طراحی سایت نت افزار

hosting image

پاور بانک چیست و راهنمایی خرید پاور بانک

پاور

پاوربانک‌ها درواقع باطری های خاصی هستند که در یک مدار خاص با شارژ الکتریکی مشخص ، فشرده شده‌اند.

آن‌ها به شما اجازه می‌دهند که انرژی الکتریکی را ذخیره کنید و درزمان لازم ازانرژی موجودبرای شارژ موبایل یا تبلت استفاده نماید.

امروزه استفاده ازپاوربانک تقریبا به امری معمول تبدیل شده است وبه عنوان امری ضروری برای استفاده کنندگان موبایل وتبلت وپخش کننده‌های پرتال شناخته شده است.

پاوربانکها برای تمام دستگاههایی که دارای پورت یو اس بی(USB) باشندقابل استفاده است،بطورمثال: اسپیکرهای پرتابل،سیستمهای GPS ، پلیرهای MP3 ،تلفن های هوشمندوتبلتها میتوانندبا پاوربانک‌ها شارژ شوند.بطورخلاصه هردستگاهی که به کمک پورت USB شارژ می‌کنید را میتوانید با پاوربانک شارژ نمایید.

فقط نکته مهم اینست که فراموش نکنید پاوربانک را نیز شارژ نمایید.

اجزای پاور بانک چیست؟

بطورمعمول هرپاوربانک باید یک مینی سوکت یو اس بی (Mini USB) ورودی جهت شارژخود داشته باشد تا انرژی الکتریکی جهت ذخیره درخود را دریافت کند، این انرژی از یک پورت یواس بی (USB) که به برق یا کامپیوتر شخصی متصل است تامین می‌شود.این ارتباطات از طریق یک کابل که برای تمام پاوربانک‌ها تعبیه شده است انجام می‌پذیرد.درواقع هرپاور بانک دارای یک مینی پورت یو اس بی و یک پورت یو اس بی می‌باشند،البته ممکن است بعضی مدل‌های دیگرپورت‌های اضافی دیگری هم داشته باشند اما اولا وجود این دو پورت درهر پاوربانکی ضروری است.

ظرفیت‌های پاوربانک

ظرفیت پاوربانک درواقع به میزان توانایی پاوربانک در ذخیره انرژی الکتریکی درمقیاس میلی آمپر را گویند.بنابرظرفیت پاوربانک‌ها میتوان دستگهای متفاوتی را با آن‌ها شارژ کرد، طور مثال یک پاوربانک ۱۵۰۰ میلی آمپر جهت شارژ یک موبایل هوشمند با صفحه ای متوسط مناسب هستند ولی اگر برای شارژ دستگاههایی با مصرف الکتریکی بالاتر مانند تبلتها و گوشی های هوشمند بزرگ مورد استفاده قرار گیرند،نیاز به شارژ چندباره دارند.

جهت شارژ دستگاه‌های که نیاز به میلی آمپر بیشتری جهت شارژ کامل دارند بایستی از ظرفیتهای بالاتر پاوربانک نظیر ۸۰۰۰ ،۱۰۰۰۰ یا ۱۲۰۰۰ میلی آمپر ساعت یا بیشتر استفاده کرد.

چه مدت یک پاوربانک قابل استفاده است؟

 

این سوالی است ذهن بسیاری از کاربران پاوربانک را همواره به خود مشغول کرده است،جهت پاسخ دادن به این سوال توجه و پاسخ به دوسوال مهم حائزاهمیت است:

۱-   تعداد دفعات شارژ و تخلیه شارژدریک پاوربانک که این امربر روی مدت زمان قابل استفاده بودن یاLifetime آن تاثیرگذاراست.

۲- مدت زمان نگه داری شارژ توسط پاوربانک درزمان عدم استفاده ازآن.

 

البته مدل پاوربانک نیز در پاسخ سوالات بالا نیز تاثیرگذاراست.

یک پاوربانک خوب بایستی شارژ موجود در خودرا حدود ۳ تا ۶ ماه بدون کم شدن نگه دارد اما برای پاوربانک‌های بی کیفیت این زمان به کمتراز۴ تا ۶ هفته کاهش پیدا می‌کند.انتخاب باشماست که بسته به نیازی که دارید خرید کنید اگر نیاز شما این است که شارژ پاوربانک شما بایستی زمان بسیار طولانی تخلیه نشود بایستی هزینه بالاتری پرداخت کنید وازظرفیت و مدل‌های بالاتری استفاده نمایید ولی اگر امکان شارژ در فواصل کوتاه را دارید واین مقوله برایتان ضرورتی ندارد می‌توانید از همان نمونه های با ظرفیت پایین‌تراستفاده کنید.

نکته مهم : دراینجا یک نکته مهم درباره حفظ شارژ پاوربانک‌ها ، شرایط و درجه حرارت محیط نگهداری آنها می‌باشد.این مقوله برروی کیفیت پاوربانک‌ها تاثثیرمستقیم دارد، بطورمثال اگرشما زمان زیادی پاوربانک را درون ماشین ودردرجه حرارت بالا قراردهید مطمئنا بر روی پاوربانک تاثیر منفی خواهد داشت و باعث تخلیه شارژ درون آن و صدمه به آن میشود.

انواع پاوربانک

به طور کلی می‌توان پاور بانک‌ها را به سه دسته مهم تقسیم کرد.
۱٫ پاور بانک‌های معمول که در سایزها و ظرفیت‌های مختلف قابل استفاده برای اکثر دستگاه‌های دیجیتال بوده و از تنوع بالایی نیز برخوردارند.
۲٫ پاور بانک خورشیدی نوعی دیگری است که دارای پنل‌های فتوولتائیک بوده و می‌تواند باتری داخلی خود را زمانی که در نور آفتاب قرار می‌گیرد، شارژ کند. پاور بانک‌های خورشیدی سریع نیستند و دیر شارژ می‌شوند.
۳٫ مدل دیگری از پاور بانک به شکل محافظ و قاب موبایل است. این مدل معمولا برای گروه خاصی از گوشی‌ها عرضه شده و تنوع بسیار کمی نیز دارد و به خاطر طراحی باریک ظرفیت پایینی نیز دارد.

چه پاوربانکی بخریم؟

حفاظت در مقابل اتصال کوتاه

می‌دانیم که آتش اغلب توسط یک اتصال کوتاه ایجاد می‌شود. شارژر همراهی را انتخاب کنید که سیستم حفاظتی در مقابل اتصال کوتاه را داشته باشد.

حفاظت در مقابل شار بیش از حد – Overcharge

ما به پاور بانکی نیاز داریم که جریان الکتریسیته را، زمانی که شارژ باطری کامل شد، قطع کند. برای اینکه شارژ بیش از حد حتما عمر باطری پاور بانک و باطری دستگاه در حال شارژ را کوتاه می‌کند.

حفاظت در مقابل دمای بالا

بهتر است شارژر همراه دارای طیف دمای کارکرد بالایی باشد.

خاموش شدن خودکار – Auto Off

این ویژگی را در واقع می‌توان هم ردیف قابلیت حفاظتی Overcharging دانست که با اتمام شارژ دستگاه جریان قطع شود تا دستگاه آسیب ندیده و دمای داخلی آن افزوده نشود.

توجه به کیفیت ساخت و سلول‌های پاور بانک

مطمئن شوید که باطری‌های پاور بانک اصلی باشند. پاور بانک‌های با کیفیت بالا دارای کانکتورهای خوب و چراغ هشدار دهنده باطری هستند.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *