طراحی سایت نت افزار

hosting image
تغییرات سئو در سال 2018 که در موتور جستجوی گوگل رخ داد

تغییرات سئو در سال ۲۰۱۸ که در موتور جستجوی گوگل رخ داد

تغییرات سئو در سال ۲۰۱۸ که در موتور جستجوی گوگل رخ داد

 

 

 

 

تغییرات سئو در سال 2018

تغییرات سئو در سال ۲۰۱۸ که در موتور جستجوی گوگل رخ داد

۲۰۱۸ سال پرهیجانی در دنیای سئو بود. آپدیت‌های زیادی در الگوریتم گوگل انجام شد و سیستم و تیم مدیریت گوگل هم تغییرات زیادی به خود دید. تغییراتی در ایندکس شدن صفحات در موبایل  و همچنین برخی آپدیت‌ها در کنسول گوگل، سایر فعالیت‌های گوگل در این سال بودند. به علاوه، گوگل لوکال و گوگل بیزینس و گوگل مپ هم در سال ۲۰۱۸ بسیار فعال بودند و قدرتمند ظاهر شدند.

با تکیه بر داده‌های ساختاری در جستجوی گوگل و قابلیت‌های شخصی‌سازی می‌توان پیش‌بینی کرد که گوگل چگونه در حال بهبود رتبه‌بندی سایت‌ها بر اساس میزان توانمندی و کیفیت آن‌هاست. در این مقاله به چند مورد از این عناصر خواهیم پرداخت

رتبه‌بندی نتایج جستجو و آپدیت الگوریتم گوگل

گوگل تغییرات متعددی را در الگوریتم رتبه‌ بندی نتایج جستجو اعمال کرده است. برخی از این تغییرات بسیار گسترده بودند و برخی کوچک و جزئی، برخی از آن‌ها هنوز هم تایید نشده‌اند و صرفا حدس و گمان هستند و برخی نیز قبل از اینکه اجرایی شوند در صدر اخبار گوگل بودند. این تغییرات و آپدیت‌ها شامل موارد زیر بودند:

آپدیت سرعت: آپدیت سرعت در ژانویه ۲۰۱۸ معرفی شد و در ماه ژوئن اجرایی شد، بنا به گفته گوگل این آپدیت صرفا سایت‌هایی با سرعت بسیار کم را تحت تاثیر قرار خواهد داد و رتبه‌ی آن‌ها را دستخوش تغییر می‌کند و اگر سرعت آن‌ها مجددا به حالت نرمال برگردد رتبه‌ی آن‌ها نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

تغییرات سئو در سال ۲۰۱۸ که در موتور جستجوی گوگل رخ داد

آپدیت مدیک: این آپدیت در اول آگوست اجرایی شد و به گفته گوگل یک آپدیت در هسته‌ی الگوریتم گوگل محسوب می‌شود. این آپدیت بیشتر مربوط به سایت‌های پزشکی و مرتبط با حوزه‌ی سلامت است و آن‌ها را به طور ویژه‌ای زیر نظر می‌گیرد

تا اطلاعات درست و بهتر در اختیار کاربران قرار دهد. آنچه که مهم است این است که به احتمال زیاد با گسترش و جواب دادن این آپدیت این تغییرات صرفا به بخش پزشکی و سلامت محدود نشود و سایر وبسایت‌ها و  موضوعات نیز به صورت جدی زیر نظر گرفته شوند.

تغییرات سئو در سال ۲۰۱۸ که در موتور جستجوی گوگل رخ داد

همچنین دو تغییر دیگر در هسته گوگل در ماه‌های مارس و آپریل انجام شدند که گوگل اذعان دارد مبتنی بر محتوای باکیفیت سایت و ایجاد تجربه‌ی کاربری مناسب برای بازدیدکنندگان است.

تغییرات در ایندکس شدن در صفحات موبایل

گوگل در سال ۲۰۱۶ شروع به ایجاد یک پلتفرم برای نمایش بهینه صفحات وب در نمایشگر‌های موبایل کرد و در سال ۲۰۱۸ این پلتفرم را به بهترین شکل ممکن ارائه داد. در حال حاضر ۵۰ درصد از ترافیک وب مربوط به موبایل است و گوگل نقش مهمی در این درصد بزرگ داشته است تا کاربران به راحتی بتوانند سایت‌های منطبق با موبایل را از روی نتایج جستجوی گوگل پیدا کنند و به راحتی از آن‌ها استفاده کنند.

تغییرات سئو

داده‌های ساختاری: بیشترین تمرکز گوگل در سالی که گذشت بر روی داده‌های ساختارین و طرح‌ها و تم‌ها بود. نحوه‌ی نمایش سایت در موتورهای جستجو و نحوه‌ی ایندکس شدن آن و API جدید برای ربات‌های ایندکس از جمله مواردی است که به صورت گسترده روی آن‌ها تمرکز شده است. تغییرات جستجوی عکس‌ها و نمایش زنده و بسیاری از مواردی که به ساختاری نشانه‌گذاری طرح مربوط است در این تغییرات لحاظ شده‌اند.

شخصی‌سازی: گوگل برخی تغییرات دیگر را نحوه‌ی دریافت و دسته‌بندی اطلاعات از  سایت‌ها ایجاد کرد که می‌توان به بهینه‌سازی خوشه محتوا، شناسایی اسپم‌ها و صفحات با محتوای بدردنخور اشاره کرد. هدف گوگل رتبه‌بندی بهتر وبسایت‌ها با توجه به محتوای آن‌هاست.

تغییرات در گوگل کنسول

گوگل کنسول: سال ۲۰۱۸ برای تیم گوگل کنسول بسیار پر تب و تاب بود و توانستند دسترسی به گوگل کنسول را برای افراد آسان‌تر و کاربردی‌تر سازند و ورژن اولیه که ایرادات نسبتا زیادی داشت را از دور خارج کردند و با یک کنسول قدرتمند جایگزین کردند.

در این نسخه تنظیمات گسترده‌ای برای ایندکس و ربات‌های گوگل وجود دارد و نحوه‌ی شناسایی سایت‌ها هم بسیار ساده‌تر شده‌ است. به طوری که اگر شما یک اکانت گوگل آنالیتیکس داشته باشید می‌توانید به صورت اتوماتیک وارد کنسول گوگل شوید، در ضمن امکان اتصال گوگل آنالیتیکس یه کنسول گوگل هم در نسخه‌ی جدید وجود دارد.

سئو محلی

گوگل پست: گوگل پست یک قابلیت جدید است که در سال ۲۰۱۸ تقریبا چرخش خوب چرخید و توانست عملکرد خوبی داشته باشد. چندین نمای متفاوت روی این ابزار تست شدند تا در نهایت هم در دسکتاپ و هم صفحات موبایل خوب دیده شود.

.

گوگل بیزینس: در حقیقت گوگل بیزینس یک پنل مدیریت برای سئو محلی و صاحبان کسب و کارهاست تا بتوانند به نحوی از رتبه‌بندی و جایگاه کسب و کار خود در نتایج جستجو باخبر شوند. اپلیکیشن موبایلی گوگل بیزینس هم در این سال چند بار آپدیت شد و ایرادات آن برطرف شد. گوگل به این پلتفرم مواردی نظیر جستجوی مبتنی بر برند، پیشخوان آژانس و داده‌های آماری متنوعی را اضافه کرده است و روزبه‌روز به محبوبیت آن افزوده می‌شود.

جمع‌بندی

این موارد تنها بخش‌های کوچکی از آپدیت الگوریتم گوگل بودند، تغییرات زیادی در رابط کاربری و دستیار گوگل و سایر ابزارهای وبمستر گوگل شکل گرفته است که در نوع خود جالب توجه هستند و به نظر می‌رسد سال ۲۰۱۹ نیز همچنان برای گوگل و صاحبان سایت و سئوکارها پرتنش و پرهیجان خواهد بود و این خبر خوبی است.

تغییرات سئو در سال ۲۰۱۸ که در موتور جستجوی گوگل رخ داد

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *