طراحی سایت نت افزار

hosting image
تبلیغات در گوگل یا ادوردز چیست؟ سه فایده تبلیغات در گوگل

تبلیغات در گوگل یا ادوردز چیست؟ سه فایده تبلیغات در گوگل

تبلیغات در گوگل یا ادوردز چیست؟ سه فایده تبلیغات در گوگل

 

 

تبلیغات در گوگل

تبلیغات در گوگل چیست؟ Google Adwords یک سرویس خدمات تبلیغات آنلاین است که به کسب و کارها این امکان را می‌دهد تا خودشان را در صفحات گوگل به نمایش بگذارند. تبلیغی که در این صفحات به نمایش در می‌آید تقریبا مثل سایر نتایج گوگل (سئو) است. با این تفاوت که در پایین آن کلمه‌ی Ad یا «تبلیغ» درج می‌شود. تبلیغات گوگل هم در بالا و هم پایین صفحه امکان نمایش دارند.

در این مقاله به ۳ فایده بزرگ تبلیغات در گوگل خواهیم پرداخت:

۱٫ جستجوکننده‌ها قصد خرید دارند.

عموم افرادی که در اینترنت مواردی را جستجو می‌کنند به دنبال چیزی هستند. به طور مثال وقتی یک نفر در گوگل کلمه‌ی «رستوران‌های شیراز» را جستجو می‌کند به احتمال خیلی زیاد دنبال آدرس یک رستوران خوب در نزدیک محل سکونتش می‌باشد تا در آن جا غذایی بخورد. این جستجوها به جستجوی لوکال یا محلی معروفند.

حالا رستوران‌هایی در شیراز می‌توانند در ازای پرداخت مبلغی خود را در کلیدواژه‌های مربوط به رستوران و شیراز در صدر فهرست گوگل قرار دهند و به راحتی می‌توانند با این تبلیغات خود را به افرادی که به خدمات خاصی نیاز دارند. معرفی کنند.

تبلیغات در گوگل یا ادوردز چیست؟ سه فایده تبلیغات در گوگل

می‌توانید تبلیغات گوگل را با فیسبوک مقایسه کنید. افرادی که در فیسبوک فعالیت دارند به دنبال دیدن عکس‌های دوستان و آشنایان هستند و پست‌های شخصی می‌گذارند و مسلما کسی در فیسبوک دنبال رستوران‌های شیراز نمی‌گردد.

و به همین دلیل ساده، هدف قرار دادن این کاربران سخت است. اما در گوگل همه به دنبال چیزی هستند و تبلیغات می‌تواند برای آن‌ها در بسیاری از مواقع مفید باشد تا راحت‌تر بتوانند دیده شوند.

۲٫ شما صرفا زمانی پول پرداخت می‌کنید که روی تبلیغ شما کلیک شود.

یک امکان فوق‌العاده‌ی دیگر و یک خدمت که کاملا به نفع کسب و کارهاست پرداخت در ازای کلیک است. شما نیازی ندارید بابت دیده شدن تبلیغ خود پولی پرداخت کنید. تا زمانی که یک نفر روی تبلیغات شما کلیک نکند هزینه‌ای برای شما حساب نمی‌شود

. این امکان Cost-per-Click یکی از پربازده‌ترین روش‌های پرداخت تبلیغات در گوگل است.

شما می‌توانید یک بودجه‌ی روزانه‌ی مشخص تعیین کنید تا گوگل به همان تعداد برای شما هزینه در نظر بگیرد. اگر به طور مثال هزینه‌ی ۵۰ کلیک را برای یک روز پرداخت کرده‌اید پس از اینکه ۵۰ بار روی اسم شما در نتایج جستجو کلیک شود صفحه‌‌ی فرود به شما از حالت تبلیغ خارج می‌شود.

حالا این را مقایسه کنید با تبلیغ در روزنامه‌ها و مجلات: شما هزینه‌ی تبلیغ در روزنامه را قبل از چاپ پرداخت می‌کنید در حالی که اصلا نمی‌توانید تضمین کنید که آیا کسی تبلیغ شما را می‌بیند یا خیر.

تبلیغات در گوگل یا ادوردز چیست؟ سه فایده تبلیغات در گوگل

گوگل با این حرکت در حال حاضر با یک تیر دو نشان زده است، هم به کسب و کارها خدمات رسانده است و هم کیفیت تبلیغات خودش را بالاتر از بقیه قرار داده است.

۳٫ قابلیت ردیابی پیشرفته

گوگل ادوردز یک پیشخوان در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد تا بتوانند تعداد دفعاتی که تبلیغ آن‌‌ها دیده می‌شود و همچنین تعداد دفعاتی که روی آن کلیک می‌شود را ببینند.

قابلیت دیگر تبلیغات گوگل این است که شما می‌توانید تعداد افرادی که در وبسایت شما عملیات خاصی، نظیر خرید، کلیک بر روی لینک‌های مشخص و مواردی از این دست را انجام داده‌اند را نیز ببینید.

به طور مثال اگر شما متوجه شوید که تعداد کلیک بر روی تبلیغ شما زیاد است اما کسی اقدام به خرید نمی‌کند می‌توانید به دنبال راه‌حلی برای آن باشید. می‌توانید صفحه‌‌ی فرود خود را بهینه کنید و یا خود متن و صفحه‌ی تبلیغ را بهبود دهید.

این کار باعث می‌شود تا کمپین تبلیغاتی خود را به طور کامل رصد کنید و اگر جایی نیاز به بازبینی یا تغییر داشته باشد بلافاصله آن را تغییر دهید.

قابلیت‌های ردیابی یک مزیت عمده برای کسب و کارهای کوچک می‌باشد، به طور مثال شما یک مغازه‌ی گل‌فروشی دارید و برای تبلیغات خود یک بیلبورد در داخل شهر در نظر گرفته‌اید.

اما شما هیچگاه نخواهید فهمید که چه تعداد از مشتری‌هایی که برای خرید گل به شما مراجعه می‌کنند از طریق بیلبورد شما را شناخته‌اند. اما در گوگل همه‌چیز جلوی چشم شماست و می‌توانید میزان سودی که از این طریق کسب می‌کنید را به طور دقیق محاسبه کنید و ببینید که آیا به صرفه است یا نه.

در ضمن هر لحظه که احساس می‌کنید تبلیغات در گوگل برای شما سودی ندارد می‌توانید آن را متوقف کنید و به دنبال روش‌های دیگری باشید.

جمع بندی تبلیغات در گوگل

تبلیغات در گوگل، یعنی شما در هر لحظه می‌توانید مخاطبان خاصی که در نظر دارید را با توجه به کلیدواژه‌هایی که در گوگل سرچ می‌کنند پیدا و جذب کنید.

این تبلیغات می‌تواند در هر لحظه رصد شود و با توجه به خاصیت‌های پرداخت آن، اگر با یک استراتژی درست در این زمینه قدم بردارید مطمئنا نتایج قابل توجهی از آن خواهید گرفت.

تبلیغات در گوگل یا ادوردز چیست؟ سه فایده تبلیغات در گوگل

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *