طراحی سایت نت افزار

hosting image
مفاهیم کلی درباره ی طراحی سایت و تعاریف آن

مفاهیم کلی درباره ی طراحی سایت و تعاریف آن

مفاهیم کلی درباره ی طراحی سایت و تعاریف آن

 

 

 

ر حدود دهه ی ۹۰ قرن بیستم میلادی باتوجه به گسترش میزان استفاده از ابزار دیجیتالی و فایل های دیجیتالی مفهومی به نام html به وجود آمد، که در مقاله html  چیست می توانید به طور کامل با این مفهوم آشنا شوید. در تعریف کلی این فایل ها، انواعی بودند که شامل هم متن هم تصویر و هم صوت و… می شدند.

امروزه این گونه فایل ها گسترش یافتند و مفهومی به نام سایت و وب سایت به وجود آمده است.

مفاهیم کلی درباره ی طراحی سایت و تعاریف آن

وب  سایت ها شامل انواع فایل ها بر روی شبکه جهانی اینترنت می باشند، که ابراز مناسبی برای ارتباط با سایر کاربران به روشی سریع و لحظه ایی و همچنین اشتراک  فایل ها و مطالب، با آنها می باشد.

در دنیای امروز که عصر ارتباطات نامیده میشود، وب سایت ها مهمترین رسانه بعد از تلوزیون می باشند که با پیشرفت سریع کمپانی های طراحی سایت ، حتی وب سایت ها در سالهای اخیر برای بسیاری از مردم جهان تبدیل به رسانه اول شده اند.

امروزه هر کسی بنا به حرفه ای که دارد می تواند با طراحی سایت حرفه و توانایی های خود را در بستر وب معرفی نماید.شما در وب سایت می توانید به معرفی محصولات،اهداف،تبلیغات و… بپردازید.

طراحی سایت در سال های اخیر گسترش زیادی پیدا کرده است و تقریبا می توان گفت که تمام کسب و کارها امروزه به منظور افزایش توان رقابتی خود اقدام به طراحی سایت نموده اند. در این میان آن دسته از افرادی که با علم طراحی سایت آشنایی دارند می توانند علاوه بر برطرف کردن نیاز افراد به طراحی سایت، از این راه کسب درآمد نیز داشته اند.

 نسل اول:

نسل اول وب سایت ها زمانی بود که فقط کاربران می توانستند اطلاعات وب سایت ها را مشاهده کنند و امکان تغییرات و ایجاد محتوا در آنها را نداشتند، اطلاعات فقط توسط مدیران وب سایت بر روی آن قرار می گرفت. اصطلاحا این وب سایت ها یک طرفه بودند. امروزه هنوز این نسل از وب سایت ها با توجه به اینکه موج سوم و نسل هوشمند وب سایت ها در جهان عرضه شده اند، در بین شرکت هایی با ساختار قدیمی رواج دارند.

نسل دوم:

نسل دوم وب سایت ها از زمانی ایجاد شد که نیاز به این موضوع که در محتوای سایت باید کاربران نقش داشته باشند، و تغییراتی ایجاد و مطالبی را به ثبت برسانند؛ این نسل از وب سایت ها را وب سایت های مشارکتی نیز می گویند. زیرا در ویرایش و نگارش محتوا هم مدیران و هم کاربران دخالت دارند. در این نسل فناوری های خوبی برای صفحات وب سایتطراحی شد. از این نمونه فناوری آجاکس ( Ajax) که فناوری برای بهبود در بالا آمدن صفحه و آپلود آن بدون بارگذاری کل صفحه بود؛ این نسل نسل رایج اکثرا سایت هایی که ما با آنها سرکار داریم و از آنها استفاده کرده ایم می باشند.

نسل سوم:

نسل سوم که در سالهای اخیر مهندسین فناوری اطلاعات برای طراحی سایت خود به سمت آن رفته اند، تولید وب سایت های هوشمند است که بتوانند مخاطب خود را بشناسند و با آنها ارتباط برقرار کند. وب سایت های تعریف شده در این نسل باید بتواند با توجه به صلیقه و علایق کاربر مطالب و محتوا را در اختیار آنها قرار بدهد و مطابق صلیقه کابر تغییر کند.

مفاهیم کلی درباره ی طراحی سایت و تعاریف آن

ولی استفاده از این وب سایت ها هنوز همه گیر نشده و تعدادی کمی از این وب سایت ها در جهان می توانیم مشاهده کنیم. در برنامه نویسی این وب سایت ها از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده شده است و می توان گفت اختراع این تکنولوژی باعث به وجود آمدن این ایده در طراحی سایت شده است.

مفاهیم کلی درباره ی طراحی سایت و تعاریف آن

طراحی سایت تلفیقی از علم و هنر است. در واقع افراد برای آموزش طراحی سایت باید علاوه بر علم طراحی سایت دارای خلاقیت نیز باشند. به طور کلی طراحی سایت دارای انواع مختلفی است. افراد بسته به هدفی که دارند باید اقدام به طراحی سایت نمایند بنابراین یک طراح سایت باید با تمام انواع طراحی سایت آشنا باشد تا بتواند تمام نیاز مشتریان خود را بر طرف کند.

شرکت طراحی سایت مبنا در بخش آموزش طراحی سایت قصد دارد شما علاقه مندان را با تمام ترفندهای کاربردی در طراحی سایت آشنا کند. در ابتدای بخش آموزش طراحی سایت ابتدا شما را با هدف طراحی سایت آشنا می کنیم و سپس تمام عوامل و فاکتورهای تاثیر گذار و کاربردی در طراحی سایت را برای شما کاربران عزیز شرح می دهیم.

مفاهیم کلی درباره ی طراحی سایت و تعاریف آن

به منظور آموزش طراحی سایت ابتدا شما باید با مفاهیم کلیدی که در بخش آموزش طراحی سایت آورده ایم آشنا شوید سپس در بخش های مختلف نظیر آموزش html، آموزش css، آموزش ASP.NET و غیره به آموزش طراحی سایت به صورت تکمیلی و کاربردی بپردازید.

به طور کلی افراد می توانند به آموزش طراحی سایت به عنوان راهی برای کسب درآمد نگاه کنند. زیرا امروزه همانطور که گفته شد نیز به طراحی سایت در تمام کسب و کارها احساس می شود. بنابراین اگر تمایل به آموزش طراحی سایت و کسب درآمد از این طریق را داری، توصیه می کنیم حتما مقالات بخش آموزش طراحی سایت را در وب سایت شرکت طراحی سایت مبنا مطالعه کنید.

مفاهیم کلی درباره ی طراحی سایت و تعاریف آن

با مطالعه مقالات آموزش طراحی سایت،شما دید بازتری نسبت به طراحی سایت ، مراحل و روش های طراحی سایت پیدا خواهید کرد. و به راحتی و بدون نیاز به صرف هزینه می توانید به آموزش طراحی سایت بپردازید. اگر به دنبال راهی برای آموزش طراحی سایت به صورت رایگان هستید، با ما در بخش آموزش طراحی سایت همراه شوید.

مفاهیم کلی درباره ی طراحی سایت و تعاریف آن

با طراحی وب سایت حرفه ای و استاندارد کاربر می تواند در لحظه ی اول به هدف سایت دست یابد.یک وب سایت استاندارد باید در تمامی مرورگرها قابل اجرا باشد.

برای استفاده از وب سایت و افزایش بازاریابی خود باید طراحی سایت بر اساس اصول مینیمالیسم و همچنین بر اساس html (آموزش html ) و  css ( آموزش css ) صورت گیرد. زیرا html از مهمترین زبان ها در برنامه نویسی می باشد و آموزش Css نیز همراه با html می تواند در بهینه سازی سایت موثر باشد.

در این قسمت با آوردن مقالاتی در زمینه اصولی مهم در طراحی وب سایت و همچنین آشنایی با فرایندهایی که در طراحی سایت موثر می باشند شما را آگاه کنیم.

اطلاع رسانی:

با به وجود آمدن وب سایت ها، ابزار مفیدی برای اطلاع رسانی در سطح جهانی به وجود آمده اند. به طوری که خبگزاری های معروف جهان بعد از انتشار خبر خود در وب سایت های معروف خبری می تواند از انتشار آن در تمام جهان، البته به جز کشور کره شمالی که ارتباط اینترنتی مردم آن با جهان به علت سیاست های حکومتی قطع می باشد، اطمینان داشته باشند؛ آن هم در کسری از زمان که حتی فکر کردن به این موضوع در گذشته محال بود.

بازاریابی:

در این امر فقط کافی ست ما وب سایت خود را به موتور های جست و جو از قبیل google.com معرفی کنیم. همین امر باعث می شود که با کاربران با جست و جو در مورد زمینه کاری ما که وب سایت ما به آن اشاره دارد، وب سایت ما را پیدا کنند و با تجارت ما و محصولات ما آشنا شوند. فقط باید در طراحی سایت به نکات css و سئو ی وب سایت مان  توجه نماییم. زیرا اینکار باعث می شود که موتور های جست و جو وب سایت ما را در مرتبه بالاتری در لیست جست و جوی خود قرار دهند.

در دسترس بودن:

این مزیت باعث شده که ما در هر زمان از شبانه روز و هر جایی که به اینترنت دسترسی داریم، اطلاعات خود را بتوانیم در اختیار کاربران قرار دهیم. اصطلاحا به این مزیت ۷ *۲۴ می گویند.

تبلیغات:

با وجود تعداد زیاد کاربران وب سایت ها بهترین مکان برای انجام تبلیغات می باشند. در صورتی که وب سایت ما دارای بازدید کننده زیادی باشد، مسلما به خاطر این مسئله شرکت های مختلف در این زمینه به شما برای تبلیغات نیز مراجعه خواهند کرد. خود شما هم می توانید به این روش خود را در جهان گسترده ی اینترنت معرفی و تبلیغ نمایید.

درآمد زایی:

مهمترین مزیت وب سایت ها ایجاد درآمد می باشد که به انگیزه مهم امروز در جامعه جهانی که اشتغال و درآمد برای گذران امور زندگی ست، جان تازه ایی داده است. بسیاری از شرکت های در حال ورشکستگی حتی با راه اندازه وب سایت توانسته اند بقای خود را تضمین نمایند. زیرا تعدد فروش آنها به این طریق چندین برابر شده است. همچنین این تعداد مشتری در صورت رضایت از کیفیت محصولات برای شما ابزار تبلیغاتی خواهند شد و در طول زمان اندکی محصولات شما در کل یک شهر یا حتی کشور و یا حتی جهان معرفی خواهد شد.

 عدم محدودیت های زمانی و مکانی:

یک مزیت مهم دیگر وب سایت ها این می باشد که دیگر ارتباط ما با مشتریان و کاربران محدود به خیابان و محله اطراف شرکت ما نمی باشد. بعد جغرفیا و جبر جغرافیایی محدودت ارتباط با مشتری از بین رفته است، و مشتری با ارتباط با وب سایت ما، به طور مجازی سفری به شرکت ما خواهد داشت، سفری که اما مجازی خواهد بود. همچنین مشتریان می تواند در هر زمان از شبانه روز که حتی جز ساعت کاری شرکت ما نیست، فعالیت و درخواست خود را انجام دهند.

و با توجه به اینکه این ارتباط دو طرفه می باشد، شرکت طراحی سایت مبنا از طریق وب سایت نیز در هر زمان و هر مکان می تواند با مشتریان خود ارتباط داشته باشد و آنها نسبت به محصولات خود جذب نماید.

مفاهیم کلی درباره ی طراحی سایت و تعاریف آن

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *