طراحی سایت نت افزار

hosting image

گوگل چطور سایتها را رتبه بندی میکند؟

گوگل چطور سایتها را رتبه بندی میکند؟

گوگل چطور سایتها را رتبه بندی میکند؟

گوگل چطور سایتها را رتبه بندی میکند؟

سایتهایی که گوگل روی صحفه اول نتایج جستجوش فهرست میکنه، سایتهایی هستن که مفیدتر و به عبارت سرچ شده مرتبط تر بودند. گوگل اول با الگوریتمهای پیچیده (شامل فرایند ریاضی) بر اساس عوامل مختلف به سایتها نمره میده و اونهایی که نمره بالاتر از ۲۰۰ بگیرند سایتهای مفید و مرتبط محسوب میشن.
گوگل عواملی رو که برای رتبه بندی در نظر میگیره افشا نمیکنه، اما مردم با تحقیقات مختلف، تست و تجربه، مشاوره های سئوی گوگل تا حدی متوجه شدند که مهمترین عوامل چیا هستن. مثلا بیشتر سئوکارها توافق دارند که عوامل مهمی که تو رتبه بندی دخیلند اینها هستند:
کاربرد کلیدواژه
ساختار سایت
سرعت سایت
زمانی که کاربر روی سایت میمونه
تعداد لینکهای داخلی
کیفیت لینکهای داخلی
الگوریتم گوگل رو انسانها تنظیم و طراحی کردند و رتبه ای که به سایتها داده میشه خروجی این الگوریتم خواهد بود. اما در تعیین رتبه ای که بر اساس این الگوریتم به سایتها داده میشه هیچ عامل انسانی دخیل نیست.
سایتی که جایگاه اول صفحه نتایج رو تصاحب میکنه، یعنی تونسته طبق معیارهای الگوریتم از بین همه سایتها بالاترین رتبه رو بگیره. دقت کنید از اونجایی که گوگل دائما هماهنگی و بروزرسانی نتایجش رو بررسی میکنه، سایتی که امروز روی جایگاه اول قرار گرفته شاید دیگه هفته بعد حتی روی صفحه اول هم ظاهر نشه.
اینکه سایت همونجایی که هست بمونه یا روی صفحه نتایج سقوط کنه، به یه سری ملاحظات کلی بستگی داره – اینکه در مقایسه با سایتهای دیگه چطوره، یعنی سایتهای دیگه ای که میخوان برای اون کلیدواژه رتبه بگیرن.
پس مثلا سایتی برای یه عبارت خاص روی صفحه چهارم رتبه گرفته و تصمیم میگیره ساختار سایتشو بهتر کنه، محتوای جدید اضافه کنه و یه سری بک لینکهای باکیفیت بگیره. اما سایتی که روی صفحه اول تا سوم قرار داره هیچ کاری برای بهتر شدن نمی کنه، اونوقت رتبه سایت صفحه چهارم بالا میره.
مقدار صعود این سایت بستگی به اعتبار کنونی و کیفیت سایتهای بالاییش داره و اینکه الگوریتم گوگل چقدر برای ارتقاهایی که انجام شده ارزش قائله. شاید فقط چند تا سایت بره بالا یا شاید صاف بره جایگاه اول.
اینطور نیست که فکر کنید یه دکمه جادویی برای سئو هست که فشارش میدید و تضمین میکنه که جایگاه اول رو خواهید گرفت. اما با توجه کردن به عواملی که الگورتیم بیشتر براشون ارزش قائله و کار و تلاش فعالانه برای ارتقای سایت میتونید بهبود رتبه سایتتونو روی گوگل تضمین کنید.

 

https://t.me/netafzarpcc

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *