طراحی سایت نت افزار

hosting image
خرید دامنه با PR بالا، این کار عاقلانه است؟

خرید دامنه با PR بالا، این کار عاقلانه است؟

خرید دامنه با PR بالا، این کار عاقلانه است؟

 

 

 

<a href=خرید دامنه با PR بالا، این کار عاقلانه است؟" />

همانطور که بسیاری می‌دانند، می‌شود دامنه با PR بالا مثلا PR4 را در حراجی‌ها و یا از اشخاصی که در این ضمینه فعالیت دارند خریداری نمود. سوال این‌جاست؛ چرا مردم پول زیادی برای دامنه‌ای می‌دهند که حتی نمی‌دانند قبلا چه استفاده‌ای داشته و کجا به کار رفته است ؟ خوب، یک دلیل اصلی این است که مردم می‌توانند با داشتن دامنه با PR بالا سایتی راه اندازی کنند و در درجه اول به سایت‌های با PR پایین و حتی بدون PR لینک بدهند.

خرید دامنه با PR بالا، این کار عاقلانه است؟

 از این رو چون اسپایدرهای موتورهای جستجو سایت‌های با PR بالا را بیشتر از سایت‌های با PR پایین بازدید می‌کنند، یک نظریه آن است که اسپایدرها بعد از آن که سایت باPR بالا را مشاهده کردند سپس لینک‌های به وبسایت‌های با PR پایین را دنبال می‌کنند. این استراتژی ممکن است باعث شود که سایت با PR پایین با سرعت بیشتری در موتورهای جستجو ایندکس شود و با داشتن لینک کافی از سایت‌های با PR بالا، می‌تواند PR خود را نیز افزایش دهد. در حالی که این ایده به نظر عالی می‌رسد اما چند نکته کوچک است که در هنگام خرید لینک و یا دامنه با PR بالا باید به آن توجه کرد:

 

۱) فروشندگانی هستند که دامنه با PR غیر واقعی(fake PR) به فروش می‌رسانند. صرف نظر از این‌که چگونه این کار رو انجام می‌دهند، شما باید از ابزارهای رایگانی همچون http://www.seotoolkit.ir/tools/fake-rank-checker استفاده کنید تا بتوانید صحت PR دامنه‌ای که می‌خواهید خریداری نمائید را بررسی کنید. هم‌چنین، می‌توانید گوگل تولبار را از آدرس http://www.google.com/tools/toolbar در کامپیوتر خود نصب کرده و همیشه PR سایت‌ها را مشاهده نمائید.

خرید دامنه با PR بالا، این کار عاقلانه است؟

 

 ۲) برای PR در آپدیت بعدی توسط گوگل مشخص نیست چه اتفاقی خواهد افتاد. فروشندگان هیچ‌گاه تضمین نمی‌کنند که PR تا چه زمانی پایدار خواهد بود و دلیل خوبی هم دارند. چگونگی محاسبه دقیق PR از جانب گوگل یک راز به حساب می‌آید و همواره تغییرات زیادی می‌کند. یک دامنه با PR5 در آپدیت بعدی گوگل می‌تواند به دامنه‌ای با PR0 تبدیل شود و … سرمایه شما از دست رفته است.

 

۳) اگر دامنه‌ای با PR بالا و واقعی پیدا کردید که ماندگار هم بود، فقط یک بک‌لینک از آن سایت به سایتی با PR پایین‌تر نمی‌تواند کافی و موثر باشد. موتورهای جستجو به بک‌لینک‌های “مرتبط” نگاه می‌کنند، بدین معنا که اگر محتویات سایت با PR بالا درباره “دوربین” باشد، فقط قادر به ارائه لینک به سایت‌هایی درباره‌ی “دوربین” خواهد بود.

 

 

۴) یک بک‌لینک از یک سایت با PR بالا مانند یک قطره در اقیانوس است. گرفتن بک‌لینک‌های زیاد، حفظ PR بالا و ایندکس شدن مداوم در طول زمان، وقت زیادی می‌برد. خرید چندین لینک از دامنه‌های با PR بالا برای به‌دست آوردن رنک خوب و ایندکس شدن می‌تواند در نهایت منجر به پرداخت هزینه بسیار زیادی گردد. قبل از این‌که لینک و یا دامنه‌ای با PR بالا بخرید خوب دقت کنید. راه‌های بسیار زیاد و هم‌چنین ارزانی برای رسیدن به PR و ایندکس شدن وجود دارند که ممکن است شما بخواهید این راه‌ها را، قبل از آن‌که پولتان را برای دامنه‌ای بدهید که PR آن ممکن است در انتهای راه باشد، بدانید

خرید دامنه با PR بالا، این کار عاقلانه است؟

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *