طراحی سایت نت افزار

hosting image
ابرجستجوگر یا متاسرچ چیست؟

ابرجستجوگر یا متاسرچ چیست؟

ابرجستجوگر یا متاسرچ چیست؟

 

 

 

نیازی که امروزه بشر با آن مواجه است سرویسی برای فیلتر و مقایسه ی داده ها می باشد. حجم گسترده اطلاعات در اینترنت و ورود روزافزون داده ها نیاز به این سرویس را صد چندان کرده است. سرویسی به نام ابرجستجوگر یا متاسرچ.

ابرجستجوگر یا متاسرچ چیست؟

با تولد اینترنت و رونق آن به واسطه ی ظهور وب سایت ها و سرویس های گوناگون، نیاز به ابزارهایی برای جستجو در میان انبوه محتوای وب احساس می شد. بدین ترتیب موتورهای جستجو روی کار آمدند تا به کاربر در یافتن محتوای دلخواهشان یاری برسانند؛ اما تعداد موتورهای جستجو در کنار بهره گیری آن ها از الگوریتم هایی متفاوت برای یافتن و دسته بندی نتایج، کاربران را به استفاده از چندین ابزار جستجو سوق می داد. این عوامل در نهایت زمینه ساز تولد متاسرچ ها یا ابرجستجوگرها شد.

ابرجستجوگر یا متاسرچ چیست؟

ابر جستجوگر یا متاسرچ چیست؟
ابر جستجوگر یا متاسرچ (Meta search) در واقع یک نوع موتور جستجوی تخصصی است که نتایج خود را از سرویس های جستجوگر همان حوزه استخراج کرده و نمایش می دهد. پس مطابق با این تعریف دو نوع تفاوت عمده با موتورهای جستجو یا Search engineها دارد. اول اینکه در یک حوزه خاص و تخصصی سرویس دهی می کند. یعنی مانند گوگل حالت عمومی برای هر جستجوی مد نظر کاربر را ندارد. دوم اینکه نتایج خود را از سرویس های جستجوگر دیگر استخراج می کند.

شاید از خود بپرسید که درآمدزایی متاسرچ ها از چه طریقی صورت می گیرد؟ در پاسخ باید بگوییم آن دسته از متاسرچ هایی که کاربران را به سمت فروشگاه ها و ارائه کنندگان اصلی خدمات ارجاع می دهند، از طریق دریافت پورسانت فروش از فروشندگان خدمات و همچنین تبلیغات درآمد کسب می کنند و کاربران خود را در پروسه کسب درآمد وارد نمی کنند.

 

در مجموع باید متاسرچ ها را سرویس هایی کاربردی بدانیم که مجموعه ای از داده های غربال شده را در راستای پاسخ بهتر به نیاز کاربران به وی نمایش می دهند. با در نظر داشتن تصویر کاربرانی که همه سوال های خود را در اینترنت جستجو می کنند و قابلیت مقایسه و انتخاب آگاهانه متاسرچ ها، احتمالاً حضور پررنگ تری از این شیوه ی کسب وکار را شاهد خواهیم بود.

ابرجستجوگر یا متاسرچ چیست؟

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *