طراحی سایت نت افزار

hosting image
کلودفلر Cloudflare چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد

کلودفلر Cloudflare چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد

کلودفلر Cloudflare چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد

 

ویژگی های کلودفلر Cloudflare چه هستند

سایت کلودفلر Cloudflare به ارائه خدمات CDN یا شبکه تحویل محتوا Content Delivery Network معروف است. ولی خدمات دیگری نیز توسط این سایت ارائه میشود که به بررسی آنها خواهم پرداخت

۱-      افزایش کارایی سایت PERFORMANCE

کلودفلر cloudflare بصورت چشم گیری کارایی سایت را با کمک CDN (شبکه تحویل محتوا) جهانی بهینه میکند. فرض کنید که اطلاعات سایت بجای یک سرور بر روی چند سرور قرار داشته باشند. اطلاعاتی که کاربران یک منطقه جغرافیایی بیشتر به آن مراجعه می کنند در سروری در نزدیکی آنها نگهداری شود. به این ترتیب سرعت دسترسی کاربران به این اطلاعات افزایش میابد.

مزایایی استفاده از سیستم شبکه تحویل محتوا (Content Delivery Network)

اگر کاربران سایت از سراسر نقاط دنیا باشند. عضویت در سیستم کلاد cloud که در سراسر دنیا دارای سرور است. میتواند دسترسی کاربران به محتوای سایت را سرعت ببخشد.

فرض کنید که سایتی دارای محتوای مولتی مدیای حجیم است. مثلا فیلم های آموزش فتوشاپ چند زبانه تولید میکند. اگر فاصله سرور از کاربر زیاد باشد. حجم بالای محتوای صفحه باعث بروز پیام خطای TimeOut میشود. در واقع سرورها برای جلوگیری از حملات به سایت ها به هر کاربر اجازه میدهد تنها برای مدت زمان معینی به سرور درخواست بفرستند. اگر این مدت زمان به پایان برسد کاربر دیگر قادرنیست که محتوای صفحه را مشاهده کند.

کلودفلر Cloudflare چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد

حالا اگر این سایت از خدمات کلودفلر استفاده کند. نزدیک ترین سرور به کاربر مسئول پاسخ گویی به درخواست کاربر خواهد بود. به این ترتیب زمان بارگذاری صفحه کاهش یافته و دیگر با پیام خطا روبرو نمیشویم.

کلودفلر Cloudflare چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد

کاربرانی که از موبایل به سایت دسترسی دارند بشدت تحت تاثیر سرعت سایت قرار میگیرند. بطور کلی موبایل ها سرعت پایینتری برای اتصال به اینترنت دارند.

نکته : این حرف در ایران صادق نیست. در ایران موبایل ها سرعت اینترنت بسیار بالاتر و پایدارتری ارائه میدهند.

افزایش سرعت اینترنت با کمک کاهش فاصله کاربر از سرور باعث میشود که کاربران موبایل راحتتر بتوانند با سایت در ارتباط باشند.

نرم افزارهای تحت وب: یک نرم افزار تحت وب برای در اختیار قراردادن داده ها به سرور درخواست ارسال می کنند. مثلا شما میخواهید یک جدول از کاربرانی که سن بالای سی سال دارند داشته باشید. نرم افزار با کمک یک درخواست به سرور این اطلاعات را پردازش می کند و در اختیار کاربر قرار میدهد. اگر فاصله کاربر از سرور زیاد باشد مدت زمان پاسخگویی سرور با تاخیر روبرو خواهد بود. بنابراین هرچه فاصله سرور از کاربر کمتر باشد سرعت واکنش نرم افزار به درخواست مشتری افزایش میابد.

نکته : نرم افزارهایی مانند آنگولارAngular تعداد ارسال درخواست به سرور را به شدت کاهش میدهد و روز به روز در میان طراحان سایت محبوب تر میشوند.

کلودفلر Cloudflare چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد

 

سادگی استفاده از خدمات شبکه تحویل محتوا (CDN)

سایت کلودفلر برای خدمات شبکه تحویل محتوا (CDN) خود یک API در اختیار کاربران قرار میدهد. وظیفه این API این است که استفاده از خدمات را برای کاربر راحتتر کند. بسادگی میتوان کد های API را در سایت خود کپی کرد و اطلاعات کاملی از کاربرانی که وارد سایت شده اند، سرعت دریافت اطلاعات توسط کاربران و… را در سایت مشاهده کرد.

مشکلات استفاده از خدمات شبکه تحویل محتوا(CDN) سایت کلودفلر Cloudflare

  • تغییر نام nameservers : یعنی آنکه سایت شما دیگر از سروری که قبلا خریداری کرده بودید بارگذاری نمیشود.
    نکته : سایت کلودفلر Cloudflare به کاربران امکان میدهد که بدون تغییر nameservers نیز از خدمات این شرکت استفاده کنید. ولی عملا بسیاری از خدمات با ارزش شرکت در این حالت فعال نیستند.
  • کلودفلر cloudflare در ایران سروری ندارد. برای کاربران ایرانی استفاده از سرویس کلودفلر cloudflare مانند خریدن یک سرور کلود Cloud از یک کشور اروپایی است. با فرض آنکه اغلب مشتریان یک سایت ایرانی، ایرانیان مقیم ایران هستند استفاده از این سرویس سرعت اتصال کاربران را کند تر خواهد کرد. زیرا که نزدیک ترین سرور کلودفلر cloudflare به کاربران ایرانی خارج از ایران خواهد بود. کاهش بعد مسافت که مهمترین دلیل بکارگیری سرویس هایی مانند کلودفلر cloudflare است در ایران عملا کارایی ندارد.

۲-      امنیت سایت در سیستم کلودفلر cloudflare

سایت کلودفلر cloudflare به سایت هایی که در آن عضو میشوند یک اکانت رایگان Https میدهد. این مسئله دلیل بسیاری از سایت ها برای پیوستن به این سیستم است.

موارد دیگر امنتی در سیستم کلودفلر cloudflare عبارتند از:

کلودفلر Cloudflare چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد

بلاک کردن ترافیک مشکوک به هک:

یکی از روش های مخرب هکرها برای تخریب یک سایت ایجاد ترافیک بالا روی سایت است. با توجه به محدود بودن منابع سایت این عمل موجب خروج سایت از دسترس کاربران خواهد شد. در صورتی که سایتی از سرویس کلودفلر cloudflare استفاده کند. ترافیک های مشکوک بلاک شده و به کارایی سایت صدمه نمی زنند.

بلاک کردن نرم افزارهای مخرب

اگر نرم افزاری سعی کند با ورود متوالی رمز به سایت شما نفوذ کند بلاک خواهد شد و دیگر به IP آن اجازه دسترسی به سایت داده نمی شود.

کلودفلر Cloudflare چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد

عدم اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران

بلاک کردن دسترسی کاربران به اطلاعات شخصی و اطلاعاتی مانند رمز کارت های عابربانک. یکی از مواردی است که بسیاری از کاربران را به سمت استفاده از سیستم کلودفلر cloudflare تشویق می کند.

مشکلات امنیت سرویس کلودفلر cloudflare

هیچکدام از امکانات ذکر شده بر روی سایت های .ir فعال نمی شوند. و کابران ناچار خواهند بود بصورت دستی تنظیمات امنیتی سایت را تغییر دهند.

۳-      قابلیت اطمینان

بیش از ۷ میلیون کاربر از سراسر دنیا و کاربران شناخته شده ای مانند سیسکو Cisco نشان میدهد که سرورهای کلودفلر Cloudflare دارای امنیت لازم برای پشتیبانی از سایت های بسیار بزرگ میباشند.

سیستم های ارائه دهنده خدمات کلاد در ایران

گفتیم که سایت کلودفلر  Cloudflare فاقد سرور در ایران است بنابراین عملا مزیت کاهش فاصله کاربر تا سرور در باره این سیستم صدق نمی کند.

اما شرکت های فراوانی در ایران خدمات کلاد Cloud را ارائه میدهد. استفاده از سرورهای کلاد در ایران میتواند کلیه مزایای استفاده از سیستم کلودفلر  Cloudflare را به همراه داشته باشد.

شرکت های قدرتمندی در ایران در سراسر کشور سرورهای خود را قرار داده و از سخت افزارهای امنیتی با کیفیت استفاده می کنند. با قرار دادن سایت خود روی این سرورها میتوانید قطعی سایت خود را بصورت واقعی به صفر برسانید. امنیت واقعی را تجربه کنید و از هر گونه حمله در آمان باشید.

کلودفلر Cloudflare چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد

تاثیر استفاده از کلود فلر در سئو :

بهترین تاثیر استفاده از سرویس های cdn بر سئو سایت از طریق افزایش سرعت سایت است.میدانیم که سرعت سایت خصوصا روی گوشی موبایل یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی گوگل است و کم کم سایت های ضعیف و کند از گردونه رقابت در حال خروج هستند و به همین دلیل باید با روشهایی تا جایی که میشود سرعت سایت را بالا برد و یکی از بهترین روشهای آن استفاده از سرویس کلود فلر است.

کلودفلر Cloudflare چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *