طراحی سایت نت افزار

hosting image

ارتقاء جوملا ۱٫۵ به ۳ یا ۲٫۵

ارتقاء جوملا ۱٫۵ به ۳ یا ۲٫۵

در صورتی که هنوز از نسخه ۱٫۵ جوملا استفاده می نمایید هم اکنون زمان آن رسیده تا نسخه جوملای خود را به ۲٫۵ و یا ۳ ارتقاء دهید. عملیات ارتقاء جوملا ۱٫۵ به ۲٫۵ و ۳ در حقیقت ارتقاء نیست و شما می بایست از جوملا ۱٫۵ به جوملا ۲٫۵ و ۳ مهاجرت نمایید. برای انجام این کار در ابتدا می بایست کامپوننت jUpgrade را که در فایل ضمیمه موجود است در سیستم مدیریت محتوای جوملا ۱٫۵ خود نصب نمایید.

پس از نصب فراموش نشود در کنترل پانل جوملا به بخش پلاگین های جوملا ۱٫۵ خود Extensions >> plugin manager مراجعه نموده و پلاگین MooTools Upgrade را فعال سازی نمایید.

پس از فعال سازی پلاگین به بخش Components >> Jupgrade مراجعه نموده و بر روی کلید Start Upgrade کلیک نمایید.

پس از کلیک بر روی این کلید در ابتدا جوملا نسخه فعلی را بررسی می نماید و سپس اقدام به دانلود نسخه ۲٫۵ جوملا می نماید و پس از دانلود نسخه ۲٫۵ را در فلدر jupgrade جوملای شما نصب می نماید و سپس اقدام به ارتقای جوملا شما به ۲٫۵ می نماید.

* در این مرحله ممکن است با خطای Migrating undefined مواجه شوید و برای رفع مشکل به طریق زیر عمل نمایید.

* فراموش ننمایید مدت زمان متغییر session جوملای خود را بالا ببرید زیرا عملیات ارتقاء جوملا ممکن است به درازا بکشد.

فایل های زیر از جوملای خود را باز نمایید:

 jupgrade/installation/models/configuration.php
jupgrade/installation/models/database.php

و کد زیر را در بخش بالای آن اضافه نمایید:

 require_once JPATH_ROOT.’/jupgrade/libraries/cms/model/legacy.php’;

سپس به Components >> Jupgrade جوملا ۱٫۵ خود مراجعه نموده و بر روی Parameters کلیک نموده و گزینه های Skip download ، Skip decompress و Delete previous migration را بر روی off قرار دهید و سپس دوباره عملیات نصب به روز رسانی را انجام دهید.

پس از ارتقاء جوملا به ۲٫۵ می توانید با استفاده از مقاله ارتقاء جوملا ۲٫۵ به ۳ نت افزار نسخه جوملای خود را به ۳ به روز رسانی نمایید.

روش دوم و جدیدتر: استفاده از کامپوننت redMIGRATOR

این کامپوننت به نسبت کامپوننت قبلی جدیدتر می باشد و لازم نیست جوملا را در ابتدا به نسخه ۲٫۵ و سپس به ۳ ارتقاء دهید و می توانید آن را مستقیما در سیستم مدیریت محتوای جوملا ۳ نصب نمایید و کافی است در تنظیمات آن اطلاعات دیتابیس جوملا ۱٫۵ را درج نمایید و روش مهاجرت را بر روی database قرار دهید. دقت نمایید مدت زمان جلسه session تنظیمات جوملا را بالا ببرید زیرا زمان زیادی می برد تا این کامپوننت عملیات انتقال اطلاعات از جوملا ۱٫۵ به ۳ را انجام دهد.

کامپوننت redMIGRATOR به مانند Jupgrade دارای تنظیمات مختلفی می باشد و البته فرقی که با کامپوننت Jupgrade دارد آن است که این کامپوننت ارتقاء جوملا قابلیت ارتقاء پلاگین ها و کامپوننت های جوملا را ندارد.

 

 


Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *