طراحی سایت نت افزار

hosting image
20 نکته درباره سئو سایت مشتریان

۲۰ نکته درباره سئو سایت مشتریان

۲۰ نکته درباره سئو سایت مشتریان

 

۱-  سئو یک فرایند گارانتی شده نیست

هرگز نمی توان رتبه سایت مشتریان را تضمین داد. مهم نیست که از چه معجزه ای برای سئو کردن سایت مشتریان خود بهره میگیرید. همواره ممکن است عوامل غیبی برای تاثیر منفی بر روی سئو سایت مشتریان ظاهر شوند. بروز رسانی الگوریتم های گوگل، حمله رقبا، قدیمی شدن محتوای صفحات و عوامل دیگر همواره می توانند باعث شوند که ماندگاری رتبه یک سایت خدشه دار شود. به این ترتیب نمی توان رتبه سایت را در گوگل گرانتی کرد.

۲۰ نکته درباره سئو سایت مشتریان

۲- برای حصول نتیجه در سئو باید صبر زیادی داشته باشید

سئو فرایندی است که به تلاش زیادی نیاز دارد. از طرف دیگر شما باید صبر زیادی برای به ثمر نشستن این تلاش ها داشته باشید. نتیجه نهایی فعالیت های سئو ممکن است بسیار دیر ظاهر شود و یا حتی اصلاً نتیجه ای از فعالیت های خود در زمینه سئو مشاهده نکنید.

۳- به برخی از مشتریان باید جواب رد داد

مشتریانی که دید درستی از سئو سایت ندارند و انتظار دارد که شما برایشان رتبه سایت را تضمین کنید. می توانند دید شما به سئو را مسموم کنند. شاید بهتر باشد که اصلا سئو سایت چنین مشتریانی را نپذیرید.

۴- فرایند تولید بک لینک را کند اجرا کنید

الگوریتم هایی مانند گوگل پنگوئن باعث شده اند که تولید بک لینک با مخاطره همراه باشد. تولید بک لینک برای سئو سایت اهمیت زیادی دارد. بهتر است که با یک سرعت ثابت نسبت به افزایش تعداد بک لینک در مدت زمان طولانی به پردازید. از ایجاد تعداد زیادی بک لینک در یک روز به شدت اجتناب کنید.

۵- ۱ بک لینک با کیفیت از ۱۰۰ بک لینک بی کیفیت برتر است

این جمله برداشتی آزاد از جمله گوگل است که در وبلاگ رسمی خود می گوید: ۱۰ بک لینک با کیفیت از ۱۰۰ بک لینک بی کیفیت نتیجه بهتری در سئو سایت دارد. به صورت کلی از سال ۲۰۱۲ به بعد روز به روز تولید بک لینک به سمتی حرکت می کند که اولیت تولید بک لینک با تولید لینک در سایت های مرتبط و معتبر است.

۲۰ نکته درباره سئو سایت مشتریان

۶- شما نمی توانید برای کالا و خدمات بی کیفیت رتبه خوبی در گوگل داشته باشید

تکنیک های سئو کلاه سیاه برای ارتقاء رتبه سایت همچنان می توانند بصورت موقت رتبه سایت شما را بالا ببرند. اما روز به روز به کارگیری این تکنیک ها کم اثر تر می گردد. به خاطر داشته باشید که امروزه ما در عصر دیجیتال زندگی می کنیم. کیفیت بد کالا و محصولات شما به سرعت می تواند در شبکه های اجتماعی زبانزد خواص و عام شود. بنابراین بر روی کیفیت کالا و خدمات خود دقت بیشتری را به خرج دهید. اگر کالایی در شرکت خود دارید که کیفیت مطلوبی ندارد. از انجام سئو برای آن به پرهیزید.

۷- محتوا پادشاه است

تولید محتوا امروزه تغییرات زیادی کرده است. الگوریتم هایی مانند گوگل رنک برین Rankbrain در بازه زمانی تولید محتوا و نحوه انجام آن تغییرات زیادی ایجاد کرده اند. شما امروز علاوه بر تولید محتوای با کیفیت باید به تولید محتوا برای جدیدترین خواسته مخاطبان خود بی اندایشید. اگر نمی توانید محتوایی بهتر از سایت های رقیب ایجاد کنید وقت و سرمایه خود را به هدر خواهید داد.

۸- تگ های متا به سئو صدمه نمی زنند

متا تگ ها در گذشته بسیار موثرتر از حالا عمل می کردند. اما هم اکنون هم می توان با بهینه سازی متا تگ ها به ویژه متا تگ عنوان سئو سایت را ارتقاء داد.

۹- تحقیقات کلمات کلیدی می تواند برد و باخت شما را مشخص کند

سئو از نظر کلمات کلیدی چندان تغییری نکرده است. پیروزی و شکست شما در سئو به صورت مستقیم تحت تاثیر درستی و یا نادرستی کلمه کلیدی انتخابی برای سئو سایت خواهد بود. شما باید در تحقیقات کلمات کلیدی به کلماتی که بیشترین بازدید کننده و بیشترین نرخ تبدیل را در سایت شما دارند توجه کنید.

۱۰- سئو سایت بدون به کارگیری ابزار مناسب راه به جایی نمی برد

کارهای ساده در سئو مانند بررسی روزانه رتبه صفحات سایت می تواند تمام وقت و زمان شما را صرف خود کند. بنابراین از نرم افزارهای مناسب برای انجام کارهای سئو خود بهره بگیرید. مثلا نرم افزار جت سئو برای رتبه بندی و گزارش تغییرات رتبه بسیار موثر است. به خاطر داشته باشید که شما می توانید از ابزارهای رایگانی مانند گوگل وب مستر و گوگل آنالیتیکس برای دریافت بازخورد اقدامات سئو خود نیز استفاده کنید.

۲۰ نکته درباره سئو سایت مشتریان

۱۱- سایت های تخصصی قهرمانند

سایت های تخصصی بهتر از سایت های عمومی درآمد ایجاد می کنند. بنابراین توجه خود را برروی سایت های تخصصی بگذارید. اگر موضوع تخصصی برای تولید سایت دارید آن را هدف اصلی سایت خود قرار دهید.

۱۲- سریع یا مرده

درست مانند فیلم سریع یا مرده در طراحی سایت هم یا سایت شما سریعتر از رقبا بارگذاری می شود و یا تجارت آنلاین شما خواهد مرد. گوگل به تنهایی به سرعت سایت حساس است و رتبه سایت شما تحت تاثیر سرعت سایت قرار میگیرد. کاربران نیز با کاهش سرعت سایت از سایت شما خارج شده و به افت رتبه سایت دامن می زنند.

۱۳- شما نمی توانید تنها با تکیه بر روی سئو سایت خود به پیش بروید

سئو بسیار اهیمت دارد ولی مانند هر روش تبلیغی دیگری به تنهایی پاسخگوی تمام نیاز شما نخواهد بود. شما برای فصولی از سال مانند فصل هراجی ها به تبلیغات کلیکی گوگل نیز نیاز خواهید داشت. تا بیشترین بازده را از سایت خود داشته باشید. (نکته: با شرایط فعلی ارائه دلار در ایران فعلاً کمی در این بخش مشکلاتی وجود دارد که راهکارهایی برای آن در حال انجام است.)

۲۰ نکته درباره سئو سایت مشتریان

۱۴- داشتن یک دامنه قدیمی با کلمات کلیدی در آن به تنهایی کافی نیست

همه شما از اهمیت داشتن یک دامنه قدیمی و به کارگیری درست کلمات کلیدی در آن آگاه هستید ولی باید به خاطر داشته باشید که دامنه قدیمی و کلمات کلیدی در آن برای حفظ سئو سایت شما کافی نیست. شما باید محتوای با کیفیت و بک لینک با کیفیت نیز در سایت خود داشته باشید.

۱۵- همواره تغییرات سایت خود را رصد و اندازه گیری کنید

اگر ندانید که در کدام سمت در حال حرکت هستید. قطعاً مانند این است که در تاریکی گام برمیدارید. رصد و اندازه گیری تغییرات در سئو سایت یک امر کاملاً ضروری است. شما باید همواره از ایرادات سایت خود آگاه باشید و آنها را برطرف کنید.

۱۶- نرخ پرش بالا در سایت نگران کننده است

نرخ پرش Bounce rate عبارت است از خروج کاربران از سایت بدون تعامل با آن، گاهی کاهش ناگهانی میزان مخاطبان سایت را نیز به صورت Bounce rate بیان می کنند. نرخ پرش بالا مستقیماً بر روی سئو سایت شما تاثیر خواهد گذاشت. هنگامیکه کاربران نتوانند چیزی را که می خواهند در سایت شما پیدا کنند نرخ پرش سایت شما بالا خواهد رفت. اگر نرخ پرش سایت شما بالا است قبل از هر کاری آن را اصلاح کنید.

۲۰ نکته درباره سئو سایت مشتریان

۱۷- شما می توانید نتایج بهتری با کلمات کلیدی طولانی Long tail بدست بیاورید

کلمات کلیدی طولانی مزایای زیادی دارند. آنها دقیقاً منطبق با خواسته مشتریان شما هستند و رتبه گیری برای آنها آسان است. ترافیک این کلمات کمتر از کلمات کلیدی اصلی است. ولی نرخ بازگشت سرمایه ROI در آنها براحتی با کلمات کلیدی اصلی رقابت می کند.

۱۸- از سئو کلاه سیاه به پرهیزید

همچنان راه هایی برای فریب دادن گوگل وجود دارد. اما باید توجه داشت که گوگل روز به روز پیشرفته تر شده و دیر یا زود حقه شما برای فریب گوگل دیگر کارساز نخواهد بود و در آن زمان سالها تلاش شما برای فریب گوگل یک شبه برباد میرود. بنابراین بهتر است که از همان اول بر روی روش های اصولی سئو سرمایه گذاری کنید.

۱۹- گوگل تنها موتور جستجوی موجود نیست

موتورهای جستجوی دیگری مانند یاهو و بینگ نیز هستن که مخاطبان خود را دارند. گوگل مهمترین و پرکاربرد ترین موتور جستجو است. ولی نباید سایر موتور های جستجو را فراموش کرد. مزیت دریافت رتبه در این موتورهای جستجو این است که رقابت کمتری از گوگل در آنها در جریان است و دریافت رتبه راحتتر است.

۲۰- از تکنیک های متنوع سئو بهره بگیرید

استفاده از تکنیک هایی مانند تولید محتوای با کیفیت و تکیه بر تحقیق کلمات کلیدی در تولید محتوا و تهیه بک لینک مهم است ولی شما باید به دیگر تکنیک های سئو نیز توجه داشته باشید. حتی اگر نتیجه ای که از به کار گیری تکنیک های خود در سئو دریافت کرده اید مثبت بوده است. باز هم باید به فکر افزودن تکنیک های جدید به تکنیک های سئو خود باشید. مثلا می توانید تبلیغ در شبکه های اجتماعی را به تکنیک های خود اضافه کنید.

۲۰ نکته درباره سئو سایت مشتریان

 

 

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *