طراحی سایت نت افزار

hosting image
فوت و فن سئو کارها

گوگل چگونه تقلب در سئو را تشخیص می دهد؟

گوگل چگونه تقلب در سئو را تشخیص می دهد؟

 

گوگل چگونه متوجه تقلب سایت ها در سئو می شود؟

۱-      تشخیص تقلب در الگویی خارج از الگوریتم های گوگل

برخی مشتریان از این شاکی هستند که ناگهان چندین کلمه کلیدی آنها با افت رتبه ای شدید مواجه شده اند. با بررسی دقیق متوجه شدیم که سایت آنها در چندین کلمه کلیدی با افت رتبه ای شدید (بیش از ۱۰ رتبه برای هر کلمه کلیدی ) روبرو شده است. با بررسی نحوه ایجاد مطلب توسط این مشتریان و نحوه بروز رسانی سایت به این نتیجه رسیدیم که این افت رتبه در اثر الگوریتم های گوگل نبوده است. این مشکل زمانی پیش می آید که محتوایی که برای سایت ایجاد کرده اید یک کپی کامل نیست. بلکه یک شبه کپی است.

شبه کپی چیست؟

شبه کپی مقاله ای است که ظاهرا اورجینال بوده و کاملا منحصر به فرد ایجاد شده است. اما درواقع مقاله یک کپی از یک مقاله دیگر است که تنها واژه های آن ویرایش شده اند تا بعنوان کپی شناسایی نشود. سایت های تولید کننده محتوای منحصر بفرد میتوانند به گوگل برای کپی شدن محتوایشان توسط دیگر سایت ها شکایت کنند. معمولا این شکایات توسط یک کارشناس بصورت دستی بررسی می شود. بدین ترتیب سایت های دارای مطالب شبه کپی به دچار جریمه می شوند.

گوگل چگونه تقلب در سئو را تشخیص می دهد؟

چگونه مانع تشخیص کپی بودن مطالب توسط کارشناس گوگل شویم؟

البته بهترین راه کپی نکردن است. اما واقعیت این است که با وجود حجم بالای مطالب منتشر شده در وب عملا تمام مطالب منتشر شده در وب در بخش هایی از خود یک شبه کپی از مقاله دیگر هستند و کارشناسان گوگل هم این را خوب میدانند. بنابراین برای جلوگیری از چنین افت رتبه هایی که بدلیل کپی تشخیص داده شدن محتوای سایت توسط کارشناسان گوگل صورت میگیرد. باید بعد از آنکه مطلب کپی را ویرایش کردیم و آن را با واژه های خود بازنویسی کردیم. به آن تعدادی مطلب منحصر به فرد بیافزاییم و نظر و تجربیات شخصی خود را به مقاله موجود اضافه کنیم. شاید اسم تحقیقات کتابخانه ای را شنیده باشید. در این روش شما مطالب چنیدن کتاب را مطالعه و با زبان خود در مقاله ای مینویسید و در پایان هم نظر خود را به آن اضافه می کنید. استفاده از این روش برای تولید مقالات دانشگاهی مجاز است و قطعا برای مقالات در سایت نیز میتوان از آن استفاده کرد.

گوگل چگونه تقلب در سئو را تشخیص می دهد؟

بهترین روش برای حل مشکل مطالب شبه کپی

بجای استفاده از یک سایت از چنیدن سایت مطالب خود را استخراج کنید. کل مطالب را خوانده و با زبان خودتان تایپ کنید. متن تایپ شده را برای افزایش خوانایی توسط مخاطب ویرایش کنید. در آخر به آن نظرات و تجربیات شخصی خود را بیافزایید.

گوگل چگونه تقلب در سئو را تشخیص می دهد؟

۲-      برتری رقبا

یکی از بدترین مسائلی که همه مالکان سایت و سئو کاران با آن دست و پنجه نرم می کنند. رقبای برتر است.

اما رقیب برتر چه ارتباطی به تقلب در سئو دارد؟ در واقع گوگل سایت ها را براساس اصالت محتوایشان رتبه دهی می کند و اگر شما رتبه دوم هم باشید. مطالب شما نسبت به رتبه یک اصالت کمتری دارد. یا بعبارتی تقلبی محسوب شده است. رقیب برتر برای شما افت رتبه به همراه نخواهد آورد و جریمه ای هم برای سایت شما در نظر گرفته نمی شود. ولی کدام صاحب سایت است که رتبه ۱ گوگل را نخواهد.

گوگل چگونه تقلب در سئو را تشخیص می دهد؟

رقیب برتر را چگونه تحلیل کنیم

برای تحلیل رقبای برتر خود مراحل زیر را انجام دهید.

  • سایت Ranksignal برای بررسی سایت هایی که رقبای شما لینک داده اند.
  • بررسی کانال های شبکه های اجتماعی رقبا.

نکته : وقتی که میگوییم بررسی کانال های شبکه های اجتماعی رقبا منظور بررسی تعداد مخاطب، نحوه مطلب گذاری، سیاست زمانی درج مطلب، ساختار مطالب مندرج در این شبکه  ها و نحوه تعامل با کاربران است.

چگونه میتوانیم سایت های رقیب را از میدان خارج کنیم :

  • روش کلاه سیاه: یک شکایت به گوگل برای سئو کلاه سیاه سایت رقیب پر کنید. در زمانیکه سایت رقیب بدلیل بررسی توسط کارشناسان گوگل رتبه ای دریافت نمی کند از او جلو بزنید.
  • روش کلاه سفید: الگوبرداری از شیوه های تبیلغاتی رقیب و ایجاد الگوهایی که با همان ساختار ولی دارای کارایی بیشتر هستند. مثلا اگر رقیب شما در شبکه های اجتماعی اقدام به تبریک مناسبت های مختلف می کند. شما لیست تاریخ تولد تمام دنبال کننده های خود را یافته و در تقویمی درج کنید. سپس برای هر کدام در تاریخ مناسب تبریک تولد بفرستید.

۳-      وجود مشکل در صفحاتی از سایت

گوگل برخی از مشکلات را بعنوان تقلب در نظر میگیرد و سایت شما را با افت رتبه یا حتی حذف از نتایج جستجو جریمه می کند. یکی از بارزترین این خطا ها وجود تعداد زیادی خطای ۴۰۴ در سایت است. وجود تعداد زیاد خطای ۴۰۴ از نظر گوگل تقلب محسوب میشود. با توجه به اینکه این مشکل باعث تجربه کاربری منفی میشود. طبیعتا اثر متقابل رتبه گوگل و عدم رضایت مخاطبان باعث شدت افت رتبه در صورت وجود چنین مشکلی خواهد شد.

گوگل چگونه تقلب در سئو را تشخیص می دهد؟

چگونه مشکلات سایت خود را کشف و رفع کنیم

با ثبت سایت در گوگل وبمستر می توانید به بررسی مشکلات فراوانی از جمله مشکل خطای ۴۰۴ می پردازد. بعد از کشف لینکی که موجب خطای ۴۰۴ میشود آن را می توانید اصلاح کنید. اگر لینک در سایت خارجی است و تماس با مدیر آن نتوانست مشکل را حل کند. یک صفحه با آن آدرس در سایت خود ایجاد کرده و یا آن آدرس را به یک صفحه از سایت خود ریدایرکت کنید.

گوگل چگونه تقلب در سئو را تشخیص می دهد؟

۴-      حذف تعداد زیاد لینک

فرض کنید سایتی برای افزایش رتبه خود. برای یک ماه ۹۰۰۰ لینک خریداری می کند. بعد از پایان ماه این سایت ناگهان ۹۰۰۰ لینک ورودی خود را از دست میدهد. این امر مصداق تقلب در سئو است.

اگر سایت شما ناگهان تعداد زیادی لینک از دست بدهد. گوگل به این نتیجه میرسد که شما لینک خریداری کرده اید و سایت شما را با افت رتبه جریمه می کند. دلیل آنکه در مقالات مختلف خرید لینک و درج لینک در کامنت سایت های نامرتبط را نفی می کنیم. بدلیل همین امر است. زیرا حتی اگر در ابتدا گوگل با خرید لینک مشکلی نداشته باشد. هنگامی که این لینک ها حذف شوند رتبه سایت شما بسیار افت خواهد کرد.

چگونه از افت رتبه به دلیل کاهش لینک اجتناب کنیم؟

  • لینک نخرید.
  • اگر به سایتی برای تبلیغ پول پرداخت می کنید. قرارداد بلند مدت امضاء کنید.
  • در کامنت سایت های نامرتبط لینک ایجاد نکنید. زیرا صاحبان این سایت ها ممکن است ناگهان تمام لینک ها را حذف کنند.
  • هنگام ایجاد پست مهمان در قرارداد خود عدم حذف لینک برای مدت طولانی را قید کنید.
  • اگر سایتی لینک های شما را حذف کرده است. از آنها بخواهید که مجددا لینک ها را ایجاد کنند.

۵-      بروزرسانی الگوریتم های گوگل

گاهی کاری که در مورد سایت انجام میدهید تقلب نیست. ولی با بروز رسانی الگوریتم های گوگل عملیات شما تقلب محسوب میشود. مثلا تا قبل از سال ۲۰۱۲ متوانستیم با یک نرم افزار پراکسی بر روی لینک سایت خود در گوگل کلیک کنیم و نرخ کلیک سایت یا CTR را بالا ببریم. ولی با بروز شدن الگوریتم های گوگل دیگر اینکار ممکن نیست. سایت هایی که اینکار را انجام میدادند دیگر رتبه های گذشته را نداشتند. بروزرسانی الگوریتم های گوگل مشکلات زیادی برای سایت ها ایجاد می کند. بسیاری از سایت ها که از تعدد کلمات کلیدی در محتوای خود برای رتبه بالاتر در گوگل استفاده می کردند. ناگهان با بروز شدن الگوریتم گوگل به قعر صفحه نتایج جستجو منتقل شدند.

گوگل چگونه تقلب در سئو را تشخیص می دهد؟

چگونه از بروز رسانی الگورتیم های گوگل نجات پیدا کنیم؟

بهترین روش این است که طرز فکر برنامه نویسان گوگل برای بروز رسانی الگورتیم ها را بدانیم. ما میدانیم که هدف برنامه نویسان گوگل این است که سایت هایی که برای مخاطب واقعی جذاب هستند. را در رتبه های بالاتر حفظ کنند و به بقیه سایت ها رتبه های ضعیف تری بدهند. بنابراین برای اجتناب از تقلبی تشخیص دادن فعالیت های سئو در بروز رسانی های الگوریتم های گوگل کافیست که محتوای با کیفیت و جذاب بنویسیم. سپس آنرا در شبکه های مجازی تبلیغ کنیم. بعد از آن هم با کمک CTA (دکمه و لینک با عنوان جذاب برای ترغیب کاربر به انجام کاری ) از کاربران بخواهیم مطالب ما را در شبکه های اجتماعی بازنشر کنند. مهم نیست که الگوریتم های گوگل چقدر پیچیده میشوند. اگر سایت محتوای با کیفیت و جذاب داشته باشد. مخاطبان با سایت ارتباط مستمر ایجاد می کنند. که طبیعتا باعث مییشود که رتبه سایت روز به روز بهتر شود.

بیشتر بخوانید : چگونه بک لینک بگیریم؟

 

 

گوگل چگونه تقلب در سئو را تشخیص می دهد؟

در بالا به روش هایی برای تشخیص تقلبی بودن سئو سایت اشاره کردیم. غیر از روش های بالا روش های روتنی هم وجود دارن که بطور منظم سایت شما را برای عدم تقلب چک می کنند.

۱-      تشخیص تقلب توسط الگورتیم گوگل پاندا

این الگوریتم به محتوا حساس است. محتوای بی کیفیت، محتوای بسیار کوچک و بی ارزش، محتوای کپی، محتوای متفاوت برای موتور جستجو و مخاطب، از مواردی است که این الگوریتم مورد بررسی قرار می دهد. الگوریتم گوگل پاندا چگونه تقلب در سئو را تشخیص می دهد.

گوگل چگونه تقلب در سئو را تشخیص می دهد؟

۱-      نسبت کد به محتوا

اگر در صفحه ای میزان کد ها بیش از محتوا باشد. یا نسبت کد به محتوا نزدیک به یک باشد. متن صفحه بی کیفیت تشخیص داده میشود. اگر یک خط کسری رسم کنید و تعداد کد را بالا و تعداد کلمات محتوا را در زیر آن بنویسید. اگر عدد به دست آمده از حاصل این تقسیم به یک نزدیک باشد احتمالا شما در کد نویسی خود از جدول زیاد استفاده کرده اید. یا اینکه صفحه شما فاقد محتوای متنی با حجم مناسب است.

شبکه بندی بوت استرپ و میزان تولید کد در آن

گاهی افراد با شنیدن این موضوع که نباید از جدول استفاده کنند. جداول درون محتوای خود را با بوت استرپ ایجاد می کنند. اینکار کمکی به کم کردن میزان کد نخواهد کرد. اگر جدول شما تعداد سطر و ستون زیادی دارد و دارای محتوای جدولی (جدول مشخصات فنی کالا و مانند آن) هستید. از جداول در محتوای خود استفاده کنید. اما بخاطر داشته باشید که توضیحات مفصلی نیز در خارج از جدول داشته باشید. به این ترتیب نسبت کد به متن شما مناسب خواهد بود.

گوگل چگونه تقلب در سئو را تشخیص می دهد؟

۲-      مخاطب برای واژه ای جستجو کرده وارد سایت شما میشود و محتوای مد نظر را نمی یابد

براحتی میتوان با خرید لینک سایت را برای محتوایی که واقعا در آن وجود ندارد سئو کرد. این روش جزء درآمد زا ترین روشهای سئو کلاه سیاه است. گوگل پاندا با محاسبه زمان ورود کاربر به سایت و زمان ماندگاری در سایت و زمان بازگشت به نتایج جستجو به تقلبی بودن این گونه صفحات پی میبرد. برای جلوگیری از این روش برخی سایت ها لینک های مد نظر خود را درون یک پاپ آپ در سایت های دارای رنک بالا در گوگل پنهان می کنند. اما بخاطر داشته باشید که اینکار توسط گوگل بسرعت شناسایی و مجازات میشود. اگر میخواهید کاربران برای واژه خاصی سایت شما را در نتایج گوگل مشاهده کنند. ناچار هستید که مطالب مفید و کاربردی در آن زمینه در سایت خود تولید کنید.

گوگل چگونه تقلب در سئو را تشخیص می دهد؟

۳-      محتوای بسیار سبک و بی مغز

فرض کنید برای واژه نحوه ساخت بمب اتم جستجو کرده اید.  در نتایج جستجو بر روی یک لینک کلیک کرده و با صفحه ای با یک پاراگراف متن روبرو میشوید. احتمالا بدون خواندن آن از سایت خارج میشود. گوگل فرض می کند که محتوای مفید باید حداقل ۲۰۰۰ کلمه داشته باشد. اما اگر محتوای شما کم حجم تر از این باشد ولی مخاطبان بسیاری به سایت شما مراجعه کنند و زمان ماندگاری آنها نزدیک زمان ماندگاری سایت های رقبا باشد. سایت شما با جریمه روبرو نخواهد شد. نکته : به هیچ عنوان صفحه ای با محتوایی کمتر از ۳۰۰ کلمه به سایت خود اضافه نکنید.

۲-      تشخیص تقلب توسط الگوریتم گوگل پنگوئن

تقلب هایی در ارتباط با کلمات کلیدی توسط این الگوریتم جریمه میشود.

الگوریتم گوگل پنگوئن برای تشخیص تقلب موارد زیر را بررسی می کند.

  • تعداد کلمه کلیدی در آدرس صفحه
  • تعداد کلمات کلیدی در عنوان صفحه
  • تعداد کلمات کلیدی در متای توضیحات
  • تعداد کلمات کلیدی و مکان آن در تیترهای مقاله
  • تعداد کلمات کلیدی در تگ های em و strong
  • تعداد کلمات کلیدی در درون متن

۳-     تشخیص تقلب در سئو توسط الگورتیم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار تقلب در لینک را بررسی می کند. این الگوریتم موارد زیر را بررسی می کند.

  • تعداد و عنوان لینک های خروجی
  • تعداد و عنوان لینک های ورودی
  • محتوای سایت لینک دهنده
  • محتوای سایت لینک گیرنده

گوگل چگونه تقلب در سئو را تشخیص می دهد؟

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *