طراحی سایت نت افزار

hosting image
طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟

طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟

 

 

طراحی وب سایت ریسپانسیو(RWD) ، یک فرآیند طراحی سایت است که باعث می شود صفحات وب به خوبی بر روی انواع دستگاه ها و صفحات نمایش به خوبی مشاهده شود.  محتوا، طراحی و عملکرد در تمام دستگاه ها مطابق با همان دستگاه می باشد.

طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟

در سال های اخیر با توجه به افزایش استفاده از دستگاه های هوشمند و تلفن های همراه ، طراحی وب سایت ریسپانسیو بسیار اهمیت پیدا کرده است. امروزه بیش از نیمی از ترافیک وب سایت ها از طریق تلفن های همراه می باشد.

همچنین گوگل از سال ۲۰۱۵، طراحی سایت ریسپانسیو (RWD) را یکی از عوامل رتبه بندی اعلام کرد.

چند نکته که در هنگام طراحی سایت ریسپانسیو باید در نظر گرفت

آیا شما به فکر ریسپانسیوسازی وب سایت خود هستید؟  اگر چنین تصمیمی دارید رعایت نکات زیر در هنگام ساخت سایت ریسپانسیو مهم می باشد.

هدفمند کردن محتوای حیاتی

فکر می کنید چه چیز باعث می شود که وب سایت شما به رتبه بالاتری صعود کند؟ الویت دادن به اطلاعات و محتوای سایت بسیار ضروری است. محتوای حیاتی اصول ساخت هر سایتی می باشد. به خصوص اگر می خواهید طراحی سایت ریپسپانسیو داشته باشید باید این نکته را در نظر بگیرید.

سعی کنید حداقل سه پوسته را طراحی کنید

طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟

یک سایت ریسپانسیو باید حداقل دارای سه پوسته برای پهنای باند مرورگر باشد. اعدادی که ما در زیر می گوئیم به صورت مثال است.

کوچک: زیر۶۰۰ پیکسل. این سایز برای اغلب تلفن های همراه می باشد.

متوسط:  ۶۰۰ تا ۹۰۰ پیکسل. این سایز برای اکثر تبلت ها، برخی از تلفن های همراه بزرگ و رایانه های کوچک مانند نوت بوک ها می باشد.

بزرگ: بیش از ۹۰۰ پیکسل. این سایز برای کامپیوترهای شخصی رومیزی می باشد.

هر کدام از این پوسته ها باید متن و عناصر گرافیکی یکسانی داشته باشند اما هر کدام باید به گونه ای طراحی شوند که بهترین نمایش را در همان دستگاه داشته باشند.

تجربه کاربرپسند . در طراحی وب سایت ریسپانسیو مهمتر از تبدیل شدن صفحه نمایش به اندازه های گوشی های تلفن همراه ، تجربه کاربران است. مهم است که کاربران بتوانند با سایت ما تعامل برقرار کنند.

برای آخرین دستگاه های تلفن همراه با ابعاد صفحه نمایش خاص طراحی نکنید. در عوض سایت خود را با توجه به محتوای خود طراحی کنید.  چطور عناصر بر روی دسکتاپ کار می کنند و چطور این عناصر بر روی دستگاه های تلفن همراه به یکدیگر متصل می شوند.

طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟

تصاویر انعطاف پذیر برای طراحی وب سایت ریسپانسیو بسیار ضروری است. شما باید در مورد مقیاس اندازه عکس ها فکر کنید. چگونه بر روی صفحه نمایش یک کامپیوتر رومیزی بزرگ و یا یک تبلت و یا یک گوشی تلفن همراه به نظر می رسد. کدها به تصاویر اجازه می دهند تا با توجه به  مقدار درصد عرض پنجره مرورگر مقیاس شوند.

ناوبری در تلفن همراه مهم است. چندین روش معمول برای ساخت منو ها و محتویات وجود دارد. می تواند به شکل یک منوی همبرگری باشد و یا یک منو کشویی ساده  و یا می توانید از زبانه های افقی مانند یوتیوب استفاده کنید.

ژست ها امکانات جدیدی را برای طراحی ایجاد می کند. مردم عاشق خواندن بوسیله لمس کردن با دستان خود و تعامل با محتوا هستند. در تلفن های همراه و تبلت ها ، کاربران می توانند تصاویر و یا اسلایدها را زوم کنند. تعامل تا حد زیادی بر طراحی تاثیر می گذارد.

ابزارها و منابع

مرورگر وب سایت : سعی کنید از چند مرورگر برای مشاهده وب سایت استفاده کنید. چند مرورگر مختلف نصب کنید تا طیف خوبی از بازخورد را دریافت کنید. سپس شروع به تغییر اندازه مرورگر کنید.

دستگاه های تلفن همراه: تلفن همراه شما یک ابزار مفید برای پیش نمایش طرح های خود است. تا دقیقا همان چیزی که وب سایت شما در شرایط خاص دارد را نشان دهد.

طراحی ریسپانسیو چیست ؟ و چرا به آن نیاز دارید؟

طراحی سایت موبایلی، یک رویکرد جدید در طراحی سایت است که به کاربران تجربه مشاهده مناسب وب سایت به صورت هماهنگ با دستگاه های موبایل و تبلت و کامپیوتر رومیزی را می دهد.در چند سال اخیر این کار به صورت فزاینده ای مهم شده است زیرا دستگاه های تلفن همراه و هوشمند روز به روز رو به افزایش است و استفاده از رایانه های رومیزی به صورت سنتی کم شده است.  و امروزه با توجه به اینکه یکی از فاکتورهای مهم گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها ، طراحی موبایل دوستانه سایت ها است، توجه به این نوع طراحی بسیار ضروری شده است.  لازم است که توجه داشته باشید که سایت شما با توجه به طراحی پاسخگو موبایل بهینه سازی شده است.

طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *