طراحی سایت نت افزار

hosting image

افزایش تعداد نظرات نوشته

افزایش تعداد نظرات نوشته

افزایش تعداد نظرات نوشته

افزایش تعداد نظرات نوشته

شاید این موضوع بی ربط و یا بی ارزش با مسائل آموزشی سئو به نظر برسه ولی خوب شاید با بررسی مثال زیر اهمیت افزایش تعداد نظرات نوشته مشخص بشه و دلتون بیاد تا آخر مطلب را بخونید!

تو عکس زیر به ۳ قسمت باید توجه کنید. قسمت اول عنوان جستجو شده. قسمت دوم عنوان مطلبی که به عنوان اولین پیشنهاد گوگل ارائه شده و از همه مهمتر اون قسمت که هایلایت شده.

اگه به قسمت هایی که گفتم دقت کنید، میبینید اون مورد جستجو شده تو عنوان نوشته نیمده ولی تو اون قسمت خلاصه نوشته اومده و همین باعث شده که این نوشته به عنوان اولین گزینه معرفی بشه. ولی اشتباه نکنید، این قسمت هایلایت شده جزئی از نوشته نیست و نظر یکی از بازدیدکنندگان است! گوگل این صفحه را مرتبط با جستجو شناسایی کرده چون نظر یکی از کاربران در همین باره بوده. به نظر خود من این نشون میده که گوگل داره از نظرات هم کمک میگیره تا بهترین و مرتبط ترین مطالب را معرفی کنه. الان خود شما در نظر بگیرید یک آهنگ که خونده میشه تو چند صد تا سایت ایرانی گذاشته میشه؟ حالا به نظر شما اگه تو یکی از این سایت ها در مورد اون آهنگ نظر داده بشه، گوگل بهتر نمیتونه متوجه اون سایت و مطلب بشه؟

یک مورد خیلی مهم و ارزشمند تو نظرات هم اینکه خیلی وقت ها کاربران جواب های خودشون را در مقاله و نوشته ما پیدا نمیکنند ولی اگه نگاهی به نظرات بندازن قطعا کسی بوده که اون مشکل را مطرح کنه و قطعا هم کسی بوده که حلش کنه! من خودم خیلی وقت ها برام پیش اومده که افزونه ای را از سایتی دانلود کردم ولی خود تولید کننده تو نوشته، کدهای کوتاه افزونه را نداده ولی با گشتن تو نظرات به کد مورد نظر رسیدم.

البته جدا از این مورد و مثال ارائه شده به نظر خود من هر چی نظرات نوشته ها و مطالب سایت بیشتر باشه، نویسنده انرژی بیشتری میگیره. من که خودم از نظراتی که بچه ها میزارن، چه سوال پرسیدن و چه حال و احوالایی که نبودن ما را جویا میشن واقعا لذت میبرم.

حالا اگه اهمیت این قضیه را متوجه شدید ادامه مطلب را بخونید!

روش های افزایش تعداد نظرات نوشته

نظر دادن را راحت کنید

تو خیلی از سایت ها وقتی میخوای نظر بدی باید کلی اطلاعات وارد کنی و یا اینکه مواردی مثل وبسایت ضروری تعریف میشه. خوب اگه یکی وبسایت و یا وبلاگ نداشته باشه باید بره بمیره! یا اینکه یکسری سوال امنیتی میزارن که عمرا نشه جوابشون داد. مثلا پایتخت سیرالئون چند تا نقطه داره؟

نظر دادن با اکانت شبکه های اجتماعی

در راستای راحت سازی نظر دادن برای کاربران یکی از بهترین کارها قرار دادن امکان ورود به سایت با اکانت شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و توییتر و … و نظر دادن است. تو بعضی سایت ها حتی کاربران را برای نظر دادن به عضویت مجبور میکنند که من بعید میدونم کسی عضو بشه مگه اینکه خیلی کارش گیر باشه!

یکی از محاسن ورود به سایت با شبکه های اجتماعی اینکه وقتی کاربر به طور مثال با اکانت فیسبوک وارد سایت میشه، امکان اشتراک گذاری و لایک مطالب توسط اون شخص بالا میره!

اگه از سیستمی مثل وردپرس استفاده میکنید که افزونه های زیادی در این زمینه وجود داره که شما میتونید اون ها را نصب کنید. به طور مثال افزونه Social Login یکی از کاملترینه این افزونه هاست. سیستم نظر دهی Disqus هم یکی از سیستم هاییه که در این زمینه میتونه به وبمسترها کمک کنه.

امنیت اطلاعات

خیلی وقت ها خیلی ها تو سایت ها نظر نمیدن چون نمیخوان ایمیلشون به دست اسپمرها بیفته و اینباکسشون پر بشه از مطالب تبلیغاتی. سعی کنید که به کاربران این اطمینان را بدید. یکی از روش های اطمینان دادن، همین استفاده از امکان ورود به سایت به کمک شبکه های اجتماعی هست.

موقعیت باکس نظرات

تو خیلی از سایت ها بعد از متن یکسری تبلیغات گذاشته شده، بعد از اون یکسری باکس مثل مطالب مرتبط، باکس آر اس اس، تعدادی لینک باکس و در نهایت بعد همه اینها، باکس نظرات! به نظرتون کاربر اصلا میرسه بره اون پایین دنبال نظر دادن؟ سعی کنید باکس نظر دادن دقیقا بعد نوشته نمایش داده بشه.

مشوق هایی برای نظر دادن

همیشه سیستم های تشویقی جواب دادن. یعنی اگه برای کسی نفعی داشته باشه قطعا کاری را انجام میده. مثلا اینکه لینک ها مستقیم باشه که برای سایت نظر دهنده یک بک لینک محسوب بشه. یا مثل همین افزونه ای که ما رو سایت داریم و آخرین نوشته سایت نظر دهنده را نشون میده. یا معرفی بهترین نظر دهنده ها و یا قرار دادن امتیازات خاصی برای افرادی که بیشترین نظر را دادند از نمونه های موجود در این قسمت است.

به نظرات پاسخ دهید

متاسفانه تو بهینه سازی هایی که انجام میدیم، شاهد این هستیم که در بعضی سایت ها چند صد نظر بی جواب مانده. این اصلا کار درستی نیست. زمانیکه شما به نظر کاربر پاسخ نمیدید به نوعی بی احترامی به اون هست و قطعا دیگه اون هم در مباحث شرکت نمیکنه. سعی کنید که نظرات و پاسخ های شما هم نسبت به سایر نظر ها به نوعی مشخص باشه. حالا یا با اسمتون یا استفاده از افزونه هایی که نظرات مدیر را به نوع خاصی نشون میده. (نمونه)

اطلاع رسانی صحیح

حتما این امکان را تو خیلی از سایت ها دیدید که وقتی به نظر شما پاسخ داده میشه برای شما یک ایمیل میاد. البته سعی کنید از این امکان به درستی استفاده کنید. چون طبق همون قضیه اعتماد که کاربران نمیخوان ایمیلشون بشه مرکز دریافت اسپم، لازم نیست هر اتفاقی تو سایتتون میفته برای اونها یک ایمیل فرستاده بشه. تو وردپرس هم افزونه های مختلفی در این زمینه وجود داره که یک نمونش را میتونید از اینجا دانلود کنید.

باور کنید که خیلی وقت ها همین کارهایی که به نظر کوچک و بی ارزش به نظر میرسند، به پیشرفت سایت شما کمک زیادی میکنند!

افزایش تعداد نظرات نوشته

https://t.me/netafzarpcc

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *