طراحی سایت نت افزار

hosting image
فهرست بندی جدید گوگل برای اول-موبایل

فهرست بندی جدید گوگل برای اول-موبایل

گوگل تصمیم داره طی چند ماه آینده یه فهرست بندی جدید درست کنه که قراره برای پاسخگویی به عبارتهای سرچ در اولویت قرار بگیره. البته گوگل فهرست بندی جداگونه­شو حفظ میکنه اما این فهرست بندی موبایلی جدید، بروزترین فهرست بندیش میشه.
این یه تیکه از اخباری بود که ۲۱ مهرماه توسط وبمستر گوگل، گری ایلیس، اعلام شد. البته زمان دقیق ساخت و انتشار فهرست بندی جدید مشخص نشده، اما گفته که طی چند ماه آینده این کار انجام میشه.
و این هم اولین باری نیست که گوگل به مردم از انتشار فهرست بندی موبایلی خبر میده. پارسال هم گفته بود که میخواد این کارو بکنه و از اون زمان تا الآن برای تصمیم خودش مصمم تر شده و یه حرکتهایی هم در موردش انجام داده.
طی سالهای ۹۵-۹۴ گوگل امکانات موبایلیشو به جریان انداخت و در اولویت قرار داد. سال ۹۴ تو قوانین الگوریتمش گذاشت که وب سایتهای بهینه سازی شده برای موبایل، جایگاه بالاتری در صفحه نتایج کسب میکنند. امسال هم صفحات پرسرعت موبایل رو به صفحه نتایجش اضافه کرد تا کاربرهای موبایل بتونن وب سایت­هایی رو که ظرفیت بارگذاری سریعتری دارند انتخاب کنند.
این فهرست بندی جدید باید تجربه کاربری موبایل رو با اینترنت بالا ببره اما هنوز نمیدونیم چه تأثیری روی کاربرهای کامپیوتر میذاره. درسته که سرچ­های دسکتاپی جمعیتشون کمتره اما همچنان اولویت خیلی از کاربرها برای دسترسی به اینترنت کامپیوترشونه و ما هنوز اطلاعاتی مبنی بر نحوه اثر این فهرست بندی موبایل برای عموم مردم در دست نداریم و سوالات زیادی تو ذهنمون بی جواب مونده.

فهرست بندی جدید گوگل برای اول-موبایل

مثلا اگه فهرست بندی موبایلی بخواد اولویت فهرست بندی بشه، آیا مردم همچنان میتونن تو کامپیوترشون از گوگل برای سرچ­ استفاده کنند؟ اگر میتونن، آیا فهرست بندی موبایل فقط محتوای سازگار با موبایل رو نمایش میده و آیا این اطلاعات قدیمی میشن؟ وقتی این فهرست بندی جدید منتشر شد چطوری موتور جستجوی کامپیوتری منسوخ میشه و چه اثری روی کاربرهای کامپیوتر میذاره؟

فهرست بندی جدید گوگل برای اول-موبایل
بیشترین احتمال اینه که گوگل با درست کردن این فهرست بندی موبایلی روش اجرای الگوریتمشو عوض کنه. در حال حاضر، برای اینکه گوگل بتونه نحوه رتبه بندی صفحات رو برای کاربرهای موبایل مشخص کنه، داده­ها از محتوای کامپیوتری استخراج میشن. یعنی نشونه­هایی که کاربرهای موبایل در حال حاضر میبینن، مثل لینکها و سرعت صفحات، همه از الگوریتم کامپیوتری استخراج شدند. خلاصه اینکه ممکنه وقتی این موارد از الگوریتم کامپیوتری تولید شدند، حتی شما روی گوشی هوشمندتون نبینیدشون.

فهرست بندی جدید گوگل برای اول-موبایل

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *