طراحی سایت نت افزار

hosting image
سئو سایت فروشگاهی - 10 راز سئو در سایت های فروشگاهی

سئو سایت فروشگاهی – ۱۰ راز سئو در سایت های فروشگاهی

سئو سایت فروشگاهی – ۱۰ راز سئو در سایت های فروشگاهی

 

 

سئو سایت فروشگاهی چیست؟ بعد از مطالعه این مقاله شما می توانید براحتی سئو سایت فروشگاهی خود را به یک شرکت بسپارید و چگونه گزارش کار ها و توضیحات آن سایت را کنترل و مدیریت بکنید همچنین  برای بهینه سازی و سئو سایت فروشگاهی استراتژی ها و راهکار های بسیار زیادی وجود دارد در این مقاله علاوه بر اینکه شما را راهنمایی کرده ایم که چه معیار هایی را در نظر داشته باشید، بهترین روش ها جهت بهبود رتبه و جایگاه سایت را نیز توضیح داده ایم.

بعد از راه اندازی سایت فروشگاهی شما باید بر روی گرفتن مشتریان و فروش محصولات خود تمرکز داشته باشید، و باید در نظر داشته باشید که بازدیدکنندگان سایت شما را از طریق نتایج جستجو پیدا می کنند بخاطر همین اگر نتوانید در نتایج گوگل رتبه و جایگاه مناسبی را داشته باشید، قادر به گرفتن بازدیدکننده و فروش نخواهید بود.

بصورت کلی مارکتینگ و بازاریابی سئوی سایت شما به شکل زیر خواهد بود:

سئو سایت فروشگاهی – ۱۰ راز سئو در سایت های فروشگاهی

 

اگر توان سئو سایت خود را ندارید از روش های زیر میتوانید استفاده کنید:

اگر نمی خواهید بر روی سئو سایت فروشگاهی خود تمرکز داشته باشید یا می خواهید در یک زمان کوتاه رتبه و جایگاه مناسبی را در گوگل بدست آورید می توانید از طریق تبلیغات Adwords یا همان تبلیغات کلیکی گوگل محصولات خود را به فروش برسانید

در حوزه سایت فروشگاهی شما با بی نهایت سایت دیگر و رقبای بزرگ باید رقابت بکنید

در حقیقت برای اینکه شما در نتایج جستجو ها بالاتر از رقبای خود باشید، باید بیشتر وبهتر از آن ها فعالیت کنید. به بیانی دیگر شما باید نقاط ضعف و نقاط قوت سایت های رقبای دیگر را پیدا بکنید و نقاط ضعف آن ها را در سایت خود رفع بکنید و نقاط قوط سایت های رقبای خود را نیز در سایت خودتان ارتقا دهید و بهینه کنید

برای سئو سایت فروشگاهی چه کار هایی باید انجام داد؟

بصورت کلی بهینه سازی سایت ۲ قسمت اصلی دارد، سئوی داخلی On-Pageو سئوی خارجی Off-page

·  سئوی داخلی On-Page شامل همه اقدامات و کار هایی می باشد که باید در داخل سایت خود ما انجام شوند

·  سئوی خارجی Off-Page به همه اقدامات و فاکتور های خارج از سایت ها اطلاع می شود که بصورت ۱۰۰ درصد هم نمی توان آن را انجام داد.

حتما قبل از شروع فعالیت بر روی سئوی خارجی، اول سئوی داخلی سایت خودتان را تنظیم کنید سپس سراغ سئوی خارجی سایت بروید.

در زیر لیست استراتژی های مورد نیاز جهت سئوی سایت فروشگاهی را قرار داده ایم:

سئو سایت فروشگاهی – ۱۰ راز سئو در سایت های فروشگاهی

۱٫  معماری اطلاعات

باید همه اطلاعات موجود در سایت شما براحتی قابل دسترس باشد، به نحوی که چنان مدیریت و ساماندهی خوبی داشته باشید زمانی که یک کاربر وارد سایت شما می شود فقط با چند کلیک بتواند محصول مورد نظر خود را پیدا کند و مراحل خرید را انجام دهد.

بصورت خلاصه، بازدیدکننده ای که وارد صفحه اصلی سایت شما می شود باید به سمت ، دسته بندی هایی که به دنبال آن است هدایت شود و از طریق دسته بندی ها و فیلتر های موجود در هر دسته بندی بتواند محصول مورد نیاز خود را بر اساس قیمت و شرایطی که نیاز دارد در سایت شما پیدا کند.

نباید شرایطی باشد که بازدیدکننده چندین دسته بندی مختلف را طی کند تا به محصول برسد.

دسته بندی و معماری اطلاعات سایت شما دقیقا باید همانند شکل زیر باشد:

معماری سئو

سئو سایت فروشگاهی – ۱۰ راز سئو در سایت های فروشگاهی

 

برای درک بیشتر این موضوع، یک مثال از یک فروشگاه لباس را مطرح می کنیم:

بازدیدکننده در “صفحه اصلی” سایت شما یک عکس از دسته بندی “لباس” مشاهده می کند، سپس بر روی آن کلیک می کند وارد یک صفحه جدید که در آن لباس ها بر اساس “لباس مردانه” یا “لباس زنانه” و “لباس کار” یا لباس مجلسی” مرتب شده اند و کاربر می تواند برای یافتن محصول خود براحتی دسته بندی خود را انتخاب کند.

اکنون ۲ مورد را باید در نظر گرفت: آدرس URLصفحات شما نباید طولانی باشد – دسته بندی ها و زیر دسته ها بصورت واضح در دسترس باشند.

سئو سایت فروشگاهی – ۱۰ راز سئو در سایت های فروشگاهی

۲٫  هر URL فقط برای یک کلمه کلیدی باشد

در سایت فروشگاهی خود نباید بخواهید که با ۱ آدرس url چندین کلمه کلیدی شما رتبه و جایگاه داشته باشند. در حالت عادی شما قادر هستید تا برای هر صفحه تا ۳ کلمه کلیدی ورودی داشته باشید، تا ۷ کلمه هم ظرفیت وجود دارد اما بهتر است که برای هر کدام از کلمات کلیدی خود (مثلا اسم یکی از دسته بندی های سایت) یک کلمه کلیدی خاص داشته باشید که بیشترین ترافیک و جستجو را دارد و مشتریان شما از آن زیاد استفاده می کنند.

همچنین در نظر داشته باشید زمانی که شما با یک کلمه کلیدی رتبه و جایگاه بگیرد، اگر یک سیلاب به اول و آخر آن اضافه شود اما کلمه کلیدی شما همچنان رتبه و جایگاه داشته باشد، شما با کلمات جدیدتر هم باز رتبه و جایگاه مناسب تری را خواهید داشت و مطمئن باشید با سیلاب های جدید هم رتبه شما بهبود خواهد داشت.

۳٫مدیریت کلمات کلیدی هر صفحه

متاسفانه در سایت های فروشگاهی بدلیل اینکه ممکن است از یک دسته بندی چندین محصول وجود داشته باشد و کلمه کلیدی هر کدام از این دسته بندی ها برابر با همان اسم محصول باشد بخاطر همین ممکن است که کلمات کلیدی مشکل تداخل داشته باشند و بصورت تکراری مورد استفاده قرار گیرند.

بهتر است که تمرکز خود را بر روی دسته بندی محصولات قرار دهید، زیرا بازدیدکنندگان قدرت بیشتری بر روی انتخاب تنوع محصولات دارند و از طرفی، شما نیز می توانید متن و محتوای خود را بصورت کامل به نمایش بگزارید و قدرت مانور بیشتری دارد.

سئو سایت فروشگاهی – ۱۰ راز سئو در سایت های فروشگاهی

اگر در سئو سایت فروشگاهی لندینگ پیج های خود را بر روی صفحه محصولات قرار ندهید، بهتر است که دسته بندی محصولات لندینگ پیج های شما باشند.

۴٫دسته بندی ها و برچسب ها

در سئو سایت فروشگاهی بهتر است که یا از دسته بندی استفاده بکنید، یا از برچسب ها

از نظر طراحی و معماری و برای خود گوگل نیز هیچ تفاوتی بین دسته بندی و برچسب های یک سایت وجود ندارد. بخاطر همین از استفاده بیش از حد و یا وارد کردن کلمات کلیدی نامرتبط باید خودداری کنید و در نظر داشته باشید که اگر از برچسب ها برای اضافه کردن کلمات کلیدی غیر مربتط یا حتی انواع مختلف کلمات کلیدی استفاده بکنید، تعداد صفحات سایت شما که اسپم هم می باشند افزایش پیدا می کند و این برای سئوی سایت شما نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

توصیه می کنیم که حتما از دسته بندی ها استفاده بکنید و از برچسب ها در سایت خود استفاده نکنید

۲ دلیل برای استفاده نکردن از برچسب ها در سئو سایت فروشگاهی:

محتوای ضعیف: به این معنی که در یک صفحه فقط ۱ لینک وجود دارد وهیچ متن و توضیحات دیگری در آن وجود ندارد و با توجه به اینکه طبق اطلاع رسانی های خود گوگل بهتر است که صفحات کمتر از ۳۰۰ کلمه نداشته باشید به همین جهت بهتر است که از ساختن صفحاتی که محتوایی ندارند و اسپم هستند خودداری شود.

محتوای تکراری: در برچسب ها معمولا بدلیل تکراری بودن توضیحات مشکل داپلیکیت کانتنت رخ میدهد که این مورد نیز خود به سئوی سایت شما آسیب وارد می کند.

۵٫حتما از بخش وبلاگ سایت استفاده کنید

بخش وبلاگ می تواند ترافیک طبیعی بسیار زیادی را به سمت سایت شما جذب بکند و از طرفی بدلیل اینکه بروزرسانی مداوم و مرتب سایت یکی از فاکتور های گوگل برای رتبه دادن به سایت ها می باشد و ممکن است که در سایت های فروشگاهی بعد از مدتی دیگر محصول جدیدی جهت اضافه کردن در سایت وجود نداشته باشد بخاطر همین در این شرایط بخش وبلاگ سایت علاوه بر اینکه ترافیک بسیار زیادی را به سمت سایت شما هدایت می کند، میتواند یک عامل خوب جهت بروزرسانی سایت و انتشار مطالب جدید و تولید محتوا باشد

سئو سایت فروشگاهی – ۱۰ راز سئو در سایت های فروشگاهی

۶٫ همیشه رقبای خود را آنالیز کنید

همواره رقبای شما در حال توسعه و بهبود وضعیت سایت خود می باشند به همین جهت با توجه به اهدافی که دنبال می کنند می توانید  یک برنامه ریزی مناسب از وضعیت بازار و همچنین اتفاقات در پیش رو داشته باشید. همچنین با کمک ابزار هایی مانند archive.org می توانید تاریخچه رقبای خود را مشاهده کنید و به کمک ابزار های دیگری مثل moz از اقداماتی که رقبای شما در حال انجام هستند(برنامه ریزی آینده رقبای خود)  مطلع شوید.

۷٫ از قدرت ویدئو استفاده کنید

بیش از ۸۰% از ترافیک کشور از طریق ویدئو صرف می شود به همین جهت اگر در سایت خود از ویدئو استفاده کنید می توانید ترافیک بسبار زیادی را جذب کنید. برای گوگل نیز محتوای ویدئو ارزش بیشتری دارد و همچنین کاربران شما نیز نرخ تبدیل (تبدیل بازدیدکننده به مشتری) بیشتری را نسبت به متن و عکس در ویدئو خواهند داشت.

سئو ویدئو

سئو سایت فروشگاهی – ۱۰ راز سئو در سایت های فروشگاهی

۸٫ نوشتن متن مناسب توضیحات

تولید محتوا یکی از اصلی کار ها در سئو فروشگاه اینترنتی می باشد ، شما باید توضیحات همه محصولات خود را بصورت کامل با ذکر کامل جزئیات انجام دهید، با یک بررسی جزئی از اولین سایت های ایران همانند دیجی کالا و بامیلو و زنبیل متوجه خواهید شد که برای کوچک ترین محصولات سایت خود نیز، توضیحات و شرح بسیار زیادی را قرار داده اند که این مورد هم برای بازدیدکننده سایت مناسب می باشد، هم برای گوگل یک معیار جهت رتبه دادن به سایت ها است.

سئو سایت فروشگاهی – ۱۰ راز سئو در سایت های فروشگاهی

تولید محتوا یک کار تخصصی و متوالی می باشد که دارای بیش از ۳۰ تکنیک مختلف دارد و اگر این تکنیک ها را رعایت کنید می توانید رتبه و جایگاه بسیار خوبی را در نتایج جستجو ها دریافت بکنید و مقاله ها و محصولات شما همیشه در لینک های اول نتایج جستجو ها قرار بگیرد.

۹٫ بررسی لینک های شکسته

لینک های شکسته ، موجب میشود که موتور های جستجوگر یک امتیاز منفی در سایت شما در نظر بگیرند بخاطر همین باید با دقت آدرس های URL خود را تولید کنید و سعی کنید که در آینده این آدرس ها را تغییر ندهید/ مطمئن باشید که با ایجاد صفحات ۴۰۴ علاوه بر اینکه آن کلمه کلیدی شما رتبه و جایگاه واقعی خود را از دست خواهد داد، بلکه گوگل نیز اگر تعداد لینک ها زیاد باشد با سایت شما و همه کلمات کلیدی شما رقابت میکند.

سئو سایت فروشگاهی – ۱۰ راز سئو در سایت های فروشگاهی

۱۰٫ فعالیت بر روی برند (برند سازی)

یکی از کار هایی که وظایف هر سئوکار میباشد فعالیت بر روی برند و برندسازی می باشد/ نباید فقط به فکر خرید یکباره مشتری باشید بلکه باید شرایطی را ایجاد کنید که مشتریان شما، علاوه بر اینکه خودشان تبدیل به مشتری دائمی سایت شما شوند، سایت شما را نیز به دوستان آشنایان خود نیز معرفی بکنند و در خرید های بعدی خود به جای جستجو کردن کلمات کلیدی در گوگل، اسم برند شما را جستجو کنند و از طریق سایت شما محصول خود را پیدا کنند.

برند

سئو سایت فروشگاهی – ۱۰ راز سئو در سایت های فروشگاهی

در سئو برند سازی از طریق و روش های مختلفی قابل انجام می باشد.

نتیجه گیری درباره سئو سایت فروشگاهی :

سئو سایت فروشگاهی ممکن است کار بسیار ساده ای باشد و در یک زمان بسیار کم و با هزینه ای مناسب انجام شود اما در عین حال میتواند یک کار بسیار پیچیده و زمانبر باشد.راحتی یا سخت بودن سایت ها توسط رقبای شما مشخص میشود. اما با انجام اقدامات بالا مطمئن باشید که میتوانید براحتی با استاندارد های خود گوگل رتبه و جایگاه مناسبی را برای خود کسب کنید.

مشاوره

سئو سایت فروشگاهی – ۱۰ راز سئو در سایت های فروشگاهی

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *