طراحی سایت نت افزار

hosting image
سئو وردپرس چیست؟ بهترین افزونه سئو وردپرس و راهکار طلایی

سئو وردپرس چیست؟ بهترین افزونه سئو وردپرس و راهکار طلایی

سئو وردپرس چیست؟ بهترین افزونه سئو وردپرس و راهکار طلایی

 

سئو وردپرس

سئو وردپرس چیست؟ بهترین افزونه سئو وردپرس و راهکار طلایی

وقتی که تصمیم به سئو و بهینه سازی سایت وردپرسی میکنید به بیش از ۵۰ افزونه مختلف برمیخورید که هر کدام با توجه به فعالیتی که دارند توسط متخصص های مختلفی معرفی میشوند اما در این مقاله در نظر داریم بصورت تخصصی بررسی بکنیم که بهترین افزونه سئو وردپرس کدام است و به چه صورت میتوان سایت وردپرسی را سئو کرد.

در طول روز ما تماس های بسیار زیادی جهت بهبود رتبه و جایگاه وبسایت داریم که با جرات میتوان گفت بیش از ۸۰ درصد این وبسایت ها با وردپرس راه اندازی شده اند و در هر کدام نیز طراح سایت یا سئوکار سایت از افزونه های متنوعی برای بهینه سازی استفاده کرده اند.

سئو وردپرس چیست؟ بهترین افزونه سئو وردپرس و راهکار طلایی

اگر شما هم لیست یکسری از رقبای خود را بررسی کرده باشید کامل متوجه خواهید شد که از افزونه های متنوعی برای سئوی سایت خود استفاده میکنند که معمولا میتوان دو افزونه All in One Seo Pack و افزونه Yoast را مشاهده کرد.

هر چند که ممکن است هر کسی با توجه به تجربه ای که دارد از افزونه های دیگری مثل Premium Seo pack یا افزونه Seo Booster و Seo Jet و… استفاده کرده باشند.

با توجه به تمرکز ویژه کاربران بر روی دو افزونه Yoast و افزونه All in One Seo Pack ما نیز در این مقاله این ۲ افزونه را مقایسه میکنیم.

بهترین افزونه سئو وردپرس کدام است؟ Yoast یا All in One Seo Pack ؟

هر دوی این افزونه ها در دو نسخه رایگان و پریمیوم ارائه میشوند، منظور از نسخه پریمیوم نسخه پولی با امکانات بیشتر میباشد و قاعدتا شما چون در نسخه پریمیوم هزینه بیشتری میکنید، امکانات و قابلیت های بیشتری در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

سئو وردپرس چیست؟ بهترین افزونه سئو وردپرس و راهکار طلایی

معمولا افزونه هایی که کار سئوی سایت را انجام میدهند در نسخه های مختلف با امکانات مختلف و پشتیبانی و زمانی که شخص برنامه نویس برای شما قرار میدهد داری ۲ توزیع میباشند/ یکی توزیع رایگان و نسخه رایگان و دیگری نسخه پولی این افزونه ها که باید از سایت اصلی طراح تهیه شوند.

دوستان در نظرداشته باشید که این افزونه های سئوکار شما نیستند یا کار عجیب غریبی را انجام نمیدهند/ این ازونه ها بر اساس قوانین و فاکتور هایی که براشون تعریف شده در سایت شما همانند یک دستیار سئو عمل میکنند و مثلا در هنگام تولید محتوا، مواردی ک نیاز به بررسی و بهبود دارند را به شما میگویند اماهیچ کدام از این افزونه ها همانند گوگل قدرت تجزیه و تحلیل متن را ندارند. بخاطر همین انتظارات خیلی زیادی از این افزونه ها نداشته باشید یا انتظار نداشته باشید که فقط با نصب کردن یک افزونه دیگر همه کار های سئوی سایت شما انجام شود. این افزونه ها فقط کار هایی را انجام میدهند که در زیر معرفی شده است.

در زیر ما هر دو نسخه رایگان و پریمیوم این افزونه ها را با همدیگر مقایسه کرده ایم.

نسخه رایگان

نحوه نصب نسخه رایگان بهترین افزونه سئو:

هر دوی این افزونه ها بصورت رایگان در مخزن وردپرس قرار دارند و شما نیز میتوانید برای نصب کردن این افزونه ها از منوی سمت راست پیشخوان وردپرس “افزونه ها -> افزودن” را انتخاب بکنید و در کادر جستجو اسم هر کدام از افزونه ها را وارد بکنید و دکمه نصب و فعالسازی را بزنید.

نسخه پریمیوم یا همان نسخه پولی

این نسخه ها بصورت پولی و از طرف سایت طراح خود افزونه ارائه میشود اما در ایران کاملا جریان متفاوت میباشد، در ایران سایت های خیلی زیادی هستند که این نسخه از افزونه ها را بصورت نال شده بدون کد لایسنس و دریافت مستقیم بروزرسانی افزونه ارائه میکنند.

سئو وردپرس چیست؟ بهترین افزونه سئو وردپرس و راهکار طلایی

به شما توصیه میکنیم که حتما از نسخه پریمیوم این افزونه ها استفاده بکنید چون امکانات وقابلیت های بیشتری را در دسترس شما قرار میدهند. اما حتما این نسخه را از یک شرکت معتبر و با سابقه تهیه کنید.

مقایسه افزونه Yoast و افزونه سئو وردپرس All in one seo pack

بصورت کلی اگر بخواهیم توضیح دهیم امکانات هر دوتای این افزونه برابر هستند و انتخاب کردن هر کدام از اینها به عنوان بهترین افزونه کار صحیحی نیست بلکه ما باید بر اساس نیاز و شرایط سایت خودمان این انتخاب را انجام دهیم .

لیست امکانات کلیدی و قابلیت های افزونه Yoast نسخه پریمیوم:

·  ساخت خودکار نقشه سایت برای مطالب و برگه ها و رسانه ها و…بصورت xml

·  قابلیت اتصال به کنسول گوگل (برای سایت هایی که سرورشن در خارج از ایران باشد)

·  اضافه کردن خودکار متا تگ های Open Graph

·  قابلیت تعیین دسترسی ها از طریق ویرایشگر فایل های htaccess و فایل robots.txt

·  ساخت خودکار ریدایرکت ها برای مطالبی که آدرس آنها تغییر میکند یا حذف میشوند.

·  در نسخه پریمیوم این افزونه میتوانید تا ۵ کلمه کلیدی در هنگام اضافه کردن مقاله جدید اضافه بکنید که در نسخه رایگان شما فقط ۱ کلمه کلیدی را میتوانید وارد بکنید.

قابلیت های دیگری همانند امکان ویرایش متای توضیحات هر کدام از مطالب سایت یا نصب جادویی Wizard از ویژگی های دیگر این افزونه میباشد.

لیست امکانات کلیدی و قابلیت های افزونه All in One Seo Pack نسخه پریمیوم:

·  امکان سایت خودکار نسخه سایت بصورت XML

·  امکان اعمال تغییرات در فایل robots.txt

·  مدیریت عملکرد یا Performance manager

·  امکان تنظیم متای توضیحات و عنوان و نحوه نمایش سایت در گوگل

·  ویرایشگر فایل htaccess

·  امکان ساخت خودکار OG یا همان متا تگ های Open Graph

سئو وردپرس با افزونه Yoast بهتر است یا All in One Seo Pack ?

این یک سوال بسیار جامع میباشد که هر شرکت سئو ممکن است بر اساس فعالیت خود آنرا انتخاب کند اما ما خودمان برای سئو وردپرس از افزونه Yoast استفاده میکنیم به دلایل زیر:

این افزونه امکان پیکربندی جادویی یا همان نصب Wizard را دارد

بدلیل اینکه تا الان نصب های زیادی داشته است و هر مشتری از قالب و افزونه های مختلف در وردپرس استفاده میکنند باید از افزونه هایی استفاده کرد که با همه اینها سازگاری داشته باشند و از این جهت افزونه Yoast گزینه بهتری میباشد

همچنین بدلیل اینکه کار کردن با این افزونه بسیار ساده تر میباشد براحتی میتوانیم به مشتریان خود آموزش بدهیم که چگونه در تولید محتوا از این افزونه استفاده بکنند.

سئو وردپرس چیست؟ بهترین افزونه سئو وردپرس و راهکار طلایی

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *