طراحی سایت نت افزار

hosting image
تبلیغات مبک لینک چیست و چه تأثیری بر سئوی وبسایت داردحتوایی چیست

بک لینک چیست و چه تأثیری بر سئوی وبسایت دارد

بک لینک چیست و چه تأثیری بر سئوی وبسایت دارد

در صورتیکه سئو سایت برایتان اهمیت دارد باید بک لینک های سایت را آنالیز نمایید و از بک لینک های با کیفیت در سایت استفاده نمایید. با رعایت این موضوع میتوانید به بهینه سازی سایت و بالا بردن رتبه سئو سایت کمک شایانی نمایید. در این مقاله در مورد بک لینک و تأثیر آن در سئوی وبسایت، صحبت خواهیم کرد.

بک لینک چیست و چه تأثیری بر سئوی وبسایت دارد

Backlink چیست؟

بک لینک - بک لینک چیست

یکی از پرکاربردترین عبارات در دنیای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو استدر حال حاضر مفهوم بک لینک برای بسیاری از فعالان حوزه وب بحثی چالشی استامیدواریم در این مقاله بتوانیم به درستی بیان کنیم که بک لینک چیست و چه تأثیر مثبت یا منفی می‌تواند بر روی رتبه سایت در موتورهای جستجو داشته باشد.

بک لینک چیست و چه تأثیری بر سئوی وبسایت دارد

بک لینک ها در اصل لینک‌های ورودی به وبسایت شما از سایر وبسایت‌ها می‌باشندهنگامی که یک صفحه وب آدرس صفحه وب شما را در سایت خود قرار می‌دهد به گونه‌ای که با کلیک بر روی آن آدرس به صفحه وبسایت شما هدایت شود آن آدرس به عنوان یک بک لینک در نظر گرفته می‌شوددر گذشته بک لینک یک مفهوم فوق‌العاده مهم و حتی می‌توان گفت مهم‌ترین معیار ارزیابی رتبه وبسایت‌ها در موتورهای جستجو بود، اما امروزه با تغییر الگوریتم موتورهای جستجو و به‌خصوص گوگل اندکی از این اهمیت کاسته شده استهرچند که هنوز هم بک لینک مناسب می‌تواند تأثیر چشمگیری در افزایش رتبه وبسایت و بهبود سئوی خارجی داشته باشد.

بک لینک چیست و چه تأثیری بر سئوی وبسایت دارد

پیشنهاد وب رمز: راهنمای کامل از کیفیت بک لینک، لینک‌های اسپم و لینک‌های بد

برخی از اصطلاحات رایج که در خصوص بک لینک باید بدانید

Link Juice

بک لینک - link juice

بک لینک چیست و چه تأثیری بر سئوی وبسایت دارد

هنگامی که یک صفحه وب به صفحات داخلی یا صفحه اصلی وبسایت شما لینک می‌دهد، این بک لینک Link Juice نامیده می‌شود. Link Juice در بهبود رنک صفحات وب و همچنین Domain Authority (اعتبار دامنهتاثیرگذار استدر صورتی که می‌خواهید در سایتتان به صفحه‌ای لینک بدهید اما به افزایش رنک آن صفحه کمکی نشود می‌بایست از تگ nofollow استفاده کنید.

بک لینک چیست و چه تأثیری بر سئوی وبسایت دارد

Nofollow Links

 همان‌طور که ذکر شد هنگامی که لینک یک صفحه از وب به همراه تگ nofollow در صفحه دیگری قرار می‌گیرد این بک لینک به عنوان juice در نظر گرفته نمی‌شودلینک‌های nofollow تأثیری در بهبود رنک صفحات لینک‌شده ندارند و صرفاً جهت ارجاع مورد استفاده قرار می‌گیرندشما به عنوان یک وب‌مستر اگر می‌خواهید به سایت‌هایی لینک‌ بدهید که مورد اعتماد شما نیستند، لازم است که از لینک‌های nofollow استفاده کنیداز جمله لینک‌های nofollow می‌توان به لینک‌های آدرس وبسایت‌ها در بخش نظرات اشاره کرد.

بک لینک چیست و چه تأثیری بر سئوی وبسایت دارد

Do-follow Links

 به صورت پیشفرض تمامی لینک‌هایی که دارای تگ nofollow نمی‌باشند، لینک فالو محسوب شده و به عنوان لینک juice در نظر گرفته می‌شوند.

Linking Root Domain

این عبارت به تعداد بک لینک‌هایی که از یک آدرس واحد به وبسایت شما ارجاع داده می‌شود مربوط استیک وبسایت اگر حتی ده بار به وبسایت شما لینک داده باشد، همگی آن‌ها از دید juice به عنوان یک بک لینک در نظر گرفته می‌شوند و تعداد آن‌ها تأثیری در افزایش سئو نخواهد داشت.

بک لینک چیست و چه تأثیری بر سئوی وبسایت دارد

Low-Quality Links

low quality link- بک لینک

 لینک‌های کم کیفیت آن دسته از لینک‌ها می‌باشند که از سایت‌های اسپم و سایت‌هایی که لینک خروجی زیادی دارند به سایت شما داده می‌شودتأثیر منفی این بک لینک‌ها از تأثیرات مثبت آن‌ها بیشتر بوده و لازم است که از این نوع سایت‌ها دوری شود.

بک لینک چیست و چه تأثیری بر سئوی وبسایت دارد

Internal Links

 لینک‌هایی که از یک صفحه وبسایت به صفحه‌ای دیگر از همان وبسایت اشاره می‌کنند لینک‌های داخلی نامیده می‌شوندهرچند که تأثیر این نوع لینک از بک‌ لینک‌های خارجی به وبسایت شما بیشتر است، اما اگر به درستی استفاده شوند می‌توانند در بهبود وضعیت کلمات کلیدی اثرگذار باشند.

Anchor text

بک لینک - Anchor text

بک لینک چیست و چه تأثیری بر سئوی وبسایت دارد

متنی که به عنوان متن لینک در نظر گرفته می‌شود متن Anchor (لنگرنامیده می‌شوداین متن تأثیر بسیاری بر بهبود رنک کلمات کلیدی مورد نظر در موتورهای جستجو داردبه عنوان نمونه کد html زیر که یک لینک است را در نظر بگیرید

&lt;a href=”https://webramz.com” rel="nofollow"&gt;<span lang="fa-IR"><a href="https://webramz.com/web-hosting">هاست</a></span>&lt;/a&gt;

در این لینک عبارت هاستینگ متن Anchor می‌باشددر صورتی که این لینک در سایت‌های مناسبی قرار گیرد، سایت webramz.com در نتیجه جستجوی کلمه کلیدی هاستینگ رتبه مناسبی می‌تواند داشته باشدالبته عبارت rel=”nofollow” به معنای nofollow بودن لینک می‌باشد و جهت آشنایی شما با چگونگی استفاده از این تگ قرار داده شده استبرای تاثیرپذیری از این بک لینک این تگ می‌بایست حذف شود.

مزایای بک لینک در بهبود سئوی وبسایت

بک لینک - بهبود سئو سایت

پیش از آنکه در خصوص تأثیر بک لینک در سئو صحبت کنیم، بهتر است بدانید که اهمیت بک لینک در سال‌های گذشته دستخوش تغییراتی شده استزمانی بود که حتی بک لینک‌های کم کیفیت نیز در بهبود رنک صفحات سایت مؤثر بودند، اما امروزه با تغییر الگوریتم جستجوی گوگل و استفاده از الگوریتم هوشمند پنگوئن بسیار مهم است که بک لینک شما از سایت با کیفیت که دارای رتبه مناسبی در موتورهای جستجو می‌باشند تهیه شودهمچنین دریافت بک لینک از سایت‌هایی با محتوای مرتبط به محتوای وبسایت شما کمک بسیاری به افزایش رتبه وبسایتتان در موتورهای جستجو خواهد کرد.

بک لینک چیست و چه تأثیری بر سئوی وبسایت دارد

در کل هدف بک لینک دادن باید به گونه‌ای باشد که مخاطب را از سایت دیگر به سایت شما هدایت کند و صرفاً قرار دادن بک لینک در سایت‌های دیگر به خودی خود تأثیر چندانی ندارد.

بک لینک چیست و چه تأثیری بر سئوی وبسایت دارد

اجازه بدهید بررسی کنیم که چرا ایجاد بک لینک برای وبسایتتان حائز اهمیت است؟

بک لینک‌ها رتبه‌بندی سازمان‌دهی شده را بهبود می‌بخشند

بک لینک به شما کمک می‌کند تا جایگاه بهتری در موتورهای جستجو داشته باشداگر محتوایی از وبسایت شما با متن Anchor مناسب در سایت دیگری لینک شود، آن محتوا به سرعت در موتورهای جستجو افزایش رتبه خواهد داشتبهتر است تمرکزتان را بر روی بهبود رتبه کلمات کلیدی و صفحات داخلی وبسایت قرار دهید تا صفحه اصلی.

بک لینک‌ها باعث می‌شوند سرعت ایندکس شدن صفحات سایتتان در موتورهای جستجو افزایش یابد

بک لینک‌ها سرعت جستجو و رسیدن ربات‌ها و خزنده‌های موتورهای جستجو را به سایت شما افزایش می‌دهنداز همین رو به منظور تسریع در ایندکس شدن محتویات سایت شما استفاده از بک لینک مناسب، بسیار توصیه می‌شود.

بک لینک چیست و چه تأثیری بر سئوی وبسایت دارد

چطور بک لینک بگیریم؟

حال که با مفهوم «بک لینک» و نقش آن در بهبود سئوی سایت آشنا شدید، بهتر است که با تعدادی راهکار ساده در جهت جذب بک لینک مناسب برای وبسایتتان آشنا شوید.

نکته‌ای که در جذب بک لینک به منظور بهبود رتبه وبسایت حائز اهمیت است، این است که تعداد بک لینک نسبت به کیفیت آن اهمیت چندانی ندارد و کیفیت بک لینک دریافتی است که تأثیر خود را در بهبود سئوی وبسایت نمایش می‌دهدبنابراین اگر قصد خرید بک لینک را دارید (که به هیچ عنوان توصیه نمی‌شودچرا که اخیراً الگوریتم پنگوئن گوگل بک لینک‌های خریداری شده را شناسایی می‌کند و آن‌ها را به عنوان فاکتوری منفی در سئوی وبسایت در نظر می‌گیرددر صورتی که از کیفیت بک لینک‌ها اطلاعاتی ندارید ریسک نکنید و نسبت به خرید اقدام ننمایید.

بک لینک چیست و چه تأثیری بر سئوی وبسایت دارد

چگونه می‌توان بک لینک‌های با کیفیت دریافت کرد؟

بک لینک - بک لینک با کیفیت

مقالات با کیفیت بنویسید

اگر می‌خواهید لینک سایت شما در سایت‌های با کیفیت قرار گیرد، مسلماً محتوای وبسایت شما نیز می‌بایست کیفیت‌های لازم را داشته باشدنوشتن مقالات کاربردی و با کیفیت (مثل همین مقاله :D) توجه صاحبان سایر وبسایت‌ها را به وبسایت شما جلب کرده و احتمال قرارگیری لینک مطالب سایت شما در وبسایت ‌آن‌ها را افزایش می‌دهددر نظر داشته باشید، مقالات با کیفیت، تحقیقی می‌باشند و کپی شده از سایت‌های دیگر نیستند.

بک لینک چیست و چه تأثیری بر سئوی وبسایت دارد

شروع به کامنت‌بازی کنید

منظور از کامنت‌بازی مشارکت شما در وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌باشدانجمن‌های گفتگویی که لینک‌های Do-follow در پست‌های خود قرار می‌دهند، جایگاه بسیار مناسبی برای گرفتن بک لینک باکیفیت می‌باشندهمچنین شبکه‌های اجتماعی که امروزه بخش مهمی از اینترنت را به خود اختصاص داده‌اند با توجه به گستردگی مخاطبانشان به شدت برای گرفتن بک لینک توصیه می‌شوند.

بک لینک چیست و چه تأثیری بر سئوی وبسایت دارد

مجموعاً موارد ذکر شده تنها بخشی از موارد مهم مرتبط با مفهوم بک لینک می‌باشدمسلماً تجربیات شخصی هرکس در این زمینه متفاوت است و این مقاله تمامی آن‌ها را پوشش نخواهد دادبا این حال امید است که مطالب ذکر شده تا حد امکان کاربردی باشند و در بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو تأثیر مثبت داشته باشند.

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *