طراحی سایت نت افزار

hosting image
هر آنچه درباره سئو وب سایت باید بدانید

هر آنچه درباره سئو وب سایت باید بدانید

 

 

 

در طراحی سایت و سئو آن، مسئله ای که بارها و بارها ذهنمان را درگیر خود می کند، یافتن برترین رویکرد برای بهینه سازی موتور های جستجو است. در حقیقت، هیچ روش مشخصی برای اجرای این کار وجود ندارد! با توجه به تغییر روندهای موتور جستجو برای رتبه بندی وب سایت، خیلی مهم است که به سایر منابع ترافیکی متصل شویم. این تنها به معنای تغییر چند کد ساده در قسمت انتهایی وب سایت شما نمی باشد. مسئله بسیار فنی تر از این ها است و ما در این مطلب، در خصوص مراحل مورد نیاز برای  تغییر بهینه موتور جستجو با شما سخن خواهیم گفت. البته ممکن است تحت برخی شرایط، به کمک توسعه دهندگان وب نیاز داشته باشید.

هر آنچه درباره سئو وب سایت باید بدانید

گام نخست: منحصر بفرد بودن

بارها و بارها در گوکل تاکید شده از محتوایی برای وب سایتتان استفاده کنید که خاص و منحصر بفرد باشند. این روزها باب شده بسیاری از متون و محتوای شما را افراد دیگر کپی نموده و در وب سایت خود منتشر می کنند. گوگل بسیار زیرک تر از این ها است و بلافاصله مطالب تکراری را تشخیص داده و وب سایت شما را در رده های بسیار پایین تری رتبه بندی خواهد کرد. برای از بین بردن این چالش، چند رهنمود برای تألیف محتوای منحصربفرد ارائه می دهیم:

هر آنچه درباره سئو وب سایت باید بدانید

  • محتوایی برای وب سایت تولید کنید که برای مشتریانتان جالب و تحسین برانگیز باشند: برای نمونه، چنانچه در خصوص پمپ های تخلیه در شهر سیدنی مطلب تولید می کنید، تنها به مطالبی اکتفا کنید که نشان دهنده تبحر شما در این رشته باشد. مطالبی که کار شما را با ارزش تر از سایرین نمایش دهد.
  • تصاویر، ویدئوها و متون منحصر بفرد را لابلای مطالبتان وب سایت بگنجانید: این کار ارزش بیشتری در گوکل خواهد داشت و همچنین اعتماد بیشتر مشتریانتان را به دنبال دارد. با این کار، نرخ تبادلات نیز افزایش می یابد. به گونه ای که مثلا اگر ده بازدید کننده از وب سایت شما وجود داشته باشد، هشت نفر آن ها مطالب شما را در سطح بالاتری ارزیابی کرده اند و به سایرین پیشنهاد می دهند از وب سایت شما بازدید کنند. این همان افزایش تجربه کاربری است.
  • هر آنچه درباره سئو وب سایت باید بدانید

گام دوم: کلیدواژه های اصلی متن را فهرست بندی کنید

این یکی از مهم ترین مباحث امروزی است. به خصوص همگام با تغییراتی که در الگوریتم های گوگل رخ می دهد، اهمیت این مسئله چندین برابر می شود. برخی از کارشناسان سئو معتقدند که تعداد کلیدواژه های اصلی در متن بایستی حداقل ده درصد از کل واژگان متن را شامل شود. کارشناسان معدودی نیز به دو درصد از کلیدواژه ها اکتفا کرده اند. این کلیدواژه ها هستند که به متن شما جهت می دهند. هنگامی که کلید واژه های متن اصلی را انتخاب می کنید، بایستی چند نکته اساسی را مد نظر بگیرید:

  • صفحه وب سایت شما با توجه به نیازهای کاربرانتان طراحی شده، پس بهتر است کلیدواژه ها نیز دربردارنده مطلب مورد نظر کاربران باشند.
  • کلید واژه ها همیشه در پاراگراف اول متن نمایان می شوند.
  • کلیدواژه ها در قالب URL سایت می باشند.
  • محتوای تولید شده بایستی حول موضوع اصلی کلیدواژه ها ساماندهی شوند.
  • کلیدواژه ها اغلب به صورت پررنگ تر در متن ظاهر می شوند.
  • کلیدواژه ها در قسمت هِدر متن قابل مشاهده اند.

 

  • سئو و طراحی سایت

 

گام سوم: قابلیت دسترسی به خزنده ها

برخی از شما فراموش می کنید گوگل یک ربات است نه انسان! بهترین روش برای ارزیابی یک مطلب وب سایت، نگاه کردن به آن از دیدگاه گوگل می باشد. به این معنی که همیشه به دنبال متون واضح و پرمحتوا باشید.به هنگام بهینه سازی وب سایت خود بهتر است این موارد را مد نظر داشته باشید:

هر آنچه درباره سئو وب سایت باید بدانید

  • محتوا منحصربفرد باید باشد. چنانچه محتوایی را تولید کرده اید که برای دومین بار در هر دو صفحه تکرار شده است، یکی از این محتوا را حذف نموده و آنرا به صورت منحصربفرد در یک صفحه قرار دهید.
  • بهتر است محتوای صفحه را حداقل با چهار بار کلیک کردن در قسمت هوم پیچ دریافت کرد. این بدین معناست که گوگل، وب سایت شما را در رتبه های بالاتری قرار خواهد داد.
  • فایل متنی txt ، خزنده ها را بلاک نمی کند.
  • ابعاد اجزای اصلی متن را مد نظر بگیرید:
  • عنوان کمتر از هفتاد و پنج کاراکتر
  • URL کمتر از نود کاراکتر
  • متا تگ ها کمتر از یکصد و شصت کاراکتر
  • طراحی سایت و سئو آن

 

گام چهارم: در دسترس بودن دستگاه های چند جانبه

این همان مرحله ایست که در بهینه سازی وب سایت شما مورد غفلت قرار می گیرد. با این که آخرین مرحله بهینه سازی است ولی در واقع، مهم ترین مرحله محسوب می شود. این روزها با پیشرفت صنعت موبایل و تلفن های هوشمند ،تقریبا پنجاه درصد از جستجوی های اینترنتی از طریق تلفن های همراه صورت می گیرد. هر آنچه که باید انجام دهید به ترتیب ذیل می باشد:

هر آنچه درباره سئو وب سایت باید بدانید

طراحی موبایل پسند وب سایت: همواره این نکته را به یاد داشته باشید که وب سایتتان به صورت موبایل پسند طراحی شود. وب سایت شما بایستی دارای شماره تلفن همراه، نام و محتوای کامل باشد. هیچ چیز بدتر از این نیست که کاربری ساعت ها در وب سایت شما از طریق تلفن همراه خود جستجو کند و نتواند مطلب مورد نظر را بیابد. بدتر این که به وب سایت دیگری مراجعه خواهد کرد!

هماهنگی بین شبکه های اجتماعی: همگام با تغییر و تحولات شبکه های اجتماعی و محبوبیت بیش از حد آن ها در بین کاربران ، شما هم دوست دارید مطالب وب سایتتان به گونه ای باشند که در بین همه شبکه های اجتماعی به اشتراک گذارده شوند. در همین راستا سعی کنید محتوای خود را در همه شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک، توییتر و یا لینکدین به اشتراک بگذارید.

مطمئن شوید که صفحه وب سایتتان ارزش اشتراک گذاری دارد. یعنی هم از نظر بازدیدکنندگان و هم از نظر مشتریان ثابت ارزش اشتراک گذاری را دارد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *