طراحی سایت نت افزار

hosting image

اطلاعاتی درباره سئو و بهینه سازی

اطلاعاتی درباره سئو و بهینه سازی

 

 

 

 

شاید بارها کلمه سئو را شنیده و یا اطلاعاتی درباره آن کسب کرده باشید ؛ در زمینه بهینه سازی و سئو چه یک فرد مبتدی باشید و چه یک سئوکار ماهر ، این مقاله برای هر ۲ سطح مفید و قابل تامّل می باشد. و می توانید اطلاعات کامل و مفیدی را در این زمینه به دست آورده و یکبار برای همیشه سئـو را با تمام زشتی و زیبایی هایش فرا بگیرید.

 

اطلاعاتی درباره سئو و بهینه سازی

در ادامه به هریک از سوالات زیر پاسخ می دهیم.

  1. سـئو و بهینه سازی چیست؟
  2. آیا سئو به تنهایی می تواند باعث موفقیت یک سایت شود؟
  3. عوامل موفقیت یک سایت چیست؟
  4. به چه کسانی کاربر هدف گفته می شود؟
  5. چرا موتورهای جستجو و دانستن عملکرد آن ها بسیار مهم هستند؟
  6. چرا دانستن سئو و بهینه سازی برای صاحبان سایت ها لازم و ضروری است؟
  7. یک سایت خوب و ایده آل چه خصوصیاتی دارد ؟
  8. سئو و بهینه سازی در کارتان چه تاثیری دارد ؟
  9. سِرپ چیست؟ و سند باکس گوگل چگونه کار می کند ؟
  10. ناگفته های پنهانِ گوگل!

سئو و بهینه سازی کامل سایت

۱- سئو و بهینه سازی چیست؟! (مفهوم سئو 🙂

سئو کوتاه شده و مخفف عبارت ( Search Engine Optimization ) به معنی بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو می باشد. منظور از موتورهای جستجو همان گوگل ، بینگ و یاهو می باشد. امروزه سئو به عنوان یه حرفه و تخصص محسوب می شود. داشتن قدرت عمل و خلاقیت در بحث سئو بسیار مهم است. از جمله عوامل موثر در یک سئو می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • داشتن مهارت در زبان های برنامه نویسی html5 – css3 – jquery
  • استفاده از کلمات کلیدی مناسب و به جا
  • بهینه بودن تصاویر و گرافیک سایت که موجب لود سریع صفحه ی سایت می شود
  • استفاده از هاستینگ قدرتمند و کانفینگ شده برای وب سایت

 

۲- آیا سئـو به تنهایی می تواند باعث موفقیت یک سایت شود ؟

خیر ، سئو تنها نمی تواند باعث موفقیت سایت شما شود. اگر شما یک سایتی با بهترین ساختار را داشته باشید (قالب زیبا و سبک ، ایمنی و امنیت ، سرور قدرتمند ، لود سریع ، واکنشگرایی با موبایل و تبلت) اما نتوانید بازدیدکننده را به سایت خود بیاورید و آن را حفظ کنید ، موفقیت کاری بس دشوار خواهد بود. بهینه سازی و سئوی سایت نیز تا یک اندازه ای می تواند تاثیرگذار باشد. و موفقیت سایت به عوامل زیادی همچون تولید محتوای اختصاصی ، ریسپانسیو بودن سایت ، تبلیغات مانند خرید بک لینک و … بستگی دارد. گویا شما یک هتل ۵ ستاره را در یکی روستاهای دور افتاده راه اندازی کرده باشید که هیچ رفت و آمدی به آن منطقه نمی شود. این هتل به منزله سایت شماست اگر بازدید نداشته باشد کل هزینه و تبلیغات شما هدر شده است. پس سئو به تنهایی نمی تواند باعث موفقیت سایت شما شود و سئو همه چیز نیست بلکه جزئی از موفقیت است. ما برای اینکه موفق بشویم علاوه بر سئو به بازدید و بازدیدکننده نیز نیاز داریم.

اطلاعاتی درباره سئو و بهینه سازی

 

عامل موفقیت یک سایت چیست؟

۳- عوامل موفقیت یک سایت چیست ؟

در اینجا مواردی که در موفقیت سایت ما بسیار سهم دارند را نام می بریم. اگر این ۳ مورد پایینی را به نحو احسن انجام دهیم می توانیم با قاطعیت و صد درصد بگوییم که سایت ما موفق خواهد بود.

  • کاربر هدف را به سایتمان هدایت کنیم
  • کاربر هدف را بتوانیم در سایت مان نگهداریم
  • کاربر هدف را به یک مشتری دائم تبدیل کنیم

 

جذب کاربر هدف به سایت

حالا سوال اصلی اینجاست !

۴- به چه کسانی کاربر هدف گفته می شود ؟

کاربر هدف به کسی گفته می شود که به دنبال مطالب ، خدمات و یا محصولاتی می گردد که آن ها در اختیار شما هست.

اطلاعاتی درباره سئو و بهینه سازی

چگونه کاربر هدف را به سایت مان بیاوریم ؟!

  • سئو و بهینه سازی سایت و رتبه آوردن در نتایج موتورهای جستجو.
  • قرار گرفتن در صفحه نخست که این کار سیل عظیمی از بازدیدکننده را به دنبال دارد.
  • تبلیغات کلیکی در گوگل ادوردز.
  • تبلیغات متنی یا بنری در دیگر سایت های مرتبط.
  • دعوت کاربر هدف به سایت مان با ارسال ایمیل نبوه ( تبلیغات ایمیلی ).
  • دعوت کاربر هدف به سایت مان با تبلیغات تلگرامی در کانال ها.
  • دعوت کاربر هدف به سایت مان با تبلیغات پیامکی.
  • ورود مستقیم کاربر به سایت مان با تبلیغات آفلاین.

 

چگونه کاربر هدف را در سایت مان نگهداریم ؟

کاربر در طول ۳ تا ۶ ثانیه ی نخست تصمیم می گیرد که در سایت شما بماند و یا از آن خارج شود. پس سعی کنیم با اقدامات زیر کاربر را در سایت مان نگهداریم:

۱- در ابتدا عواملی را که باعث کندی و دیرکرد در لود سایت شما می شود را پیدا کنید و آن را رفع نمایید. در بیشتر مواقع این کندی به خاطر بی کیفیت و ارزان بودن فضای هاست شما رخ می دهد. سعی کنید از شرکت های معتبر اقدام به تهیه هاست نمایید.

۲- قالب سایتتان را حرفه ای ، زیبا و کاربرپسند طراحی کنید اینکار حس خوشایندی را به بازدیدکننده القاء می کند. حتی یک کاربر عادی هم به خوبی فرق یک سایت حرفه ای را با یک سایت معمولی می داند. به اعتقاد ما شکل یا همان قالب سایت جزء اصلی ترین دلایل ماندگاری یک کاربر در وبسایت است. در صورتیکه خودتان قادر به طراحی قالب حرفه ای نیستید می توانید از یک طراح حرفه ای برای اینکار کمک بگیرید.

۳- کاربر در پی یافتن مطلب به سایت شما وارد شده است. پس هرچقدر ارائه خدمات شما قوی تر باشد رضایت مهمان را به دنبال خواهد داشت. بنابراین تولید محتوای غنی ، باکیفیت ، اختصاصی و تازه را باید در اولویت کار خود قرار دهید و همیشه به خود بگویید که می خواهم یک مطلب کاربرپسند و تک بنویسم و آن را منتشر کنم. گوگل عاشق مطالب اختصاصی است و شدیداً به آن بها می دهد. به مطالبی بپردازید که کاربرانِ هدف زیادی دارد و همچنین کمتر مطلبی درباره آن در سطح اینترنت یافت می شود. سعی کنید با مطلب خود واقعاً به کاربر کمک کرده باشید نه اینکه تنها به خاطر کسب بازدید اقدام به نوشتن مطلب و انتشار پُست کنید.

اطلاعاتی درباره سئو و بهینه سازی

۴- سعی کنید از مطالب کپی و اشباع شده استفاده نکنید ، بسیاری از سایت ها بازنویسی و کپی کردن از دیگر سایت های معتبر را در سرلوحه کار خود قرار داده اند. مطمئناً این کار برای سایت شان مفید نخواهد بود. در این صورت موتورهای جستجو هم آن ها را به عنوان یک سایت تولید کننده ی محتوای خوب نخواهد شناخت بلکه از نظر موتورهای جستجـو آن ها مصرف کننده و زیردست خواهند بود ؛ بنابراین برای اینکه بخواهید سهم زیادی از بازدیدکننده نصیب شما شود باید مطلب اختصاصی یا نیمه اختصاصی تولید کنید. بسیاری از افراد هیچ اطلاعی از تولید محتوای خوب و پربازدید ندارند و در عین حال دوست دارند سایتشان موفق شود. برای همین ما یک مطلب در مورد چگونگی تولید محتوای با ارزش و پربازدید آماده کرده ایم که پیشنهاد می کنیم از دست ندهید.

 

چگونه کاربر هدف را در سایت مان نگهداریم ؟

چگونه یک کاربر هدف را به مشتری دائـم تبدیل کنیم ؟!

  1. اصلی ترین دلیل برای تبدیل کاربر هدف به مشتری دائـم ” ایجاد حس رضایت است ” ؛ حس رضایت نیز باعث ایجاد “حس وفاداری ” به سایت شما می شود.
  2. امکانات برتر و متمایزِ سایت تان ، شما را از دیگر سایت های رقیب متفاوت می کند. خیلی ها به سایت های خاص و منحصربه فرد علاقه نشان می دهند . این علاقه منجر به وفاداری کاربر نسبت به سایت شما می شود.
  3. بیشتر بودن به روز رسانی های سایت تان و تولید محتوای خوب و مفید باعث بیشتر سر زدن کاربر به سایت شما می شود. در حقیقت بازدید کاربران از سایت شما بستگی به میزان آپدیت سایت شما دارد. مثالاً اگر شما روزی ۲ بار سایت خود را به روز رسانی می کنید و مطالب جدید منتشر می کنید کاربران نیز تقریبا روزی ۲ بار به سایت شما خواهند آمد. بیشتر سر زدن کاربر نیز نشان از حس علاقمندی او به سایت شماست.

اطلاعاتی درباره سئو و بهینه سازی

چه چیزهایی باعث ایجاد حس وفاداری در کاربران می شود ؟!

  • مطالبی در سایت خود قرار دهید که احتمال می دهید برای کاربران مفید و جذاب است.
  • این مطالب را برای کاربران و بازدیدکنندگان بنویسید نه برای موتورهای جستجو.
  • سایت را هر روز در یک بازه زمانی معین ( دقیقاً سرِ وقت ) و به صورت منظم آپدیت کنید. چون خزنده های گوگل هر روز در همان زمان برای ایندکس کردن مطالب سایت تان به سایت شما سر می زنند.
  • هر روز سعی کنید حداقل یک مطلب اختصاصی در سایت خود قرار دهید. دقت کنید که هرچقدر مطالب شما تازه و اختصاصی باشند بازدید شما نیز افزایش خواهد داشت.
  • ساختار و چیدمان سایت شما باید به گونه ای باشد که کاربر بعد از وارد شدن به سایت بتواند به راحتی به تمام قسمت های سایت دسترسی کامل داشته باشد. و همچنین رنگ بندی و آیتم های سایت شما طوری باشند که باعث شلوغی و گیجی کاربر نگردد. استفاده از رنگ بندی سفید و فضاهای خالی می تواند کمک شایانی به رفع این ازدحام داشته باشد.
  • اگر یک سایت فروشگاهی یا خدماتی دارید حتماً قسمتی را برای تخفیف درنظر بگیرید. همه کاربران بلااستثناء دوست دارند که تخفیف بگیرند ، خود ما نیز این چنین هستیم و این تخفیف ها باعث ایجاد حس وفاداری و اعتماد متقابلمی شود. برای نمونه می توانیم سایت دیجی کالا را نام ببریم که با تخفیفات خود گامی بزرگ در موفقیتش برداشته است. این تخفیفات عموماً به ۳ گونه اعمال می شوند یا در ایام خاص و اعیاد ارائه می گردند ، یا تمام مدت بر روی محصول قرار می گیرند (مانند : قیمت قبلی  قیمت جدید ) و یا همزمان هر دومورد بر روی سایت اعمال می شوند.

 

۵- چرا بحث موتورهای جستجو و دانستن عملکرد آن ها بسیار ضروری می باشد ؟

علت اهمیت موتورهای جستجو شامل موارد زیر می شوند :

  • داشتن بازدید و بازدیدکننده ، اصلی ترین عامل پیروزی یک سایت محسوب می شود. همه تلاش ها برای کسب بازدید است.
  • بالای ۸۵ درصد از بازدیدهای صورت گرفته از سایت ها توسط موتورهای جستجو مانند گوگل ساپورت می شوند. یعنی موتورهای جستجو سهم به سزایی در رفاه و جستجوی مردم دارند
  • اکثر کاربران اینترنتی برای جستجو ، تحقیق ، خرید محصولات ، دریافت خدمات از طریق موتورهای جستجو اقدام می کنند و این نشان دهنده اهمیت بالای موتورهای جستجوست. پس برای اینکه خدمات و کالای شما در معرض نمایش همگان در سطح اینترنت قرار بگیرد دانستن قوانین و عملکرد موتورهای جستجو یک امر ضروری محسوب می شود.
  • بازدهی و بهره وری کاربرانی که از طریق موتورهای جستجو وارد سایت شما می شوند به مراتب بیشتر است علت آن نیز اعتماد مردم به موتورهایی مثل گوگل است.
  • موتورهای جستجو کاربران اصلی را به سایت شما هدایت می کنند یا همان Target User . با تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو مانند گوگل به راحتی می توانید کاربر هدف خود را وارد سایت کنید
  • برای پیشرفت سایتتان شما به بازدید احتیاج دارید و بازدیدکننده ی شما نیز توسط موتورهای جستجو تامین می شوند. بنابراین اگر بخواهید مطالب سایت شما برای کاربران اینترنتی نمایش داده شود یا به اصطلاحِ وب ، ایندکس شود باید از مسیر اصول موتورهای جستجو عبور کنید.

 

بررسی عملکرد موتورهای جستجو در بحث سئو

۶- چرا آشنایی با سئو و بهینه سازی برای صاحبان سایت ها لازم و ضروری است ؟

  • تا بتواند از موتورهای جستجو بازدیدکننده جذب کرده و آن را به مشتری تبدیل کند.
  • فرض کنید شما بهترین وب سایت را دارید ، اگر نتوانید عده ی کثیری از کاربران را وارد سایت خود کنید پروسه سایت سازی شما با شکست مواجه می شود
  • هدف ما شناساندن سایت به گوگل می باشد و اینکار نیز مصادف است با شناساندن سایت به افراد و بازدیدکننده می باشد.
  • برای اینکه بتوانید بازدید کسب کنید باید پست هایی در سایت خود قرار دهید که برای موتورهای جستجو تازه و قابل توجه باشد. اگر این پستی که در سایتتان قرار می دهید طبق قوانین موتورهای جستجو باشد شما سئـو را رعایت کرده اید و بازدیدکننده به سایت شما خواهد آمد.در غیراینصورت نباید انتظار افزایش بازدید داشته باشید.
  • آشنایی با اصول سئـو و فرآیند بهینه سازی یک امر مهم و غیرقابل انکار برای مدیران وب سایت هاست چرا که اگر با اصول سئـو آشنا نباشید نمی توانید دیده شوید. سئو یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو. یعنی ارزشمند شدن سایت در چشم موتورهای جستجو.
  • یک راننده باید با اصول رانندگی آشنا باشد تا بتواند به مقصد برسد. استفاده به جا از پدال ها ، فرمان و دنده با ترکیب هم شما را به مقصد میرساند اینها همان اصول و وسایل رانندگی هستند برای اینکه در فرآیند سایت داری نیز موفق باشید و بازدید کسب کنید باید از ابزارهای بهینه سازی و سئو استفاده کنید.
  • آشنایی با سئو لازم است اما می توانید با صرف کردن هزینه اینکار را به یک کاربلد بسپارید. مانند سئوکار یا نویسنده ی آشنا به سئو. در اینجالت شما دیگر لزومی ندارد حتماً سئـو دان خوبی باشید بلکه بهتراست هزینه کنید.

اطلاعاتی درباره سئو و بهینه سازی

۷- یک سایت ایده آل چه خصوصیاتی دارد ؟

  • طبق آمار ، بازدیدکننده تنها در عرض ۳ تا ۶ ثانیه تصمیم می گیرد که آیا در سایت شما بماند یا سایت را ترک کند. پس بهتر است که در همان ابتدا ساختار و قالب سایت شما طوری باشد که بیننده را جذب کرده و در جای خود میخ کوب کند. کاربران اینترنتی زیاد حوصله ماندن ندارند پس هر برنامه ای برای نگهداشتن آنها در سایت خود دارید باید در بالاترین قسمت سایت آن را به بهترین نحو پیاده سازی کنید، کاربر زود میخواهد بداند که آیا این سایت پاسخگوی نیاز و خواسته او است و یا خیر. می خواهد با محتوای سایت شما آشنا شود (داشتن یک عنوان از سایت یا توضیحی از سایت در قسمت هیدر لازم است) مثلا امکان دسترسی راحت به بخش های مختلف سایت مانند منوها ، فرم جستجو ، نمونه کارها و مطالب سایت تان را داشته باشد. چینش مناسب ، رنگ بندی اصولی ، امکانات به درد بخور ، سبک بودن و لود سریع سایت از جمله نشانه های یک سایت ایده آل می باشد.
  • قالب و گرافیک سایت جزء مهم ترین عواملی است که باعث جذب کاربر می شود.به جرات عرض می کنیم یک کاربر عادی ، حرفه ای بودن سایت شما را در اولین نگاه با ظاهر گرافیکی آن (یعنی قالب سایت تان) می سنجد. پس پیشنهاد می کنیم قالب سایت تان را نه از نگاه خودتان بلکه از نگاه کاربـر ببینید و درصورتیکه قالب سایت شما قدیمی است از یافتن یک طراح جدید برای طراحی زیبا و مدرن سایت تان بهره مند شوید. اینکار پول هدر دادن نیست بلکه سرمایه گذاری طولانی مدت است.
  • یک سایت خوب همیشه سرعت بارگزاری بالایی دارد و سریع لود می شود. مثلا کانفینگ نبودن سرور و سنگین بودن قالبِ سایت می تواند باعث کندی و یا حتی قطعی سایت شما شود.
  • باید یک سایت خوب از امنیت بالایی برخوردار باشد. یک وب هاستینگ قدرتمند می تواند این امنیت را تضمین کند. از یک سو تنوع بالای شرکت های پشتیبانی یا همان میزبانی سایت و از سوی دیگر قیمت های فریب دهنده و پایین آن ها ، باعث گمراهی و عدم انتخاب صحیح پلن میزبانی موردنظر توسط صاحب سایت می شود. ما بعد از سالیان دراز به این نتیجه رسیده ایم. همان هاستینگی را انتخاب کنید که سایت های بزرگ انتخاب کرده اند. و به خاطر هزینه کمتر هیچوقت سایت خودتان را در معرض خطرِ هاستینگ های بی کیفیت قرار ندهید. چه بسا بعید هم نیست هاستینگ هایی باشند که قیمت پایینی داشته و کیفیت بالای خود را حفظ کرده باشد.
  • واکنش گرا ( ریسپانسیو ) باشد یعنی قالب سایت با صفحه نمایشگرهای کوچک مانند موبایل و تبلت هم سازگار باشد و برای آن ها نیز طراحی شده باشد. امروزه اکثر سایت ها ریسپانسیو طراحی می شوند.
  • همیشه سایت های خوب مطالب اختصاصی و جدیدی تولید می کنند و برخلاف خیلی از سایت ها مطالب خودشان را برای نیاز کاربران می نویسند نه برای موتورهای جستجو.پس بهتر است پُست های سایت شما نیز دارای مطالب صمیمی توام با تخصص و راهنمایی دلسوزانه باشد و در ارائه خدمات به کاربران دست و دلباز باشید و آنها را با مطالب اختصاصی خود شگفت زده کنید.
  •  استفاده کردن از آیتم های انیمیشنی برای کلاس های مختلف قالب تان می تواند بسیار سطح سایت شما را بالا ببرد.

اطلاعاتی درباره سئو و بهینه سازی

ویژگی های یک سایت ایده آل

۸- سئـو و بهینه سازی در کسب و کارتان چه تاثیری دارد ؟

همانطور که اطلاع دارید بیشتر مردم از موتورهای جستجو برای کارهای اینترنتی خود استفاده می کنند بنابراین شما با دیده شدن در نتایج اول موتورهای جستجو می توانید خدمات و یا محصولات خود را بیشتر در معرض دید کاربران قرار دهید و با اینکار کسب و کار خود را رونق بخشید.

” بنابراین دانستن و رعایت اصول سئـو می تواند منجر به کسب درآمد بیشتر شود. ”

اطلاعاتی درباره سئو و بهینه سازی

۹- سِرپ چیست و سندباکسِ گوگل چگونه کار می کند ؟

عبارت SERP مخفف Search Engine Result Page به معنای صفحه نتایج موتور جستجو می باشد. نتایجی که در صفحات موتورهای جستجو به کاربر نمایش داده می شوند مدام در حال تغییر و تحول هستند. علت این تغییرات می تواند به خاطر موارد زیر باشد.

  • آپدیت الگوریتم های گوگل
  • به وجود آمدن صفحات و مطالب تازه
  • افزایش رقابت بین سایت ها
  • افت کیفی برخی از وبسایت ها

همچنین در صفحه نتایج جستجوی گوگل یا همان SERP علاوه بر لیست نتایج طبیعی جستجوها به رنگ صورتی ، بخشی با عنوان تبلیغات وجود دارد که در شکل زیر با رنگ زرد نمایش داده شده اند و جایگاه آن ها شامل چند سایت نخست از سمت چپ و کل ستون سمت راست می باشد. در حقیقت کسب بازدید و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به ۲ صورت امکان پذیر است که شامل : ( تبلیغات ) و ( تولید محتوا و سئـو ) می باشد .موضوع تبلیغات بستگی به کلمه کلیدی جستجو شده توسط کاربر دارد. تبلیغات در گوگل مزایایی دارد که باعث می شود کاربر در کمترین زمان و بدون زحمت در جایگاه اول گوگل قرار بگیرد اما اینکار مستلزم پرداخت هزینه های بالا بابت هر کلیکِ کاربر می باشد و امروزه امکان سودآوری از این طریق بسیار کم شده است. روش دوم که تولید محتوا یا همان مطلب زدن و ارسال پُست است رایج ترین روش برای کسب بازدید از طریق موتورهای جستجوست .

نتایج تبلیغات و نتایج طبیعی

 

تفاوت نتایج تبلیغی با نتایج طبیعی در گوگل

بیش از ۷۰ درصد کاربران اینترنتی بعد از مشاهده لیست جستجوی خود ، بر روی نتایج طبیعی کلیک می کنند و تنها ۳۰ درصد از آن ها به کلیک کردن بر روی تبلیغات موجود اقدام می کنند.

اطلاعاتی درباره سئو و بهینه سازی

زیرا بیشتر کاربران به نتایج طبیعی موتورهای جستجو بیشتر علاقه دارند و اگر بخواهیم مثالی را بیان کنیم تا مسئله کاملاً روشن شود می توان به تفاوت دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری اشاره کرد. ارگان ها و سازمان های دولتی فارغ التحصیلان دانشگاه سراسری را بهتر و بیشتر  از فارغ التحصیلان دانشگاه های آزاد گزینش می کنند. زیرا می دانند فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی از هوش و برتری درسی برخوردارند یا حداقل رتبه ها و نتایج اینگونه نشان می دهد.روش تولید محتوا و سئـو کردن سایت روش بسیار زمانبری بوده و گاهاً چندین ماه بهره وری آن به طول می انجامد اما بین مردم و گوگل نسبت به تبلیغات کلیکی گوگل محبوب تر است. در صورتی که علاقه مند به تبلیغات و درآمدزایی از طریق گوگل هستید پیشنهاد می کنیم حتماً این مقاله را مطالعه بفرمایید.

حتماً بخوانید :  چگونه از طریق گوگل درآمدزایی کنم ؟

 

سندباکس گوگل چیست و چه کاربردی دارد ؟ (Google SandBox)

برای اینکه موتور جستجوی گوگل از کیفیت محتوای سایت شما آگاه شود در همان اوایل راه اندازی سایت تان آن را به مدت ۱ تا ۶ ماه زیر ذره بین خود نگه میدارد. بعد از این بازه زمانی ، گوگل در مورد سایت شما تصمیم می گیرد و سایت شما را بسته به الگوریتم های خود و کیفیت محتوایشان دسته بندی می کند و مشخص می کند که سایت شما چه مقدار بازدید داشته باشد. به تست سایت ها در این بازه زمانی توسط گوگل سندباکس گفته می شود. حالا به چند مورد اشاره می کنیم :

  • برنامه و هدف گوگل از فرآیند سندباکس ، ممانعت از پیشرفت سایت های اسپمر می باشد.
  • فرآیند سندباکس کاری می کند که سایت ها در همان ابتدای راه اندازی به صفحات اول دست نیابند.
  • با شناسایی و کنار رفتن سایت های اسپمر ، فضای پیشرفت و جذب بازدید برای دیگر سایت های باانگیزه آغاز می شود. و در حقیقت گوگل با این سندباکس لطف بزرگی را به جامعه وب سایت ها ارائه داده است.
  • در طول فرآیند سندباکس ، سایت شما زیاد پیشرفت نخواهد داشت و بازدید شما در طول این مدت به کندی بالا می رود.
  • در طول فرآیند سندباکس ، سایت شما دستخوش تغییراتی در نتایج گوگل می شود. برای مثال در برخی کلمات و عبارت کلیدی رتبه هایی بدست می آورید. اما همچنان این رتبه ها برایتان زیاد کارساز و بازدیدآور نخواهد بود تا زمانی که از سندباکسِ گوگل خارج شوید.
  • با جستجوی عبارت site:www.YourDomain.com می توانید وضعیت سندباکس سایت خودتان را بسنجید.

اطلاعاتی درباره سئو و بهینه سازی

حالا چگونه از سندباکس گوگل خارج شویم ؟!

در صورت قرار گرفتن سایت تان در سندباکس گوگل می توانید با این روش ها از سندباکس خارج شوید.

  • قابل تامّل از دامنه هایی که قبلاً توسط دیگر افراد ثبت شده و به کار گرفته شده اند استفاده نکیند.
  • قابل تامّل مطالب و محتوای خود برای گوگل ننویسید و آن را برای کاربرانتان به صورت صمیمی و از دل و جان بنویسید. اینکار اعتماد کاربر را جلب می کند.
  • مهم هاست باکیفیت و معتبر تهیه کنید اینکار پیامدهای بسیاری برای سایت تان خواهد داشت.
  • مهم لینک های شکسته و خراب خود را اصلاح کنید و دوباره آن صفحات را به گوگل معرفی کنید. برای معرفی می توانید از سرچ کنسول گوگل (گوگل وبمستر) به بخش  fetch as google رفته و دوباره لینک سایت خودتان را در آن قسمت قرار دهید تا گوگل آن صفحه را سریعاً ایندکس کند. همچنین برای ایندکس سریع مطالب سایت تان نیز می توانید به صورت دستی آن مطلب را به گوگل از طریق بالا
  • خیلی مهم هرگز از مطالب دیگر سایت ها کپی نکنید ، و سعی کنید مطالب اختصاصی تولید کنید. اینکار کمک زیادی به ثبیت جایگاه شما نزد گوگل می کند.

همه چیز درباره سئو و بهینه سازی سایت

۱۰- ناگفته های دنیای گوگل !!

  1. گوگل یک موتور جستجوی باهوش است و هیچگاه دوست ندارد کسی از کارکردش باخبر شود.
  2. گوگل به گزارش های اسپمی که توسط کاربران مختلف به آن ارسال می کنند زیاد ترتیب اثر نمی دهد.
  3. سایت هایی که قدیمی و پرمحتوا باشند اعتبار بیشتری نزد گوگل خواهند داشت.
  4. سایت های قدیمی به سختی به رتبه های پایین تنزل می کند در حالیکه به راحتی به رتبه های بالا صعود می کند.
  5. گوگل قبل از هرچیزی به افزایش درآمد خود فکر میکند.
  6. گوگل با بیان نکردن الگوریتم های اصلی خود سعی دارد سئوکاران و صاحبان سایت ها را همیشه در حاله ای از ابهام نگهدارد.
  7. گوگل بعد از آزمایش چندماهه سایت ، یکدفعه و در عرض یکروز بازدید سایت را به طور هیجانی افزایش می دهد.برای مثال بازدید از ۲۰ نفر به ۳۰۰۰ نفر ارتقاء می یابد. و در روزهای بعدی بازدید تا حد بسیار کمی بیشتر و یا کمتر می شود تا به بازدید مدنظر گوگل برسد.

اطلاعاتی درباره سئو و بهینه سازی

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *