طراحی سایت نت افزار

hosting image

چند اقدام برای امن تر کردن وردپرس

چند اقدام برای امن تر کردن وردپرس

چند اقدام برای امن تر کردن وردپرس

چند اقدام برای امن تر کردن وردپرس

و وردپرس یه سیستم مدیریت محتوای منبع باز با قابلیت شخصی سازی بالا و مدیریت ساده است که در ابتدا به عنوان یه ابزار وبلاگ نویسی محبوب طراحی شد و بعد رشد کردن و تبدیل به یک پلتفرم قوی با ۷۴/۶ میلیون سایت در سراسر جهان تبدیل شد.
طی چند سال اخیر، شرکتهای مختلف از هر نوع و اندازه ای برای اینکه وبسایتشونو قوی تر کنند به وردپرس کوچ کردند.
معمولا مردم وقتی میخوان وردچرس رو ارزیابی کنند اولین سوالی که میکنند اینه: امن هست؟ چون وردپرس بعنوان یه ابزار وبلاگ نویسی محبوب مشهور شد، مردم به امنیتش مطمئن نیستند. اما در واقع اگه درست ازش استفاده کنید خیلی هم قدرتمند و میتونه سایتتونو از خطرات حفظ کنه.
به عنوان مدیر یه شرکت توسعه وردپرس تو منطقه سعادت آباد تهران با کلی مشتری از شرکتها و سازمانهای مختلف، باید بتونم محیط وردپرسی امنی بوجود بیارم. ما برای اینکه توانایی های امنیتی وردپرس رو بیشتر کنیم از ۴ روش استفاده میکنیم:

چند اقدام برای امن تر کردن وردپرس

اجرای یک پروسه شفاف

توسعه دهنده ها ما تو دارکوب یه نظریه چند مرحله ای خاص برای امنیت وردپرس دارن: پیشگیری، مراقبت و بروزرسانی. با اینکه وردپرس خودش امن طراحی شده اما همیشه بهتره با پیشگیری سیستمونو تقویت کنید.
مثلا گروه وردپرس ما میتونه نحوه مراجعه به wp-config و سایر فایلهای حساس رو بازسازی کنه تا وبسایت رو از دست ابزارهای هک خودکاری که ممکنه سایتهای وردپرسی رو هدف بگیرند در امان نگهداره.
ما از یه پروسه دیگه هم استفاده میکنیم تا روی فایلها و فولدرهای حساس قفل بذاریم تا به جز خودی ها کسی بهش دسترسی نداشته باشه.

همواره مراقب سایتتون باشید

بعد از این مرحله، تیم وردپرس ما وبسایتهای مشتریها رو مرتب تحت نظر دارند که صفحه ها از دسترس خارج نشن و یا اگه تلاشی برای خرابکاری صورت گرفت سریع متوجه بشن. ما تو دارکوب از ابزار امنیتی وردپرس و افزونه ها استفاده میکنیم تا نظارتمونو بر امنیت وبسایتها افزایش بدیم.
تیم ما به این افتخار میکنه که همیشه در جریان آخرین بروزرسانی های امنیتی وردپرس و افزونه هاش هست. ما از iThemes Security، Acunetix WP Security Scan، Sucuri Security، All in One WP Security & Firewall و BulletProof Security استفاده میکنیم.
ما با این نظارت دائم میتونیم لیست افزونه های فعالتونو با دیتابیس بروز خودمون مقایسه کنیم و وردپرس شما و افزونه هاشو بروز نگهداریم. یکی از مهمترین مراحلی که برای امنیت وبسایتتون میتونید انجام بدید همین مرحله است.

کشف خطرات

اگه فکر میکنید محبوبیت وردپرس میتونه باعث بشه خیلی از هکرها اونو هدف بگیرن، درست فکر کردید. ۴۱% از هکهایی که روی وردپرس انجام میشه بخاطر آسیب پذیر بودن پلتفرم هاستینگه و کمتر از یک چهارم از طریق تم یا افزونه های وردپرس هک شده اند. یک دهم هم بخاطر ضعیف بودن پسوردهاشون بوده.
اما وردپرس تو رفع مشکلات امنیتی خیلی سریع عمل میکنه و به طور منظم بروزرسانی هایی بیرون میده تا مشکلات امنیتی رو حل کنه و امکانات جدیدی برای کاربرهاش فراهم بیاره.
کارهای دیگه ای هم هست که میتونید برای امنیت سایت وردپرسیتون انجام بدید، مثلا محدود کردن دسترسی ها و بروز نگهداشتن افزونه ها و هسته وردپرس.

برای رهبری سرسختانه وقت بذارید

صرف وقت و انرژی برای یادگرفتن از جامعه گسترده وردپرس هم به اندازه موارد دیگه اهمیت داره. بعنوان یکی از کسایی که از پلتفرم های منبع باز مختلف جهان در حد زیادی استفاده کرده باید بگم قدرت وردپرس در مهارتهای توسعه دهنده ها و کاربرهاشه. مثلا این سیستم مدیریت محتوای سازگار با سئو در حال حاضر بیشتر از ۴۷ هزار افزونه داره، اگه به طو منظم تو جامعه غنی از منبع شرکت داشته باشید، میزان آسیب پذیری امنیتتون کمتر میشه.
توسعه دهنده های دارکوب با شرکت در همایشها و انجمنهای وردپرس خودشونو بروز نگه میدارند و به ارتقای امنیت مشتریهاشون کمک میکنند.
حرف آخرم اینه که وردپرس میتونه یه پلتفرم خیلی امن باشه که برای مدیریت وبسایت تمام شرکتها چه کوچیک و چه بزرگ مناسبه، به شرط اینکه از روشها و ابزار مناسبی استفاده بشه.

چند اقدام برای امن تر کردن وردپرس

https://t.me/netafzarpcc

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *