طراحی سایت نت افزار

hosting image
چگونگی برنامه ریزی برای انجام مجدد طراحی سایت

چگونگی برنامه ریزی برای انجام مجدد طراحی سایت

چگونگی برنامه ریزی برای انجام مجدد طراحی سایت

 

 

 

انجام دوباره طراحی سایت با توجه به تغییرات روز تکنولوژی بسیار دارای اهمیت می باشد. طراحی سایت مجدد نیازمند برنامه ریزی دقیق می باشد که بیان می کنیم.

چگونگی برنامه ریزی برای انجام مجدد طراحی سایت
چگونگی برنامه ریزی برای انجام مجدد طراحی سایت

طراحی مجدد یک وب سایت همیشه یک چالش است، زیرا به منابع زیادی نیاز دارد و می تواند بسیار خطرناک باشد. ایده استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها و روندهای طراحی وسوسه انگیز است. اما به عنوان یک قاعده کلی، بهتر است یک وبسایت قدیمی، اما کاربردی داشته باشیم تا یک طراحی جدید زیبا که عملیات پرداخت آن به درستی کار نکند.
قبل از شروع یک فرآیند طراحی مجدد وب سایت، بسیار مهم است که به طور واضح هدف آن را تعریف نماییم.

چگونگی برنامه ریزی برای انجام مجدد طراحی سایت

چرا شما نیاز به انجام مجدد طراحی سایت دارید؟

با وجود این که کاربران، اغلب انجام دوباره طراحی سایت را به عنوان یک تغییر می پندارند، همیشه اینطور نیست. معمولا سه دلیل عمده برای طراحی مجدد وب سایت وجود دارد:

۱٫ قابلیت استفاده بهتر و فروش بیشتر

اگر وبسایت شما چندین سال به روزرسانی نشده و به دلیل مشکلات جدی که در استفاده از سایت وجود دارد؛ مشتریان بالقوه را از دست می دهید. طراحی مجدد وب سایت ممکن است گزینه خوبی باشد.

۲٫ تغییرات ساختاری سازمانی

مدل کسب و کار شما به طور قابل توجهی تغییر کرده است و وب سایت شما دیگر کسب و کار واقعی تان را نشان نمی دهد. به عنوان مثال، شما یک فروشگاه گل دارید و یک وب سایت ساده که اطلاعات گل ها را در آن قرار داده اید. حالا شما فقط به خدمات تحویل گل تنها نیاز دارید و نیازمند قابلیت تجارت الکترونیک یا همان پرداخت آنلاین در وب سایت خود هستید.

۳. نام تجاری

۵۵٪ از مردم زمانی که یک تجربه ناامید کننده در وب سایت خود دارند، از نام تجاری خود به طور کلی نا امید می شوند. بر طرف کردن تجربه کاربری بد، می تواند نام تجاری شما را تقویت کند.
گاهی اوقات نیز طراحی مجدد وب سایت می تواند بخشی از روند ترمیم برند که در سطح سازمان اتفاق می افتد باشد. اگر هویت بصری نام تجاری به طور قابل توجهی تغییر کند، وب سایت شما نیز باید تغییر کند.

چگونگی برنامه ریزی برای انجام مجدد طراحی سایت

شناسایی یک هدف واضح، طراح UX و مدیر پروژه را برای تصمیم گیری در طول فرآیند راهنمایی خواهد کرد.

تنظیم معیارها

اگر شما در حال برنامه ریزی برای موفقیت هستید، باید معیارهای موفقیت را قبل از آن تعریف کنید.
هنگامی که یک هدف کلی برای طراحی مجدد وب سایت خود دارید، اهداف قابل اندازه گیری را برای پروژه تعیین کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید بعد از طراحی مجدد به فروش بیشتری دست پیدا کنید، می توانید اهداف خود را فروش بیشتر و یا میانگین درآمد از خرید هر مشتری، تعیین کنید.
توجه داشته باشید که این اهداف باید بسیار دقیق باشد به دلیل اینکه بهترین اساس کار برای طراحی سایت مجدد می باشد.
برای تعیین معیار شما، شما باید به دو سوال اصلی پاسخ دهید:
۱٫ وضعیت فعلی وب سایت شما در رابطه با معیارهایی که شما به عنوان شاخص های موفقیت اندازه گیری می کنید؛ چیست؟
۲٫ وب سایت شما در مقایسه با رقبای شما چگونه است؟
اگر شما به خوبی وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کرده باشید، برای اولین سوال به مشکل بر نخواهد خورد. معیارهای میانگین خود را برای ۱۲ ماه گذشته به عنوان پایه قرار دهید. در بیشتر موارد طراحی وب سایت مجدد، شما نیز باید یک آزمون قابلیت استفاده را با معیارهای کمی به عنوان بخشی از معیار سنجش خود انجام دهید.
برای معیار رقیب، شما می توانید ارزیابی قابلیت استفاده رقابتی را انجام دهید. این یک عمل عالی است که نه تنها نقاط ضعف و قوت رقابتی شما را نشان می دهد، بلکه برخی از ایده هایی را که قصد داشتند از آنها “سرقت” کنید، تأیید می کند.
ارزیابی قابلیت استفاده رقابتی می تواند به عنوان یک بررسی تخصصی توسط یک تمرین کننده UX با تجربه یا به عنوان آزمایش کاربر انجام شود. این دومین آزمون آزمایشی استاندارد است که کاربران از وظایف از پیش تعیین شده در دو یا چند وب سایت رقیب استفاده می کنند.

چگونگی برنامه ریزی برای انجام مجدد طراحی سایت

طراحی مجدد سایت

تطبیق دادن اهداف کسب و کار با قصد کاربر

همانطور که طراحی جدید وب سایت شما باید کاربر محور باشد، اهداف کسب و کار شما نیز اهمیت دارد. در غیر این صورت، کل فرآیند بی معنی خواهد بود.
اما چگونه می توان اولویت های کاری را با نیازهای کاربر تنظیم کرد؟
با دانستن دقیق آنچه که کاربر می خواهد با مراجعه به شخصیت های موجود، شروع کنید. اگر قصد دارید یک گروه جدید از مشتریان را پس از طراحی مجدد هدف قرار دهید، باید تحقیقات کاربر انجام دهید و شخصیت متناظر را بسازید.

چگونگی برنامه ریزی برای انجام مجدد طراحی سایت
این مهم است زیرا هر شخصی در هنگام بازدید از سایت ممکن است هدف خاصی داشته باشد. دانستن قصد کاربر در هر مرحله از بازدید، به شما اجازه می دهد آنها را به اقدامات مورد نظر خود هدایت کنید. هنگام طراحی هر صفحه وب، این دو سؤال را بپرسید:
۱٫ در این مرحله کاربر چه میخواهد؟
۲٫ ما می خواهیم کاربر در این مرحله چه چیزی را انجام دهد؟
در اینجا یک مثال ساده می زنیم. فرض کنید شما طراحی جریان رزرو برای یک وب سایت هتل را دوباره طراحی کرده اید. پس از پر کردن تاریخ و اطلاعات مکان، کاربر وارد صفحه انتخاب نوع اتاق فرود می شود.
در این صفحه، کاربران در حال تلاش برای انتخاب بهترین اتاق در تاریخ مورد نظر و محدودیت هایی بودجه که وجود دارد، هستند. در حقیقت، مردم هنگام خرید آنلاین به المان های بصری اعتماد بیشتری می کنند. بنابراین شما، به عنوان یک مدیر کسب و کار، می توانید با استفتده از ترکیبی از UX و محتوای با دقت، کاربر را به انتخاب یک اتاق گران قیمت تر هدایت کنید.

ذهن محتوا را درک کنید

محتوای وب سایت، قدرتمند ترین ابزار فروش شماست. به همین دلیل است که باید هنگام طراحی دوباره توجه خاصی به آن داشته باشید. دو جنبه برای آن وجود دارد:
۱٫ طراحی بصری و محتوا باید در دست باشد.
۲٫ کپی وب سایت باید بتواند به فروش برسد.

این یعنی چی؟

همیشه طراحی وب سایت بدون داشتن محتوای دقیق در دست است که چالش برانگیز است. نوشتن پیش نویس نهایی برای یک صفحه وب که هنوز وجود ندارد؛ دشوار است. برای شکستن این حلقه، شما باید طراحی سایت حرفه ای و تولید محتوا را همزمان در نظر بگیرید.
از سوی دیگر، شما باید کپی وب سایت خود را دوباره مطابق با طراحی جدید و در نهایت فروش بیشتر طراحی کنید. با توجه به جنبه های احساسی تصمیم گیری مصرف کننده، ایجاد ارتباط با کاربر با استفاده از مطالبی که با دقت نوشته شده مهم است. شما باید زبان آنها صحبت کنید و نشان دهید که چگونه کسب و کار شما می تواند دقیقا مشکلات آنها را حل کند.
در اینجا یک نمونه عالی از برنامه Muzzle است. توجه داشته باشید که نسخه کوچک و غیر رسمی است. اما آنچه که واقعا به کاربر می گوید این است که “ما می دانیم که چگونه در هنگام نمایش فیلم خجالت می کشد و ما مطمئن خواهیم شد که این اتفاق هرگزتکرار نخواهد شد”.

چگونگی برنامه ریزی برای انجام مجدد طراحی سایت

تصمیم اول در استراتژی Mobile-First یا Desktop-First را انتخاب کنید

آمار نشان می دهد که استفاده از موبایل در بازدید از سایت های اینترنتی بسیار بالا می باشد. در سال ۲۰۱۷، بیش از نیمی از ترافیک وب سایت ها از دستگاه های تلفن همراه بوده و به همین ترتیب در آسیا، که ۶۵٫۷٪ از نمایش صفحات وب از طریق تلفن همراه صورت گرفته است.
اما آیا این به این معنی است که شما باید با رویکرد اولویت تلفن همراه طراحی کنید؟
جواب کوتاه، نه است. اما بیایید کمی عمیق تر شویم.
ایده افزایش تصاعدی طراحی بر اساس اولویت حالت موبایلی در مقابل طراحی براساس حالت دسکتاپ نشان دهنده یک تنزل می باشد.
هنگامی که حالت موبایلی وب سایت تازه شروع شده بود، در کنار طراحی سایت برای دسکتاپ حالت موبایلی آن نیز به صورت ساده طراحی می شد. به معنی طراحی صفحه نمایش با حداکثر اندازه و قابلیت کامل است، سپس برای طراحی صفحات کوچکتر بر اساس آن طراحی شده است.
با پیشرفت
از سوی دیگر، پیشرفت پیشرفت، در ابتدا برای طراحی صفحات تلفن همراه طراحی شده است.
هر دو می توانند خوب باشند هر دو می توانند موثر باشند. این بستگی به اهداف کسب و کار و وب سایت شما دارد.
به عنوان مثال، اگر ۸۰ درصد از فروش وب سایت شما از طریق موبایل صورت می گیرد به احتمال زیاد این روند ادامه خواهد داشت. بنابراین باید رویکرد اولویت تلفن همراه را انتخاب کنید.

طراحی سایت

تاثیرگذاری صفحه اصلی سایت

آیا می دانید که چه کسی وارد صفحه اول وب سایت می شوند؟
برای اکثر وبسایت ها، این بازدیدکنندگان اولین بار هستند. آنها در مورد کسب و کار شما و یا محصولات و خدمات شما چیز کمی می دانند. بنابراین شما باید از این فرصت برای جذب آنها استفاده کنید. و صفحه وب سایت نیز بسیار کوچک است.
یکی از مطالعات گوگل نشان داد که کاربران بر اساس اولین احساس خود اقدام می کنند. مثلا “احساس خستگی” در مورد وب سایت شما، در کمتر از ۵۰ میلی ثانیه ممکن است اتفاق افتاده و منجر به ترک وب سایت شود.
همان مطالعه نشان می دهد که طراحی وب سایت که به لحاظ بصری کمتر پیچیده است، از دید کاربران زیباتر است.

چگونگی برنامه ریزی برای انجام مجدد طراحی سایت

چگونه کاربران جدید را حفظ کنیم؟

مطالعه ی طراحی متقاعد کننده در راستا اهداف وب سایت ها نشان می دهد که عناصر طراحی الهام بخش بیشترین تأثیر را بر ایجاد اولین تصور مثبت دارند. این ایده را برای داشتن تصاویر با کیفیت عالی و یادآوری نام تجاری شما تقویت می کند و کاربران را به عمیق تر شدن در وب سایت شما تشویق می نماید.

تمرکز بر صفحات بازدید شده توسط کاربر انتقادی

اگر ما به مثال سایت هتل برگردیم، تعدادی مسیر وجود دارد که کاربران می توانند در نهایت رزرو خود را انجام دهند. به عنوان مثال، آنها می توانند روی یک صفحه پیشنهاد ویژه قرار بگیرند و رزرو کنند. یا ممکن است آدرس ایمیل هتل خود را پیدا کرده و درخواست رزرو را ارسال کنند.
با هر کدام از مسیر که انتخاب می کنند، می توانند در انتهای رزرو را انجام دهند. اما یکی از مسیرهای حرکت کاربر،جایی است که شما پول می گیرید.
این مسیر بحرانی کاربر نامیده می شود.
در یک پروژه طراحی دوباره وب سایت، این جایی است که شما باید بیشتر وقت خود را صرف کنید. احتمالا تعداد زیادی تکرار وجود خواهد داشت، بنابراین بهتر است ابتدا تست کاربر بر روی جریان بحرانی را آغاز کنید.

افکار نهایی

یک طراحی مجدد وب سایت می تواند کاملا روی حیله و تزویر باشد و به طراحی قبلی نرسیده است. اما با احزاب زیادی که در این پروژه حضور دارند، ممکن است به راحتی تبدیل به یک جنگ عقیده شود که کدام طراحی بهتر است. برای جلوگیری از این، ابتدا با تنظیم انتظارات روشن برای پروژه و اطمینان حاصل کردن از این که کل تیم در هیئت مدیره قرار دارد. یک رویکرد تحقیق و داده به منظور تصمیم گیری های کلیدی جهت طراحی سایت اتخاذ می گردد.
با ترکیبی سالم از برنامه ریزی دقیق و انعطاف پذیر، طراحی دوباره وب سایت شما، بهترین فرصت برای موفقیت را خواهد داشت. شرکت طراحی سایت منظور طراحی مجدد وب سایت شما آماده خدمت رسانی می باشد. شما می توانید از مشاوره متخصصین ما قبل از شروع پروژه بهره مند شوید.

چگونگی برنامه ریزی برای انجام مجدد طراحی سایت

چگونگی برنامه ریزی برای انجام مجدد طراحی سایت

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *