طراحی سایت نت افزار

hosting image

عدم نمایش توضیحات سایت در گوگل

عدم نمایش توضیحات سایت در گوگل

عدم نمایش توضیحات سایت در <a href=گوگل" width="543" height="111" />

عدم نمایش توضیحات سایت در گوگل

خیلی از دوستان براشون پیش امده که مثلا سایت خودشون یا نوشته ای از خودشون را در گوگل جستجو می کنند و بجای اینکه محتویات تگ description برای اونها در زیر لینک نمایش داده بشه، مطالب موجود در سایت نشون داده میشه.

مثل همین عکس بالا که مربوط به همین سایت سئوست و بجای اینکه محتوای داخل تگ description نشون داده بشه، محتویات صفحه اصلی اورده شده.

متاسفانه من دیدم تو خیلی از انجمن های بزرگ هم که این سوال مطرح شده دوستان جواب های نادرستی دادن و مشکل را به تگ و یا سئو و … نسبت دادن. پس رفتم گشتم ببینم این مورد از چیه؟

موتورهای جستجو بصورت پایه اطلاعات مورد نیاز این بخش را از متا تگ description و همچنین محتویات درون سایت و یا ODP ها (سایت های دایرکتوری معتبر مثل Dmoz) میارن.

حالا سوال اینکه آیا میشه کاری کرد که گوگل فقط محتویات درون متا تگ description را به نمایش بزاره؟ با عرض شرمندگی باید بگم نه!

ولی خوب روش هایی وجود داره که به کمک اونها گوگل را هدایت کنیم به سمت همین متا تگ description

۱٫ متمرکز کردن متا تگ Description

سعی کنید حتما کلمات کلیدی سایتتون در بخش توضیحات موجود باشه. البته معنیش این نیست که برای توضیحات بردارید یکسری کلمه بنویسید. بلکه تو همین یک خط توضیح سعی کنید کلمات اصلی سایت را بیارید.

۲٫ حذف کردن متا تگ های یکسان

گاهی اوقات وقتی صفحات عنوانشون و یا متا تگ توضیحاتشون یکسان باشه گوگل به اشتباه میفته. سعی کنید که توضیح هر صفحه مربوط و منحصر به خودش باشه.

۳٫ جلوگیری از دسترسی به ODP ها

اگه مطمئنید که این توضیحات نامربوط شما از سایت های دایرکتوری هست میتونید به کمک کد زیر دسترسی گوگل به این نوع لیست ها را قطع کنید. البته این قضیه بیشتر برای صفحه اصلی اتفاق میفته تا صفحات داخلی.

<meta name="robots" content="NOODP">

۴٫ بلوکه کردن Snippet

از کد زیر هم میتونید استفاده کنید که از ایندکس مطالب نامربوط جلوگیری کنید ولی خوب پیشنهاد میشه این کار را زمانی انجام بدید که این توضیحات نامربوط ممکنه برای شما مشکلی ایجاد کنه! در ضمن این کد بر caching هم تاثیر میزاره.

<meta name="robots" content="nosnippet">

۵٫ بیخیالش بشید!

گوگل اکثر اوقات سعی می کنه بهترین و مرتبط ترین مطالب را در زیر لینک جستجو نشون بده. اگه برای شما هم همینطوری ولی خوب با توضیحاتون فرق داره بهتره که به حال خودش بزاریدش. ولی اگه نه خیلی مطالب نامربوطه که یکی از ۴ روش بالا را استفاده کنید.

عدم نمایش توضیحات سایت در گوگل

https://t.me/netafzarpcc

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *