طراحی سایت نت افزار

hosting image
ترفند های سئو

ترفند های سئو

ترفند های سئو

در سال ۲۰۱۷ هستیم و همه کسانی که در زمینه بازاریابی فعالیت دارند به خوبی می دانند که برای داشتن رویت پذیری بالا در اینترنت باید علاوه بر داشتن محتوای خوب در وب سایت خود از ترفندهای سئو نیز برای بهبود رتبه بندی سایت استفاده کنند. در واقع هرچقدر که محتوای یک وب سایت خوب باشد زمانی که وب سایت با استفاده از ترفندهای سئو , بهینه سازی نشده باشد نمی تواند موفقیت چندانی در زمینه بازاریابی آنلاین کسب نماید.
ترفندها و نکات سئو دائما در حال تغییرند و در برخی مواقع نکات و ترفندهایی که چندماه گذشته بسیار کلیدی بوده اند و از لحاظ سئو ارزش بسیاری داشته اند، اندکی بعد ارزش خود را از دست می دهند و یا حتی به یک ترفند کلاه سیاه تبدیل می شوند که پیروی از آنها می تواند برای شما خطر آفرین باشد.
شاید بگویید که ما مطالب خوبی در وب سایت خودمان قرار می دهیم و محصولات و خدمات بسیار باکیفیتی به کاربران ارائه می کنیم و نیازی به سئو نداریم، برای پاسخ دادن به شما شما را به دیدن آماره های زیر دعوت می کنم:

ترفند های سئو

۹۳ درصد از افراد در بدو ورود خود به اینترنت از سرچ کردن برای یافتن مطالب یا خدمات و کالاهای مورد نیاز خود استفاده می نمایند. این یعنی ۹۳ درصد افراد هربار که برای یافتن چیزی به اینترنت مراجعه می کنند پیش از هر کاری سرچ می کنند.
۷۵ درصد از افراد هیچ گاه اسکرول نمی کنند که نتایج موجود در پایین صفحه SERP و یا صفحات بعدی را مشاهده نمایند و تنها به همان ۴-۵ نتیجه اول موجود در صفحه نتایج جستجوها کفایت می کنند.

ترفند های سئو

شاید بگویید که می توان برای دست یافتن به رتبه های بالای نتایج جستجو ها از گوگل Ad استفاده نمود اما این کار هم چندان ثمر بخش نخواهد بود زیرا ۷۰-۸۰ در صد از افراد به نتایجی که کنار آنها علامت Ad گذاشته شده است اعتنایی نمی کنند و تجارت هایی را که با پول در رتبه بندی ها بر دیگران پیشی گرفته اند را قابل اعتماد نمی دانند.
حال نظر شما چیست؟ آیا سئو کردن یک وب سایت امری ضروری است یا خیر؟

سئو , وب سایت شما را به زبانی قابل درک برای موتورهای جستجوگر ترجمه می کند و این امر موجب می شود موتورهای جستجوگر دقیقا متوجه شوند که مطالب وب سایت شما درباره چه موضوعاتی هستند و زمانی که کاربران آن موضوعات را جستجو می نمایند گوگل وب سایت شما را به آنها پیشنهاد می دهد. اهمیت سئو امروزه بر هیچ کسی پوشیده نیست اما بسیاری افراد در بکارگیری تکنیک ها و ترفندها ی سئو دچار اشتباه می شوند. چند نمونه از اشتباهات رایج که بسیاری از افراد مرتکب آن می شوند را در ادامه برای شما آورده ایم:
استفاده از کلیدواژه ها
کلیدواژه ها از گذشته یکی از عناصر بسیار تاثیر گذار در سئو بوده اند اما اخیرا استفاده از کلیدواژه ها در متن جای خود را به ایجاد محتوای غنی داد. البته این بدان معنی نیست که کلیدواژه ها دیگر برای سئو اهمیت چندانی ندارند، بلکه این موضوع بیان گر آن است که دیگر استفاده از کلیدواژه ها به شیوه قدیمی نمی تواند موثر واقع شود و باید در استفاده از آن ها دقت شود که کلیدواژه ها به درستی انتخاب شوند و انباشتگی کلیدواژه ها یا Keyword Stuffing در متن اتفاق نیفتد.
شاید بپرسید انباشتگی کلیدواژه ها در متن به چه صورت می باشد. من این مساله را با یک مثال برای شما توضیح می دهم:
“کلینیک کاشت موی ما بهترین کلینیک کاشت موی ایران است. اگر به دنبال بهترین کلینیک کاشت مو ایران هستید فقط و فقط به کلینیک کاشت موی ما مراجعه نمایید که لقب بهترین کلینیک کاشت موی خاور میانه را در میان تمامی کلینیک های کاشت مو دریافت کرده است”
در این متن استفاده بیش از حد کلیدواژه “کیلینیک کاشت مو” اتفاق افتاده است و به نوعی انباشتگی کلیدواژه ها رخ داده است. ایجاد چنین متن هایی در گذشته می توانست برای وب سایت ها نتایج خوبی به ارمغان بیاورد و رتبه وب سایت را برای کلیدواژه نام برده بهبود دهد اما امروزه ایجاد چنین متن هایی فقط موجب می شود که شما از جانب گوگل جریمه شوید زیرا گوگل چنین متن هایی را تلاش برای فریفتن موتورهای جستجوگر در نظر می گیرد.

ترفند های سئو

امروزه گوگل قابلیت جدیدی به موتورهای جستجوگر خود افزوده است که متن ها را از لحاظ معنایی و قرابت کلیدواژه ها (LSI) مورد بررسی قرار می دهند و یکی از بهترین شیوه ها برای استفاده بهینه از کلیدواژه ها در متن ایجاد متن های با معنایی است که در آنها علاوه بر استفاده صحیح و به جا از کلیدواژه های اصلی کلیدواژه هایی که از لحاظ معنایی با این کلیدواژه ها مرتبط هستند نیز در آن استفاده شده باشد.

ترفند های سئو

شما می توانید برای شناسایی بهترین کلیدواژه ها و کلیدواژه های مرتبط با آنها از ابزارهای جستجوی کلیدواژه ها استفاده نمایید. دقت داشته باشید که نباید تمرکز خود را بر روی کلیدواژه هایی قرار دهید که حجم جستجوی بسیار بالایی دارند زیرا رتبه بندی برای این کلیدواژه ها بسیار سخت و یا حتی غیر ممکن است شما باید تمرکز خود را بر روی کلیدواژه های طولانی تری معطوف کنید که حجم جستجوی متوسطی دارند ولی رتبه بندی برای آنها ممکن است.

ترفند های سئو

چیدمان کلمات کلیدی (انکرتکست)

انکرتکست به کلماتی گفته می شود که معمولا در متن ها با رنگی متفاوت ایجاد می شوند تا نشان داده شود این کلمات قابل کلیک شدن بوده و شما را به صفحات دیگری ارجاع می دهند. تصور کنید که شما در یکی از متن های خود بخواهید به متن دیگری در وب سایت خود یا در وب سایت های دیگر ارجاع دهید، می توانید یک کلیدواژه یا عبارت کلیدی از متن خود را که توضیحی از متن دیگری از وب سایت شما می دهد انتخاب نمایید و آن کلیدواژه را به لینکی مبدل کنید که کاربران را به متن نام برده ارجاع می دهد. در گذشته انکر تکست ها معمولا عباراتی بودند که غنی از کلیدواژه ها بودند و انکر تکست های تکراری در متن های مختلف وب سایت ها ایجاد می شد و همه اینها می توانست رتبه بندی وب سایت را برای آن کلیدواژه بهبود دهد اما امروزه دیگر این ترفند نمی تواند برای شما سودی داشته باشد. برای ایجاد انکر تکست های مناسب نکات زیر را در انتخاب کلمات آنها دقت کنید:

  • انکر تکست های تکراری ایجاد نکنید.
  • انکر تکست های طولانی ایجاد کنید که بتوانید کلمات مختلفی را در آنها بگنجانید.
  • در برخی مواقع از لینک های خام به جای عبارت استفاده کنید.

بهینه سازی تصاویر
همه افراد به مطالبی که در آن ها از المان ها دیداری استفاده شده است علاقه بیشتری دارند و وجود المان ها دیداری در متن ها موجب می شود که افراد تعامل بهتری با مطلب برقرار نمایند و بیشتر آن را اشتراک گذاری کنند. بسیاری از افراد در وب سایت های خود از تصاویر استفاده می کنند اما به این مساله توجه نمی کنند که موتورهای جستجوگر قادر به دیدن تصاویر نبوده و نمی توانند محتوای تصاویر را بدون کمک افراد دریابند. برای آنکه موتورهای جستجوگر بتوانند محتوای یک تصویر را دریابند و ارتباط آن را با مطلب شما بیابند شما باید توضیحات متنی برای تصاویر ایجاد نمایید. مواردی که درک برای یک تصویر توسط موتورهای جستجوگر باید لحاظ شود:
ایجاد یک عنوان مرتبط

ترفند های سئو

ایجاد تگ Alt
ایجاد نام فایل مناسب
ایجاد کپشن مناسب
به خاطر داشته باشید که در تمامی موارد ذکر شده در بالا (توضیحات و متن هایی که باید برای هر عکس ایجاد شوند) استفاده مناسب از کلیدواژه ها می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. علاوه بر این ابزارهای مختلفی وجود دارد که می تواند برای کم کردن حجم تصاویر بدون کاهش کیفیت آنها مورد استفاده قرار بگیرد که استفاده از آنها می تواند سرعت بارگذاری تصویر های شما را افزایش دهد.
استراتژی های لینک سازی
لینک بیلدینگ و دریافت لینک از دیگر وب سایت ها یکی از استراتژی های سئو است که بر آن تاکید بسیاری شده است و بر رتبه بندی و اعتبار وب سایت تاثیر بسیاری دارد. اما زمانی لینک بیلدینگ می تواند در سئوی وب سایت شما تاثیر گذار باشد که لینک های دریافتی شما با استفاده از روش های صحیح و منطقی مثل ایجاد محتوای غنی، ایجاد پست مهمان و دیگر تکنیک های مجاز لینک بیلدینگ ایجاد شده باشد.
بسیاری افراد برای ایجاد لینک در وب سایت خود از روش های غیر مجاز مثل خرید لینک، کراس لینکینگ و … استفاده می نمایند که این روش ها نه تنها نمی تواند موجب اعتبار وب سایت آنها گردد بلکه موجب می شود که این وب سایت ها از جانب موتورهای جستجوگر پنالتی دریافت نمایند.

ترفند های سئو
اگر شما از وب سایت های کم اعتبار و یا وب سایت های اسپم لینکی دریافت کنید اعتبار وب سایت خود را به خطر انداخته اید. به خاطر داشته باشید که در مقوله لینک بیلدینگ ,کیفیت مهم تر از کمیت است، یعنی دریافت یک لینک از یک وب سایت معتبر بسیار با ارزش تر از دریافت چندین لینک از وب سایت هایی است که اعتبار چندانی ندارند. با وجود آنکه انجام پروسه های لینک بیلدینگ از روش های مجاز مثل ایجاد محتوای غنی و بر قراری ارتباط با صاحبان وب سایت های با اعتبار کار مشکل و زمان بری است اما نتایجی که از این کار حاصل می شود ارزش آن را دارد.

ترفند های سئو

هواداران و فالوورها
بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند که اگر تعداد هواداران و فالوورهای آنها در شبکه های اجتماعی بیشتر باشد، به موفقیت بیشتری در زمینه بازاریابی در شبکه های اجتماعی دست یافته اند در حالیکه اینطور نیست و این طرز تفکر کاملا اشتباه است. تعداد فالوورها از اهمیت چندانی برخوردار نمی باشد آنچه اهمیت دارد میزان تعامل کاربران با شما و شما با کاربران است. زمانی که شما کاربرانی داشته باشید که به خوبی با مطالب شما ارتباط برقرار می نمایند، برای شما کامنت می گذارند و مطالب شما را به اشتراک می گذارند، همین تعداد اندک فالوورهای شما می توانند به دیگران از برند شما اطلاع رسانی کنند و هرچقدر که فعالیت بیشتری انجام دهند گوگل این فعالیت آنها را به منزله علاقه کاربران به وب سایت شما و یوزر فرندلی بودن وب سایت شما تلقی می نماید و در رتبه بندی ها امکان موفقیت شما بیشتر خواهد بود.

ترفند های سئو

بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجو گر کار پیچیده ای است و تغییرات دائمی قوانین و مقررات تعیین شده توسط گوگل برای صاحبان وب سایت ها این کار را مشکل تر می کند. تنها راه دوری از این مشکلات بروز کردن دائمی اطلاعات است شما می توانید با مطالعه مقالات مختلف و بروز کردن اطلاعات خود در زمینه سئو احتمال اشتباه خود را تا حد زیادی کاهش دهید.

ترفند های سئو

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *