طراحی سایت نت افزار

hosting image
دلیل سرمایه گذاری بر روی شبکه های اجتماعی و تاثیر آن در سئو

دلیل سرمایه گذاری بر روی شبکه های اجتماعی و تاثیر آن در سئو

دلیل سرمایه گذاری بر روی شبکه های اجتماعی و تاثیر آن در سئو

 

شبکه های اجتماعی در سئو سایت تاثیر زیادی دارند. در ایم مقاله آموزشی دلایل فعالیت در شبکه های اجتماعی و تاثیر آن در سئو سایت آمده است.

 

 

دلیل سرمایه گذاری بر روی شبکه های اجتماعی و تاثیر آن در سئو

 

امروزه هیچ فعالیتی مانند بازاریابی شبکه های اجتماعی نمی تواند در برندسازی و افزایش رتبه وب سایت برای فروشگاه و شرکت ها اثرگذار باشد. اهمیت استفاده از شبکه های اجتماعی را به راحتی می توان و با کمی دقت در محیط پیرامون خود متوجه شد. شما کافی است که فقط یک بار در سطح شهر قدم بزنید. اکثر افراد با گوشی های هوشمند خود و از طریق شبکه های اجتماعی در حال ارتباط با یکدیگر باشند یا آخرین خبرها و مسائل دنیا را مرور می کنند و حتی بعضی از آن ها بسیاری از فعالیت های خود مانند خرید کردن را توسط همین شبکه ها انجام می دهند. برای همین است که امروزه متخصصان سئو تاکید بیشتری بر انجام بازاریابی اینترنتی و به خصوص شبکه های اجتماعی می کنند.

در مقاله زیر شش دلیل فعالیت در شبکه های اجتماعی توسط متخصصان سئو را بیان خواهیم کرد. این دلایل افرادی را که فعالیت درشبکه های اجتماعی را مفید نمی دانند و آن را هدر رفت سرمایه در نظر گرفته، می تواند به راحتی ترغیب کند و حتی شما به عنوان یک متخصص سئو و بازاریاب اینترنتی می توانید این دلایل را برای تشویق آن ها به کار ببرید.

شش دلیل فعالیت در شبکه های اجتماعی

۱٫ باعث افزایش آگاهی برند می شود

بیشتر از ۶۰ درصد فعالیت های امروزی مانند ارتباط با یکدیگر، خواندن روزنامه، پیگیری کردن صفحات فروشگاه ها و غیره از طریق شبکه های اجتماعی انجام می شود. از این رو شبکه های اجتماعی اگر به درستی انتخاب و در آن ها فعالیت شود، بهترین بستر برای تبلیغات و برندسازی خواهد بود. جالب است بدانید که خیلی از افراد فقط با استفاده از خود شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام فروش خود را انجام می دهند.

۲٫ یک گروه برای خود ایجاد می کنید

بیشترین دغدغه صاحبان برندها این است که بتوانند در هر لحظه ارتباط خود را با مشتریان حفظ کنند. چه راهی بهتر از شبکه های اجتماعی که افراد هر لحظه در آن ها آنلاین هستند. شما می توانید با ایجاد یک گروه در شبکه های اجتماعی به خصوص ارتباطی مانند تلگرام و اینستاگرام که درصد حضور بیشتر کاربران را به خود اختصاص داده است، با کاربران و مشتریان خود در ارتباط باشید. شما به راحتی می توانید آخرین محصولات و خبرهای برند خود را از طریق همین شبکه ها اطلاع رسانی کنید. فقط کافی است که به هر مشتری جدید خود در خصوص اکانت شبکه ها اطلاع رسانی کنید.

دلیل سرمایه گذاری بر روی شبکه های اجتماعی و تاثیر آن در سئو

۳٫ نرخ درگیری کاربر را افزایش می دهد

هر کسی که وارد شبکه های اجتماعی شما می شود، به نوعی به مطالب و محصولات شما علاقه مند بوده است و این کار را برای شما از لحاظ تولید محتوا، نوع پست گذاری، تبلیغات و غیره راحت تر خواهد کرد. شما با تحلیلی که از قبل در خصوص کسب و کار خود انجام داده اید، با مشخصات کاربران و ویژگی های آن ها آشنایی کامل دارید و به راحتی می توانید یک استراتژی تبلیغاتی برای شبکه های اجتماعی خود به منظور افزایش نرخ فروش و درگیر شدن تبلیغات با پست و مطالب خود تنظیم کنید.

۴٫ یک تیم عالی تشکیل می دهید

با توجه به افزایش اهمیت شبکه های اجتماعی در برندسازی و سئو سایت، بیشتر شرکت ها یک تیم و اتاق مجزا برای فعالیت ایجاد کردند تا حدی که در بعضی از شرکت ها، چنین تیمی سرآمد بقیه شده است و بیشتر متخصصان زیر نظر این تیم و اتاق فعالیت می کنند. این باعث تمرکز تیم شما برای دستیابی به یک هدف مشترک می شود و که بازدهی فعالیت و تبلیغات را افزایش می دهد.

۵٫ شخصی سازی پیام

همانطور که گفتیم، افرادی وارد شبکه های اجتماعی شما می شوند که به محتوا و محصولاتتان علاقه مند هستند. شما با دریافت مشخصات دقیق از کاربران مانند ایمیل، علایق، تحصیلات و غیره، پیام های شخصی به آن ها را ارسال کنید. زمانی که کاربران در شبکه های اجتماعی پیام های شخصی شده را از برند مورد علاقه خود دریافت می کنند، بیشتر از دیگر موقع ها ترغیب به بررسی برند و خرید از آن ها می شوند.

۶٫ ارتباط با مشتریان

بیشتر مشتریان دنبال راه راحت تری برای ارتباط مستقیم با فروشگاه ها هستند. هیچ راهی بهتر از شبکه های اجتماعی برای ارتباط مستقیم با برندها وجود ندارد. مشتریان شما می توانند با ارسال پیام خصوصی و ارسال کامنت زیر پست های شما به راحتی با فروشگاه تان ارتباط برقرار کنند. مهم ترین نکته ای که شما به عنوان مالک فروشگاه یا مسئول شبکه های اجتماعی باید رعایت کنید، پاسخگویی سریع و کامل به کامنت و پیام های مشتریان است.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *