طراحی سایت نت افزار

hosting image
همه چیز در مورد طراحی سایت موفق

همه چیز در مورد طراحی سایت موفق

همه چیز در مورد طراحی سایت موفق

طراحی سایت به عملیات ایجاد سایت های اینترنتی گفته می شود که توسط طراحان وب سایت با استفاده از زبان های برنامه نویسی تحت وب انجام می پذیرد. زبان برنامه نویسی که مرورگرهای وب صفحات سایت را نمایش می دهند HTML می باشد و طراح سایت با استفاده از HTML وب سایت شما را کد نویسی می نماید و توسط CSS ظاهر آن را کنترل می نماید و طرح خاصی را پیاده سازی می نماید. در حقیقت HTML و CSS دو جزو اصلی هر وب سایتی می باشند که هر طراح وبی می بایست آن را بداند. طراحی وب سایت پیاده سازی اولیه صفحه را توسط HTML انجام می دهد و سپس توسط CSS آن را فرمت بندی می نماید و تصاویر را نیز در وب سایت اضافه می نماید.
اولین مرحله در طراحی انتخاب دامنه

همه چیز در مورد طراحی سایت موفق

هر وب سایت نیاز به آدرسی دارد که به آن دامنه گفته می شود به عنوان مثال آدرس وب سایت واحد طراحی زیپووب www.zipoweb.ir می باشد و در حقیقت دامنه به همین آدرس گفته می شود. ثبت دامنه خود را می توانید از طریق شرکت های ثبت دامنه و هاستینگ و همچنین شرکت های طراحی سایت انجام دهید که می توانید دامنه را به صورت یکساله و یا چند ساله ثبت نمایید و در زمان اتمام اعتبار مجدد می توانید دامنه خود را تمدید نمایید. البته بهتر است کلیه موارد وب سایت خود را در یک جا متمرکز نمایید و کل مسئولیت وب سایت خود را به یک شرکت محول نمایید. دامنه شما می تواند ir و یا com و همچنین سایر پسوندها باشد که در بخش های بعدی به آن خواهیم پرداخت.ما برروی پلان های طراحی ارزان خود برای شما دامنه رایگان در نظر میگیریم.

د

همه چیز در مورد طراحی سایت موفق
دامنه

هر وب سایت نیاز به آدرسی دارد که به آن دامنه گفته می شود به عنوان مثال آدرس وب سایت واحد طراحی زیپووب www.zipoweb.ir می باشد و در حقیقت دامنه به همین آدرس گفته می شود. ثبت دامنه خود را می توانید از طریق شرکت های ثبت دامنه و هاستینگ و همچنین شرکت های طراحی سایت انجام دهید که می توانید دامنه را به صورت یکساله و یا چند ساله ثبت نمایید و در زمان اتمام اعتبار مجدد می توانید دامنه خود را تمدید نمایید. البته بهتر است کلیه موارد وب سایت خود را در یک جا متمرکز نمایید و کل مسئولیت وب سایت خود را به یک شرکت محول نمایید. دامنه شما می تواند ir و یا com و همچنین سایر پسوندها باشد که در بخش های بعدی به آن خواهیم پرداخت.

همه چیز در مورد طراحی سایت موفق

ه
هاست

هر دامنه نیاز به فضایی دارد که فایل های سایت طراحی شده می بایست در آن بارگذاری گردند و به این فضا هاست گفته می شود. هاست در حقیقت به فضای میزبانی وب سایت گفته می شود که با زبان ساده فضایی از کامپیوتر سرور می باشد که مسئولیت نگهداری فایل های وب سایت شما می باشد و دامنه بر روی آن پارک می گردد و در نتیجه وب سایت شما راه اندازی می گردد. دامنه معمولا توسط دو آدرس به نام دی ان اس که آدرس های شبیه ns1.joomir.com و ns2.joomir.com می باشند بر روی سرور پارک می گردند. هاستینگ نیز به مانند دامنه می توانید یکساله و یا چند ساله باشد که در زمان رسیدن موعد انقضاء مجدا می توانید آن را تمدید نمایید. پکیج های وب هاستینگ معمولا بر اساس میزان فضای سرور تقسیم بندی می گردند که در بخش های بعدی به آن خواهیم پرداخت.

همه چیز در مورد طراحی سایت موفق

ب
بارگذاری وب سایت

پس از ثبت دامنه و اختصاص هاستینگ طراح وب سایت می تواند فایل های سایت طراحی شده را بر روی سرور بارگذاری نماید تا زمان که آدرس وب سایت در مرورگر وارد شد سایت طراحی شده شما بالا بیاید که طراح معمولا کار بارگذاری سایت را از روش های مختلفی انجام می دهد.

همه چیز در مورد طراحی سایت موفق

ط
طراحی سایت استاتیک

طراحی سایت استاتیک به روشی از طراحی وب سایت گفته می شود که در آن وب سایت سیستم مدیریت محتوا ندارد و صرفا با استفاده از HTML و CSS راه اندازی می گردد. این نوع سایت ها کنترل پانلی برای ویرایش محتوای وب سایت ندارند و در صورتی که نیاز به تغییری در آینده بر روی وب سایت بود حتما می بایست توسط طراح سایت انجام گردد. در مقابل سایت های استاتیک سایت های دینامیک وجود دارد که در بخش بعدی به آن خواهیم پرداخت.

همه چیز در مورد طراحی سایت موفق

ط
طراحی سایت داینامیک

طراحی سایت داینامیک به روشی گفته می شود که در آن وب سایت دارای کنترل پانل برای مدیریت آن می باشد که صاحب وب سایت می تواند با آموزشی که از طراح وب سایت می بیند مطالب وب سایت را مدیریت نماید. طراحی سایت های دینامیک با استفاده از سیستم های مدیریت محتوای موجود و یا از پایه توسط زبان های برنامه نویسی تحت وب سمت سرور نظیر PHP و ASP.NET نوشته می شوند. امروزه سایت های دینامیک با توجه به مزایای آن نسبت به استاتیک طرفدار بیشتری دارند و سایت های استاتیک بسیار کمتر از قبل ایجاد می گردند.

* برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله مزایای سایت های دینامیک نسبت به استاتیک را مطالعه نمایید.

س
سیستم مدیریت محتوا

سیستم های مدیریت محتوا به برنامه های تحت وبی گفته می شوند که امکان مدیریت مطالب و محتوای وب سایت را می دهند که این سیستم های مدیریت محتوا یا از پایه با استفاده از زبان های برنامه نویسی وب نظیر PHP و ASP.NET پیاده سازی می گردند و یا از سیستم های مدیریت محتوای رایگان نظیر جوملا ، وردپرس و دروپال استفاده می گردند. مدیر وب سایت از طریق این سیستم های مدیریت محتوا می توانید مطالب و محتوای وب سایت ، تصاویر و منوها را بدون نیاز به دانش فنی و تنها از طریق کنترل پانل مدیریت وب سایت کنترل نماید.

همه چیز در مورد طراحی سایت موفق

* برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله بهترین سیستم های مدیریت محتوا را مطالعه نمایید.

ز
زبان های برنامه نویسی تحت وب
زبان های برنامه نویسی سمت کاربر

دو نوع زبان برنامه نویسی در وب داریم که نوع اول آن زبان برنامه نویسی سمت کاربر می باشد که بر روی مرورگر کاربر اجرا می گردند و نحوه نمایش وب سایت را کنترل می نمایند. زبان های برنامه نویسی سمت کاربر HTML و CSS و زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت و همچنین هر نوع زبان برنامه نویسی می باشد که بر روی مرورگر کاربر اجرا می گردند.
زبان های برنامه نویسی سمت سرور

زبان های برنامه نویس سمت سرور بر روی سرور اجرا می گردند و پس از انجام فرایندهای لازم به صورت HTML و CSS و همچنین جاوا اسکریپت به مرورگر کاربر ارسال می گردد. زبان های برنامه نویسی سمت سرور قابلیت اتصال به دیتابیس های مختلف جهت ثبت اطلاعات و همچنین گرفتن اطلاعات را می دهند. PHP ، ASP.NET ، JAVA and JSP از این دست زبان های برنامه نویسی هستند. زبان های برنامه نویسی سمت سرور در حقیقت بخش اداره کننده فعالیت های روی وب سایت می باشند که اطلاعات و درخواست های کاربر را از طریق فرم ها و سایر روش ها می گیرند و بر روی آن فرآیندهایی انجام می دهند و سپس به مرورگر کاربر ارسال می نمایند.

همه چیز در مورد طراحی سایت موفق

د
دیتابیس های تحت وب

دیتابیس ها مسئول نگهداری اطلاعات برای استفاده در زبان های سمت سرور می باشند که دیتابیس های مختلفی نظیر MYSQL ، MSSQL و همچنین ORACLE و سایر موارد وجود دارند. زبان های سمت سرور با تمامی دیتابیس ها قابلیت اتصال دارند اما برای هر زبان برنامه نویسی بهترین دیتابیس وجود دارد. به عنوان مثال دیتابیس مناسب برای زبان برنامه نویس PHP دیتابیس MYSQL می باشد.

ق
قالب وب سایت

هر وب سایتی یک قالب اصلی وب سایت دارد که سایر صفحات وب سایت بر اساس قالب اولیه پیاده درج مطلب می گردند. برای تهیه قالب وب سایت سه راه وجود دارد که در بخش زیر به آن جداگانه می پردازیم:
طراحی قالب سایت

همه چیز در مورد طراحی سایت موفق

می توان قالب وب سایت را از پایه توسط طراح و گرافیست وب سایت پیاده سازی نمود که در این روش قبل از پیاده سازی وب سایت جلسه ای با کارفرما برگزار می گردد و کارفرما درخواست های خود در مورد قالب وب سایت نظیر رنگ بندی و مکان قرار گیری آیتم ها به طراح وب سایت می دهد و پس از آن طراح اقدام به ساخت قالب می نماید که در مرحله بعدی سفارش دهنده در صورت نیاز ویرایش های خود را بر روی طرح اعلام می نمایید و این فرآیند تا زمانی که طرح تایید گردد پیش می رود. این روش معمولا بسیار زمان بر می باشد و هزینه انجام آن نسبت به روش های دیگر بالا تر می باشد.
استفاده از قالب های آماده

استفاده از قالب های آماده رایگان یکی دیگر از روش های تهیه قالب سایت می باشد که در این روش با جستجو در اینترنت قالب رایگان مورد نظر یافت شده و می توان آن را در سایت استفاده نمود که البته این روش به هیچ وجه توصیه نمی گردد زیرا ممکن است به اعتبار کسب و کار شرکت لطمه وارد آورد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله قالب های رایگان وب سایت را مطالعه نمایید
خرید قالب وب سایت

سایت های بسیاری مانند Templatemonster و Themeforest وجود دارند که فروشگاه قالب سایت دارند و می توانید قالب مورد نظر خود را از بین قالب های مورد انتخاب و خریداری نمایید. زیپووب یک نمایندگی از این شرکت ها دارد و می توانید لیست قالب های زیپووب را در فروشگاه قالب زیپووب مشاهده نمایید. این روش به عنوان سریعترین و با کیفیت ترین روش ممکن می باشد و زیپووب این روش را توصیه می نماید.

برای توضیحات بیشتر می توانید مقاله خرید قالب وب سایت را مطالعه نمایید.

د
درج مطالب و محتوای وب سایت

درج مطالب وب سایت به عملیات وارد نمودن محتوای وب سایت گفته می شود که در این عملیات کارفرما مطالب وب سایت را به شرکت طراحی وب سایت ارسال می نماید و شرکت طراح مطالب شرکت را در سایت از طریق سیستم مدیریت محتوا بارگذاری می نماید. عملیات درج مطالب وب سایت قابل انجام توسط کارفرما نیز می باشد که در این روش کنترل پانل سیستم مدیریت محتوای وب سایت به کارفرما آموزش داده می شود که کارفرما می تواند از طریق سیستم مدیریت محتوا مطالب وب سایت را بارگذاری نمایید. این روش هزینه های تمام شده وب سایت را پایین می آورد.

همه چیز در مورد طراحی سایت موفق

پ
پشتیبانی وب سایت

در مورد رشته طراحی سایت پشتیبانی مهمتر از خود طراحی وب سایت می باشد و برای همین مورد بهتر است کار طراحی وب سایت خود را زیر نظر شرکت های معتبر انجام دهید. ساخت وب سایت بخش اولیه از کار می باشد و پس از آن نگهداری و پشتیبانی آن پیش می آید که در صورت وجود مشکل شرکت طراح می بایست نیروها و امکانات لازم جهت پشتیبانی وب سایت شما را داشته باشد. در صورتی که برای وب سایت مشکلی پیش آمد شرکت طراحی وب سایت می بایست وارد عمل شده و سریعا رفع مشکل نماید. پایین بودن وب سایت و وجود خطا در سایت باعث از دست دادن مشتریان می گردد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله پشتیبانی وب سایت را مطالعه نمایید

ا
امن سازی وب سایت

از هر روشی که برای ساخت سایت انجام می گردد وب سایت می بایست پس از راه اندازی امن سازی گردد تا هکرها با استفاده از حفره های امنیتی موجود در سایت نتوانند وب سایت را دچار مشکل نمایند و ایمن سازی وب سایت در حقیقت یکی از مهترین بخش هایی از پروژه ساخت وب سایت می باشد که معمولا طراحان آن را فراموش می نمایند و در امر طراحی صفحات وب سایت کمتر به آن پرداخته می شود.

همه چیز در مورد طراحی سایت موفق

حال آنکه توضیحات اولیه در مورد طراحی سایت داده شد در ادامه اقدام به بررسی و پاسخ به سوالات متداول کاربران در این زمینه می گردد.

ت
تفاوت وب سایت با وبلاگ چیست

برخی از سایت ها در اینترنت وجود دارند که جزو شرکت های ارائه کننده خدمات وبلاگ هستند و فضایی را در اختیار کاربر قرار می دهند تا کاربر بتواند صفحات اختصاصی مربوط به خود را داشته باشد و آن را مدیریت نمایند. وبلاگ معمولا در ساب دامنه ای از سایت مورد نظر قرار می گیرد که از طریق آن آدرس قابل دسترسی خواهد بود که به عنوان مثال آدرس چیزی شبیه به YourWeblogAddress.WeblogDomainName.com خواهد بود که البته برخی از وبلاگ ها به شما این امکان را می دهند تا دامنه خود را نیز بر روی آن پارک نمایید و سایت با دامنه شما بالا بیاید. وبلاگ ها معمولا خدمات خود را به صورت رایگان ارائه می نمایند و در ازای آن تبلیغات خود را در وبلاگ شما نمایش می دهند. طراحی وبلاگ برای کلیه کسانی که تجربه حضور در اینترنت ندارند توصیه می گردد اما برای شرکت ها که قصد حضور به صورت قوی در اینترنت را دارند به هیچ وجه توصیه نمی گردند. همچنین می توانید برای وبلاگ خود قالب اختصاص طراحی نمایید که طراحی قالب وبلاگ خود را می بایست حتما زیر نظر طراح وبسایت انجام دهید.

همه چیز در مورد طراحی سایت موفق

* برای آموزش طرلحی وبلاگ می توانید مقاله سایت های طراحی وبلاگ را مطالعه نمایید.

س
سئو یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به مجموعه عملیاتی گفته می شود که طی آن رتبه وب سایت در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط به زمینه فعالیت شرکت بالا می آید و وب سایت از این طریق بازدید کنندگان بیشتری کسب می نماید. به عنوان مثال زمینه فعالیت سایت زیپووب طراحی وب می باشد و در صورتی که در گوگل جستجو نمایید “طراحی وب” سایت در صفحه اول گوگل بالا می آید و همین مورد باعث بازدید کننده بیشتر وب سایت و جذب مشتریان جدید می باشد. سئو و بهینه سازی وب سایت در دو مرحله بهینه سازی وب سایت و رفع عیوب سئو سایت به عنوان مرحله یک و بک لینک سازی برای وب سایت (قرار دادن لینک وب سایت در سایت های دیگر) به عنوان دومین مرحله انجام می گردد. در حقیقت انجام امور سئو باعث بالا رفتن بازدید کنندگان وب سایت از موتورهای جستجو می گردند و در حقیقت وب سایت شما بازدید کنندگانی خواهد داشت که در جستجوی شغل مورد نظر شما هستند که همین امر باعث بالا رفتن میزان فروش شرکت از وب سایت می گردد، موردی که به آن بازاریابی اینترنتی و یا بازاریابی دیجیتالی گفته می شود. بهینه سازی موتورهای جستجو نیاز به تجربه فراوانی دارد و بهتر است این عملیات را به افراد با تجربه بسپارید.

* برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله آموزش رایگان سئو را مطالعه نمایید.

همه چیز در مورد طراحی سایت موفق

ت
تبلیغ در گوگل

تبلیغ در گوگل به صورت نمایش وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل می باشد که کاربر با رویت آن ممکن است بر روی وب سایت شما کلیک نماید. نمایش وب سایت در نتایج جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی مرتبط به زمینه فعالیت شما به دو صورت نتایج جستجوی پرداخت شده (Adwords) و نتایج جستجوی طبیعی (سئو) که در روش ادوردز شما به گوگل هزینه پرداخت می نمایید تا وب سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده شود که تبلیغات گوگل در بالا و همچنین سمت راست نتایج اصلی نمایش داده می شود. در روش سئو همانطور که در بخش بالا توضیح داده شده است وب سایت شما بهینه سازی می گردد تا برای کلمات مرتبط به وب سایت بالا باشد. پس تبلیغ در گوگل به دو روش Adwords و سئو انجام می گردد.

مقاله تبلیغ در گوگل را مطالعه نمایید.

ب
بک لینک سازی برای وب سایت

بک لینک سازی به عملیات قرار دادن لینک وب سایت در سایت های دیگر گفته می شود که در صورتی که این عملیات به درستی انجام گردد باعث افزایش رنک وب سایت در موتورهای جستجو و در نتیجه باعث بالا رفتن تعداد ورودی ها (کاربران) از موتورهای جستجو خواهد بود و بلعکس در صورتی که با روش های غلطی انجام گردد ممکن است صدمات جبران ناپذیری به سایت وارد آورد.

همه چیز در مورد طراحی سایت موفق

برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله نحوه صحیح بک لینک سازی برای وب سایت را مطالعه نمایید.

ب
بازاریابی اینترنتی و یا دیجیتالی چیست

بازاریابی اینترنتی و یا بازاریابی دیجیتالی به جذب مشتریان جدید از اینترنت گفته می شود که معمولا با عملیات سئو و برند سازی در محیط اینترنت انجام می گردد. البته روش هایی دیگر مانند تبلیغات اینترنتی نیز در جهت این کار انجام می گردد.

ن
نرم افزارهای طراحی سایت

نرم افزارهای مختلفی برای طراحی وب سایت وجود دارند که می توانید با استفاده از آنها به راحتی سایت خود را طراحی نمایید. نرم افزارها در حقیقت کار شما را در کد نویسی و برنامه نویسی وب ساده می سازند و در وقت و زمان شما صرفه جویی می نمایند. نرم افزارهایی نظیر Adobe Dreamweaver از این دست هستند.

می توانید مقاله نرم افزارهای طراحی وب سایت را مشاهده نمایید.

همه چیز در مورد طراحی سایت موفق

ط
طراحی سایت ارزان

هزینه انجام خدمات طراحی سایت بسته به میزان قابلیت های وب سایت متفاوت می باشد البته این مورد را در نظر داشته باشید شرکت های مختلف طراحی سایت نرخ ها و تعرفه های مختلفی را برای انجام خدمات خود ارائه می نمایند که قیمت ها کاملا متفاوت می باشد. برخی از شرکت ها قیمت های بالایی را از بابت طراحی سایت طلب می نمایند حال آنکه شرکتی دیگر همان پروژه را با قیمت بسیار پایین تر به مشتری خود تحویل می دهد. زیپووب به توجه به سابقه بسیار خود (از سال ۱۳۸۱ تا کنون) و تجربه فراوان در زمینه طراحی صفحات وب سایت این مهم را درک نموده که ارائه خدمات طراحی سایت با ارزانترین قیمت و بالاترین کیفیت ممکن سبب جلب رضایت مشتریان خواهد شد که این مورد باعث رونق کسب و کار شرکت خواهد بود و به بازاریابی شرکت کمک شایانی خواهد نمود. زیپووب سیستم بازاریابی و بازرگانی ندارد و بازاریابی خود را از طریق مشتریان راضی خود انجام می دهد. زیپووب پکیج های ویژه طراحی سایت ارزان را ارائه می نماید که در این مدل نحوه درج مطالب وب سایت به کارفرما آموزش داده می شود و کارفرما می تواند درج مطالب وب سایت را خود انجام دهد و به این روش هزینه های طراحی وب سایت بسیار پایین می آید.

ا
ارزانترین روش طراحی سایت

ارزانترین روش طراحی سایت استفاده از قالب آماده وب سایت می باشد که در این روش کافی است تنها هزینه ثبت دامنه، اختصاص هاستینگ، پشتیبانی یکساله، آموزش پانل کاربری و ایمن سازی وب سایت پرداخت گردد که البته این روش به شرکت هایی که قصد حضور جدی و قوی در وب دارند به هیچ وجه توصیه نمی گردد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطالب زیر را مطالعه نمایید:

همه چیز در مورد طراحی سایت موفق

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *