طراحی سایت نت افزار

hosting image
لوکال سئو

لوکال سئو – روش ها و تکنیک های local seo

لوکال سئو

لوکال سئو باعث افزایش فروش کسب و کارهای بصورت محلی می شود. تکنیک ها و روش ها لوکال سئو در این مقاله آموزش سئو آمده است.

 

هرکسب و کاری که از اینترنت و سایت استفاده می‌کند، برای موفقیت خود باید برنامه‌ریزی داشته باشد. یکی از اولین فعالیت‌هایی که در این برنامه‌ریزی باید انجام دهد، شناخت و پیدا کردن مشتری است. مسلماً بیشتر کسب‌ وکارها نمی‌توانند کل جامعه آماری یک کشور را به‌خوبی تحت پوشش قرار دارند و ازاین‌ رو سعی می‌کنند تا با تکیه‌بر تکنیک‌هایی مانند لوکال سئو و تبلیغات محلی یا تبلیغات در جامعه آماری موردنظر، کسب‌وکار خود را قدرتمندتر شروع کنند. ما در این مقاله قصد داریم تا در خصوص لوکال سئو و تکنیک‌های آن صحبت کنیم.

لوکال سئو چیست؟

لوکال سئو امروزه به‌عنوان یک روش مؤثر و کارآمد برای رشد کسب‌ وکارهای که به‌صورت محلی کار می‌کنند یا جامعه آماری خاصی را مدنظر دارند، مورداستفاده آن‌ها قرار می‌گیرد. درواقع با استفاده از تکنیک‌های لوکال سئو شما می‌توانید محصولات و خدمات کسب‌وکار را به‌صورت محلی یا در جامعه آماری که در نظر دارید، تبلیغ کنید و به‌عبارتی‌دیگر هدفمندتر فعالیت خود را ادامه دهید.

برای مثال فرض کنید که شما دارای یک تالار عروسی بزرگ در تهران هستید. پس جامعه آماری یا مشتریان موردنظر شما مردم شهر تهران هستند و ازاین‌رو قصد دارید تا وقتی کسی در اینترنت جستجو کرد:” تالار عروسی در تهران” سایت شما در صفحه اول گوگلنمایش داده شود. در اینجا شما می‌توانید به‌راحتی و با استفاده از تکنیک‌های لوکال سئو نیز سایت خود را بالا بیاورید و شانس دیده شدن و کلیک خوردن آن را افزایش دهید.

باید گفت که امروزه بیشتر کاربران از جستجوهای محلی برای پیدا کردن محصولات و خدمات موردنظر خودشان استفاده می‌کنند و سعی می‌کنند که عبارت‌های جستجو خود را محدودتر کنند، پس خیلی مهم است که سایت شما در صفحه اول این نوع جستجو قرار بگیرید.

چرا باید یک استراتژی لوکال سئو داشته باشیم؟

  • بین ۴۰ تا ۶۴ درصد مشتریان و کاربران جستجوی لوکال را در گوگل و دستگاه‌های خود برای پیدا کردن نیاز خود به کار می‌برند.
  • لوکال سئو بازار هدف بیشتر و بهتری را می‌تواند تحت پوشش قرار دهد.
  • نرخ تبدیل کاربر به مشتری در لوکال سئو و به عبارتی بازگشت سرمایه بیشتر و سریع‌تر است.
  • بسیاری از خدماتی که برای لوکال سئو در گوگل در نظر گرفته‌شده است، رایگان است.
  • تکنیک‌های لوکال سئو راحت است و بیشتر بر روی بازاریابی تأکید دارد.
  • امروزه تمامی کارها در بستر اینترنت می‌شود و کمتر کسی برای پیدا کردن خدمات یا محصولات در نزدیکی محل خود به لیست آگهی‌های کاغذی توجه می‌کند.

روش‌ها و تکنیک‌ها

قبل از اینکه بخواهیم تکنیک‌های لوکال سئو را بیان کنیم، باید بیان کنیم که سئو محلی تفاوتی با سئو اصلی سایت ندارد. شما قبل از هر چیزی باید ساختار سایت ازنظر سئو و طراحی بر روی اصول باشد و سپس به فکر بهینه‌سازی لوکال سئو سایت خود باشید. درواقع در این نوع تکنیک، شما فقط نکاتی را رعایت می‌کنید که باعث می‌شود تا سایت شما در جستجوی عباراتی که کاربران به‌صورت محلی انجام می‌دهند، نشان داده شود.

۱٫ بهینه‌سازی متا تگ عنوان و توضیحات و چگالی کلمات کلیدی در متن

اولین کاری که باید انجام دهید، بهینه‌سازی متا تگ عنوان و توضیحات با استفاده از کلمات کلیدی خاص است. سعی کنید عبارات کلیدی که کاربران ممکن است در جستجوی محلی کسب‌وکار شما به کار ببرند را استفاده کنید، مثلاً بهترین قنادی در شرق تهران. درواقع سعی کنید که از کلمه کلیدی جغرافیایی در عنوان و متن خود استفاده کنید. همچنین سعی کنید که چگالی کلمات کلیدی موردنظر لوکال سئو را در متن خود رعایت کنید.

۲٫ گوگل مپ و بیزینس

حتماً آدرس سایت خود را به همراه مشخصات کامل را در گوگل مپ و بیزینس ثبت کنید. با ثبت لینک، به سایت شما کمک می‌شود که در هنگام جستجوی کاربران از طریق مکان، مشخصات شما به‌صورت کامل به همراه آدرس سایت و توضیحات نمایش داده شود.

۳٫ دایرکتوری‌ها

دایرکتوری‌ها از دیگر سایت‌هایی هستند که تمامی کسب‌وکارها را به‌صورت کامل معرفی می‌کنند. فقط نکته مهم اینکه هر دایرکتوری شاید نتواند در افزایش لوکال سئو شما مؤثر باشد و بهتر است که از دایرکتوری‌های معروف استفاده کنید.

۴٫ شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی از دیگر بسترهایی هستند که شما می‌توانید محصولات و خدمات خود را معرفی کنید. برای مثال در بیشتر این شبکه‌های اجتماعی شما می‌توانید نقشه و مکان خود را کنید یا از هشتگ های مناسب استفاده کنید که به کاربران کمک می‌کند تا شما را بر اساس جستجوی محلی که انجام می‌دهند، بهتر پیدا کنند. همچنین می‌توانند نظرات خود را در خصوص خدمات و محصولات شما بیان کنند که همین نظرات هم می‌تواند باعث بهبود لوکال سئو سایت شما شود. مهم‌ترین شبکه اجتماعی که بهتر است برای بهبود لوکال سئو فعالیت کنید، گوگل پلاس است.

درواقع تمامی تکنیک‌هایی را که شما در سئو باید به کار ببرید مانند دریافت بک لینک، تبلیغات، فروم ها و غیره. فقط اینکه شما باید در انتخاب بازار هدف یعنی مکان و کلمات کلیدی درست تبلیغات دقت زیادی نیاز است.

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *