طراحی سایت نت افزار

hosting image
اندازه بایگانی اینترنت چقدر است؟

اندازه بایگانی اینترنت چقدر است؟

اندازه بایگانی اینترنت چقدر است؟

 

حجم داده‌های موجود در شبکه اینترنت در مقایس بیت، به یک عدد «۱» با شانزده «صفر» جلوی آن رسید. این رقم برابر با ۱۰ پتابایت یا ۱۰ میلیون گیگابایت است. به گزارش ایتنا، به همین مناسبت جشنی توسط فعالان اینترنتی در سان‌فرانسیسکو برگزار شد. دفتر اصلی کتابخانه دیجیتالی wayback که سایت بایگانی اینترنت به آدرس archive.org زیرمجموعه آن به شمار می‌رود، در سان‌فرانسیسکو واقع شده است.

 

اندازه بایگانی اینترنت چقدر است؟

 

 در این سایت انواع محتواهایی که در اینترنت وجود دارد ذخیره می‌شود. این محتواها فقط از جنس متن نبوده بلکه موارد دیگر از قبیل عکس، فیلم، موسیقی، کتاب و حتی بایگانی صفحات اینترنتی را نیز شامل می‌شود. بر این اساس سایت archive.org یکی از بهترین مکان‌ها برای جستجوی صفحات وب بایگانی شده از آغاز دوران شکوفایی اینترنت تا کنون محسوب می‌شود.

برای این کار کافی است با مراجعه به سایت مزبور، در بخش Wayback Machine آدرس وب سایت و یا صفحه مورد نظر خود را وارد کنید. این سایت فهرستی از نسخه‌های آرشیو شده آن را در اختیارتان قرار می‌دهد و شما می‌توانید ببینید به عنوان مثال سایت‌های مختلف در سال ۱۹۹۷ چه طرحی داشته‌اند. از زمان تاسیس سایت archive.org در سال ۱۹۹۶ تا کنون، ۱۵۰ میلیارد صفحه اینترنتی در این سایت آرشیو شده است.

اندازه بایگانی اینترنت چقدر است؟

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *