طراحی سایت نت افزار

hosting image

۱۲ وب سایت رایگان برای یادگیری برنامه نویسی

۱۲ وب سایت رایگان برای یادگیری برنامه نویسی

۱- CodeAcademy :
یکی از محبوب ترین و مشهورترین وب سایت های آموزش برنامه نویسی ، CodeAcademy می‌باشد . در حقیقت ، بیش از ۲۴ میلیون نفر در حاضر برای یادگیری برنامه نویسی از این کمپانی آموزشی استفاده میکنند . در CodeAcademy مباحث HTML & CSS, JavaScript, jQuery, PHP, Python و Ruby آموزش داده می‌شود .

۲- Coursera :
در سال ۲۰۱۲ پیدایش پیدا کرد ، Coursera بر مبنای کمپانی های آموزش تکنولوژی رشد کرد و در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ کورس آموزشی توسط ۱۱۹ موسسه ارائه شده است . در حالی که شما میتوانید برای دریافت مدرک مبلغی را پرداخت کنید ، تعدادی از دوره های برنامه نویسی مقدماتی رایگان  در رشته های مختلف از دانشگاه مانند دانشگاه واشنگتن، استنفورد، دانشگاه تورنتو و واندربیلت وجود دارد .

۳-edx :
edx  یکی دیگر از پلتفرم های یادگیری آنلاین است که به جای for-profit بودن ، این Open Source است . این توسط دانشگاه هاروارد و MIT در سال ۲۰۱۲ پیدایش پیدا کرد . در حال حاضر edx شامل ۶۰ آموزشگاه است .

۴- Udemy :
در سال ۲۰۱۰ پیدایش کرد ، Udemy یک پلتفرم آنلاین یادگیری است که میتواند برای بهبود یا یادگیری یک مهارت مورد استفاده قرار بگیرد . در آن کورس های رایگان بسیاری وجود دارد که بصورت Video در دسترس است .

۵- aGupieWare :
aGupieWare  یک برنامه مستقل برای برنامه نویسان است که با راهنمایی یکسری موسسات در ایالات متحده ، به بررسی برنامه های علوم کامپیوتری میپردازد . همچنین یکسری دوره های آموزشی رایگان بر مبنای پیشنهادات Stanford, MIT, Carnegie Mellon, Berkeley و Columbia ، ایجاد کردند . برنامه به ۱۵ کورس تقسیم شده است : سه کلاس مقدماتی ، هفت کلاس اصلی و ۵ کلاس اختیاری .

۶- GitHub :
گاهی اوقات ، زمانی که شما در مشکلی گیر کرده اید ، نیاز به مرور بعضی از کتاب های مرجع را دارید . شما میتوانید بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب برنامه نویسی را که در ۸۰ زبان برنامه نویسی مختلف نوشته شده اند را در GitHub پیدا کنید .

۷- MIT Open Courseware :
اگر در حال حاضر در حال آموختن مقدمات هستید و قصد یادگیری چیزهایی به یک مقدار سنگین تر را دارید ، — همانند جستجو در مورد اتفاقاتی که در پشت کدها رخ میدهد — میتوانید از وب سایت
MIT free Courseware استفاده کنید که شامل کلاس هایی همانند

Introduction to Computer Science and Programming , Introduction to Programming in Java و Practical Programming in C .

۸-  ()Hack.pledge
hackpledge ، جامعه ای از برنامه نویسان است ، که توسعه دهندگان سطح بالای همانند BNram Cohen مخترع BitTorrent نیز در آن حضور دارند . در اینجا شما میتوانید مهارت برنامه نویسی خود را با استفاده از راهنمایی های توسعه دهندگانی از سراسر جهان بهبود ببخشید .

۹- Code Avengers :
در نیوزلند پایه گذاری شد ، Code Avengers کورس های سرگرم کننده و interactiveای را برای آموزش چگونگی کدنویسی بازی ها ، برنامه ها و وب سایت ها با استفاده از CSS&HTML و Javascript  ارائه میدهد . هر کورس فقط ۱۲ ساعت طول میکشد تا به اتمام برسد و این کورس ها در چندین زبان در دسترس میباشند .

۱۰- khan Academy :
در سال ۲۰۰۶ توسط استاد سلمان خان ایجاد شد ، khan Academy یکی از موسسات معتبر آموزش آنلاین رایگان است . با ویدئو های مرحله به مرحله شما با Javascript و HTML&CSS بطور کامل آشنا خواهید شد .

۱۱- Free Food Camp :
در اینجا شما در رابطه با HTML5, CSS3, JavaScript, Databases, DevTools, Node.js, Angular.js و Agile بوسیله پیوستن به جامعه هایی از دانش آموزا ن و حرفه ای ها ، مطالبی را خواهید آموخت . شما با همدیگر روی مهارت کدنویسی کار خواهید کرد ، و بصورت رایگان برنامه هایی را ایجاد خواهید کرد .

۱۲- HTML5 Rocks :
این پروژه گوگل در سال ۲۰۱۰ اجرایی شد ، این سایت  پر از دوره های آموزشی ، منابع و آخرین بروزرسانی های HTML5 است . این Open Source است ، به همین دلیل برنامه نویسان میتوانند در آن تغییراتی را ایجاد کنند .

۱۲ وب سایت رایگان برای یادگیری برنامه نویسی

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *