طراحی سایت نت افزار

hosting image

نکاتی در طراحی وب سایت با وردپرس

نکاتی در طراحی وب سایت با وردپرس

نکاتی در طراحی وب سایت با وردپرس

نکاتی در طراحی وب سایت با وردپرس

 

در یک جهان عالی هر توسعه دهنده وردپرسی باید به یه تیم کرک دسترسی داشته باشه تا بتونه کدهای مورد نظرشو بدست بیاره.
اما اگه دارید خودتون کار میکنید و پلتفرم وردپرس رو انتخاب کردید، پیش مشتریها بعنوان یه فرد مجهز شناخته میشید. ازتون انتظار دارن طراحی هایی انتخاب کنید که کار باهاش راحت باشه.
در هر حال یکی از جنبه های مهم هر پروژه توسعه ای طراحیه. اگه طراحیتون انقدر بد باشه که کاربرهارو فراری بده، دیگه اهمیتی نداره کدهاتون چقدر عالین.
تو این مقاله نگاهی میندازیم به ۸ تا از بهترین طراحی هایی که میتونید به عنوان یه توسعه دهنده تو طراحی هاتون بکار ببرید و مهارتهای بازاریابیتونو افزایش بدید.

  • با مدهای طراحی کنونی پیش برید

نمیخوام زیر و بم تک تک مدهای طراحی رو تحلیل کنم و برای هر کدوم یه صفحه توضیح بدم. حتما خودتون میدونید الآن چه مدلهایی رو بورسند. اما بد نیست یکم بیشتر تلاش کنید که مدهای طراحی رو دربیارید و بروز بمونید.
از parallax scrolling میتونید مدلهایی رو که بیشتر استفاده شدند ببینید: یه روش طراحی مؤثر که تصاویر روی صفحه سریع تر از پس زمینه حرکت میکنند و افکت خیره کننده ای بوجود میارن. بکارگیری این طرح سادست و به صفحات طراحی عمق و جذابیت بصری میبخشه. میتونید این طراح رو تو صفحه make headlines really pop ببینید.
پارالاکس فقط یکی از مدهای جذابیه که با تمرکز بر اسکرول بوجود اومده. یکی دیگه از این مدلها اسکرول بینهایته که روش انجام کار کمی جای بحث داره.
یکی دیگه از مدها، طراحی مادیگرا یا متریال: گوگل میخواد یه زبان بصری یکپارچه در سراسر همه محصولات و سرویسهاش بوجود بیاره. طراحی مادیگرا سعی میکنه بدون وابستگی به پلتفرم تجربه بی نظیری ارائه بده و کارهاش اول-موبایل هستند.
ادامه که بدیم میرسیم به طراحی مبتنی بر کارت (که پینترست یکی از قدیمیهاشه)، روشی که بر نمایش چشم نواز و فشرده اطلاعات تأکید داره.
این مدها و گرایشها بخاطر اینکه خیلی خوب میتونن با رعایت یه سری قوانین طراحی، کاربر رو جذب و با سایت همراه کنند، محبوبیت زیادی کسب کردند. در ادامه این مقاله در مورد بیشتر این طراحی ها باز هم صحبت خواهیم کرد و بیشتر باهاشون آشنا خواهیم شد. آشنا شدن با مدهای جدید، مثل اونی که اول از همه گفتیم، روش خوبی برای سرعت بخشیدن به فرایند یادگیری و ارتقای مهارت های طراحیتونه.

نکاتی در طراحی وب سایت با وردپرس

  • اجرای طراحی واکنشگرا (ریسپانسیو)

طراحی ریسپانسیو میتونه با اندازه نمایشگر، پلتفرم و دستگاه کاربر هماهنگ بشه. در جهانی که موبایل حرف اولو میزنه، این طراحی از الزامات سایتهای مدرنه. اما از طرف دیگه این طراحی برای جستجوهایی که در مورد رسانه هاست کابوسیه و میتونه راحت هک بشه.
اما در هر حال نمیتونید از زیرش در برید: کاربرها هم انتظار دارن سایتها و برنامه های موبایل بدون مشکل روی همه دستگاه ها نمایش داده بشن. به عنوان یه توسعه دهنده میدونید که ایجاد یک تجربه عالی در پلتفرم های مختلف مستلزم آزمایش های بی شمار و اصلاح اشتباهاته اما در این مورد هیچ بهونه ای پذیرفته نیست.
برای اینکه باز هم اهمیت این طراحی رو تأکید کنم بگم، بی توجهی به این طراحی حیاتی یعنی باید با یک سوم ترافیک سایتتون خداحافظی کنید.
اما با همه این اهمیت، اجرای این نوع طراحی خیلی سادست و این روزها توسعه دهنده ها این کار رو برامون ساده تر هم کردند. فقط دقت کنید که این کارو درست انجام بدید و یه وقت طراحیتونو برای بخش قابل توجهی از کاربرها خراب نکنید.

  • محتوایی بسازید که براحتی در دسترس باشد

نرخ خروج در سایتها خیلی متغیره، اما یکی از حقایق تلخ طراحی آنلاین اینه که مردم زیادی روی محتواتون کلیک میکنند و مستقیم به در مجازی شما وارد میشن.
این مردم برای موندن یا نمودن روی سایتتون به شدت سریع تصمیم میگیرن و کار شما به عنوان طراح اینه که تا جای ممکن سایت رو براشون جذاب و خواستنی کنید که بیشتر روی سایت بمونن و به دور و اطراف نگاه کنند. انتخاب قالب های بد، نبود گزینه های مجستجو نوشتن محتوای بی کیفیت و بی ربط کاربرها رو از سایت دور میکنند.
طراح ها همیشه میخوان کاربر بتونه خیلی سریع تشخیص بده کدوم قسمت از سایت در مورد اون اطلاعاتیه که دنبالش میگشته. جهتیابی رو کاربرپسند کنید و همه چیز رو با کلمات واضح و روشن برچسب بزنید تا سردرگمی پیش نیاد.

  • از فضای سفید بهره ببرید

توسعه دهنده ها بخاطر طبیعت کارشون، اغلب آدمای منظمی هستن. بیشتر از اینکه به زیبایی سایت توجه کنند به بهینه سازیش دقت میکنند. به همین دلیله که اغلب سعی میکنند با سایتها مثل روزنامه های قدیمی رفتار کنند و پرشون کنند از اطلاعات، اما این مدل سایتها هم برای کاربرها مثل کابوس میمونن.
شما میخواهید در هر قسمت از سایتتون، چشم کاربرها به سمت اطلاعات مهم بچرخه. استفاده مؤثر از فضای سفید یکی از روشهای زیبای اجرای این روشه که در طول زمان امتحانشو پس داده.
فضای سفید علاوه بر تأکید کردن روی اطلاعات مهم، درک مطلب رو افزایش میده و کاری میکنند که ظاهر سایت به نظر صاف و صیقلی بیاد. این رو هم به ترفندهای طراحیتون اضافه کنید تا سایتهاتون از همون لحظه ای که منتشر میشن کاربر جذب کنند.

  • اهمیت فونتها

از نظر طراحی، فونتها اهمیت بسزایی دارند. استفاده از هر فونتی یه دلیل داره. معمولا کل سایت پر از متنه، مگر اینکه بخواهید یه گالری عکس داشته باشید.
قبلا تعداد فونتهای قابل استفاده در طراحی سایت خیلی محدود بود، اما خداروشکر کم کم بیشتر شدند. حالا دیگه مرورگرها هم از فونتهای مختلف پشتیبانی میکنند و شما محدود به استفاده از یه فونت خاص نیستید و میتونید کل وب رو بگردید تا فونت مناسب سایت خودتونو پیدا کنید.
باید فونتی انتخاب کنید که توجه مخاطب رو از محتوای سایت دور نکنه یا تو طراحی کلی سایت به نظر نابجا نیاد. انتخاب فونت و جور کردن فونتها با هم یکی از وظایف طراحه که دقت زیادی می طلبه.

نکاتی در طراحی وب سایت با وردپرس

  • فرم ها ساده باشند

کاربرها از پر کردن فرم خوششون نمیاد. حالا میخواد آنلاین باشه یا آفلاین. اما تو طراحی سایت گاهی مجبوریم فرم هم داشته باشیم، چون راه اصلی تعامل کاربر با سایت از طریق همینهاست: یعنی عضویت، بازیابی رمز عبور فراموش شده، صفحات ارتباط با ما، عضویت در خبرنامه و ….
اگه یکم وقت بذارید و بیشتر تلاش کنید میتونید فرمهای مفیدتری درست کنید که کاربرپسند و مد روز باشند و پروفایل طراحی صفحاتتونو بالا بکشند.
اینجا برای شما هم به عنوان توسعه دهنده یه مزیت هایی داره. خیلی از طراح ها از فرمهایی که روی سایتهاشون کار گذاشتند – از نظر فنی – خجالت زده اند. اما نسبت به سایر مشکلاتی که باهاشون دست و پنجه نرم کردید بدیهی ترند.

  • صفحات ۴۰۴ مهربونی بسازید

همه سایتها برای یه مدت کوتاه هم که شده، بالاخره یه وقتی خراب میشن یا با مشکل روبرو میشن. با این که این مسئله قابل پیش بینیه اما بیشتر کاربرها وقتی با این صفحه روبرو میشد فکر میکنند سایتتون قابل اعتماد نیست. پس چرا یکم بیشتر براش وقت صرف نمیکنید تا یه صفحه خطایی بسازید که به کاربرها اطمینان خاطر بده.
هر چی که بسازید بهتر از صفحه پیشفرض سروره. یه صفحه خطای خوب طراحی شده به کاربرها اطمینان خاطر میده و کاربرها خیالشون راحت میشه که همه چی تحت کنترله و به زودی به حات عادی برخواهد گشت.
اگه از وردپرس استفاده میکنید میتونید از افزونه هایی که برای این کار هست استفاده کنید.

  • جزئیات کوچک هم خیلی مهمند

تا الآن همه گرایشات مهم طراحی رو پوشش دادیم: واکنشگرایی، دسترس پذیری، استفاده از فضای سفید، تایپوگرافی، فرمها و صفحات ۴۰۴٫ حالا میخواهیم یکم عناصر سطحی که میتونید برای بالا بردن سطح بازی طراحیتون ازشون بهره ببرید رو باز تر کنیم.
اگه هیچی هم از این مقاله نگرفته باشید، اما اینو به خاطر داشته باشید که: طراحی همه اش از جزئیاته.
این نکات کوچک هستن که باعث میشن در نهایت کاربر، طراحی رو خوب ارزیابی کنه.
بعنوان یه توسعه دهنده حتما طور دیگه ای به بکارگیری جزئیات عادت کردید، اما قبول کنید که این ریزه کاری ها هم تو این حرفه مهمند. درک این واقعیت میتونه شما رو به طراح بهتری تبدیل کنه.

نکاتی در طراحی وب سایت با وردپرس

  • خلاصه

همه چیزهایی که تو این مقاله گفتیم، بعلاوه یه محتوای عالی، پایه و اساس طراحی سایت اند. بکارگیری این نکات میتونه ظاهر و حال و هوای هر سایتی رو بهتر کنه. اجازه بدید یه بار دیگه این فهرست رو مرور کنیم:
۱- از طراحی های مد روز استفاده کنید
۲- طراحی واکنشگرا داشته باشید
۳- محتوا براحتی در دسترس باشه
۴- بخاطر داشته باشید که فضای سفید خیلی میتونه در جهت اهداف شما کمک کنه
۵- اهمیت فونتها رو درک کنید
۶- فرم ها رو تا حد ممکن ساده طراحی کنید
۷- صفحات ۴۰۴ کاربرپسند طراحی کنید
۸- قبول کنید که جزئیات کوچک اهمیت زیادی دارند
به عنوان یه توسعه دهنده با استفاده از این روشها نه تنها کاربر نهایی رو خوشحال خواهید کرد، بلکه بازاریابی سایتتون هم راحتتر خواهد شد.

نکاتی در طراحی وب سایت با وردپرس

https://t.me/netafzarpcc

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *