طراحی سایت نت افزار

hosting image
مبانی سئو

مبانی سئو – شما را به مبانی بهینه سازی سایت دعوت می کنیم

مبانی سئو

مبانی سئو همانند بسیاری از علوم دیگر تغییرات اساسی در ساختار آن بوجود نیامده است بیشتر تغییرات در ساختارالگوریتم های گوگل بوده است. در این مقاله آموزشی به معرفی مبانی سئو یا همان بهینه سازی سایت پرداخته شده است.

 

مبانی سئو

دنیای سئو، دنیای عجیبی است. خیلی از علم ها به وجود می آیند و بعد از چند سال رشد آن ها متوقف می شود یا دیگر نکته جدیدی به آن ها اضافه نمی شود و باید آن ها را مرده فرض کرد؛ اما بعضی از علم های دیگر هستند که هر روز تکنیک هایی جدیدی به آن ها اضافه می شود و باید همیشه در حال یادگیری بود. یکی از این علم ها که امروزه در دنیای دیجیتال توانسته طرفداران بیشتری را جذب کند، سئو است؛ اما برای اینکه بتوانید در این حوزه به خوبی فعالیت کنید، باید با مبانی سئو سایتآشنا شوید. در واقع لازمه فعالیت در هر کاری، آشنا شدن با مبانی است. مبانی سئو هم مانند دیگر مبانی ها، تغییری در آن به وجود نیامده است و فقط بروزرسانی هایی به وجود آمده، بیشتردر ساختار الگوریتم های آن است.

شرکت های زیادی هر روزه با ما تماس می گیرند و برای سایت خود، نیاز به خدمات سئو دارند. اگر آن ها آشنایی با سئو نداشته باشند، ما در قدم اول به آموزش های مقدماتی یا همان مبانی سئو می پردازیم تا اینکه متوجه فعالیت شرکت ما و هم اینکه فعالیت های افزایش رتبه سایت خود را بیشتر درک کند.

ما در ادامه این مقاله به اصول مبانی سئو می پردازیم. البته از شما دعوت می کنیم. البته ما فقط در خصوص هر کدام توضیح کوچکی می دهیم و آموزش های کامل را در خود مقالات آموزش سئو در سایت سئوکار قرار داده ایم. هدف ما این است که به شما بگوییم اگر قصد آشنایی با سئو را دارید، چه نکاتی را باید قبل از همه یاد بگیرید.

مبانی سئو

اصول مبانی سئو

۱٫ سایت شما چیست؟

خیلی از شرکت ها در تماس تلفنی خود بیان می کنند که دارای یک سایت فروشگاهی هستیم و می خواهیم در کنار کسب وکار خود، فروش اینترنتی هم داشته باشیم. بله، فروش اینترنتی هدف نهایی همه سایت های فروشگاهی است؛ اما شما باید قبل از آن به چند نکته توجه داشته باشید اینکه شما در سایت خود چه محصولاتی را به فروش می رسانید؟ امکان خدمات رسانی محصولات شما از طریق اینترنت چگونه است؟ چرا اصلا باید سایت داشته باشید؟ فقط فروش برای شما مهم است؟ آیا تکنیک یا محصول خاص و متمایزی نسبت به سایر رقبای خود دارید؟ و سوالاتی شبیه به این، از نمونه مواردی هستند که باید در مرحله اولمبانی سئو به آن پاسخ دهید.

۲٫ کلمه کلیدی

تعیین کلمه کلیدی یکی از مهم ترین تکنیک هایی است که به شما در رشد کسب وکار و برنامه ریزی برای آن کمک می کند. اگر شما یک فروشگاه اینترنتی چند منظوره داشته باشید، باید برای کلمات کلیدی زیادی برنامه ریزی کنید که این کار وقت گیر و هزینه بر است. باید کلمات کلیدی اصلی با بیشترین جستجو در گوگل را تعیین کرده و برای آن ها برنامه بریزید. در حالت کلی، برای صفحه اول حداکثر سه یا چهار کلمه و برای صفحات زیرین، یک کلمه تعیین کنید تا ساختار و نحوه فعالیت دستتان بیاید.

۳٫ لینک بیلدینگ

دریافت بک لینک از دیگر سایت ها، بیشترین تاثیر را  در برندسازی و فرآیند افزایش رتبه وب سایت شما در گوگل خواهد داشت. مهم ترین عاملی که می تواند در لینک بیلدینگ سایت شما اثرگذار باشد، تولید محتوای ناب و تخصصی و متناسب با هدف سایت و نیاز کاربرانتان باشد. هرچه محتوا با کیفیت تر باشد، میزان اشتراک گذاری آن توسط کاربران و دریافت بک لینک افزایش پیدا خواهد کرد.

۴٫ آشنایی با متا تگ ها

متا تگ ها با اینکه تکنیک تخصصی می باشند، اما کاربر یا شخصی که مسئول درج محتوا در سایت است، باید با بعضی از این متا تگ ها آشنایی داشته باشد. متا تگ عنوان، متا تگ توضیحات و متا تگ نیوز از مهم ترین نمونه هایی هستند که در هنگام درج محتوا، باید توسط خود کاربر مسئول نوشته شوند. از این رو آشنا شدن با این متا تگ ها اهمیت زیادی دارد، زیرا این متا تگ از اصول مبانی سئو هستند؛ ولی بقیه موارد را خود متخصص سئو می تواند به رفع آن ها بپردازد.

۵٫ بهینه سازی عکس ها

اینکه عکس ها چه اهمیتی در افزایش رتبه سایت دارند، بارها صحبت شده است و همه ما جایگاه عکس را حتی در برندسازی و به خصوص در شبکه های اجتماعی مطلع هستیم. با کیفیت بودن عکس ها، متناسب بودن آن ها با مطالب نوشته شده، به کارگیری فرمت مناسب، نوشتن تگ های alt و title برای عکس ها از نمونه مواردی هستند که باید در بهینه سازی تصاویر به آن ها دقت کرد.

۶٫ آدرس صفحات

متاسفانه باید گفت که به آدرس صفحه یا همان URLها کمتر از همه توجه می شود، در صورتی که مهم ترین عواملی است که باید در آموزش مبانی سئو در نظر گرفته شود. کوتاه بودن، با معنی بودن و متناسب با عنوان متن، قابل حفظ بودن توسط کاربر و استفاده از کلمات کلیدی در آدرس صفحه از نمونه تکنیک ها و مواردی هستند که باید رعایت کرد.

۷٫ فعالیت در شبکه های اجتماعی

گستردگی شبکه های اجتماعی به حدی زیاد شده است که خیلی از کسب وکارها برای فعالیت خود، سایت ندارند و فقط از طریق همین شبکه ها کسب درآمد می کنند. درسته که بیش از ۹۰ درصد ورودی های یک سایت از گوگل است، اما نباید این بستر عالی را برای برندسازی از دست داد. آشنا شدن با تمامی شبکه های اجتماعی و تعیین آن ها متناسب با فعالیت کسب وکار و همچنین یادگیری فعالیت در این شبکه ها از مهم ترین اقداماتی است که باید در آموزش مبانی سئو در نظر بگیرید.

۸٫ تولید محتوا

گوگل چند سالی است که الگوریتم خود تغییر جهت داده و به سایت هایی با تولید محتوا ارگانیک اهمیت زیادی می دهد. تولید محتوا تکنیکی نیست که بتوان آن را با کلاس فرا گرفت، بلکه بیشتر بای با اصول نویسندگی در اول آشنا شوید و سپس در چند جلسه سئو نویسی آن را یاد بگیرید. شاید بتوان گفت مهم ترین موردی که باید در مبانی سئو به آن اهمیت داده شود، همین تولید محتوا است.

 

مبانی سئو

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *