طراحی سایت نت افزار

hosting image
تفاوت XAMPP و WAMP چیست؟

تفاوت XAMPP و WAMP چیست؟

تفاوت XAMPP و WAMP چیست؟

 

 

 

شما به عنوان یک طراح سایت، پس از طراحی و پیاده سازی، اولین کاری که قبل از گذاشتن سایت روی اینترنت لازم است انجام دهید تست سایت و بررسی Errorها یا باگ های آن می باشد. برای انجام این کار باید ابتدا سیستم خود را به یک سرور محلی تبدیل کنید تا بتونید سایتی که حاوی کدهای PHP میباشند را تست کنید و سپس آن را روی Host قرار دهید. نرم افزارهایی مانند XAMPP و WAMP به شما در انجام این کار کمک می کنند.

تفاوت XAMPP و WAMP چیست؟

XAMPP چیست ؟
XAMPP همان طور که از نامش مشخص است برای شبیه سازی لوکال هاست بر روی سیستم عامل مورد استفاده قرار می گیرد. در XAMPP ما سیستم عامل یاOS ، پایگاه داده یاDatabase ، زبان اسکریپت نویسی یا Scripting Language و فضای ذخیره سازی یا Host را در اختیار می گیرم و به همین شکل Apache و MySQL و Perl و PHP در هنگام نصب نرم افزار XAMPP به سادگی و تنها کلیک کردن چند دکمه انجام می شود. توجه کنید که از این سری نرم افزارها در اینترنت ممکن است زیاد باشد اما یکی بهترین های آنها مطئنا XAMPP می باشد.

تفاوت XAMPP و WAMP چیست؟

از XAMPP برای نصب، تست، برنامه نویسی و اجرا کردن نرم افزارهای تحت وب باز متن یا Open Source در سیستم عامل ویندوز برای برنامه نویسان PHP و Perl استفاده میشود که توانایی کار کردن با خود سیستم عامل لینوکس را ندارند. در واقع این نرم افزار یک شبیه ساز وب سرور و تمامی مخلفات لینوکسی آن در ویندوز می باشد و شما تقریبا همه نرم افزارهایی که در قالب Web Application در زبان های برنامه نویسی PHP و Perl نوشته شده اند را می توانید در این محیط نصب و راه اندازی و تست و البته توسعه دهید.

تفاوت XAMPP و WAMP چیست؟

WAMP چیست ؟
WAMP یک ابزار قدرتمند مبتنی بر پلتفرم ویندوز می باشد که سیستم شما را به یک سرور محلی (Local Server) تبدیل می کند. این کلمه از عبارات Windows, Apache, MySQL, PHP تشکیل شده است که بیانگر این است از چه ابزار ها و تکنولوژی هایی استفاده می کند.
WAMP برای توسعه و تست برنامه های نوشته شده به زبان PHP روی سیستم عامل ویندوز مناسب می باشد.

تفاوت XAMPP و WAMP
۱- XAMPP در سِت کردن تنظیمات دلخواه شما کمی راحت تر از WAMP هست.
۲- XAMPP از نظر مصرف حافظه RAM از WAMP بهتر عمل میکند ولی از نظر هارد XAMPP به خاطر سرویس ftp و.. که بیشتر ارائه میدهد حجم بیشتری را مصرف میکند.
۳- اگر از CMS هایی مثل جوملا و وردپرس استفاده می کنید WAMP را پیشنهاد میدهیم چون XAMPP خطاهای زیادی را نشان میدهد. البته از منوی تنظیمات میتوان درست کرد .
۴- WAMP مخصوص ویندوز است ولی XAMPP مولتی پلتفرم هست.

تفاوت XAMPP و WAMP چیست؟

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *