طراحی سایت نت افزار

hosting image
سئو نویسی چیست؟ آموزش تکنیک های سئو نویسی

سئو نویسی چیست؟ آموزش تکنیک های سئو نویسی

سئو نویسی چیست؟ آموزش تکنیک های سئو نویسی

سئو نویسی چیست؟

سئو نویسی شکلی از نوشتن محتوا در فضای آنلاین می باشد که شامل آیتم های زیر نیز است:

  • کلمات کلیدی یا جملاتی که کاربران به جستجوی آنها در گوگل می پردازند.
  • عناصر سئو نویسی که موجب جلب نظر کاربران در صفحه می شود.
  • محتوایی که به حل مشکلات کاربران پرداخته، به سوالات آنها پاسخ داده و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار آنها قرار می دهد.

اما سئو نویس کیست؟

یک فرد سئو نویس، متخصص تولید محتواییست که با نحوه استفاده از کلمات کلیدی در متن آشنا بوده تا گوگل به وجود ارتباط معنایی بین محتوا و کلمات کلیدی پی ببرد. همچنین او می داند که چگونه بایستی از افراط در استفاده از کلمات کلیدی خودداری کند. به علاوه او می داند که چگونه با استفاده از تکنیک های تولید محتوا، اقدام به سرگرم کردن کاربران، پاسخ پرسش ها، ارائه اطلاعات و ترغیب آنها به خرید محصولات کند.

اما محتوای سئو شده چیست؟

محتوای سئو شده نوشته ایست که از کلمات کلیدی در آن استفاده شده تا گوگل بتواند به موضوعیت محتوا پی ببرد. بنابراین گوگل می تواند رتبه خوبی برای این نوع محتواها در جستجوی کلمات کلیدی کاربران در نظر بگیرد. از یاد نبرید که هدف گوگل، نمایش محتوای مرتبط و با کیفیت به کاربران است.

گوگل همواره در حال ارزیابی محتوای سایتهاست و کیفیت محتوا برای آن از همه چیزی مهمتر است. اما مهمتر از همه کاربران هستند که محتوا بایستی برای آنها جذاب باشد. بنابراین حتی اگر گوگل رتبه اول را برای محتوای شما در ابتدا در نظر بگیرد، اما پس از مدتی متوجه شود که آن محتوا مورد پسند کاربران نیست، رتبه آن را کاهش خواهد داد.

سئو نویسی چیست؟ آموزش تکنیک های سئو نویسی

سئو نویسی و ایجاد یک وب سایت با کیفیت

اعتقاد ما همیشه در رادزاد، ایجاد یک وب سایت با کیفیت است در واقع هدف اصلی ما ساخت وب سایتی با نهایت کیفیت محتواست. کسب رتبه در گوگل در صورت ایجاد یک وب سایت با کیفیت به دست خواهد آمد.

گوگل در حال خدمت رسانی به مشتریان خود است. ماموریت این غول جستجو، ایندکس کردن تمام اطلاعات وب و در دسترس قرار دادن آنهاست. علاوه بر این گوگل تمایل به درامدزایی از موتور جستجوی خود دارد. برای رسیدن به چنین هدفی می بایست بهترین محتواها را به کاربران ارائه دهد، در غیر این صورت کاربرانشان دیگر از این موتور جستجو استفاده نخواهند کرد. بنابریان همه ما موافق خواهیم بود که گوگل علاقه مند به نمایش بهترین نتایج به کاربران است.

سئو نویسی چیست؟ آموزش تکنیک های سئو نویسی

سئو با کیفیت

هدف از سئو، ایجاد بهترین وب سایت در یک حوزه کاریست. برای رسیدن به چنین هدفی، طراحی وب سایتتان بایستی عالی بوده، تجربه کاربری فوق العاده ای ارائه داده و تمام جوانب امنیتی آن مورد توجه قرار گرفته باشد. مهمتر از همه اینکه محتوای وب سایتتان می بایست خوب نوشته شده بوده و مطابق با خواسته های کاربرانتان باشد. چنین رویکردی نیاز به مهارت های پیشرفته در نوشتن محتوا دارد.

نوشتن بهترین محتوا

برای اطمینان از بهترین بودن در بین رقبای خود، متن های وب سایت شما بایستی کیفیت بالایی داشته و خوانایی خوبی داشته باشد. محتوای متنی صفحات سایت می بایستی کیفیت بالایی داشته و برای موتورهای جستجو نیز بهینه و تنظیم شده باشد. فرایند سئو نویسی بسیار شبیه نوشتن هر نوع متن دیگریست، بنابراین نیاز به تلاش زیادی داشته و قطعا افرادی در این کار خبره تر از دیگران هستند. هیچکدام از ما نمی تواند مانند ارنست همینگوی، نویسنده قهاری باشد، اما می توانیم با کمی تلاش و تمرین، متن بهتری از نظر سئو بنویسیم.

قبل از نوشتن: همیشه با جستجوی کلمات کلیدی شروع به کار کنید

اولین قدم های سئو نویسی خیلی ارتباطی با نوشتن ندارد. در وافع در ابتدا بایستی تصمیم بگیرید که درباره چه چیزهایی قصد نوشتن دارید. در ابتدا بایستی تصمیم بگیرید در جستجوی چه عباراتی می خواهید دیده شوید. بنابراین بایستی اقدام به جستجوی کلمات کلیدی کنید. منظور از جستجوی کلمات کلیدی لیست کردن عبارتیست که قصد کسب رتبه در آنها را دارید.

جستجوی صحیح کلمات کلیدی دارای سه مرحله زیر است:

مرحله اول: تعیین ماموریت وب سایت

قبل از شروع جستجوی کلمات کلیدی بایستی نسبت به انتخاب ماموریت اصلی وب سایت تصمیم بگیرید. این همان چیزیست که وب سایت شما را از بقیه متمایز خواهد کرد. در راستای رسیدن به این هدف می بایست مشخص کنید که شما چه کسی هستید و اصلا وبلاگ سایت شما درباره چیست. چه چیزی موجب تمایز شما با سایر رقبا می گردد.

مرحله دوم: ایجاد لیستی از کلمات کلیدی مرتبط

بعد از انجام مرحله اول وقت آنست که اقدام به تهیه لیستی از کلمات کلیدی کنید که قصد دیده شدن در آن را دارید. حال که ماموریت سایت شما مشخص شده است، انتخاب این کلمات کلیدی کار دشواری نخواهد بود.

برای انتخاب صحیح کلمات کلیدی نیاز است که خود را جای کاربران هدف قرار دهید. آنها قرار است که چگونه شما را پیدا کنند؟ آنها به دنبال چه چیزهایی در گوگل هستند؟ در انتهای کار جستجوی کلمات کلیدی، شما به لیستی از عبارت مرتبط با حوزه کاریتان دست خواهید یافت که کاربران به جستجوی آنها می پردازند.

ابزارها

در جستجوی کلمات کلیدی ابزارهای رایگان و پولی زیادی هستند که می توانند در این کار به شما کمک کنند. گوگل ترندز، بخش پیشنهادات گوگل، وب سایتAnswer the public و Keywordtool.io تنها چند نمونه از این ابزارها به شمار می روند.

ایجاد نمای کلی

ایجاد یک نمای کلی می تواند کمک زیادی در فرایند سئو نویسی به شما کند. ساخت جدولی از کلمات کلیدی که چکیده کلیه اطلاعات است، در این راه بسیار کمک کننده می باشد. چنین جدولی می تواند در انتخاب اولویت ها نیز کمک کننده باشد. در اغلب موارد انتخاب کلمات کلیدی با محبوبیت و رقابت کمتر گزینه بهتری خواهد بود.

مرحله سوم: ساخت صفحات فرود

آخرین مرحله در جستجوی کلمات کلیدی، ساخت صفحات فرود با کیفیتیست که قصد کسب رتبه در آنها را دارید. یک صفحه فرود، صفحه دارای محتوای مرتبطیست که قرار است در جستجوی یک کلمه کلیدی به کاربران نمایش داده شود. چنین صفحه ای می تواند یک صفحه مستقل بوده یا یک پست بهینه سازی شده در وبلاگ سایت باشد. مطمئن شوید که کاربران پس از مشاهده صفحه فرود، ترغیب به مشاهده سایر بخش های سایت گردند. همچنین دقت کنید که برای هر کلمه کلیدی، یک صفحه فرود مرتبط وجود داشته باشد.

جستجوی کلمات کلیدی در واقع این ایده را به شما می دهند که حول چه موضوعاتی اقدام به وبلاگ نویسی کنید. سپس می توانید اقدام به تولید محتوا حول آنها کنید.

مراحل مختلف نوشتن یک مطلب

حال که موضوع خود برای نوشتن را مشخص کرده اید، سئو نویسی شروع خواهد شد. فرایند سئو نویسی دارای سه مرحله آماده سازی، نوشتن و ویرایش محتوا است.

قدم اول: آماده سازی متن

اولین قدم در فرایند سئو نویسی برنامه ریزی برای نوشتن محتواست. قبل از اینکه دست به قلم شده یا شروع به تایپ کردن کنید، بایستی فکر کنید که قرار است درباره چه چیزهایی بنویسید. مطمئنا در ابتدا موضوعی در ذهن شما وجود دارد، اما قبل از نوشتن می بایست به سوالات زیر پاسخ دهید:

سئو نویسی چیست؟ آموزش تکنیک های سئو نویسی

  1. هدف از نوشتن این مطلب چیست؟ چرا می خواهید اقدام به نوشتن کنید؟ چه هدفی را از نوشتن این مطلب دنبال می کنید؟
  2. مهمترین پیام پست شما چیست؟ سوال کلیدی برای پاسخ دادن در این محتوا چیست؟
  3. مخاطب شما کیست؟
  4. برای نوشتن محتوا به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟
  5. ترتیب نوشتن اطلاعات چگونه است؟ ساختار مطلب شما چطور خواهد بود؟

ساختار متن

مهمترین عنصر در برنامه ریزی برای نوشتن محتوا، ایجاد ساختار بندی آن است. ساختار متنی محتوای سایت، جز جدایی ناپذیر در سئو نویسی می باشد. در صورتی که محتوای شما دارای ساختار مناسبی باشد، از شانس بیشتری در کسب رتبه برخوردار خواهد بود.

تفکر درباره تعیین ساختار محتوای سایت قطعا ارزش آن را دارد که قبل از تولید محتوا فرصتی را به آن اختصاص دهید. چرا که ساختار متن، در واقع ستون فقرات آن را تشکیل می دهد و به کاربران اجازه می دهد تا نکات اصلی محتوا را دریافت کنند.

سئو نویسی چیست؟ آموزش تکنیک های سئو نویسی

پست ها و صفحات دارای ساختار واضح تر، دارای نرخ تبدیل بیشتری نیز هستند. اگر کاربران پیام صفحات شما را بهتر درک کنند، نسبت به خرید محصولاتتان اقدام کرده و یا بعدا به آن باز خواهند گشت.

 

قدم دوم: نوشتن محتوا

حال زمان آن فرا رسیده که شروع به نوشتن کنید. با توجه به توضیحاتی که داده شد، شاید این کار تنها ۲۰% از زمان کل تهینه محتوا را به خود اختصاص دهد.

فقط بنویسید!

مهمترین نکته در این مرحله از سئو نویسی، نوشتن است. اغلب افراد در هنگام شروع نوشتن با چالش هایی رو به رو هستند. حتی شما می توانید نوشتن پاراگراف اول محتوا را در ابتدا کلا بی خیال شوید و شروع به نوشتن پاراگراف های بعدی کنید. تنها نوشتن جملاتی که بایستی در پارگراف اول وجود داشته باشند در این مرحله کافیست. نوشتن بخشهای ابتدایی و انتهایی یک مطلب در هنگامی که بدنه محتوا شکل گرفته است، راحت تر می باشد.

اگر جملات سایت دارای اشتباهات نگارشی بوده و به نظر صحیح نمی رسند، توجهی به آنها نکنید. ویرایش متن نوشته شده کاریست که بهتر است آن را به مرحله بعد موکول کنید. حفظ جریان نوشتن در این مرحله اولویت بالاتری دارد.

سئو نویسی چیست؟ آموزش تکنیک های سئو نویسی

ساختار متن را حفظ کنید

در هنگام نوشتن به ساختاری که از قبل مشخص کرده اید توجه کرده و پاراگراف ها را بر اساس آن بنویسید. دقت داشته باشید که از پاراگراف های صحیح در متن استفاده کرده و مهمترین جملات را در ابتدای پاراگراف ها قرار دهید. سپس می توانید در ادامه به توضیح بیشتر آنها بپردازید. کاربران شما بایست قادر باشند تا مهمترین اطلاعات پاراگراف ها را از ابتدای آن دریافت کنند.

متن ها را خوانا بنویسید

خواندن از صفحه های نمایش نسبت به کتاب ها، کار دشواررتریست و بنابراین برای اینکه مطمئن شوید کاربرانتان تا انتهای پست همراهتان خواهند بود، بایستی متن محتوا را خوانا بنویسید. پست هایی که خواندن آنها ساده تر است، معمولا نرخ تبدیل و بازگشت کاربر بیشتری دارند. مهمتر از همه دقت داشته باشید که محتوا، متناسب با کاربرانتان به تحریر درامده بوده و مطابق نیاز های آنها باشد.

سئو نویسی چیست؟ آموزش تکنیک های سئو نویسی

بیشتر بخوانید

برخی از افراد ذاتا نویسندگان خوبی بوده و نیاز به یادگیری هیچ تکنیکی در سئو نویسی ندارند. آنها می توانند تنها در عرض چند دقیقه یک محتوای سرگرم کننده و جذاب بنویسیند. دیگر افراد دارای چنین ویژگی نبوده و در چنین شرایطی بایست بیشتر تمرین کنند. اگر می خواهید که مهارت های خود در نوشتن را ارتقا دهید، نیاز است که بیشتر بخوانید.

خواندن مقالات، مجلات و حتی رمان ها، برای شما الهام بخش خواهد بود و به شما کمک می کند تا محتوای بهتری بنویسید. این کار به شما یاد خواهد داد که دیگر نویسندگان چگونه به نوشته های خود شکل داده و پاراگراف های متنی را ایجاد می کنند. همچنین به شما آموزش می دهد که چگونه از شوخ طبعی استفاده کرده و با کلمات بازی کنید. به علاوه حسی از یک محتوای با کیفیت را در  شما ایجاد خواهد کرد.

سئو نویسی چیست؟ آموزش تکنیک های سئو نویسی

استراحت کنید و سپس ادامه دهید

سئو نویسی می تواند کار سختی باشد. اگر زمان زیادی را به نوشتن اختصاص دهید، پس از مدتی متوجه می شوید که تمرکز شما کاهش یافته است. این زمان برای افراد مختلف، متفاوت است. اگر احساس خستگی ذهنی می کنید، بهتر است که کمی استراحت کرده و سپس ادامه دهید. صرف یک چای یا کمی قدم زدن می تواند ذهن شما را مجددا آماده کرده تا به نوشتن ادامه دهید.

قدم سوم: ویرایش محتوا

هنگامی که پیش نویسی از محتوا را ایجاد کردید، بایستی وارد فاز نهایی سئو نویسی شوید. این قدم نهایی ممکن است حتی زمان بیشتری نسبت به نوشتن خود محتوا از شما بگیرد.

ویرایش محتوا کاریست که می بایست بدون ترس انجام شود. شاید نیاز باشد که بخشی از محتوا را حذف کنید. چتدین و چند بار محتوا را خوانده تا هر گونه اشتباهات را تصحیح کنید. اشتباهاتی مانند غلط هایی املایی، نگارشی و پاراگراف های بی معنی در هر پیش نویسی معمولا وجود خواهند داشت. در ادامه پنج مرحله برای ویرایش نوشته را با هم مرور خواهیم کرد:

استفاده از افزونه Yoast SEO

اگر از وردپرس استفاده می کنید، افزونه Yoast SEO می تواند کمک زیادی به شما در این کار کند. چرا که این افزونه داری امکاناتی برای سئو محتوا بوده و به شما کمک می کند تا آن را برای موتورهای جستجو بهینه تر کنید. در مطلب سئو وردپرس با استفاده از Yoast SEO به توضیحات کاملی در این زمینه پراخته ایم.

سئو نویسی چیست؟ آموزش تکنیک های سئو نویسی

مرحله اول: آرام خواندن

در این مرحله نوشته خود را با سرعت کم و با صدای بلند بخوانید. جملات بایستی عاری از اشتباهات نگراشی بوده و املای آنها صحیح باشد. شما بایست نسیت به نوشته های خود حساسیت زیادی به خرج دهید.

سئو نویسی چیست؟ آموزش تکنیک های سئو نویسی

 

مرحله دوم: تمرکز بر روی جملات

دقت داشته باشید که جملات به صورت صحیح شکل گرفته باشند. بر روی املای کلمات و ساختار جمله دقت کنید. همچنین از ایجاد جملات بلند نیز بپرهیزید.

مرحله سوم: تمرکز کردن بر روی پاراگراف ها

اگر تمام جملات یک پاراگراف صحیح بودند، به ساختار درونی پاراگراف توجه کرده و بر روی اولین جمله متمرکز شوید. آیا جمله اول پاراگراف حاوی اطلاعات اصلی آن می باشد؟ آیا ترتیب جملات حاضر در پاراگراف شکلی منطقی دارد؟ آیا ارتباط بین جملات حفظ شده است؟

سئو نویسی چیست؟ آموزش تکنیک های سئو نویسی

مرحله چهارم: چک کردن ساختار

ساختار بین پاراگراف ها را چک کنید. آیا موضوعات مطرح شده در پاراگراف، با ترتیب درستی چیده شده اند با اینکه نیاز به اعمال تغییراتی است؟

همچنین به چک کردن تیترهای اصلی و فرعی پرداخته و از وجود کلمات کلیدی در آنها مطمئن شوید. به یاد داشته باشید که تیترها موجب جلب نظر کاربران برای مطالعه محتوا می گردد.

مرحله پنجم: گرفتن بازخورد از افراد

آخرین مرحله در ویرایش محتوا، گرفتن بازخورد از دیگر افراد است. بنابراین از همکاران و دوستان خود بخواهید تا نظر خود درباره محتوا را به شما ارائه دهند. گرفتن بازخورد موجب کسب نظرات دیگران شده و بعضا موجب ایجاد تغییرات گسترده ای در راستای ارتقا محتوا می شود.

همچنین با این کار می توان به تست موفقیت انتقال اطلاعات به کاربران پرداخت. گرفتن بازخورد از افراد متخصصی مانند ویرایشگرهای حرفه ای موجب ارتقا هر چه بیشتر نوشته مان می گردد.

سئو نویسی برای وب سایت های بین المللی

نوشتن کار سختیست. اما نوشتن در چند زبان مختف کار بسیار دشوارتریست. اگر صاحب یک وب سایت چند زبانه اید، مطمئنا از حقیقت این ماجرا آگاه هستید. ترجمه محتوا به دیگر زبان ها کار بسیار چالشی محسوب می گردد.

سئو نویسی چیست؟ آموزش تکنیک های سئو نویسی

 

نوشتن محتوا به چندین زبان کار آسانی نیست و از نظر ما سه مرحله برای انجام این کار در پیش رو خواهید داشت:

  • ترجمه محتوا
  • تولید محتوای جدید برای آن زبان
  • ترکیب محتواها

ترجمه کردن احتمالا ساده ترین کار در بین این سه مرحله است، اما دشواری های خود را نیز به همراه دارد. شما بایستی مطمئن شوید که پیام منتقل شده در هر دو ترجمه یکسان است. قضاوت در این مورد آن هم زمانی که شما متعلق به آن کشور و زبان نیستید، کار بسیار سختیست. بنابراین بعد از ترجمه آن را در اختیار یک فرد بومی آن زبان قرار دهید تا خطاهای موجود رفع شوند.

تولید محتوای جدید به وسیله نیروهای بومی آن زبان، انتخاب عاقلانه ای به نظر می رسد، اما انجام این پروسه نیز زمان زیادی از ما خواهد گرفت. بنابراین عاقلانه ترین راه این طور به نظر می رسد که ابتدا متن را ترجمه کرده و سپس از طریق یک فرد بومی که با بازار هدف شما نیز آشناست، به تصحیح ترجمه پراخته و از او بخواهید که محتوای لازم را به آن اضافه کند.

سئو نویسی چیست؟ آموزش تکنیک های سئو نویسی

نکات مکمل در سئو نویسی

۱٫ بر روی کیفیت محتوا تمرکز ویژه ای کنید

درست است که محتوا پادشاه است، اما این مئله بدین معنی نیست که کمیت بر کیفیت آن ارجحیت داشته باشد. گوگل همچنان وب سایت هایی را که دارای محتوای ضعیف هستند، جریمه می کند.

تمرکز بر روی تولید محتوایی که کیفیت بالایی داشته و در عین حال کاربران نیز به دنبال آن هستند، همچنان در سئو امری ضروریست. مطالبی که دارای اطلاعات بیشتری هستند، غالبا رتبه بهتری درنتایج جستجو کسب می کنند. بنابراین علاوه بر متن، به طراحی صفحه و وجود پاراگراف های کوتاه نیز توجه کنید.

شما می نوانید با اضافه کردن اینفوگرافیک ها، ویدئوها و تصاویر، به غنی تر کردن محتوا بپردازید. اضافه کردن تصاویر به محتوا نشانی از حرفه ای بودن شما در سئو نویسیست.

۲٫ کلمات کلیدی صحیحی را انتخاب کنید

همانطور که در مورد آن صحبت شد، انتخاب کلمات کلیدی درست موجب جذب کاربران هدف شما می گردد. توجه به میزان رقابت و امکان کسب رتبه نیز در این موضوع مهم است.

توجه به موضوع سئو محلی در این قسمت دارای اهمیت ویژه ایست. به عنوان مثال اگر در شهر تهران مشغول به فعالیت در حوزه خدمات سئو هستید، انتخاب عبارت “خدمات سئو” به عنوان کلمه کلیدی برای شمایی که در ابتدای راهید، کار عاقلانه ای نیست. انتخاب عبارت “خدمات سئو در تهران” یا “آژانس بازاریابی آنلاین در تهران” موجب می شود تا زودتر به هدف دست یابید. همچنین کاربرانی که از این طریق وارد سایت شما می کردند، کاربرانی هستند که به احتمال بیشتری از خدمات شما قرار است استفاده کنند.

سئو نویسی چیست؟ آموزش تکنیک های سئو نویسی

۳٫ کلمات کلیدی انتخاب شده را در عنوان صفحه به کار ببرید

اولین چیزی که مخاطبین شما از سایتتان در نتایج جستجو با آن مواجه می شوند چیست؟ پاسخ این سوال عنوان صفحه است. عنوان صفحه یکی از مهمترینفاکتورهای رتبه بندی سایت ها در نتایج گوگل می باشد.

سئو نویسی چیست؟ آموزش تکنیک های سئو نویسی

 

بنابراین اگر کلمات کلیدی اصلی محتوا در عنوان صفحه به کار نبرده شده باشد، کاربران و موتور جسجوی گوگل احتمالا قادر به تشخیص ارتباط سایت شما با موضوع مورد جستجو نخواهند بود.

دقت داشته باشید که این مسئله به معنای ایجاد یک عنوان صفحه بسیار بلند نیست. چرا که گوگل عنوان صفحات بلند را از جایی به بعد قیچی کرده و با سه نقطه نمایش می دهد. بنابراین بهتر است که کلمه کلیدی اصلی محتوا را در ابتدای عنوان صفحه قرار دهید. برای جلوگیری از قیچی شدن عنوان محتوا، آن را زیر ۷۰ کاراکتر بنویسید.

علاوه بر این عنوان صفحه می تواند موجب ترغیب کاربران به کلیک بر روی آن نیز گردد. بنابراین در نرخ کلیک نیز موثر است. همچنین بهتر است که کلمه کلیدی را به صورت کوتاهی در یو آر ال صفحه نیز به کار ببرید.

۴٫ از مترادفات کلمه کلیدی بهره ببرید

منظور از مترادفات کلمه کلیدی، کلمات یا عباراتی هستند که مشابه با کلمه کلیدی بوده یا اینکه با آن در ارتباط هستند. به عنوان مثال برای کلمه کلیدی “آژانس سئو”، می توان به موارد مشابهی مانند “آژانس مدیریت سئو” یا “خدمات بازاریابی سئو” اشاره کرد. استفاده محدود و طبیعی از این مترادفات می تواند موجب درک بهتر گوگل از موضوع محتوای صفحات شود.

برای انتخاب کلمات کلیدی مشابه می توانید از جستجوی گوگل بهره گرفته و یا اینکه خود را جای کاربران هدف بگذارید. استفاده از آن ها در سئو نویسی می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

از افراط در به کار بردن کلمات کلیدی پرهیز کنید. اگرچه استفاده از کلمات کلیدی مهم است، اما هیچگاه در این کار زیاده روی نکنید.

استفاده افراطی از کلمات کلیدی یکی از تکنیک هایی بود که سابقا توسط آماتورها مورد استفاده قرار می گرفت و گوگل با بروزرسانی های خود اقدام به جریمه این گونه سایت ها نمود. بنابراین از این کار خودداری کنید.

سئو نویسی چیست؟ آموزش تکنیک های سئو نویسی

محتوایی که دارای چگالی بالایی در یک کلمه کلیدیست نسبت به محتوایی که به صورت طبیعی نوشته شده است، شانسی برای کسب رتبه بالاتر ندارد. در واقع این تکنیک به هیچ وجه این روزها کارایی ندارد.

سئو نویسی چیست؟ آموزش تکنیک های سئو نویسی

۵٫ از دکمه های فراخوانی برای اقدام (CTA) استفاده کنید

در صورت امکان از CTA استفاده کنید. دکمه های CTA می توانند در انتهای مطلب یا در سایدبار ها واقع شوند. تشویق کاربران به مطالعه سایر مطالب، درج کامنت، تماس با شما یا دیگر اقدامات می تواند از جمله فراخوانی های مناسب برای کاربران باشد.

به عنوان مثال می توانید دکمه خرید اشتراک ویژه سایت را در صفحات پر بازدید سایت قرار دهید تا کاربران در صورت مشاهده، اقدام به تهیه این اشتراک ها کنند. لینک دانلود یک ایبوک یا حتی اشتراک در خبرنامه سایت، از دیگر فراخوانی های شما می تواند محسوب گردد.

۶٫ به سایر صفحات یا وب سایت های معتبر لینک دهید

استفاده از داده ها، آمارها، نمودار یا منابع در محتوا می تواند موجب پشتیبانی از صحت محتوای سایت گردد. چنین داده هایی موجب قبول بهتر اطلاعات سایت شما از طرف کاربران می گردد. لینک دادن به منابع محتوایی معتبر نیز در این کار نقش به سزایی خواهند داشت.

همچنین لینک دادن به وب سایت های معتبر نشانه ای از قدردانی شما برای افرادیست که اقدام به تولید محتوا در آن حوزه نموده اند. همچنین این کار موجب ایجاد ارتباطی بین شما و دیگر وب سایت های فعال در حوزه کاریتان می گردد.

لینک دادن به سایر صفحات مرتبط سایت نیز می تواند در افزایش اعتبار محتوا کمک کند. منتها دقت داشته باشید که در این کار زیاده روی نکنید و صرفا به محتوایی لینک دهید که به موضوع صفحه مرتبط باشد. نیازی به لینک دادن به تمام صفحات سایت نیست.

سئو نویسی چیست؟ آموزش تکنیک های سئو نویسی

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *