طراحی سایت نت افزار

hosting image
بهینه سازی خارجی سایت و افزایش بازدید Off Page Seo

بهینه سازی خارجی سایت و افزایش بازدید Off Page Seo

بهینه سازی خارجی سایت و افزایش بازدید Off Page Seo

 

 

 

در این قسمت از پُست قصد داریم ” همه چیز  درباره بهینه سازی خارجی سایت ” که اصطلاح انگلیسی آن Off Page Seo می شود را به طور مفصل توضیح دهیم. خدمت کاربران عزیز عارضیم که این مقاله جزء کامل ترین مقالات تولید شده در زمینه سئوی بیرونی سایت می باشد. در طول این مقاله با روش های بهینه سازی خارجی سایت آشنا خواهید شد و اطلاعات زیادی در این باره کسب خواهید کرد. پس با سایت سازی همراه باشید.

سئوی خارجی سایت شامل موارد زیر می شود :

  1. آشنایی کلی با بهینه سازی خارجی سایت ( Off Page Seo )
  2. همه چیز درباره لینک بیلدینگ
  3. همه چیز درباره بک لینک
  4. همه چیز درباره پیج رنک
  5. مفهوم Real Page Rank
  6. مفهوم Trust Rank
  7. لینک های فالو (Follow)
  8. لینک های نوفالو (noFollow)
  9. خرید لینک
  10. شبکه های اجتماعی و تاثیر آن بر سئو
  11. مفهوم CTR و تاثیر آن بر سئو
  12. نرخ تبدیل یا Conversion Rate
  13. ضریب خروج یا Bounce Rate
  14. سئوی کلاه سفید
  15. سئوی کلاه سیاه
  16. سئوی کلاه خاکستری

حال به توضیح هر یک از موارد بالا می پردازیم :

بهینه سازی خارجی سایت و افزایش بازدید Off Page Seo

 ۱ – آشنایی کلی با بهینه سازی خارجی سایت ( Off Page Seo )

برای اینکه به درآمد برسیم نیاز به ایجاد سایت داریم ، برای اینکه سایت ما شناخته شود نیاز به کسب بازدید داریم ، برای اینکه بازدید کسب کنیم بهترین روش این است که سایت مان بهینه شود ، برای بهینه بودن نیاز است هم بهینه سازی خارجی و هم داخلی به صورت کامل انجام شوند. ما ۲ نوع سئو و بهینه سازی سایت داریم ، داخلی و خارجی. بهینه سازی خارجی به کلیه تکنیک هایی گفته می شود که در بیرون از سایت برای بهینه کردن سایت انجام می گیرد و به آن سئوی خارجی یا Off Page Seo گفته می شود مانند شبکه های اجتماعی ، بک لینک و … ، اما بهینه سازی داخلی یا همان On Page Seo به کلیه تکنیک هایی گفته می شود که در داخل سایت انجام می گیرد مانند تغییرات در کدنویسی ، واکنشگرا بودن برای موبایل ، کلمات کلیدی و …. ابتدا لازم است بهینه سازی داخلی به صورت کامل انجام گیرد و در ادامه نوبت به بهینه سازی خارجی می رسد. در صورتی که با بهینه سازی داخلی سایت .

همه چیز درباره بهینه سازی داخلی سایت – On Page Seo

موتورهای جستجو اهمیت خاصی به فاکتورهای خارج از سایت می دهند ؛ یکی از این فاکتورها به این گونه است که لینک سایت تان را در سایر وبسایت ها بررسی کرده و از این رو به سایت شما ارزش گذاری می کنند. برای مثال وقتی شما یک پُستی را منتشر می کنید که مورد پسند بقیه سایت ها قرار می گیرد آنها مطلب شما را چه در وبلاگشان و یا وبسایت شان منتشر می کنند موتورهای جستجو هم وقتی این مورد را مشاهده می کنند اعتبار وبسایت شمارا بالا می برند و در نتیجه بازدیدکننده بیشتری را به سایت شما سرازیر می کنند. بسیاری از وبسایت ها هم اقدام به خریداری این لینک ها می کنند چه به صورت بک لینک و چه به صورت انتشار یک پست. که در ادامه مفصل به آنها اشاره خواهد شد.

 

 ۲ – همه چیز درباره لینک بیلدینگ

فرآیندی که باعث می شود لینک سایت شما در سایر وبسایت ها قرار گیرد را به اصطلاح لینک بیلدینگ یا Link Building می گویند. در واقع لینک بیلدینگ به فرآیندی گفته می شود که با ایجاد شبکه ای از بک لینک ها ، باعث افزایش پیج رنک و بالا رفتن سایت در نتایج جستجو می شود.

در لینک بیلدینگ باید به موارد مهمی توجه داشت از جمله :

  1. تعداد لینک ( در سایت های مختلف )
  2. نوع لینک ( فالو – نوفالو )
  3. کلمات کلیدی که در لینک ها استفاده می شود
  4. کیفیت لینک های گرفته شده
  5. اعتبار و بازدید سایتی که به ما لینک می دهد – خیلی مهم
  6. و مهم تر از همه مرتبط بودن سایت ما با سایت لینک دهنده

بهینه سازی خارجی سایت و افزایش بازدید Off Page Seo

۳ – همه چیز درباره بک لینک

اگر یک سایتی به سایت شما لینک دهد این لینک به عنوان بک لینک محسوب شده و یک امتیاز مثبت برای سایت شما حساب خواهد شد. بسیاری از سایت ها اقدام به تبادل لینک می کنند ، اینکار هیچ تاثیری در ارتقاء سئوی سایت نخواهد داشت و از طرف گوگل منقضی شده است. گرچه خود گوگل اعلام کرده است که نه تنها تبادل لینک بلکه بک لینک هم از نظر ما بی تاثیر خواهد بود اما با اینحال هنوز هم خرید بک لینک از دیگر سایت ها در افزایش جایگاه سایت پرتاثیر بوده و در ایران رایج می باشد. بنابراین هرچه بک لینک بیشتری به سایت شما داده شود سایت تان محبوب تر خواهد بود.

چگونه بک لینک رایگان تهیه کنیم ؟

  • وبلاگ نویسی کنید و مطالب جدید سایت تان را در وبلاگ خود قرار دهید.
  • در شبکه های اجتماعی صفحات مرتبط با سایت خود بسازید و لینک هایی به سایت خود ارجاع دهید.
  • در شبکه اجتماعی فیس بوک مطالبی را مرتبط با سایت خود برای کاربران قرار دهید.
  • در شبکه اجتماعی توئیتر وبلاگ خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.
  • تصاویر خود را در شبکه اجتماعی Pinterest به اشتراک بگذارید.
  • پروفایل خود را در گوگل پلاس راه اندازی کرده و رتبه سایت خود را ارتقاء دهید.
  • ویدئوهایی در مورد سایت خود بسازید و در یوتیوب و آپارات به اشتراک بگذارید.
  • در بخش توضیحات ویدئو حتماً لینک هایی به صفحه داخلی سایت قرار دهید.
  • در تالارها و انجمن های گفتگو عضو شده و پُست هایی در مورد سایت خود قرار دهید.
  • در وبلاگ های دیگران ، پُست میهمان ارسال کنید.
  • در انجمن ها ، وبلاگ ها و سایت های مختلف نظرات خود را ارسال نمائید.
  • سایت خود را در dmoz و yahoo directory ثبت کنید.

 

۴ – همه چیز درباره پیج رنک

پیج رنک گوگل که به اختصار به آن PR گفته می شود رتبه ای از ۱ تا ۱۰ را به صفحات وبسایت ها ارائه می دهد. در سال ۱۹۹۶ وقتی که اینترنت خالی از اطلاعات و کاربر بود ، برنامه رتبه بندی صفحات یا همان PR توسط گوگل نوشته شد. اینکار برای افزایش رقابت ، جذب کاربران و ارزش گذاری سایت ها در نظر گرفته شد که هنوز هم پابرجاست ، توسط این پیج رنک کاربران زیادی جذب این موتور جستجوی در حال پیشرفت شدند. گوگل در آن زمان بر اساس تعداد لینک های ورودی به سایتی ، آن سایت را ارزش گذاری می کرد و طبیعتاً هر سایتی که لینک های بیشتری از سایر سایت ها به او ارجاع داده می شد ،

 

 

بهینه سازی خارجی سایت و افزایش بازدید Off Page Seo

 

دارای رقم پیج رنک بیشتری می شد. از نگاه گوگل صفحه ای که دارای پیج رنک بالاتری باشد صفحه مهم تری تلقی می شود. اگر لینک صفحه به صورت Follow باشد پیج رنک منتقل می شود و درصورتیکه NoFollow باشد پیج رنک منتقل نخواهد شد. بنابراین خرید بک لینک فالو یا دریافت لینک های مختلف منجر به افزایش پیج رنک و افزایش پیج رنک منجربه بالا رفتن بازدید می شود. مثال : فرض می کنیم از سایت A به صفحات داخلی سایت B لینک داده شده است در این حالت پیج رنک کمی از سایت A به سایت B منتقل می شود ( به شرط فالو بودن لینک). چنانچه قصد دارید هیچ اعتباری جابجا نشود و لینک خروجی داشته باشد می توانید از نوفالو استفاده کنید.

 

۵ – مفهوم Real Page Rank

این مقدار ، یک فاکتور غیررسمی است که توسط موتور جستجوی گوگل ارائه نمی شود. در واقع توسط سایت seomastering محاسبه می شود. از آنجا که گوگل دیر به دیر پیج رنک ها را به روز می کند و گاهاً چندسال طول میکشد تا آپدیت شود بنابراین نمی توان فهمید که درحال حاضر سایت ها چه پیج رنکی دارند. لذا real page rank مقداری است که پیج رنک فعلی سایت را نشان می دهد. یعنی مقداری که اگر گوگل پیج رنک ها را آپدیت می کرد حاصل می شد. این مقدار معمولاً بیشتر از پیج رنکی است که گوگل هنگام به روز کردن پیج رنک ها اعمال میکند. میزان امتیاز در این سایت هم عددی است مابین ۰ تا ۱۰٫ با وجود این تخمین نسبی ارزش یک صفحه از نظر سئو به این سادگی و با استناد به real page rank نیست.

بهینه سازی خارجی سایت و افزایش بازدید Off Page Seo

۶ – مفهوم Trust Rank

تراست رنک به معنای به معنی رتبه اعتماد می باشد و جزء یکی دیگر از فاکتورهای غیر رسمی می باشد. mat cutts هم خودش بارها اعلام کرده است که از تراست رنک معیاری نیست که برای رنک دادن به سایت ها از آن استفاده می کنند. گوگل یا هر موتور جستجویی در الگوریتم خود برای هر دامنه و هر آدرس یک رتبه اعتماد در نظر می گیردکه این رتبه در طول زمان و فرآیند سئوی کلاه سفید ، افزایش می یابد. تراست رنک فاکتورهایی را برای رتبه دهی به سایت شما در نظر می گیرد که شاید گوگل به آنها توجهی نداشته باشد. استفاده از تراست رنک گاهاً برای بررسی میزان پیشرفت سایت می تواند مفید واقع شود.

مواردی که در افزایش تراست رنک یا رتبه اعتماد تاثیر دارند :

۱- لینک های باکیفیت و قوی از سایت های معتبر و دارای محبوبیت ( بازدید بیشتر )

۲- ارائه محتوای مناسب و باکیفیت

۳- اشتراک گذاری مطالب

۴- برندینگ سایت تون که با فعالیت در شبکه های اجتماعی بدست می آید

۵- و مهم تر از همه عمر دامنه از عوامل تاثیرگذار در کسب رتبه اعتماد بیشتر می باشد.

 

۷ – لینک های فالو ( Follow )

ساختار لینک های فالو به صورت کد زیر می باشد :

<a/>آموزش طراحی سایت<“a href=”www.netafzar-pc.com>

یعنی در حالت طبیعی لینکی که بهش خاصیت نوفالو داده نشه به عنوان فالو هست. در لینک های فالو شما به موتورهای جستجو اعلام می کنید که این لینک را دنبال کنه. در این صورت وقتی که موتور جستجو به لینک می رسد اعتباری را از سایتی که داخلش لینک است به سایتی که لینک شده می دهد. ما در بحث لینک بیلدینگ باید یک نسبت متناسب از لینک های فالو و نوفالو را استفاده کنیم.

 

۸ – لینک های نوفالو ( NoFollow )

ساختار لینک های فالو به صورت کد زیر می باشد :

<a/>آموزش طراحی سایت<“a href=”www.netafzar-pc.com” rel=”nofollow>

 درست است که بک لینک های نوفالو اعتبار را به طور مستقیم منتقل نمی کنند اما بدین معنی هم نیست که این لینک ها ارزشی ندارند. لینک های نوفالو به صورت غیرمستقیم بر روی سئوی سایت تاثیر می گذارند ؛ مخصوصاً بر روی اعتبار و آتوریتی سایت شما. اگه شما تمام لینک های گرفته شده برای سایت تون به صورت فالو باشه گوگل تشخیص خواهد داد که قصد دور زدن آن را دارید و سایت شما را جریمه خواهد کرد. اما اگر شما از لینک های نوفالو هم در کنار لینک های فالو استفاده کنید نه تنها این موضوع مشهود نخواهد شد. بلکه همان لینک های نوفالو هم برای شما بازدیدکننده خواهد آورد و در اعتبار سایت شما به صورت غیرمستقیم تاثیرگذار خواهد بود.

 

 

بهینه سازی خارجی سایت و افزایش بازدید Off Page Seo

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *