طراحی سایت نت افزار

hosting image
نکات مفید در مورد طراحی سایت موثر

نکات مفید در مورد طراحی سایت موثر

 

 

با یکی دیگر از مطالب آموزشی در خدمت شما هستیم. در این مطلب نکات ضروری برای طراحی سایت موثر ارائه‌شده است که هر سایتی باید از آن‌ها پیروی کند. از نکات ارائه‌شده در این مطلب استفاده کنید تا تاثیر آن را برروی سایت و بازدیدکنندگان خود ببینید. من به شما اطمینان می دهم مخاطبان شما در اولین دیدار از سایت شما تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

نکات مفید در مورد طراحی سایت موثر

طراحی وب‌سایت باهدف بارگذاری سریع

این اولین نکته در طراحی سایت است که هر طراح حرفه ای باید از آن پیروی کند. اگر شما وب‌سایتی طراحی کنید که از جنبه-های مختلف عالی به نظر برسد اما بارگذاری آن بسیار کند باشد مخاطبان خیلی کمی را به خود جذب خواهید کرد. سایت شما باید به‌طور بهینه طراحی شود و نباید بارگذاری آن بیشتر از ۱٫۵ ثانیه زمان بگیرد. به یاد داشته باشید اگر بارگذاری طولانی داشته باشید حتی عالی‌ترین طراحی ها نیز در جذب مخاطب ناموفق خواهند بود.

طراحی وب سایت حرفه ای | طراحی سایت | سایت سازان

نقشه سایت

زمانی که مخاطب به سایت شما مراجعه می کند وظیفه این شماست که مسیرهای مناسب را به او نشان دهید تا به خوبی محتوای سایت شمارا بررسی کند. برای این منظور شما نیاز به یک نقشه ی سایت مناسب دارید. مطمئن شوید که لینک های مهم طراحی سایت در مکان های مناسب و قابل‌دسترسی قرارگرفته باشند. بهترین مکان ترجیحا قسمت بالا، سمت راست صفحه است زیرا این نقطه اولین قسمتی است که مخاطبان به آن توجه می کنند. از منوهای مختلف در راست و چپ صفحه استفاده کنید. تا جایی که می توانید به نقاط مختلف سایتتان لینک دهید. به مخاطبان خود این امکان را بدهید که از هر نقطه از سایت به‌تمامی قسمت های دیگر دسترسی داشته باشند. معمولا نمی توانید پیش‌بینی کنید که مخاطب در سایت به دنبال کدام قسمت از سایت می‌گردد. همچنین سعی کنید در قسمت پانویس طراحی سایت، دوباره لینک های مهم را قرار دهید.

نکات مفید در مورد طراحی سایت موثر

استفاده از بهترین تصاویر

امروزه کاربران از مانیتورهایی با انواع وضوح صفحه استفاده می کنند. محدوده وضوح تصویر دستگاه های مختلف از ۴۸۰*۶۴۰ تا ۷۶۸*۱۰۲۴ و حتی بالاتر است. وظیفه ی شما این است که تمامی این محدوده را پوشش داده و طراحی را متناسب با تمامی این محدوده انجام دهید. برای اعمال این موضوع بهترین روش، طراحی با استفاده از رابطه ی درصدی بین ابعاد تصویر، بجای روش مشخص کردن تعداد پیکسل های تصویر است.

سازگاری با مرورگرها

مطمئن شوید سایت شما با مرورگرهای مختلف سازگار است. سایت شما باید در مرورگر Netscape به همان خوبی که در مرورگر Internet Explorer دیده می شود به نمایش درآید.

استفاده از فونت هایی خوانا

بسیار پیش‌آمده که با طراحی سایت هایی مواجه شده باشید که با فونت‌هایی عجیب و رنگ هایی مثل صورتی روشن یا سبز طراحی‌شده‌اند. فقط با نگاه به فونت موجود در این سایتها متوجه می شوید که طراحی این سایت ها به‌هیچ‌عنوان حرفه‌ای نیست. هرگز از فونت های فانتزی و کمیک که ممکن است در بعضی رایانه ها قابل‌دسترسی نباشند استفاده نکنید. درصورتی‌که فونت انتخابی شما در رایانه ی مخاطب شما موجود نباشد رایانه از فونت پیش‌فرض استفاده خواهد کرد که اصلا برای سایت شما مطلوب نیست. پس سعی کنید از فونت های محبوب و پرکاربرد استفاده کنید. فونت های پیشنهادی من به شما Arial و Verdana است.
به حداقل رساندن استفاده از تصاویر به اعتقاد من گاهی اوقات ساده ترین طراحی برای سایت می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. سایتی ساده اما بسیار مرتب طراحی کنید.طراحی وب سایت خود را با تصاویر بزرگ که بسیار بارگذاری سایت را طولانی می کند، در هم نریزید. در عوض می توانید هوشمندانه از جداول و آیکون‌های شکیل استفاده کرده و به این طریق نظر مخاطب را به سمتی که می خواهید جلب کنید. (نکته: مخاطب به محتوای سایت بیشتر از طراحی سایت اهمیت می دهد)
استفاده از فضاهای سفید سعی نکنید تمامی فضای سایت را با تصاویر، پس زمینه ها و نوشته ها پرکنید. با به حداقل رساندن استفاده از آیتم های گرافیکی و استفاده از فضاهای سفید سایت خود را ساده طراحی کنید. فضای سفید حس وسیع بودن و پاکیزگی را برای مخاطب تداعی خواهد کرد. برای مثال به فضای سفید موجود در این سایت توجه کنید!

نکات مفید در مورد طراحی سایت موثر

طراحی وب سایت حرفه ای | طراحی سایت | سایت سازان

چک کردن لینک ها و پیدا کردن لینک های خراب

همیشه قبل از بارگذاری سایت روی سرور از سلامت لینک های موجود در سایت مطمئن شوید. با استفاده از Dreamweaver شما می توانید باراست کلیک روی هر فایلی، در صفحه فایل های طراحی سایت با کلیک بر روی Check links، لینک های موجود را چک کنید. اگر این امکان را ندارید می توانید سایت را بارگذاری کرده سپس لینک های مختلف را با استفاده از Net Mechanic چک کرده و از سلامت آن مطمئن شوید.

 

در اینجا این مطلب آموزشی با عنوان نکات مفید در مورد طراحی سایت موثر به پایان رسید و ما امیدواریم این مطلب نیز مانند سایر مطالب مت افزار مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

تیم حرفه ای نت افزار با ارائه خدمات طراحی وبسایت و سئو و بهینه سازی آماده ی ارائه ی مشاوره و پذیرش سفارش های شما در این زمینه ها می باشد. جهت مشاوره ، برآورد هزینه و ثبت سفارش می توانید از طریق صفحه ی تماس با ما اقدام نمایید.

نکات مفید در مورد طراحی سایت موثر

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *