طراحی سایت نت افزار

hosting image
عوامل موثر بر سئو

عوامل موثر بر سئو

عوامل موثر بر سئو

 

 

هر بازاریابی می‌داند که محتوا نقش بسزایی در جذب کاربر دارد و یکی از معیارهای اصلی سئو محتوایی است که هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو بهینه شده باشد.

مقالات خوب، فیلم های جالب و تصاویر چشمگیر، شانس جذب بازدیدکنندگان جدید به وبلاگ شما را افزایش می دهد. بررسی های مثبت کاربر و زمان نگهداری طولانی مدت نیز به طور مثبت به رتبه بندی موتورهای جستجو تاثیر می گذارند. همواره استانداردها و قواعد مشخصی برای ساختار و اسکلت بندی سایت وجود دارد که پیروی از آنها برای کسب جایگاه معتبر و سئوی بهینه ضروری ست.

معیار مهم برای موفق بودن جستجوگر SEO عملکرد سایت است. هنگام بهینه سازی عملکرد وب سایت شما باید به موارد زیر توجه کنید:

  • محیط میزبانی مناسب، CPU ، حافظه، فضای هارد دیسک
  • طرح بندی مناسب برای تلفن همراه یا به صورت یا جداگانه
  • قالب طراحی (تم ها)
  • پلاگین ها و اسکریپت های استفاده شده
  • چک کردن منظم پایگاه داده
  • محتوا
  • فشرده سازی تصاویر
  • کدهای منبع HTML، CSS، JavaScript

 

عوامل موثر بر سئو

 

برای هر پست وبلاگ، ابتدا باید یک موضوع واضح را تعریف کنید که از طریق کل متن ادامه پیدا کند یا معرف آن متن باشد. این کار باعث افزایش احتمال پیدا شدن مقاله در موتورهای جستجوگر می شود. همچنین مهم است که کلمات کلیدی را مطابق با محتوا قرار دهیم، با تمرکز بر یک یا دو کلمه اصلی می توان این کار را انجام داد. کلمات کلیدی طولانی (ترکیبی از چندین کلمه برای جستجو) نه تنها برای رتبه بندی موتورهای جستجو، بلکه برای دستیابی کاربرانی که در جستجوی محتوای خاصی هستند، موثر است.

قرار دادن کلمات کلیدی برای سئو

هنگامی که تحقیق کلمه کلیدی برای بهینه سازی سایت خود را تکمیل می کنید، باید اصطلاحات جستجو را در مکان های مناسب قرار دهید: مثلا در قسمت عنوان و یا در قسمت اصلی سایت . اطمینان حاصل کنید که اضافه کردن کلمه کلیدی روی خوانایی تاثیر نمی گذارد. اگر کلمات کلیدی نا متناسب استفاده شود، ممکن است شما به عنوان هرزنامه کلیدی جریمه شوید. بسیار مهم است که کلمات کلیدی اصلی در مکان های زیر نمایش داده شود:

  • آدرس: یکی از اولین چیزهایی است که توسط پردازشگرهای موتور جستجو پردازش می شود. از آنجا که هر پست تحت یک URL منحصر به فرد منتشر می شود، شما می توانید یک یا دو کلمه کلیدی را در اینجا اضافه کنید. با یک ساختار URL خوب که نشان دهنده نحوه دسته بندی پست های شما می‌باشد، می توانید کاربر راحت تر کنید. در کل انتخاب آدرس درست برای مقاله، تاثیر بسیار خوبی بر سئو دارد.
  • تگ عنوان (headline): عنوانی که کاربر جستجو می کند در لیست اولیه نتایج جستجو نمایش داده می شود. این کار باعث می شود پردازشگرها و کاربران با دیدن اولین نشانه یا کلمه از موضوع مورد نظر خود، متن را پیدا کنند.
  • شرح یا Description: شرح یک متن کوتاه است که در نتایج جستجو همراه با عنوان ظاهر می شود. با این کار می توانید خوانندگان را با اطلاعات بیشتر در مورد محتوای پست وبلاگ فراهم کنید. شرح باید حداقل یک کلمه کلیدی باشد.
عوامل موثر بر سئو

 

تاثیر لینک های داخلی بر سئو

لینک های داخلی اغلب نادیده گرفته می شوند، اما، با این وجود، یک صفحه مهم در SEO برای وبلاگ ها است. اگر شما می توانید مقالات قدیمی تر مرتبط با مقاله فعلی که در حال کار بر روی آن هستید پیوند دهید، باید این کار را انجام دهید. با انجام این کار، شما نه تنها زمان ماندن خوانندگان خود را افزایش می دهید، بلکه احتمال اینکه سایت خود را که توسط موتورهای جستجو ثبت شده و فهرست شده است افزایش می دهد. برای بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا پلاگین هایی وجود دارند که به طور خودکار مقالات مرتبط را پیوند می دهند همچنین می توانید لینک ها را به صورت دستی تنظیم کنید.
اگر شما دو مقاله را با یکدیگر پیوند دهید، باید مطمئن شوید که یک متن مقاله ها متناسب با یکدیگر هستند. متن لینک شده معمولا در رنگ های مختلف نمایش داده می شود و هنگامی که کاربر روی آن کلیک می کند می تواند به محل مورد نظر دسترسی پیدا کند. می توانید عنوان “اینجا را کلیک کنید” به عنوان یک متن لینک دار قرار دهید، یا مثلا می توانید بنویسید: “عنوان مقاله مرتبط”

عوامل موثر بر سئو

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *