طراحی سایت نت افزار

hosting image
نرخ پرش سایت چیست؟

نرخ پرش سایت چیست؟

نرخ پرش سایت چیست؟

قبل از این که بخواهیم به عوامل کاهش نرخ پرش سایت بپردازیم بهتر است ابتدا با مفهوم نرخ پرش سایت آشنا شویم. برای تعریف مفهوم نرخ پرش بهتر است با یک مثال این مفهوم را توضیح دهیم. فرض کنید کاربری وارد سایت شما می شود و بدون آنکه بر روی لینک دیگری کلیک کند از وب سایت شما خارج می شود. زمانی که نرخ پرش وب سایت شما بالا باشد یعنی این که کاربرانی که وارد سایت شما می شوند از محتوای شما رضایت کافی را ندارند و با کلیک بر روی سایر لینک های وب سایت شما از وب سایت شما خارج می شوند، واضح است که کاهش نرخ پرش سایت به این معنی است که کاربران رضایت کافی را از وب سایت شما دارند.

افزایش خوانایی محتوا

از دیگر نکات مهم برای کاهش نرخ پرش سایت، خوانایی محتوای شما می باشد، در واقع هر چه محتوای شما دارای خوانایی بیشتری باشد بازدید کنندگان وب سایت شما تمایل بیشتری به مطالعه مطالب وب سایت شما خواهند داشت

نرخ پرش سایت چیست؟

و در نتیجه کمتر بر روی سایر لینک ها کلیک می کنند که این امر باعث کاهش نرخ پرش سایت شما می شود. برای خوانایی بیشتر می توانید از زیر عنوان ها نیز در متن خود استفاده کنید. استفاده از لیست های علامت دار نیز تاثیر زیادی بر روی خوانایی مطالب شما می گذارد. سعی کنید در متن خود کلمات کلیدی را بولد کنید تا تاثیر بیشتری بر روی خواننده بگذارد. به هیچ وجه همانند شکل زیر از یک سری متون پشت سر هم استفاده نکنید.

دوری کردن از پاپ آپ

از دیگر نکات مهم برای کاهش نرخ پرش سایت استفاده نکردن از پاپ آپ می باشد، بسیاری از کاربرانی که در فضای اینترنت فعالیت دارند معتقدند که پاپ آپ ها برای آنها بسیار اذیت کننده هستند و از آنها متنفر هستند، بنابراین شما نیز با استفاده کردن از پاپ آپ ها باعث کاهش رضایت کاربران می شوید. با استفاده نکردن از پاپ ها در محتوا و صفحات وب سایت خود میتوانید باعث رضایت کاربران و در نتیجه باعث کاهش نرخ پرش سایت شوید.

نرخ پرش سایت چیست؟

نرخ پرش سایت چیست؟

استفاده از دکمه های اقدام به عمل متناسب

از دیگر عوامل کاهش نرخ پرش وب سایت استفاده از دکمه های اقدام به عمل مناسب می باشد، با استفاده صحیح از این دکمه ها شما می توانید رضایت کاربران خود را افزایش دهید و در نتیجه باعث کاهش نرخ پرش سایت شوید. برای طراحی صحیح این دکمه ها بهتر است به گونه ای باشند که در کاربرد حداکثر در زمان ۳ ثانیه بتواند آن را مشاهده کند، این دکمه ها زمانی استفاده می شوند که شما در مطلبتان می خواهید کاربر را به سمت و سویی خاص و یا یک صفحه از وب سایت خود بکشانید.

بهینه سازی وبسایت

نرخ پرش سایت چیست؟

به روز نگه داشتن محتوا

از مهمترین عواملی که می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کاهش نرخ پرش سایت شما بگذارد به روز کردن محتوای سایت می باشد، اگر کاربری هر دفعه که وارد سایت شما می شود اطلاعات قدیمی را مشاهده کند بعد از چند بار از وب سایت شما خسته می شود و دیگر علاقه ای به مراجعه به وب سایت شما نشان نمی دهد به همین دلیل نرخ پرش وب سایت شما افزایش پیدا می کند و دیگر نمی توانید کاربران زیادی را جذب کنید. بنابراین بهتر است برنامه ای منظم را برای به روز کردن محتوای وب سایت خود داشته باشید تا باعث کاهش نرخ پرش سایت خود شوید.

استفاده از کلمات کلیدی مناسب

استفاده از کلمه کلیدی مناسب یکی دیگر از عوامل اصلی کاهش نرخ پرش سایت می باشد، به وسیله این روش می توانید نرخ پرش وب سایت خود را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید و همین طور رتبه خود را نیز در لیست موتورهای جست و جو بالا ببرید و کاربران بیشتری را جذب کنید. این روش برای وب سایت هایی که حالت فروشگاهی دارند و نیاز دارند که کاربران بسیار زیادی را جذب کنند تقریبا واجب است چرا که طبق آماری که شرکت گوگل منتشر کرده است تقریبا ۹۷ درصد از آمار جست و جوی این موتور جست و جو بستگی به کلمه کلیدی دارد که شما انتخاب کرده اید. با این کار هم کاهش نرخ پرش سایت را خواهید داشت.

استفاده از کلمات کلیدی مناسب

نرخ پرش سایت چیست؟

جذب کاربران درست

یکی از مواردی که برای بسیاری از افرادی در زمینه طراحی سایت پیش می آید این است که با این که محتوای فوق العاده ای دارند و سایر روش های کاهش نرخ پرش سایت را نیز رعایت می کنند با این حال باز هم نرخ پرش سایت آنها زیاد است و نمی توانند دلیل این مشکل را پیدا کنند. این مشکل معمولا زمانی رخ می دهد که کاربران شما به اشتباه وارد سایت شما شده اند و در واقع کاربران اشتباهی را جذب کرده اید، گاهی اوقات کاربر به دنبال یک موضوع خاص می باشد و طبق دسته بندی های سایت شما وارد سایت شما می شود ولی نتیجه دلخواه خود را پیدا نمی کند به همین علت است که کاربر با کلیک بر روی لینک دیگری از وب سایت شما خارج می شود و شما موفق به کاهش نرخ پرش سایت خود نمی شوید.

 فوق العاده استفاده از توضیحات متا

توضیحات متا عامل دیگر کاهش نرخ پرش سایت هستند. حتما تاکنون عبارت توضیحات متا را شنیده اید، این توضیحات همان چند خط توضیحاتی است که معمولا در زیر آدرس وب سایت در لیست خروجی موتورهای جست و جو نمایش داده می شود. شاید در نگاه اول گمان کنید که استفاده از این توضیحات تاثیر چندانی بر کاهش نرخ پرش وب سایت نداشته باشد اما چنین نیست و این عامل تاثیر بسیار زیادی بر جذب کاربران برای وب سایت دارد.

نرخ پرش سایت چیست؟

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *