طراحی سایت نت افزار

hosting image
الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟ تاثیر مرغ مگس خوار در نتایج

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

 

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟ آیا الگوریتم مرغ مگس خوار بر وب سایت شما تاثیر گذاشته است؟ در مقاله آموزشی زیر به این سوالات پاسخ داده شده است؟

 

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

 

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟ بر خلاف بروز رسانی های قبلی پنگوئن و پاندا که در ابتدا به عنوان یک افزونه برای الگوریتم اصلی گوگل منتشر شده بودند، مرغ مگس خوار از همان ابتدا به هسته اصلی الگوریتم گوگل اضافه شد، در حالی که باور بر این است که بسیاری از اجزاء موجود الگوریتم اصلی دست نخورده باقی مانده است، بروز رسانی Hummingbird به صورت فزاینده و پیچیده ای در باره ی تعهد و هدف گوگل به نشان دادن مرتبط ترین نتایج به پرس و جوی کاربران است.

گوگل در ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۳ الگوریتم مرغ مگس خوار (  Hummingbird  ) را معرفی کرد، این معرفی در حالی بود که یک ماه قبل این الگوریتم شروع به کار کرده بود. در حالی که بعد از بروزرسانی های قبلی مانند پاندا و پنگوئن گزارشات بسیار زیادی مبنی بر از دست رفتن ترافیک و رنکینگ به وجود می آمد، به نظر می رسد Hummingbird تاثیر منفی روی وب کلی نداشته باشد. به طور گسترده تر این بروز رسانی بیشتر به عنوان یک اثر گذاری مثبت بر روی پایگاه دانش و اطلاعات گوگل که به عنوان «Knowledge Graph» شناخته می شود. با این حال بعضی از سئوکار ها گزارش داده اند که این بروزرسانی بر روی بعض از نتایج تاثیر گذاشته است.

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

 

گراف دانش و جستجوی معنایی

برای درک کامل هدف و پشت پرده ی الگوریتم مرغ مگس خوار، مهم است که ابتدا با ویژگی های اصلی موتور های جستجو که بیشترین تاثیر گذاری را دارند آشنا شویم: جستجو معنایی و گراف(نمودار) دانش.

یک سال قبل از انتشار الگوریتم مرغ مگس خوار، گوگل Knowledge Graph یا همان گراف دانش را عرضه کرد، هرچند که واقعا یک نمودار یا گراف نبود، بلکه بیشتر یک سری ویژگی جدید به SERP یا صفحه نتایج موتور جستجو بود، که با هدف فراهم آوردن پاسخ های سریع و دقیق به پرسش های کاربران در مورد افراد، مکان ها و چیزها بود.

شما می توانید با جستجو برای «chocolate chip cookies» نمودار های دانشی که برای آن وجود دارد را مشاهده کنید. این SERP ها حاوی نتایج و لینک های ارگانیک به سایت هایی که این داده ها از آن دریافت شده است هستند، همچنین یک سری داده های غنی نیز در گراف دانش وجود دارد، مانند یک جعبه ی پاسخ شامل طرز تهیه، در پنل سمت راست هم می توانید اطلاعات و ارزش غذایی این محصول را پیدا کنید، همچنین پیشنهاد هایی برای جستجو های مرتبط وجود دارد.

چگونه گوگل تصمیم می گیرد این نمودار ها و اطلاعتی که نمایش می دهد به اندازه ی کافی نیاز و هدف کاربر برای انجام این جستجو را رفع می سازد؟ در این جا جستجوی معنایی وارد می شود.

جستجوی معنایی تلاش می کند تا نتایج موجود در SERPها را متناسب به زبان پرس وجوی کاربران اینترنت و فراتر از معانی کلمات منحصر به فرد مطابقت دهد، مطالب حاشیه ای را وارد بازی کند، چه زمانی که قصد کاربر ضمنی باشد چه صریح فرقی ندارد. برای بهتر آشنا شدن با جستجوی معنایی در عمل دوباره نگاهی به تصویر بالا که SERPهای مربوط به «chocolate chip cookies» را نشان می دهند، بیاندازید. هرچند که جستجویی که انجام شده صرفا برای کوکی بوده است، جستجوی معنا شناختی به رغم واضح بودن نتایج جستجو برآورد هایی نیز انجام داده است(که، به معنای واقعی ، می تواند به تصاویر یا تعریف کوکی ها اشاره کند)، قصدی که در پشت جستجو وجود دارد با زبانی که برای آن استفاده شده است متفاوت است. پس گوگل نتایجی را نشان داده است که بیشتر قصد کاربر را نشانه می گیرد تا زبان جستجوی کاربر را. در نتیجه، ما شاهد SERP پر از دستور العمل ها، حقایق تغذیه، و دیگر موضوعات مربوط به ساخت و یا خوردن کوکی ها است.

به گفته خودشان، افزایش قدرت جستجوی معنایی گوگل را قادر می سازد، کلمات خود و رابطه های بین موجودیت ها با یک دیگر را در دنیای واقعی درک کنند. تمرکز Hummingbird در مطابقت دادنِ پرس و جو ها با نتایج جستجو متکی بر هوشمندی تکنولوژی گوگل است.

مبحثِ جستجوی معنایی بسیار پیچیده است، پس یک مثال دیگر از نحوی کار آن را در دنیای وب مطرح می کنیم. فرض کنید یک کاربر گوگل این جستجو را در کادر جستجو وارد می کند: بهترین رستوران ایتالیا. گوگل می تواند بفهمد که کلمه ی بهترین به معنای مرتب سازی بر اساس کیفیت و ایتالیا اشاره به یک نوع غذا خاص در رستوران ها دارد.

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

 

نشانه های الگوریتم مرغ مگس خوار

یکی از هدف های اصلی Hummingbird، ترجمه جستجوی معنایی از یک مفهوم به یک واقعیت بود و همین موضوع در نهایت به یک استاندارد جستجو تبدیل شد. این تلاش ها منجر به این شد که حدث تقریبی از قصد جستجوی کاربر بهبود پیدا کند، پس برای جستجوی بالا، کاربر یکسری رستوران ایتالیایی را بر اساس منطقه اطراف دریافت می کند، و بهترین رستوران های موحود در کشور ایتالیا و نتایج غیر مرتبط دیگر را به ما نشان نمی دهد.

الگوریتم مرغ مگس خوار و جستجوی صوتی

در گذشته بروزرسانی الگوریتم مرغ مگس خوار به عنوان بزرگترین قدم گوگل به دنیای اجتناب ناپذیر جستجوی صوتی بود. زمانی که Hummingbird در سال ۲۰۱۳ عرضه شد، «جستجوی مکالمه ای» در حال ایجاد موج هایی در جامعه ی سئو بود. این کار گوگل را در درک زبان طبیعی و جستجوی صوتی چند سال به جلو تر حرکت داد.

به طور حلاصه دیگر فهمیدن و سنجش قصد جستجوی کاربر تنها بر اساس کلمه و کلمات کلیدی یک زبان نیست. پیشرفت هایی مانند جستجوی معناشناختی و به روزرسانی هایی مانند Hummingbird برای کارکرد موثر تر در دنیای زبان طبیعی طراحی شده است.

الگوریتم مرغ مگس خوار و جستجوی محلی

در حالی که انجمن های ارگانیک سئو در حال فهمیدن اثرات بروز رسانی Hummingbird بر روی کلیات دنیای وب بودند، انجمن های محلی سئو مشغول رسیدگی به اثرات این بروز رسانی بودند. در ابتدا تصور می شد که بروز رسانی Hummingbird نتایج جستجوی محلی را با جعبه های بیهوده و نامطلوب پر کرده است. برای مثال، جستجویی مانند «وکیل تهران» یک پاسخ را در یک جعبه جداگانه به جای مجموعه ای معمول از کسب و کارهای محلی نشان می داد. همچنین بعضی از کسب و کار ها از ضعف های گوگل سوء استفاده می کردند و از نام های کسب و کار تقلبی استفاده می کردند(برای مثال نام دفتر خود را وکیل تهران معرفی می کردند در حالی که دفتر وکالت ان ها اسم متفاوتی داشت)، گوگل برای ارائه ی یک تجربه ی مرتبط در حال شکست بود. این سناریوی خسته کننده در نهایت برای بیشتر قسمت ها حل شد.

علاوه بر این، انجمن های سئو حدس می زدند که Hummingbird ممکن است تاثیرات زیر را بر روی نتایج ارگانیک محلی داشته باشد:

  • نتایج محلی سازی شده ی بیشتری برای پرس و جوی هایی که قصد جستجو در محله ی خاصی را داشتند
  • در ادامه، حضور قابل توجه نتایج همانند دایرکتوری در میان نتایج ارگانیک جستجوی های محلی

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

 

آیا بروزرسانی الگوریتم مرغ مگس خوار تاثیر بدی بر روی سایت من گذاشته؟

در حالی که صاحبان کسب و کار محلی ممکن است برخی مشکلات موقت مانند جعبه های اسپم و کاهش ورودی موتور های جستجو را تجربه کرده باشند، ولی در کل به نظر می رسد کمتر سایتی وجود داشته باشد که بعد از این بروز رسانی ضربه خورده باشند.

اگر فکر می کنید که سایت شما با بروز رسانی های گوگل مشکل پیدا کرده است نگاهی به بروز رسانی های دیگر گوگل نیز بیاندازید و ببینید شاید کاهش بازدید کننده و رنک سایت شما به دلیل وجود برخی بروز رسانی های دیگر گوگل مانند پاندا و پنگوئن باشد.

الگوریتم مرغ مگس خواربیشتر از اینکه تهدید باشد یک فرصت است!

الگوریتم مرغ مگس خوار به تمام صاحبان وب سایت ها سیگنال داد که اهداف گوگل بیشتر بر روی افزایش درک و فهم قصد در پشت جستجوی کاربران است، و دیگر به پرس و جو ها به عنوان یک رشته ی کلمات کلیدی نگاه نمی کند بلکه به دنبال مضمونی است که در پشت کلمات وجود دارد.

بهترین استفاده ای که صاحبان وب سایت ها می توانند از این بروزرسانی گوگل بکنند این است که مطمئن شوند محتوای ان ها منعکس کننده ی یک زبان طبیعی باشد. می توانید الگوریتم مرغ مگس خوار را به عنوان پلی که شکاف بین اسپم و هرزنامه های قدیمی و سئوی مدرن که منعکس کننده ی زبان طبیعی برای خوانندگان را پر می کنند، فرض کنید.

وب سایت ها بصورت ماهرانه ای در حال شناسایی و انتشار سوال و جواب هایی هستند که کاربران برای آن پرس و جو انجام می دهند و تلاش می کنند که گوگل محتوای آن ها را به عنوان مرتبط ترین منبع برای جواب پرس جوی کاربران در نظر بگیرد. زمانی که محتوای شما مطابق با قصد و پرسش جستجو کنند، مشاهده می شود، نه تنها این فرصت برای آن ها پیش می اید که رنک خود را به صورت ارگانیک و محله ای بهبود ببخشند، بلکه می توانند در ویژگی SERPها، جعبه ی جواب ها و یا پنل دانش نیز ظاهر شوند. در نتایج امروزه ی موتور های جستجو، بر طرف کردن نیاز و جواب دادن به قصد و نیت جستجو کننده باید در بالاترین قسمت لیست اولیت شما باشد و شما می توانید از ترکیبِ تعامل مستقیم با مخاطبان خود، تحقیقات کلمات کلیدی و تحقیق موضعی برای کمک به بیشتر دیده شدن سایت خود استفاده کنید.

 

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

 

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *