طراحی سایت نت افزار

hosting image
همه چیز در مورد طراحی وب سایت تک صفحه ای

همه چیز در مورد طراحی وب سایت تک صفحه ای

همه چیز در مورد طراحی وب سایت تک صفحه ای

 

 

 

همه چیز در مورد طراحی وب سایت تک صفحه ای

طراحی وب سایت تک صفحه ای به دلیل آسان تر و سریع تر بودن بیشتر از طراحی وب سایت چند صفحه مورد استقبال قرار گرفته است.

اگر بخواهیم در یک جمله فرآیند طراحی وب سایت تک صفحه ای را بیان کنیم این می شود :” یک وب سایت که تمام محتویات و عناصر آن در یک صفحه نمایش داده می شود.” هدف طراحی وب سایت تک صفحه ای این بود که یک تجربه کاربری مانند نرم افزارهای دسکتاپ ایجاد کند که تمامی آیکن و عناصر آن قابل دسترس باشند. امروزه بیشتر متخصصان طراحی وب، به دنبال راهی هستند که بتوانند تجربه کاربری سایت را بالا ببرند و از این رو وب سایت های تک صفحه مورد علاقه بیشتر آن ها قرار گرفته است.

همه چیز در مورد طراحی وب سایت تک صفحه ای

همانطور که می دانید وب سایت ها امروزه به صورت تک صفحه ای یا چند صفحه ای طراحی می شوند. اینکه چگونه طراحی شود، بستگی به نوع کاربری کاربر دارد. البته در ایران اکثر وب سایت ها به صورت چند صفحه ای هستند و آن هایی هم که دارای یک صفحه می باشند، بیشتر حالت شخصی و صرفا معرفی خودشان را دارند.

یکی از مزیت های طراحی وب سایت تک صفحه ای این است که می توان درخواست ها از سمت سرور به سمت کلاینت تغییر داد و همچنین کمتر به نوشتن کدهای جاوا اسکریپت و برنامه نویسی برای داینامیک کردن آن لازم است، از این رو سرعت بارگذاری و ایجاد آن سریعتر از چند صفحه ای است.

همه چیز در مورد طراحی وب سایت تک صفحه ای

اما تفاوت طراحی وب سایت تک صفحه ای با چند صفحه ای چیست؟

سایت های تک صفحه ای به معنای نگه داشتن کاربر در یک محیط وب خاص است. اگر شما بتوانید تمامی محتوا مورد نیاز را در یک صفحه وب قرار دهید، دیگر نیازی به ایجاد صفحات اضافه نیست. تولید صفحات مجزا هرکدام نیازمند روش و تکنیک خاصی برای طراحی است و علاوه بر این می تواند در سرعت بارگذاری سایت هم تاثیر داشته باشد، برای همین است که اکثر آنهایی که مطلب زیادی ندارند و صرفا می خواهند خود را معرفی کنند، از این نوع وب سایت استفاده می کنند.

اگر قصد فروش محصول یا معرفی خدمات شرکت خودتان را دارید، طراحی وب سایت های چند صفحه ای توصیه میشود، یعنی الزامی است برای مثال وب سایت های فروشگاهی که اصلا امکان زدن یک صفحه برای کل آن نیست و هر کاربری که وارد سایت شما گردد، دیگر پیمایش درون صفحه ای اعتراضی نخواهد کرد.

ما مقایسه این دو نوع وب سایت در یک نگاه:

•محتوا و مطالب وب سایت های چند صفحه ای خیلی بیشتر از تک صفحه ای است.

•همچنین از نظر UI دارای سطوح مختلفی می باشند.

•بخش بندی در وب سایت های چند صفحه خیلی بیشتر از تک صفحه ای میباشد. هر صفحه داری بسته به نوع کاربردی آن دارای بخش بندی اطلاعات مجزایی است.

•از نظر سئو، این وب سایت ها از اهمیت بیشتر نسبت به نوع تک صفحه ای برخوردار هستند.

اما مزایای طراحی وب سایت تک صفحه ای

دارای تجربه کاربری آسانتری هستند

مهمترین و اولین مزیت طراحی وب سایت تک صفحه ای، طراحی ساده UI آن است. اصلا در این سایت کاربر لازم نیست که هیچگونه پیمایشی انجام دهد و هر چه را که بخواهد در دسترس او است.

در صفحات موبایل به خوبی نشان داده می شوند

وب سایت های تک صفحه ای چون حالت رسپانسیو دارند، به خوبی در صفحات موبایل نشان داده می شود که از نظر سئو می تواند امتیاز قابل توجهی برای آن ها باشد.

نرخ تبدیل بهتری دارند

این نوع وب سایت ها نسبت به نوع چند صفحه ای، دارای نرخ تبدیل بالاتری هستند. در حالت تک صفحه ای استفاده از دکمه های CTA خیلی راحت و رایج تر از نوع چند صفحه است. هر چند که با کلیک برروی هر دکمه فقط اسکرول صفحه بالا و پایین می شود.

روش طراحی داستان گونه آن کاربر را مجبور به انجام عملی در سایت می کند

داستان ابزار مفیدی است که به طراحان وب کمک می کند که بتوانند توجه کاربر را به سمت خود بهتر جلب کنند و از این رو نرخ کلیک سایت را افزایش دهند. روش داستان گونه باعث ایجاد یک UI انتزاعی می گردد و توجه کاربر را بیشتر و بهتر به سمت خود جلب می کند.

تکرار راحت تر است

در مقایسه با وب سایت های چند صفحه ای، میزان تغییر آسان تر و سریع تر است. چون فقط یک صفحه وجود دارد، لازم نیست که مجبور باشید کد های صفحه را تغییر دهید. البته اصولا تعداد تغییرات این نوع سایت ها کمتر از بقیه است مگر اینکه بخواهید موردی با به روز رسانی نمایید.

چه زمانی باید از طراحی وب سایت تک صفحه ای استفاده کنیم؟

طراحی وب سایت های تک صفحه ای زمانی انجام می شود که لازم نداریم اطلاعات زیادی داخل سایت قرار دهیم برای مثال وب سایت های شخصی یا وب سایت هایی فقط لازم است خدمات یک فروشگاهی یا سازمانی معرفی گردد. اصولا چون اکثر افراد دنبال طراحی وب سایت ارزان هستند، ما این نوع سایت را به آن ها پیشنهاد می کنیم.

همه چیز در مورد طراحی وب سایت تک صفحه ای

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *