طراحی سایت نت افزار

hosting image

افزایش زمان ماندن کاربر در سایت

افزایش زمان ماندن کاربر در سایت

افزایش زمان ماندن کاربر در سایت

افزایش زمان ماندن کاربر در سایت

 

اگه از کاربرای google analytics باشید، حتما تو صفحه اول گزارشات، با عبارتی به نام bounce rate و عددی در مقابل اون آشنایی دارید. حالا این عدد چی میگه؟ این عدد داره میگه چند درصد از کاربران سایت شما بعد از اینکه وارد یک صفحه سایت شما شدند، بعدش از صفحات دیگه شما هم بازدید کردند و به نوعی بعد از خوندن اون صفحه مستقیم از سایت خارج نشدند!

اگه خط بالا را خوب متوجه شده باشید، دستتون اومده که این عدد هرچی کمتر باشه بهتره. حالا میخوایم چند تا کار خیلی ساده را که قبلا هم در موردشون صحبت کردیم تو این مقاله کنار هم بزاریم و به کمک اونها این عدد را کاهش بدیم.

اضافه کردن لینک های داخلی در بالای نوشته جدید

در مورد مزایای لینک داخلی که قبلا صحبت کردیم. این کار یکی از بهترین روش ها برای فرستادن کاربران به قسمت های دیگه سایت هست. فقط سعی کنید تو همون اوایل نوشته، لینک داخلی را داشته باشید. چون از نظر روانشناسی اثر بهتری داره!

زمانیکه شما تو یک نوشته جدید میایید و ابزار و یا نوشته ای قدیمی از سایتتون را معرفی می کنید، کاربری که به این مقاله شما علاقه داشته، حتما برای رفتن به اون بخش هم وقت میزاره تا اطلاعاتش کاملتر بشه.

دوری از تبلیغات بیش از حد

این روزا هرکسی سایت میزنه از همون لحظه شروع به کار به دنبال کسب درآمده. البته این موضوع ذاتا بد نیست ولی مشکل اینکه بخاطر این مسئله ما دیگه به کاربرامون توجه نمی کنیم و هر تعداد تبلیغ که به دستمون میرسه را میزاریم هر جای سایت که خالیه! نمونه واضح این نوع تبلیغات الان تو سایت های موزیک و فیلم قابل مشاهدست. شما درسته یک وبمستر هستید ولی از زاویه ای هم خودتون کاربر سایت های دیگه هستید. خودتون را جای کاربرای سایتتون بزارید. خوشتون میاد دور تا دور نوشته ها بنرهای چشمک زن مزاحم خوندن شما بشه؟ یا رفرش های بیجا و …

باز هم میگم کسب درآمد شاید دلیل اصلی باشه که ما داریم به شما سئو را آموزش میدیم که از اون بتونید سایتتون را درآمدزا کنید ولی خوب تعادل هم باید حفظ بشه. چون وقتی کاربر سایت شما را یک مرکز تبلیغات میبینه و تو خوندن مشکل پیدا میکنه مطمئن باشید دیگه به قسمت های دیگه سایت سر نمیزنه و همونجا که کارش تموم شد فلنگ رو میبنده!

البته این را هم اضافه کنم که اینجا بیشتر منظور تبلیغات بنری و امثال اون هست و تبلیغات لینکی زیاد مشکل زا نیستند.

افزایش سرعت بارگذاری صفحات

این از اون مواردیه که خود موتورهای جستجو هم بهش خیلی علاقه دارند ولی اینجا از دید یک کاربر بهش نگاه می کنیم. فکر کنید یک صفحه را که باز می کنید ۲۰ ثانیه طول بکشه تا لود بشه. آیا تمایلی دارید مابقی صفحاتش را ببینید؟ عمرا! حالا اگه ظرف ۲ ثانیه لود بشه چی؟ طبق یک تحقیق تو خارج مشخص شده که بیشتر کاربران تمایل دارند سایت ها زیر ۲ ثانیه لود بشن و اگه بیشتر از ۳ ثانیه طول بکشه دیگه به صفحات اون سایت نمیرن!

معرفی مطالب مرتبط

این مورد یه جورایی مثل همون لینک داخلی هست حالا به شکل دیگه ای. بهتره که تو سایدبار و یا زیر نوشته ها به کمک افزونه و یا کد، مطالب مرتبط با نوشته را هم به کاربر معرفی کنید، مطمئن باشید ضرر نمی کنید!

افزایش زمان ماندن کاربر در سایت

https://t.me/netafzarpcc

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *