را راهنمایی کنند. مطمئن شوید که برای گزینه اصلی در وبسایتان مثل: کلید ثبت، کلید ارسال، بیشتر و غیره رنگهای مناسبی را انتخاب کنید. چنانچه لوگو یا برند شما از رنگ بندی خاصی بهره میگیرد، تلاش کنید آن را برای گزینه های کنترلی وبسایتتان استفاده کنید اما در عین حال زیاده روی هم نکنید، طوری که در چشم کاربران وبسایت از درجه اهمیت بیفتد.

شما همچنین باید ترکیب رنگی ثانویه ای را برای گزینه های خود در نظر بگیرید، که این رنگ معمولا خاکستری روشن است.  با این کار میتوانید دو گزینه را مشخص کنید، کلید ثبت به عنوان گزینه اصلی و کلید لغو به عنوان گزینه ثانویه. ترکیب رنگی گزینه ها بطور ویژه در طراحی تخت اهمیت ویژه ای دارند، زیرا هنگامی که برای دکمه های خود رنگ انتخاب میکنید، این رنگ یکی از مشخصه هایی است که کاربران بوسیله آن میتوانند گزینه های پیش رویشان را تشخیص دهند.

۴٫ اشکال (Shapes) در طراحی تخت

شما بنا به استایل وبسایتتان، گاهی میخواهید دکمه های مربع طراحی کنید یا دکمه های مربع شکل با گوشه هایی گرد را داشته باشید. شما میتوانید کمی خلاقانه تر رفتار کنید و از اشکالی مانند دایره و مثلث و یا حتی اشکال هندسی دلخواهتان استفاده کنید اما به خاطر داشته باشید این کار با ریسک همراه خواهد بود. بنا براین سعی کنید در وبسایتتان از یک روال ثابت را پیش بگیرد، بوِیژه درباره گزینه های کنترلی و لینک ها طوری عمل کنید که کاربران به آسانی بتوانند مسیر خود را تشخیص بدهند و در میان عناوین، مطالب و صفحات پیمایش کنند.

طراحی تخت (Flat Design) – بخش سوم: عناصر فلت دیزاین

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *