طراحی سایت نت افزار

hosting image
فعال نمودن حالت مرورخصوصي صفحات وب

فعال نمودن حالت مرورخصوصي صفحات وب

فعال نمودن حالت مرورخصوصي صفحات وب

در نسخه‏هاي جديد مرورگرهاي وب، حالتي به نام Private Browsing يا مرور خصوصي در نظر گرفته شده است که مي‏تواند بسيار کاربردي باشد. فرض کنيد قصد داريد به طور خصوصي مشغول گشت‏و‏گذار در اينترنت شويد. به صورتي که هيچ اطلاعاتي از آنچه شما در مرورگر مشاهده کرده‏ايد مانند آدرس سايت‏هاي مشاهده شده در تاريخچه مرورگر ثبت نشود. پيش از اين ناچار بوديد پس از مشاهده صفحات وب، به صورت دستي History مرورگر و ساير موارد ثبت شده را پاک کنيد. اين کار هم وقت‏گير است و هم باعث حذف ساير موارد ثبت شده در تاريخچه مرورگر مي‏شود. اما با استفاده از اين قابليت جديد و فعال نمودن آن، هيچ اطلاعاتي در حافظه مرورگر در مدت زماني که اين حالت فعال است ثبت نمي‏شود و شما مي‏توانيد يک حالت امن را تجربه کنيد. در اين حالت صفحات مشاهده شده، موارد ثبت شده در فرم‏ها، پسوردها، ليست فايل‏هاي دانلود شده، کوکي‏ها و فايل‏هاي کش در حافظه مرورگر باقي نميماند.

در اين ترفند قصد داريم نحوه فعال نمودن حالت خصوصي را در 4 مرورگر اينترنت اکسپلورر، فايرفاکس، اپرا و گوگل کروم بازگو نماييم.

فعال نمودن حالت مرورخصوصي صفحات وب

Internet Explorer
اين حالت در مرورگر IE نسخه 8 اضافه شده است و InPrivate Browsing نام دارد. براي فعال نمودن آن کافي است از منوي Safety گزينه InPrivate Browsing را انتخاب کنيد. تا زماني که اين حالت فعال است هيچ چيزي در حافظه مرورگر باقي نمي‏ماند.

 

Firefox
در نسخه 3.5 به بعد مرورگر فايرفاکس قابليت Private Browsing اضافه شده است. براي فعال کردن آن کافي است از منوي Tools بر روي Start Private Browsing کليک کنيد. در پنجره ظاهر شده نيز مجدد جهت تأييد بر روي اين دکمه کليک کنيد.

 

Opera
از نسخه 10 به بعد مرورگر اپرا اين قابليت به آن اضافه شده است. براي فعال نمودن آن بر روي دکمه O قرمز رنگ در بالاي صفحه سمت چپ کليک کنيد. سپس از منوي Tabs and Windows براي باز کردن يک پنجره خصوصي گزينه New Private Window و براي باز کردن يک تب خصوصي گزينه New Private Tab را انتخاب کنيد. کار با حالت خصوصي در مرورگر اپرا بسيار انعطاف‏پذيرتر از مرورگرهاي ديگر است.

 

Google Chrome
در نسخه 4 به بعد مرورگر کروم حالت خصوصي به آن اضافه شده است. براي استفاده از آن نيز کافي است بر روي دکمه بالاي صفحه سمت راست که با علامت آچار مشخص شده است کليک کنيد و New incognito window را انتخاب نماييد. همچنين در کروم با راست کليک بر روي هر لينک امکان باز کردن آن را در حالت خصوصي داريد. اين کار با راست کليک بر روي هر لينک و انتخاب گزينه Open link in incognito window ميسر است.

فعال نمودن حالت مرورخصوصي صفحات وب

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *