طراحی سایت نت افزار

hosting image
۱۵ نکته برای ارتقای سایت در نتایج موتورهای جستجو

۱۵ نکته برای ارتقای سایت در نتایج موتورهای جستجو

۱۵ نکته برای ارتقای سایت در نتایج موتورهای جستجو

 

 

۱- CTR (Click Through Rate) یا درصد کلیک خور بودن را بهبود بخشید:

برای فعالیت در اینترنت باید میزان کلیک خور بودن یا همان CTR سایت خود را افزایش دهید و این مسئله به‌مرورزمان با افزایش کلیک کاربران روی سایت شما اتفاق می‌افتد. در مقالۀ « ۷ راه‌حل برای افزایش CTR شما در موتورهای جستجو » به‌صورت کامل و مفصل از پایه به این مسئله پرداخته شد.

 

۱۵ نکته برای ارتقای سایت در نتایج موتورهای جستجو

 

۲- کاهش Bonus Rate :

Bonus Rate میزان کلیک خور بودن هر سایت را اندازه می‌گیرد و تأثیر مستقیم روی ارتقای جایگاه SERP یا صفحه نتایج موتورهای جستجو دارد. این مورد برای کاربران بسیار مفید واقع‌شده است و به آن‌ها کمک می‌کند.

 

 

۳- از Schema.org استفاده کنید :

اخیراً گوگل ، یاهو و بینگ یک پروتکل تولید کرده‌اند که Schema.org نام دارد که به وب مسترها اجازه می‌دهد به محتویات سایت دسترسی پیدا کنند. ازجمله کدهای HTML ، باعث می‌شود محتویات سایت بهتر دیده شوند و یا فیلم، تصویر، تولیدات و توصیفات، درجه‌بندی، نقد و بررسی‌ها، نقشه‌ها و آدرس‌ها و …
این پروتکل بسیار گسترده است و به موتورهای جستجو کمک می‌کند راحت‌تر صفحه‌ها و سایت‌ها را پیدا کنند. این کمک می‌کند جایگاه خود را ارتقاء بخشید و کاربران بیشتری از این راه برای سایت خود پیدا کنید.

۱۵ نکته برای ارتقای سایت در نتایج موتورهای جستجو

 

۴- از وب مستر مرکزی بینگ (Bing’s Webmaster Center) استفاده کنید :

این سرویس رایگان اجازه می‌دهد تا کاربر اطلاعات مهمی را راجع به وب‌سایت شما مشاهده کند و ببیند سایت شما چند کلیک خورده است. با استفاده از این سرویس می‌توانید میزان رفت‌وآمد (ترافیک) سایت خود را مشاهده کنید. استفاده از این سرویس و آنالیز کردن نتایج حاصل از آن مطمئناً در ارتقای جایگاهتان مؤثر خواهد بود. همچنین به‌علاوه این موضوع، شما می‌توانید وب‌سایت خود را به‌نوعی ارزیابی کرده و بفهمید چه‌کارکنید تا کاربران بیشتری سایت شمارا ببینند.

 

 

 

۵- محتویات باکیفیت تهیه کنید :

بیشتر موتورهای جستجو تلاش می‌کنند تا صفحاتی را شناسایی کنند که شامل محتویاتی باکیفیت بالا باشند. در حین ساختن وب‌سایت خود همواره باید در ذهن داشته باشید که تنها راه موفقیت طولانی‌مدت در کمپین SEO تمرکز بر روی محتویات و تجریبات کاربر است.

 

 

۶- تجریبات کاربر را در ذهن خود داشته باشید :

موتورهای جستجو همیشه فقط روی نتایج مربوط به کاربر تمرکز ندارند. بیشترین چیزهایی که در تجربه کاربر تأثیر دارد طراحی، زمان بارگزاری، هدایت‌گرها، درصد اضافه شدن محتویات و استفاده از تصاویر مناسب و همچنین استفاده از ویدئوهای مناسب می‌باشد. نوع ارائه محتویات از راه درست بسیار مهم و تأثیرگذار است.
برای مثال اگر شما می‌خواهید تصاویر را روی صفحه خود به نمایش بگذارید، زمان برگزاری صفحه زیاد می‌شود و روی آن تأثیر منفی می‌گذارد. حفظ تعادل در این وضعیت بسیار کلیدی خواهد بود. از خود بپرسید بازدیدکننده از صفحه شما چه انتظاری دارد و چرا از صفحه شما بازدید می‌کند؟ اگر در صفحه خود از موتور جستجو استفاده می‌کنید سرعت بارگزاری و جستجوها را افزایش دهید.

 

 

۷- از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید و در آن‌ها فعال باشید :

ازآنجاکه چندین بار درگذشته به آن اشاره شد، اطلاعات شبکه‌های اجتماعی بسیار زیاد مورداستفاده موتورهای جستجو قرار می‌گیرند. به‌خصوص توئیتر و فیس‌بوک و گوگل پلاس که اطلاعاتشان در الگوریتم‌های آن‌ها صفحه‌های مردمی و پربازدید را مورداستفاده قرار می‌دهند. بنابراین با فعالیت مداوم شما در شبکه‌های اجتماعی و حضور در مکان‌های استراتژیک و مهم این شبکه‌ها و طراحی دقیق وب‌سایت خود می‌توانید تأثیر مثبتی در ارتقای جایگاهتان بگذارید. پس اگر خیلی به وب‌سایت خود اهمیت می‌دهید نباید از این شبکه‌های اجتماعی پراهمیت غافل شوید.

 

 

۸- بهینه‌سازی صفحات :

توصیفات در صفحه و کلیدواژه‌ها در بینگ و گوگل بسیار مهم تلقی می‌شوند. عناوین در گوگل و بینگ باید کمتر از ۶۵ حرف داشته باشند. مطمئن شوید که عنوان شما به‌درستی مطلب را به‌طور خلاصه توصیف می‌کند. این باعث می‌شود کاربران بیشتری از وب‌سایت شما دیدن کنند و CTR شما هم افزایش بیابد.

 

 

۹- لینک‌های باکیفیت بالا بسازید :

همه موتورهای جستجو از اطلاعاتی استفاده می‌کنند که می‌توان آن‌ها را در لینک‌های معتبر پیدا کرد. اضافه کردن لینک اطلاعات پرتکرار و منابع باارزش به ارتقای جایگاه شما کمک می‌کند. همچنین شما باید اهمیت دوچندانی به کلمات کلیدی بدهید. این کلمات را به‌طور صحیح در متن و لینک‌ها به کار ببرید. این کار باعث می‌شود شما در کسب رتبه‌های بالا موفق باشید.

 

 

۱۰- قابلیت Crawling وب‌سایت خود را افزایش دهید و آن را بهینه کنید :

اگر وب‌سایت شما توسط روبات‌های بینگ Crawl (بررسی و آنالیز) نمی‌شوند، پس امکان اینکه اطلاعات سایت شما در نتایج موتور جستجو نشان داده شود وجود ندارد. با استفاده از تنظیمات XML و RSS می‌توانید سیستم Crawling خود را بهبود ببخشید. هر بار که با آن کار می‌کنید مطمئن شوید در صفحه جدید در سایت نمایان می‌شود. Robots.txt نیز ابزاری است که اجازه می‌دهد تا چگونگی بررسی تارنماها به وب‌سایتتان را کنترل کنید. خیلی مراقب باشید که این ابزار را از دست ندهید زیرا در این صورت به‌راحتی از دسترسی به وب‌سایتتان محدود می‌شوید.

 

 

۱۱- ساختار وب‌سایت خود را بهبود بخشید :

با استفاده از تکنیک‌های SEO می‌توانید وب‌سایت خود را تولید کنید و جایگاه خود را در بینگ ارتقاء بخشید. فراموش نکنید که حتماً از توصیفات در متن خود استفاده کنید. چون این می‌تواند به ارتقای جایگاه شما کمک کند.

۱۵ نکته برای ارتقای سایت در نتایج موتورهای جستجو

 

۱۲- روی معماری (ساختار) لینک‌های درونی خودکارکنید :

لینک‌های درونی سایت شما بسیار حائز اهمیت هستند و شما باید با دقت روی آن‌ها کارکنید. هنگام استفاده و کار روی آن‌ها اطمینان حاصل کنید که در صفحه اصلی شما در مکان‌های مهم باشند و مطالب مهمی را شامل شوند.

 

 

۱۳- علامت‌های جغرافیایی (GEO Signals) را در نظر بگیرید :

از زمانی که بینگ از TLD (Top Level Domains) های مختلف برای پشتیبانی از نسخه‌های منطقه‌ای موتور جستجو در کشورهای مختلف استفاده نکرد، تأثیر و اهمیت علائم جغرافیایی برای کاربران در گوگل بسیار بیشتر از قبل شد. بینگ از سیگنال‌های دوگانه برای تخمین زدن این‌که کدام صفحه مناسب‌تر است استفاده می‌کند. بعضی از این سیگنال‌ها از سرورهای فیزیکی می‌آیند. همچنین دررفت و آمد (ترافیک) کاربران و لینک‌ها و اطلاعات موجود در سایت‌ها نیز دخالت دارد. بینگ برای استفاده از متا جئو تگ‌ها شناخته‌شده است ولی گوگل نه.

 

۱۵ نکته برای ارتقای سایت در نتایج موتورهای جستجو

۱۴- نام دامین/دامنه (آدرس سایت) خود را با دقت انتخاب کنید :

نام دامنه یا همان آدرس اصلی سایت همیشه به دو دلیل در SEO اهمیت دارد. اول‌ازهمه وقتی‌که نتیجه کار در کلیدواژه‌ها نمایان می‌شود. دوم به این دلیل که دامنه به یک TLD (Top Domain Level) خاص تعلق دارد و این می‌تواند به‌عنوان GEO Signal مورداستفاده قرار گیرد.

۱۵ نکته برای ارتقای سایت در نتایج موتورهای جستجو

 

۱۵- از متدهای Black Hat (کلاه‌سیاه) استفاده نکنید :

بینگ علاقه‌ای به استفاده مردم از متدهای بلک هت (کلاه‌سیاه) برای ارتقای جایگاه خود ندارد. تکنیک‌هایی مثل پنهان‌کاری (ارائه محتویات مختلف به تارنماها و کاربران) ، محتویات خودکار ، محتویات کپی و تکثیرشده و استفاده از متون پنهان‌شده در صفحه تکنیک‌های بلک هت به‌حساب می‌آیند. استفاده از این فن‌ها اصلاً توصیه نمی‌شود چون هیچ تأثیر مثبتی در بهبود جایگاه شما نخواهند داشت. حتی احتمال بن شدن کسانی که از این متدها استفاده کنند نیز وجود دارد.

۱۵ نکته برای ارتقای سایت در نتایج موتورهای جستجو

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *