طراحی سایت نت افزار

hosting image
طراحی تخت (فلت دیزاین) - بخش چهارم: کاربردها و کارکردها

طراحی تخت (فلت دیزاین) – بخش چهارم: کاربردها و کارکردها

طراحی تخت (فلت دیزاین) – بخش چهارم: کاربردها و کارکردها

در آخرین قسمت از مباحث مربوط به Flat Design به این مساله می‌پردازیم که کجا از طراحی تخت استفاده کنیم؟ سعی کنید از طراحی تخت بجا استفاده کنید. با وجود اینکه طراحی تخت ساده ترین شیوه برای طراحی یک سایت مینیمال و جمع و جور است اما برای هر موضوعی مناسب نیست. مثلا، اگر میخواهید وبسایتی به صورت portfolio داشته باشید یا برای یک استارت آپ آماده می شوید این بهترین گزینه است. اما درباره وبسایت های پیچیده تر بهتر است محتاط تر باشید. یا اگر میخواهید وبسایتی برای کودکان طراحی کنید احتمالا باید وبسایتی جذاب و رنگارنگ با المان های شاد و کاراکترهای متحرک را در نظر بگیرید. به همین منوال، اگر وبسایتی درباره بازی و بازی سازی طراحی میکنید، طراحیتان باید به گرافیک و افکت های تصویری معطوف باشد.

طراحی تخت (فلت دیزاین) – بخش چهارم: کاربردها و کارکردها

در نهایت ممکن است تخت شدن طراحی به وبسایتان آسیب بزند. همیشه مخاطبان هدف و پیغامی را که میخواهید منتقل کنید را در نظر داشته باشید. اگر طراحی تخت میتواند شما را به رساندن پیغامتان کمک کند، از آن بهره بگیرید اما ترندهای طراحی و هویت بصری معمولا گذرا و پیوسته در حال تغییر هستند، بنابراین از محتوایی که میخواهید ارائه دهید مهم تر نیستند.

کاربردگرایی همواره مهمتر از زیبایی بصری است.

اگر تصمیم گرفتید از طراحی تخت استفاده کنید، سعی کنید ایده ها و نمونه های اولیه را با افراد واقعی بسنجید تا مطمئن شوید به هدف خود رسیده اید. شما میتوانید از شیوه الف/ب استفاده کنید، یعنی دو طراحی تخت متمایز را بیازمایید تا مشاهده کنید کدامیک بازدهی بیشتری دارد. هدف اصلی برنامه های تحت وب و برنامه های موبایل و وبسایت ها همیشه باید این باشد که به راحتی پیام خود را منتقل کنند و از طریق رابط کاربری با کاربران ارتباط برقرار کنند. این وظیفه طراح گرافیک وب است که اطمینان کسب کند که زیبایی بصری به کاربردگرایی وبسایت آسیب نمیزند.

چنانچه وبسایت زیبایی بیافرینید که کاربران را سردرگم میکند، شما به خروجی نهایی صدمه زده اید. ترندها و استایل ها باید همواره با المان ها و بخش های وبسایت تناسب خوبی داشته باشند. شما ممکن است در طول روز و در هنگام طراحی در خود فرو روید و ایده هایی که در ذهن دارید را اجرا کنید و از نظر خودتان کارهای بصری گویایی را ایجاد کنید، اما بهتر است در انتهای روز کار خود را با چند کاربر تست و ارزیابی کنید تا بفهمید همه چیز درست کار میکند یا نه! گاهی یک تغییر جزئی میتواند تفاوت چشمگیری را در نگاه کاربران ایجاد کند.

نهایتاً، آیا من هم باید از طراحی تخت استفاده کنم؟

همواره در خاطر داشته باشید که یک ترند همواره یک ترند است و گذرا خواهد بود. بنابراین بکوشید بهترین طراحی را داشته باشید، یک طراحی که البته مورد پسند کاربرانتان است. اولویت آن است وبسایتی بیافرینید که عملگرا و مفید باشد، نه وبسایتی که فقط خوش ریخت و ترندگرا باشد.

طراحی تخت (فلت دیزاین) – بخش چهارم: کاربردها و کارکردها

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *