طراحی سایت نت افزار

hosting image
سئو حرفه ای براساس تحقیق کلمات کلیدی یا Keyword research

سئو حرفه ای براساس تحقیق کلمات کلیدی یا Keyword research

سئو حرفه ای براساس تحقیق کلمات کلیدی یا Keyword research

 

 

 

تحقیق کلمات کلیدی یا Keyword research تنها در مورد انتخاب عبارات پرجستجو، ایجاد بک لینک و رتبه بندی برای یک کلید واژه نیست. بلکه تحقیق کلمات کلیدی، پایه و اساس کل کمپینسئو سایت است.

هنگامی که این تحقیقات و بررسی ها به درستی انجام شود رتبه ی صفحات سایت شما برای کلمات کلیدی بیشتری بالا میرود و در نتیجه ترافیک بیشتری کسب می‌کند.

 

 

اصول تحقیق کلمات کلیدی

در گذشته، زندگی برای سئوکاران حرفه ای بسیار آسانتر بود!

ما از Google Keyword Planner برای جستجوی کلمات کلیدی محبوب استفاده می کردیم و صفحاتی اختصاصی برای هر کلمه کلیدی ایجاد می کردیم.

در آن زمان، این نوع تاکتیک کار می کرد و نتیجه می داد. اما کمی بعد، گوگل در سپتامبر ۲۰۱۳ داده های مربوط به کلمات کلیدی را برداشت.

امروز همه چیز کاملا متفاوت است!

 

 

 

سال گذشته، Ahrefs سه میلیون کوئری جستجوی تصادفی را مطالعه کرد و متوجه شد که یک صفحه دارای رتبه # ۱،برای حدود ۱۰ هزار کلمه کلیدی مرتبط در ۱۰ نتیجه برتر جستجو، نیز رتبه بندی خواهد شد.

این یافته نشان می دهد که هیچ محدودیت مشخصی بروی تعداد کلمات کلیدی ای که یک صفحه می تواند براساسش رنک شود، وجود ندارد.

در سال ۲۰۱۹ چطور برای کلمات کلیدی تحقیق کنیم تا به حداکثر ترافیک دست یابیم؟

حجم جستجوها (search volumes)، اطلاعاتی گمراه کننده است
حجم جستجو شاخص خوبی برای ترافیک جستجو نیست.

 

 

ممکن است شما حجم جستجوی بالایی برای یک کلمه کلیدی داشته باشید، اما این لزوماً بدان معنا نیست که شما تعداد زیادی کلیک ورودی گوگل دریافت می کنید.

حجم / ترافیک جستجو در مقابل هدف جستجو
هنگام شناسایی یک کلیدواژه برای هدف گیری در بازاریابی سئو اغلب با این تعارض مواجه می شوید: حجم / ترافیک جستجو یا هدف جستجو؟

تقریبا هدف جستجو همیشه برنده می شود.

 

 

بنابراین هنگام تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی برای تولید محتوا حول آن، شما باید این سوال را از خودتان بپرسید:

جستجوگر به دنبال چه چیزی است و آیا من می توانم این هدف را برآورده کنم؟

 

 

در سال ۲۰۱۹ چطور برای کلمات کلیدی تحقیق کنیم تا به حداکثر ترافیک دست یابیم؟

دسته بندی هدف جستجو

برای تقریبا هر کوئری جستجو با هدفی روشن، چهار دسته اصلی وجود دارد:

اطلاعاتی: چگونه یا چطور…، چیست؟ (به عنوان مثال، چگونه یک کیک بپزم؟ یا سئو چیست؟)
هدایت شدن: پرس و جوهای برندی Branded
تحقیقات بازرگانی: خصوصیات خاصِ…، “در مقابلِ”، “بهترین”
تراکنش: خرید، دانلود و غیره
برای شناسایی هدفِ جستجو، بهتر است از گوگل یاد بگیریم.

 

 

چگونه کلید واژه هایی را پیدا کنیم که ترافیک بسیار زیادی را به سمت ما سرازیر کند و برای کدام کلید واژه ها می توانیم رتبه خوبی بدست آوریم؟

هدف قرار دادن موضوعات طولانی و دنباله دار(long-tail ) می تواند به شما در رتبه بندی و جذب ترافیک بیشتر کمک کند.

توجه داشته باشید که منظور از کلمات کلیدی طولانی یا long-tail، “طول کلمه” نیست.

 

 

کلمات کلیدی طولانی به صورت تکی از حجم کئوری های جستجو کمی برخوردارند، اما معمولاً به صورت گروهی دارای درخواست و تقاضای زیادی برایشان وجود دارد.

ساده ترین راهِ پیدا کردن مباحث طولانی این است که به صفحات پرترافیکِ رقبای خود نگاهی بیاندازید.

شما می توانید این کار را با استفاده از مرورگر سایت Ahrefs انجام دهید.

 

 

ستون اصلی که در اینجا باید مورد توجه قرار گیرند:

ترافیک: این به شما نشان می دهد که واقعا چه تعداد ترافیک جستجو می توانید با کسب رتبه برای این موضوع بدست آورید.
کلمات کلیدی: تعداد رتبه های کلمه کلیدی که احتمالا می تواند برایتان بهمراه آورد.
برترین کلمات کلیدی: این به شما بینشی نسبت به موضوع مادر / اصلی خواهد داد.
حجم جستجو

موقعیت یا رتبه سایت

فرآیند ۹ مرحله ای تحقیق کلمات کلیدی

 

 

حجم جستجو ، تعداد کلیک ها و پتانسیل ترافیک را بررسی کنید.

حجم جستجو، کلیک، و مهمتر از همه، پتانسیل ترافیک موضوع مورد نظرتان را از طریق Ahrefs’ Site Explorer چک کنید تا شانس رتبه بندی خود را ارزیابی کرده باشید.

به صفحات ترافیک آور رقبا نگاه کنید.

 

به این صفحات مراجعه کنید تا موضوعاتی را پیدا کنید که دارای ترافیک و / یا پتانسیل کسب و کار هستند.

هدف جستجو برای کلید واژه ی خود را شناسایی کنید (از طریق گوگل)
با تجزیه و تحلیل ۱۰ نتیجه برتر جستجوی گوگل، هدف جستجو برای کلمه کلیدی خود را شناسایی کنید.

تعیین کنید که آیا می توانید هدف جستجوی فرد را برآورده کنید؟
بعد از پیدا کردن هدف، به این سوال می رسید: آیا ما می توانیم به هدف جستجو خدمتی کنیم؟

اگر پاسخ شما خیر بود، پس فراموشش کنید.

 

 

اگر پاسخ مثبت است، سپس دشواری رتبه بندی را ارزیابی کنید.

میزان دشواری رتبه بندی را دستی ارزیابی کنید (Link Profile + On-Page)
در همان حال که Ahrefs یک نمره ی دشواری برای یک کلید واژه را فراهم می کند (میانگین تعداد دامنه های لینک شده به ۱۰ صفحه برتر موجود که در مقیاس لگاریتمی از ۰ تا ۱۰۰ قرار می گیرد)، شما باید سطح دشواری کلمات کلیدی را برای کسب بهترین نتایج ارزیابی کنید.

 

 

حتماً کیفیت بک لینک و فاکتورهای صفحه (On-Page) مختصِ آن صفحات برتر برای موضوع مورد نظر خود را ارزیابی کنید.

آیا شما قادر به ساخت لینک های بهتر / بیشتر نسبت به آنها هستید؟

یک اخطار: لینک دادن، تمام کاری که باید انجام دهید نیست.

 

 

ببینید کدام کلمات کلیدی باعث بالا رفتن ۳ رتبه برتر در نتایج شده است.
کاربرد رایج تجزیه و تحلیل شکاف محتوایی، برای پیدا کردن چند کلمه کلیدی مورد استفاده رقبا است و سپس ببینید که کدام کلمات کلیدی رتبه بندی آنها را تعیین می کند.

 

 

طرح / محتوا اطراف این کلمات کلیدی چگونه است؟
به جای نگاه کردن به کلمات کلیدی ای که در ابزار تجزیه و تحلیل شکاف محتوایی یافتید، به سادگی یک «فهرستی از کلمات کلیدی» را ایجاد کرده، از این عبارات استفاده کنید تا یک طرح کلی برای محتوای خود بر اساس نظر گوگل بسازید.

 

مثلا اگر به دنبال بهترین برندهای ساعت هستید، از کلمات کلیدی رتبه بندی شده استفاده کنید و متن خود را غنی تر کنید.

لینک بسازید
با استفاده از کمپین های رپورتاژ آگهی ویرلن ، در سایت‌های خبری معتبر که اتوریتی بالایی دارند بک لینک های باکیفیت ایجاد کنید.

از آنجایی که بک لینک های حاصل از رپورتاژ آگهی فالو هستند و بصورت دائمی در سایت های خبری پایدار می‌مانند، این تکنیک می‌تواند به افزایش قابل توجه ترافیک جستجوی شما کمک کند.

 

 

در انتها توصیه میکنیم برای یادگیری جدید ترین تکنیک های سئو به بخش آموزش سئو سایت نت افزار مراجعه کنید.

 

سئو حرفه ای براساس تحقیق کلمات کلیدی یا Keyword research

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *