طراحی سایت نت افزار

hosting image
لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟بخش دوم

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟بخش دوم

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟بخش دوم

 

 

 

در مقاله قبلی با لندینگ پیچ یا همان صفحه فرود آشنا شدید و در ادامه نیز تعدادی از آیتم های ضروری صفحه فرود را به شما معرفی کردیم. در این مقاله نیز ادامه مبحث مربوطه را برایتان جمع آوری کرده ایم . با ما همراه باشید

۷٫ درد مشتری
علم روانشناسی می گوید: انسان ها برای فرار از درد ساخته شده اند. هر محصول و خدمتی که ایجاد می شود، می تواند یک درد از مشتری رفع کرده و یا تسکین دهد. اگر بتوانید به شکلی درد مشتری را به او یادآوری کنید، مشتری ناخودآگاه به چگونگی رفع آن درد فکر می کند. و اگر شما این درد را رفع می کنید در نتیجه احتمال استفاده آنها از محصول یا خدمت شما بیشتر می شود.

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟بخش دوم

در استفاده از این تکنیک، موارد زیر را در نظر داشته باشید:
– لازم نیست تنها به نفعی که نصیبش می شود اشاره کنید، به کاربر یادآوری کنید که در صورت استفاده نکردن از این محصول یا خدمت، چه چیزهایی را از دست خواهد داد.
– اینکه کاربر چیزی را از دست بدهد یک نوع درد محسوب می شود، پس اگر به کاربر نشان دهیم که چه چیزهایی را از دست می دهد، به مراتب موثرتر از آن است که به اون نشان دهیم چه چیزهایی را به دست می آورد.
– اگر استفاده دیگران از محصول یا خدمت را به کاربر نشان می دهید، دقت کنید که کاربر متوجه رفع درد این افراد در استفاده از محصول یا خدمت بشود.
– یادتان باشد که وقتی به درد اشاره می کنید، در ادامه به چگونگی رفع این درد که محصول یا خدمت شماست نیز اشاره کنید. در غیر این صورت تنها کاربر را نگران و ناراحت کرده اید، زیرا راه حلی برای رفع این درد ارایه نکرده اید.

۸٫ نمونه مشتریان راضی و واقعی
یکی از المان های بسیار تاثیرگذار در یک صفحه فرود، بخش نمایش مشتریان راضی است. یعنی نشان دهیدکه دیگران از محصول یا خدمت شما راضی هستند. افراد مایل اند بدانند که آیا تا به حال کسی از محصول یا خدمت شما استفاده کرده است؟ آیا در استفاده از محصول یا خدمات شما رضایت کافی وجود دارد؟ نمایش مشتریان راضی و واقعی، تاثیر بسیار زیادی در قانع کردن مشتریان بالقوه خواهد داشت. یکی از روش های قانع سازی مشتری، استفاده از تکنیک سوشال پروف است، یعنی نشان دهید که تا چه حد معتبر و تایید شده هستید، و نمایش مشتریان راضی یکی از تکنیک های موثر سوشال پروف است

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟بخش دوم

در نمایش مشتریان راضی، موارد زیر را در نظر داشته باشید:
– مشتریانی که نمایش می دهید باید کاملا واقعی باشند. سلبریتی ها و افراد معروف خوب هستند، اما شما نیازی ندارید که از این افراد استفاده کنید، بهتر است از افرادی که در گروه مشتریان هدفتان هستند استفاده کنید.
– حتما از عکس استفاده کنید. عکس بخش مهمی از فرآیند نمایش مشتریان راضی است. عکس و همینطور فیلم موجب می شوند که کاربر نسبت به واقعی بودن مشتریان راضی اطمینان بیشتری داشته باشد.
– از جملات کلیشه ای و زرق و برق دار دوری کنید. مراقب باشید که نمایش مشتریان راضی طوری نباشد که ساختگی به نظر برسد. به عنوان مثال اگر از فیلم استفاده می کنید، نباید توضیحات مشتریان راضی مصنوعی باشد و از جملات کلیشه ای در تعریف محصول شما استفاده شود.

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟بخش دوم۹٫ نمایش راههای ارتباطی
شما یک کسب وکار قانونی هستید؟ پس کاری کنید که مشتری این موضوع را خیلی خوب متوجه شود. یکی از کارهایی که باید بکنید نمایش راههای ارتباطی مختلف با شماست. نمایش ایمیل سازمانی، شماره تماس های مختلف، نمایش آدرس حضوری و . . . از دو جهت ارزشمند است. اول اینکه اعتبار شما را نزد مشتری بالاتر می برد و دوم اینکه مشتری راه های ارتباطی مختلفی را پیش روی خود می بینید و احتمال تماس با شما بالاتر می رود.

در نمایش راههای ارتباطی در صفحه فرود، موارد زیر را در نظر داشته باشید:
در درجه اول سعی کنید به کاربر نشان دهید که یک کسب وکار واقعی و قانونی هستید، برای این کار از آدرس واقعی و همینطور شماره تماس های ثابت استفاده کنید.
استفاده از چت باکس برای ارتباط بهتر با مشتری می تواند کمک کننده باشد. البته هنوز یک آیتم خیلی ضروری محسوب نمی شود اما در اینکه امکان ارتباط بهتر با مشتری را فراهم می کند شکی نیست. دقت داشته باشید که چت باکس باید متناسب با صفحه فرود شما باشد، یعنی اگر بسته به نوع صفحه فرود و کسب وکاری که دارید وجود چت باکس کاربردی ندارد، لزومی ندارد که از آن استفاده کنید.

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟بخش دوم

۱۰٫ نمایش گارانتی به کاربران
کاربران عاشق گارانتی هستند، فارغ از اینکه گارانتی شما چیست و به چه شکل عرضه می شود، به کاربران کمک می کند که در خرید خود مصمم شوند و نگرانی خرید در آنها از بین رفته یا تا حد خیلی زیادی کاهش پیدا کند.

در استفاده از گارانتی در صفحه فرود، موارد زیر را در نظر داشته باشید:
– گارانتی مدل های مختلفی دارد، بسته به نوع کسب وکارتان گارانتی مناسب را پیدا کنید و در صفحه فرود نمایش دهید.
– علاوه بر گارانتی هایی مانند گارانتی برگشت پول، در برخی مواقع می توانید گارانتی کیفیت ارایه دهید. مثلا ۱۰۰درصد خالص و بدون وجود . . .، یا ۱۰۰درصد مقاوم در برابر آتش و . . .
– گارانتی خود را نزدیک به دکمه CTA(اقدام به عمل) قرار دهید. مثلا در جایی که دکمه ثبت نام یا خرید را قرار داده اید. این موجب می شود که کاربر در آخرین لحظه و پیش از اقدام، اطمیانش از محصول یا خدمت بیشتر شود.

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟بخش دوم

– اگر گارانتی شما شامل شرایط خاصی است، لازم نیست که در این صفحه به شرایط استفاده از گارانتی اشاره کنید، البته منظور این نیست که کاربر را فریب دهید، اما لزومی نیست که فضای صفحه را با شرایط گارانتی خود پر کنید، می توانید دکمه یا لینک کوچکی برای شرایط گارانتی ارایه دهید.

۱۱٫ دکمه اقدام به عمل یا Call to Action
آخرین المان و البته مهمترین المانی که در یک صفحه فرود استاندارد باید وجود داشته باشد، دکمه CTA است. دکمه CTA همان دکمه ای است که کاربر با کلیک روی آن اقدام مورد نظر ما را انجام می دهد. مثلا دکمه ثبت نام، دکه خرید، دکمه دانلود و . . . همگی نمونه هایی از دکمه های CTA هستند.

در استفاده از دکمه CTA به موارد زیر دقت داشته باشید
– دکمه CTA باید به اندازه کافی بزرگ باشد، به اندازه ای که جلب توجه کند.
– به متن دکمه توجه کنید، متنی مانند “عضویت” خیلی جالب نیست. بهتر است که متن جمله حالت امری داشته باشد. مثلا “ثبت نام کنید” و . . .
– دکمه CTA باید کاملا شبیه یک دکمه باشد، یعنی کاربر با نگاه به آن متوجه شود که این یک دکمه است و برای کیک شدن طراحی شده است. برخی در طراحی دکمه بیش از حد خلاقیت به خرج می دهند به طوری که کاربر اصلا متوجه نمی شود که این یک دکمه است، زیرا از تصورات معمول کاربر در مورد یک دکمه فاصله گرفته است.
– دکمه CTA باید تضاد رنگی قابل قبولی با زمینه خود داشته باشد. صفحه فرود شما باید رنگ بندی مشخصی داشته باشد و در این میان رنگ دکمه نیز باید کاملا متضاد باشد تا جلب توجه کند.

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟بخش دوم

کاربران چطور وارد صفحه فرود می شوند؟
ممکن است از طریق گوگل، از طریق شبکه های اجتماعی و یا یک کمپین ایمیلی به این صفحه هدایت شده باشند. اما یکی از روش های مرسوم هدایت کاربران به صفحه فرود، تبلیغات بنری در وب سایت ها است. در این روش شما یک بنر تبلیغاتی به کاربران هدف نمایش می دهید و تلاش می کنید که کاربران روی این بنر کلیک کنند و به صفحه فرودی که ساخته اید هدایت شوند. ارتباط صفحه فرود و بنر تبلیغاتی از این جهت مهم است که کاربر پس از ورود به صفحه فرود کاملا متوجه شود که این صفحه مربوط به همان بنر است.

برای اینکه این مورد محقق شود به موارد زیر دقت کنید:
– دیزاین صفحه فرود و بنر باید بهم نزدیک باشند. به عنوان مثال رنگ بندی نزدیک به هم داشته باشند. نمی توان بنر را با تم قرمز ساخت ولی وقتی وارد صفحه فرود می شویم هیچ اثری از رنگ قرمز نبینیم.
– میان محتوای بنر و محتوای صفحه فرود باید هماهنگی محسوسی وجود داشته باشد. به عنوان مثال اگر در بنر خود می نویسید ” آموزش رایگان عکاسی” ، وقتی کاربر با کلیک روی این بنر وارد صفحه فرود می شود باید در آنجا این عنوان را بدون تغییر یا با تغییرات کمی مشاهده کند.
– به هرچه که در بنر تبلیغاتی گفته اید، عمل کنید. اگر در بنر خود وعده دانلود رایگان یک آموزش یا یک کد تخفیف را داده اید، حتما باید در صفحه فرود به قول خود عمل کنید. در غیر این صورت کاربر احساس می کند که فریب خورده است و این برای اعتبار شما بسیار مضر است.

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟بخش دوم

نتیجه گیری :
کاربران به محض ورود به صفحه فرود، در همان چند ثانیه اول تصمیم می گیرند که در آن صفحه بمانند یا صفحه را ترک کنند. پس اگر اصول طراحی صفحه فرود را ندانید، به احتمال خیلی زیاد کاربرانی که وارد صفحه می شوند را از دست می دهید و هزینه هایی که برای هدایت آنها به این صفحه کرده بودید را هدر می دهید. برای طراحی این صفحه وقت بیشتری بگذارید و سولاتی زیادی را از خود بپرسید.

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟بخش دوم

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *